Mis mijn dinnetje!

15-06-2011 16:46 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Moet ff mijn hart luchten geloof ik....

Sinds enige tijd zit ik slecht in mijn vel. Het contact met een voorheen goede vriendin is er amper meer, eigenlijk sinds dat we beiden kindjes hebben gekregen. Dit gaat mij zo aan het hart en doet me pijn. Ik mis haar gewoon! We hebben het er al eens over gehad maar dat was meer een snel, kort gesprek en bleef het er weer bij.... Vervolgens gaan alle dagelijkse dingen gewoon door en verwatert het contact steeds meer...

Het klinkt wellicht zielig maar ik voel me momenteel echt niet ok. Ik heb moeite met veranderingen merk ik steeds meer en wil veel bij het oude houden. Ik heb moeite met het feit dat de tijd voorbij vliegt en we allemaal ouder worden. Ben zelf 32 en is natuurlijk nog hartstikke jong! En toch, ik wil zoveel dingen nog doen en ben in feite een levensgenieter maar het loopt nu eenmaal allemaal wat stroef en ik vind iedereen zo met zichzelf bezig.

Herkent iemand mijn gevoel misschien?

gr marleen
Welke acties onderneem jij zoal om contacten te behouden?
Dinnetje???

Maar ik zie sommige vriendinnen ook weinig, maar mijn motto is kwaliteit over kwantiteit.

Beter soms en heel leuk, dan vaak en mwah was wel aardig.

En als je in de kleine kinderen zit, dan zitten er ook te weinig dagen in de week. Probeer echt leuke dingen te plannen met elkaar.

En dan niet bij elkaar thuis, maar ga erop uit.

Plannen. Spontaan komt wel weer als de kinderen wat groter zijn.
Jullie hebben het beide druk natuurlijk met je kindje. En soms verwatert het contact gewoon.

Wie weet een idee om met jullie kleintjes op pad te gaan?
Dinnetje Oh my.
dinnetje...
Dinnetje.....
Je dinnetje? serieus?

Tja rot voor je, maar logisch dat je elkaar minder ziet als je kinderen hebt gekregen ( tenminste dat hoor je vaker ).
Dinnetje...
Wat een boel suffe reacties .. lekker belangrijk hoe TO het noemt, het gaat om het gevoel ..

Maar een vriendschap die lijkt te verwateren, minder intensief wordt dan gewenst, dat kan heel verdrietig zijn .. De vraag is alleen: verwatert de vriendschap echt, of is er idd sprake van minder contact, maar nog steeds wel waardevol contact?!

En mocht dat eerste zo zijn: zou je dat dan willen herstellen? En zo ja, wat doe je daar dan idd zelf aan?!

Het is in het algemeen zo dat sommige vriendschappen verwaarlozen/verwateren, of van tijdelijke aard zijn (omdat ze bv in bepaalde momenten in je leven passen), het is de vraag of dit zo'n vriendschap is, of juist eentje 'voor het leven'.

Ben ook benieuwd: voel je, je nu minder lekker in je vel mede doordat je de vriendschap mist, of mis je de vriendschap omdat je minder in je vel zit en je er wellicht met haar over zou willen spreken?!
niemand die je verbiedt de relatie weer om te laten bloeien.

Dit doe je zelf.
Nou Marleen, bel haar nog een keer op, op een tijdstip dat je denkt dat ze het even rustig heeft. (de baby slaapt, hij de hort op, zij even rustig op de bank) En heb het er nog een keer over.

Probeer het. De ene kersverse moeder is de andere niet.

En anders moet je even geduld hebben, als het contact altijd heel goed was komt het vast wel weer.
Nou, nog één keer dan, om het af te leren: Dinnetje???

dat zeggen kinderen van 16...niet een volwassen vrouw van 32...pfff!...afknapper no 1.
Hoezo afknapper no 1?! Als zij haar vriendin dinnetje wil noemen, laat haar dan. Ze heeft er verdriet van. Als je over dat ene woordje wil vallen, laat dan in ieder geval een waardevolle reactie achter!
Verder eens met Renky en Milo.
Oplossing:

Men koop ene grote bos bloemen, zoiets

Daarna door naar de chocolatier voor:

Of naar de bakker of je bakt zelf) voor:

Dan scheur je door naar de Gall&Gall voor:

En met de hele bubs bel je aan en zeg je:

Hey dinnetje....ik mis je!

Echt hoor, het leven kan zo simpel zijn!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Bedankt Summerdance, nu heb ik trek in die taaaaart!!!

Kom op, wie wil even bij mij voor de deur staan met bovengenoemde + fles prosecco. Ik sta (doe) altijd open voor nieuwe dinnetjes!
Wat doe jij wel/niet en wat doet zij wel/niet om de vriendschap te onderhouden?
Oh Waldorf, ik heb nog wel plek in mijn vriendenkring hoor

Als jij de rose meeneemt maak ik die taart wel...
Ook ik wilde over het woord Dinnetje vallen, maar ik zie dat een paar schatten van forummers mij al voor zijn geweest

Zeg Sum, schat, mag ik ook een hapje van die taart en de bonbons of ben je weer op de loer naar nieuwe lovers?
Ontopic: goede vraag: wat doe jij om de vriendschap te onderhouden? En soms kan het inderdaad zo simpel zijn als Sum zegt. Toon intiatief, zeg dat je haar mist en wat jullie er aan kunnen doen.
Stiek boterballetje van me, je bent welkom hoor...

Wat neem jij mee?

Doe maar geen bloemen, liever iets te eten!
Bedankt voor de reacties al kan ik met een aantal niet zo heel veel.... Tja, dinnetje ja! Maar goed, blijkbaar vinden velen dat niet kunnen...

Ik heb er echt ontzettend veel verdriet van. Ken haar al 18 jaar en wij waren altijd wel heel close. Nu met kinderen is het begrijpelijk dat we t druk hebben. Al ben ik wel van mening dat je soms gewoon even tijd moet maken, indien mogelijk. Ik heb het laatste jaar, er zo op terugkijkend, regelmatig geprobeerd iets in te plannen maar altijd was er wel wat. En voor andere meiden is blijkbaar wel tijd, kwam ik zo achter. Tja, dan ga je twijfelen. Ligt het aan mij, is de klik er niet meer zo? Dus ik betreft het (misschien wel teveel) wat op mezelf. Maar damn, it hurts! Mijn plan is nu om haar te bellen en wederom te proberen iets in te plannen en haar er dan toch mee confronteren. Toch? Ik zit hier enorm mee!
ik bedoel: betrek het wat op mezelf.
quote:missmysterious31 schreef op 15 juni 2011 @ 16:46:

Hallo,

Moet ff mijn hart luchten geloof ik....

Ben zelf 32 en is natuurlijk nog hartstikke jong!

gr marleenIn een topic van 2010 ben je 35, vertel mij hoe doe je dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven