Moeite om uit mijn eigen wereldje te komen

04-03-2012 14:07 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey!

Ik ben een student van 22 jaar, woon op kamers, zit bij een studentenvereniging, heb een baantje, ik sport, heb vrienden en huisgenoten..

Een gezond, normaal leven voor iemand van mijn leeftijd, zou je denken..

Maar de realiteit is toch net even iets anders....

In feite ben ik erg op mezelf. Dat begon met een relatie, die ik zo' n drie jaar geleden kreeg. Ik had net een lange wereldreis gemaakt, kwam van de middelbare school af, en toen kreeg ik met dat meisje..

We werden al gauw jut en jul, vaak samen in het weekend, in het weekend samen naar een stadje, de bios, noem het maar. Truttiger kan niet, maar ik vond het heerlijk. Soms dronk ik een biertje met een paar vrienden, maar hoe langer de relatie duurde hoe lastiger ik het vond om op zaterdagavond naar mn vrienden te gaan ipv. naar mijn vriendin...

Anderzijds was ik toch niet helemaal tevreden, komop man, zei ik tegen mezelf, word een vent. Ga voetballen, ga er wat vaker op uit, doe niet zo burgerlijk...

De relatie ging uit, en hoewel ik het er zwaar mee had, werd ik zowaar iets meer ''outgoing'', al was het maar zodat ik mijn verdriet over de verbroken relatie kon overschaduwen. Ik ging veel uit, dronk veel, presteerde weinig. Dit duurde enkele maanden..

Daarna verviel ik echter weer terug in mijn rol van tijdens de relatie, maar dan zonder vriendin. In de middag ging ik graag een end met mijn hond lopen, ik ging naar college, dan ging ik weer naar huis. Ging wel met een paar jongens om, maar veel verder dan af en toe een biertje bij iemand thuis ging het niet echt..

Maar op de een of andere manier was ik tevreden. Kon doen wat ik wilde, leed lekker mijn eigen leventje. In kersttijd ging ik in mn eentje de stad in, gewoon lekker lopen door de drukke, gezellige straten, om de sfeer te proeven.