Mini paniekaanvallen

29-03-2020 20:27 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik heb ongeveer een jaartje last van het lijken wel paniekaanvallen.. het zit wel in mijn familie aangezien mijn vader en broer het ook hebben. Alleen zij hebben echte lange paniekaanvallen, en hoe ik het ze heb uitgelegd komt het wel overeen met wat zij voelen..

Ik heb dus soms op plekken waar ik het totaal niet verwacht, heb het soms tijdens het autorijden, tijdens het middageten, tv kijken,.. enzovoort. Het gevoel wat ik heb is moeilijk te beschrijven, maar voel op het moment wel een gevoel opkomen, word licht in mijn hoofd en als iemand tegen me praat kan ik niet meteen volgen en staar ik gewoon recht voor me uit. Meestal ga ik naar een plek om even alleen te zijn en mezelf gerust te stellen. Ook heb ik soms dat ik moet overgeven.

Nu is mijn vraag, is er iemand met eventueel dezelfde ervaring of er iets van af weet? De aanvallen duren maar max 5 minuutjes en dan is het weer weg. Soms heb ik het ook een week of twee niet. Of soms gewoon 3/4 keer op een dag.
Het is moeilijk te beschrijven, maar hoop alvast dat iemand me verder kan helpen!

Dankjewel alvast❤️
Alle reacties Link kopieren
Heb je triggers voor deze aanvallen?
leeg
Alle reacties Link kopieren
Relatie met je cyclus?
Ja... herkenbaar.. maar bij mij is het geen paniek maar epilepsie.

Komt het vanuit je maag?
Alle reacties Link kopieren
Is het te doorbreken?

Stel je voor dat iemand tegen je zou roepen: het huis staat in brand! Zou je daar dan adequaat op (kunnen) reageren?
Polsjef schreef:
29-03-2020 20:43
Ja... herkenbaar.. maar bij mij is het geen paniek maar epilepsie.

Komt het vanuit je maag?
Ook mijn idee.
Alle reacties Link kopieren
Zou het dissociatie kunnen zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven