Nazorg?

17-06-2011 22:53 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraag..

Voor anderen misschien compleet nutteloze vraag, voor mij wel belangrijk!

Is het normaal, dat als je bent doorverwezen door je psycholoog naar een andere hulpverlener, dat die ex-psycholoog na een tijd nog vraagt hoe het gaat? gewoon als check of ik wel op mn plaats zit?.. Ikzelf vind dit wel zo netjes, maar wat denken jullie?

Groetjes
*kuch*

Ik wil niet heel erg veel zeggen hoor, maar wat jij hier nu boven omschrijft is wel degelijk een beetje de lijn over gaan richting jezelf verliezen in de relatie met je ex-psycholoog.

Waldorff omschrijft het heel mooi vind ik. Lees die post nog maar een keer of wat na. Misschien blijft het dan plakken.
Ik snap je wel, maar ik denk niet dat jij daar veel over kunt zeggen plops, want je weet niet hoe mijn psycholoog en ik uitelkaar zijn gegaan.. en zoals ik al zei: ik verwacht niks terug, ik vind het alleen wel netjes als een psycholoog het zou doen(al is het maar om het gevoel van 'ik ben maar een nummertje' bij clienten weg te wuiven).. ik mag dan misschien soms moeite hebben met bepaalde relaties maar ik weet verstandelijk heel goed wanneer iets afgelopen is hoor.
Als je zelf hulpverlener bent esterre dan weet je toch hoe de vork in de steel zit mbt hulpverlener-cliënt relaties? Of het gehele hulpverleningsproces an sich?
Als wij er toch niks over kunnen zeggen Esterre, en je weet het zelf allemaal zo goed omdat je immers ook hulpverlener bent, waarom heb je dan een topic geopend??
quote:Waldorf114 schreef op 18 juni 2011 @ 15:04:

Als je zelf hulpverlener bent esterre dan weet je toch hoe de vork in de steel zit mbt hulpverlener-cliënt relaties? Of het gehele hulpverleningsproces an sich?

Klopt, en als het een goede hulpverleningsrelatie was en goede afsluiting is er niks aan het handje.. maar ik weet niet of het gebruikelijk is voor psychologen..want dat ben ik niet!

Het is ook geen probleem hoor;) wou gewoon of het normaal is of gebruikelijk en hoe anderen dit zien
quote:plops schreef op 18 juni 2011 @ 15:07:

Als wij er toch niks over kunnen zeggen Esterre, en je weet het zelf allemaal zo goed omdat je immers ook hulpverlener bent, waarom heb je dan een topic geopend??

1. Ik ben geen psycholoog, maar idd wel hulpverlener dus aantal richtlijnen zullen vast wel overeenkomen.. tenminste dat denk ik, ik probeer dingen te bgrijpen

2. Ik zeg niet dat ik alles weet, anders vroeg ik jullie niet?.. Het enige wat ik wou is weten of het normaal of gebruikelijk is? wat jullie mening is?
Esterre, heb je dit met je nieuwe zorgverlener besproken en zo ja, wat zegt die ervan? En wat let je om je voormalige zorgverlener een mailtje te sturen met hoi, hoe gaat het, met mij gaat het naar omstandigheden goed, ik wilde nog iets van mij laten horen, nou dag. Of zoiets?
Ik weet ook niet of het gebruikelijk is voor psychologen, ben het zelf namelijk ook niet, maar het gaat uiteindelijk om een samenwerkingsrelatie tussen hulpverlener en cliënt.

Je geeft aan dat als er sprake was van een goede relatie + afsluiting dat je dan deze vraag niet had gesteld, begrijp ik dat goed? Maar wij weten niet hoe jullie relatie dan wél is geweest. Wij kunnen op die manier dus nooit antwoorden geven die aansluiten bij jouw referentiekader.
Nee wacht, laat ik het anders zeggen: esterre, jij hebt het hulpverleningsproces op een bepaalde manier ervaren waardoor door nu met een vervelend gevoel zit, maar van daar uit stel je een vraag die een heel ander aspect beslaat. Namelijk: IS dit gebruikelijk, ja of nee? Daarmee kun je dus vragen naar meningen, maar ook naar mensen die zelf ervaring hebben. Het antwoord kan dus nooit aansluiten bij jouw referentiekader (of gevoel), want je lijkt te vragen naar een feit. Geen enkele reactie kan jou gevoel wegnemen, want het feit blijft ook dat jij het nu eenmaal zo ervaren hebt.

Als ik je een tip mag geven: houd het bij jezelf. Vraag jezelf af waar het gevoel vandaan komt en hoe je er het beste mee om kunt gaan. Leg het niet bij de psycholoog neer (of uberhaupt buiten jezelf), want het gevoel komt bij jou vandaan.
quote:plops schreef op 18 juni 2011 @ 15:07:

Als wij er toch niks over kunnen zeggen Esterre, en je weet het zelf allemaal zo goed omdat je immers ook hulpverlener bent, waarom heb je dan een topic geopend?? Exact!!
quote:gaia9 schreef op 18 juni 2011 @ 16:18:

[...]

Exact!!beetje respectloos niet?
Bedankt voor je reactie waldorf. Het is niet zozeer dat ik het nog steeds heel vervelend vind.. maar ik hou het wel bij mijzelf
waarom heb je om een slotje gevraagd TO?

De antwoorden bevallen niet en dan moet het topic maar op slot?

Kinderachtig....
quote:plops schreef op 18 juni 2011 @ 16:43:

De antwoorden bevallen niet en dan moet het topic maar op slot?

Kinderachtig....

haha nu moet ik weer lachen.

Sorry voor jou TO als je dat vervelend vind, je kan het respectloos vinden. Maar ik lach je toe hoor meid, het is gewoon grappig hoe vaag je formuleringen blijven. Geeft verder niks hoor, ik bedank je voor je hylarische topic
quote:esterre23 schreef op 18 juni 2011 @ 16:32:

[...]beetje respectloos niet?Daar ben ik het wel mee eens. Vooral gezien het feit dat de reactie van iemand komt die zelf hulpverlener is.
Nee hij gaat op slot omdat jullie de zaken niet goed snappen en op dingen ingaan waar ik niet om heb gevraagd. Ik heb alles haarfijn proberen uit te leggen, maar als jullie het niet snappen.. tja dan kan ik niks met die onzinnige antwoorden
Of het topic op slot gaat valt nog maar te bezien. Topics worden namelijk niet zomaar op slot gegooid.

Bovendien doe je nu de mensen die hier moeite voor jou hebben gedaan behoorlijk tekort door alles te classificeren als onzinnige antwoorden. Misschien moet je jezelf eens afvragen of het echt onzinnige antwoorden zijn en of we niet stiekem de vinger op de zere plek hebben gelegd.
quote:paloma schreef op 18 juni 2011 @ 18:32:

[...]

Daar ben ik het wel mee eens. Vooral gezien het feit dat de reactie van iemand komt die zelf hulpverlener is.Over wie heb je het nu, Paloma?
quote:esterre23 schreef op 18 juni 2011 @ 18:39:

Nee hij gaat op slot omdat jullie de zaken niet goed snappen en op dingen ingaan waar ik niet om heb gevraagd. Ik heb alles haarfijn proberen uit te leggen, maar als jullie het niet snappen.. tja dan kan ik niks met die onzinnige antwoorden

zo werkt het gelukkig niet je topic gaat niet zomaar op slot.

Jammer dat je alle reacties als onzinnig bestempeld en op die manier de discussie een halt toe roept terwijl ik het wel een interessant vraagstuk vind. Echt jammer van je opstelling TO
quote:plops schreef op 18 juni 2011 @ 18:44:

Of het topic op slot gaat valt nog maar te bezien. Topics worden namelijk niet zomaar op slot gegooid.

Bovendien doe je nu de mensen die hier moeite voor jou hebben gedaan behoorlijk tekort door alles te classificeren als onzinnige antwoorden. Misschien moet je jezelf eens afvragen of het echt onzinnige antwoorden zijn en of we niet stiekem de vinger op de zere plek hebben gelegd.

Ik heb het hier ook niet over iedereen in dit topic. Ik waardeer reacties die ik krijg, maar het moet wel aansluiten bij mijn vraag aan jullie, JULLIE mening..

Er wordt meteen op die van mij gehamerd en gezegd dat ik het toch allemaal zelf beter weet terwijl ik dat nooit heb gezegd. Ik ga hier niet mijn hele situatie uitleggen over de relatie met mij en mijn psycholoog omdat we dan afdwalen van mijn vraag. ik was gewoon benieuwd hoe jullie daarover denken, onprettige hulpverleningsrelatie of niet. gewoon in het algemeen.
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 18 juni 2011 @ 18:52:

[...]

zo werkt het gelukkig niet je topic gaat niet zomaar op slot.

Jammer dat je alle reacties als onzinnig bestempeld en op die manier de discussie een halt toe roept terwijl ik het wel een interessant vraagstuk vind. Echt jammer van je opstelling TOOk, ik had erbij moeten zetten dat het niet om alle reacties gaat, excuses. Ik snap dat mensen hier mij proberen te helpen. ik heb het idee of wordt er een complete ophef over wordt gemaakt terwijl ik alleen maar een vraag heb.
Geen dank in ieder geval. Het lijkt me zinnig dat als het niet in je vermogen ligt hier en daar wat te nuanceren dat je ook geen vragen meer stelt.
quote:esterre23 schreef op 18 juni 2011 @ 18:54:

[...]Ik heb het hier ook niet over iedereen in dit topic. Ik waardeer reacties die ik krijg, maar het moet wel aansluiten bij mijn vraag aan jullie, JULLIE mening..

Er wordt meteen op die van mij gehamerd en gezegd dat ik het toch allemaal zelf beter weet terwijl ik dat nooit heb gezegd. Ik ga hier niet mijn hele situatie uitleggen over de relatie met mij en mijn psycholoog omdat we dan afdwalen van mijn vraag. ik was gewoon benieuwd hoe jullie daarover denken, onprettige hulpverleningsrelatie of niet. gewoon in het algemeen.Je bent erg vaag in het beschrijven van je vraag. En om eerlijk te zijn begrijp ik niet zo goed waarom je nog zo met je voormalige hulpverlener bezit bent. Kijk jezelf eens goed in de spiegel en wees eerlijk over je gevoelens en gedachten en kom dan eens terug met een helder geformuleerde vraag.
quote:paloma schreef op 18 juni 2011 @ 19:15:

[...]

Je bent erg vaag in het beschrijven van je vraag. En om eerlijk te zijn begrijp ik niet zo goed waarom je nog zo met je voormalige hulpverlener bezit bent. Kijk jezelf eens goed in de spiegel en wees eerlijk over je gevoelens en gedachten en kom dan eens terug met een helder geformuleerde vraag.Oke, maar dan moet ik wel eerst weten wat je bedoelt met 'vaag'? mijn eerste bericht was naar mijn idee wel duidelijk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven