Mindfulness guided meditaties 10 min.

24-06-2021 21:28 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

In opdracht van mijn therapeut doe ik sinds kort aan mindfulness meditatie: elke dag 10 minuten. In een goede houding zitten, rechtop, ogen open of dicht, lichaam ontspannen, aandacht naar de ademhaling brengen, volgens mij redelijk standaard. Tijdens mijn sessies met haar begeleidt ze de meditatie, dat maakt het voor mij een stuk fijner. Zij kent mij, dus haar begeleiding is recht toe recht aan, met zachte, maar duidelijke stem, een redelijk tempo en focus op praktische aspecten.

Ik ben nu op zoek naar een digitale, begeleide meditatie voor thuis. YouTube, Spotify, allemaal prima, maar alles dat ik online tegenkom is ontzettend zweverig, waarbij wordt gesproken met hele zachte, zalvende, trage stem. Waarbij visualisaties worden gebruikt over het plaatsen van gedachten in boten die wegvaren, of ballonnen die de lucht in zweven. Daar krijg ik dus echt de kriebels van en daar kan ik helemaal niets mee :facepalm:

Heeft iemand hier misschien een goede tip voor een fijne begeleide mindfulness meditatie?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Headspace.

Daar kun je kiezen uit veel doelen en min of meer begeleid. Is niet zweverig.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest meteen denken aan deze.
Gemaakt voor mensen met autisme en daardoor behoorlijk nuchter en niet zweverig. Ik vind haar stem ook heel erg fijn. Wat voor mij altijd wel een dingetje is bij dat soort dingen.
Vast ook prima geschikt voor niet autisten :P

https://www.mindfulnessbijautisme.nl/audiofragmenten/
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
VGZ heeft een hele fijne app.
VGZ Mindfulness. Is gewoon gratis voor iedereen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
VGZ mindfullness app vind ik zelf erg fijn. App is gratis, veel te kiezen en niet zo zweverig.
Alle reacties Link kopieren
Woll*Stone schreef:
24-06-2021 21:29
Headspace.

Daar kun je kiezen uit veel doelen en min of meer begeleid. Is niet zweverig.
+1
Alle reacties Link kopieren
Headspace, Calm en meditation moments . Kan je allemaal gratis uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
Ger verschuren heeft een bodyscan. Die vind ik wel redelijk goed te doen qua zweverigheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje gemediteerd met Gwen van Poorten ( die zijn zonder begeleiding)op haar account Metzijnallendepodcast op Instagram. Kan je nog allemaal terug kijken.
Ook fijn en ook op Instagram nog9 minuten van oa Evi Hanssen.
Alle reacties Link kopieren
Sarah Raymond van 'The mindfull movement' heeft wat mij betreft een hele plezierige stem. Niet te zweverig/zalvend. Is te vinden op Spotify
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle reacties! Headspace is een goede tip, ik merk dat ik Engelse meditaties fijner vind, dus meteen de app gekocht :thumbsup:

ietsjemeer schreef:
24-06-2021 22:06
Sarah Raymond van 'The mindfull movement' heeft wat mij betreft een hele plezierige stem. Niet te zweverig/zalvend. Is te vinden op Spotify

Deze ga ik ook nog proberen, thanks!
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven