Moeder met borderline....

26-08-2010 15:45 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de zoveelste keer is gezegd dat mijn moeder waarschijnlijk borderline heeft. Hier heb ik tot mijn 25e ingezeten.

Nu heb ik waarschijnlijk gedrag gekopieerd.

Relaties zijn voor mij erg moeizaam. Iemand anders ook in zo'n situatie?
Wie zegt dat? Alleen een arts mag een diagnose stellen.
Psychologen...
quote:Snoezepoes2 schreef op 26 augustus 2010 @ 15:55:

Psychologen...Die hebben dat tegen haar gezegd?
Voor borderline is een officiële test, zo heb ik laatst van een borderliner vernomen. Vastgesteld door een psychiater, die niet in het boekje kijkt. Relaties zijn altijd moeilijk, en ga je eigen gang. Je kan altijd nog naar het RIAGG, daar zijn kinderen en/of familieleden van psychaterische patiënten ochtenden/middagen/avonden om met lotgenoten te spreken.
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
Mijn moeder staat niet open voor hulp, niet meer tenminste.

Het is de omgeving en niet zij.

Ikke wel waardoor ze dat tegen mij hebben gezegd.
Misschien kun je aan je huisarts een doorverwijzing naar GGZ vragen? Ze kunnen je helpen met je moeizame relaties. Er zijn ook groepjes voor kinderen van ouders met psychische problemen bij GGZ.

Dit is een website voor 'kinderen van': http://kopp.lotgenootje.nl/

Sterkte!
Hallo snoezepoes

je geeft aan dat je haar gerdag wrs heb gekopieerd? waarin merk je dat of wat voel je dan?
quote:Snoezepoes2 schreef op 26 augustus 2010 @ 16:00:

Ikke wel waardoor ze dat tegen mij hebben gezegd.Lees es het boek Stop walking on eggshells
quote:Snoezepoes2 schreef op 26 augustus 2010 @ 16:00:

Ikke wel waardoor ze dat tegen mij hebben gezegd.Ik wil je niet uit de droom helpen; maar borderline kan alleen maar worden vastgesteld door een deskundige. Ongetwijfeld zal je moeder wat mankeren, maar op afstand en natte vinger werk zit niemand te wachten. En ....borderline is tegenwoordig onder de psychologen/hulpverleners erg populair, terwijl de pscychiaters er onderling nog lang uit zijn of het waar is of niet. Wees voorzichtig er mee, en laat het zeker niet vaststellen door iemand die je moeder niet kent.
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
Ik ben al eens bij KOPP geweest. 6 bijeenkomsten. Daar praat je over wat je hebt meegemaakt en wat het jou (niet) heeft gegeven. Maar dat is eigenlijk veel te kort. Tevens kom je daar toch andere situaties tegen.

En ja ik heb me aangemeld bij een psycholoog, maar... 3 mnd wachttijd, 2 sessies, 6 weken vakantieoverbrugging en nu weer 4 mnd tot groepsessies. Als je je niet lekker voelt duurt de tijd extra lang.
zijn er nog meer psychologen in de buurt of via de huisarts?
Je kan ook naar de Lievegoed Zorggroep, ik hoor daar erg veel enthousiaste berichten over. Probeer het eens.www.lievegoedzorggroep.nl
quote:meharis schreef op 26 augustus 2010 @ 16:04:

[...]

Ik wil je niet uit de droom helpen; maar borderline kan alleen maar worden vastgesteld door een deskundige. Ongetwijfeld zal je moeder wat mankeren, maar op afstand en natte vinger werk zit niemand te wachten. En ....borderline is tegenwoordig onder de psychologen/hulpverleners erg populair, terwijl de pscychiaters er onderling nog lang uit zijn of het waar is of niet. Wees voorzichtig er mee, en laat het zeker niet vaststellen door iemand die je moeder niet kent.

Misschien een beetje grof gezegd, maar ten eerste is het absoluut geen droom, maar eerder een nachtmerrie (geweest).

En of ze nu wel of niet borderline heeft, wat dus nooit vastgesteld zal kunnen worden, dat maakt niet uit.
ps boekjes ben ik al aan het lezen, surfen etc.

Bedank voor de tips die ik nog niet kende
Wat wil je precies? Zoek je alleen lotgenoten?

Je geeft alleen aan dat relaties moeizaam gaan. Kun je wat voorbeelden noemen van waar het mis gaat?
quote:Snoezepoes2 schreef op 26 augustus 2010 @ 16:11:

[...]

Misschien een beetje grof gezegd, maar ten eerste is het absoluut geen droom, maar eerder een nachtmerrie (geweest).

En of ze nu wel of niet borderline heeft, wat dus nooit vastgesteld zal kunnen worden, dat maakt niet uit.Goed, maar jij begint dus zelf over borderline.
Hoi Bio,

Thanks voor http://kopp.lotgenootje.nl/

Hier ga ik me nog eens verder in verdiepen.

Ook daar zijn forums heb ik gezien en zit ik waarschijnlijk beter op mijn plek.

En al is het geen borderline maar wel alle kenmerken heeft dan zullen er vast lotgenootjes zijn en die misschien wel tegen dezelfde problemen aanlopen.

Thanks everybody!
.
anoniem_103632 wijzigde dit bericht op 08-09-2010 15:03
Reden: spambericht
% gewijzigd
Hoi, ik denk dat jij wel degelijk kan beoordelen of jouw moeder een borderliner is (of trekken heeft daarvan) want jij leeft dag in dag uit met haar.

Achteraf (mijn moeder is dood) denk ik dat mijn moeder ook borderline was met alle consequenties voor mij.

Prima dat je tot het inzicht bent gekomen want nu kan je gerichte hulp zoeken. Iets wat je heel goed kan gebruiken!!!

Succes meis!
"Hoi, ik denk dat jij wel degelijk kan beoordelen of jouw moeder een borderliner is (of trekken heeft daarvan) want jij leeft dag in dag uit met haar."

Goh, das knap Laatmetalles, ik heb zelf Borderline, maar ik wist jaren van niets (psychologen en ook mijn familie met mij). Ik ben benieuwd wat jij dan zo kenmerkend vindt aan Borderline dat jij denkt een dergelijke diagnose te kunnen stellen (serieuze vraag)?
Kijk eens bij de boekhandel. Er zijn allerlei boekjes te koop waarin de kenmerken van borderline beschreven worden.
Dat weet ik Laatmetalles, dat die boekjes bestaan. Blijft voor mij overeind staan dat ik dit een knap staaltje huis - tuin - en keuken psychologie van jouw kant vind.

Gezien jouw eerdere stelligheid heb ik een vraag. Zoals jij ook moet weten (dit neem ik aan gezien jouw "expertise" in het onderwerp) is Borderline een persoonlijkheidsstoornis. Veel mensen zonder Borderline herkennen zich in de kenmerken. Hoe meet jij waar de stoornis begint en de "gewone persoonlijkheid" eindigt?
Snoezepoes, heb je al aan online therapie gedacht? Dit ter overbrugging naar de face tot face therapie?

Hier worden goede resultaten mee geboekt. Kosten worden vergoed door de zorgverzekeraar.

Je moeder kan een niet goed voorbeeld hebben gegeven en jou hebben beïnvloed.
Hey titana, leuk om jou weer eens te "zien". Hoe gaat het met de rest van de dames?? (off topic, excuses!)

Hoplakee, nee dat weet ik niet. Misschien zit ik ernaast, best mogelijk. Is er volgens jou dan altijd een professional voor nodig om de diagnose te stellen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven