nederlandse vrouwen op forums bitchy

02-01-2012 03:31 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
het valt mij op dat vrouwen op bv. de viva vaak heel bitchy en kattig reageren als iemand een vraag stelt en ze het niet eens zijn met de vraag stelster of de situatie.

ik ga vaak naar amerikaanse/internationale/belgische forums en daar is dat niet zo erg... meer hulpvaardig, grappig etc. of ze leggen het op een respectvollemanier uit dat ze het ergens niet mee eens zijn.

iemand anders dit opgemerkt???

NL vrouwen vrij bitchy op forums

Totaal aantal stemmen: 66

mee eens (68%)
niet mee eens (20%)
f*ck u!!!!! ik ben niet bitchy!! (12%)
Ahahaha ha klopt hoor ook veel in het buitenland dat nederlandse vrouwen lompe koeien zijn en dan hebben ze het veel over lichaamsbouw en kleding.

Hier op het forum valt het me wel op dat er een kliekje gefrustreerden zijn maar ook hele aardige mensen
Wat een bitchy topic.
quote:Maleficent schreef op 02 januari 2012 @ 08:59:

[...]

Nee, de Engelse kids, die zijn lekker opgevoed moet je eens op vakantie gaan waar veel Engelse jongeren zijn, dan zijn de Nederlanders nog lieverdjes.Ja inderdaad, moet je aan de Costa's gaan vragen wie ze liever zien
quote:hkgirl schreef op 02 januari 2012 @ 09:05:

[...]

Ik vind persoonlijk de Britten ook echt schorem ja, generaliserend dan uiteraard. Echter wij zijn toch "berucht" in het buitenland blijkbaar.....de mensen weten niet dat ik oorspronkelijk Nederlandse ben en vertellen mij dan ongeneerd hoe ze "The Dutch" zien. Vooral onze kindjes en onze gierigheid staan met stip op nummer 1. Oh ja, de meeste Nederlandse vrouwen zijn lelijke lompe koeien wordt er dan ook nog verteld. Vertel eens welke nationaliteiten dat dan gezegd hebben tegen jou? Ben ik dan wel weer heel nieuwsgierig naar
quote:appelsien27 schreef op 02 januari 2012 @ 09:19:

Hier op het forum valt het me wel op dat er een kliekje gefrustreerden zijn maar ook hele aardige mensenDat weet je dankzij reacties? Van dat gefrustreerde?
quote:appelsien27 schreef op 02 januari 2012 @ 09:19:

Ahahaha ha klopt hoor ook veel in het buitenland dat nederlandse vrouwen lompe koeien zijn en dan hebben ze het veel over lichaamsbouw en kleding.

Hier op het forum valt het me wel op dat er een kliekje gefrustreerden zijn maar ook hele aardige mensen

Wat mij opvalt is dat het redelijk vaak terecht is als er bitchy gereageerd wordt. En nog meer valt het mij op hoe lief en begaan de forummers hier zijn. Hetzij met woorden, soms met daden en ook niet zelden komen er mooie vriendschappen uit voort.

Echt teveel om op te noemen. Ik ervaar het forum als een lief en warm bad. Mag hopen dat dit forum nog lang zo hier mag zijn.

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Heerlijk is het hier.

Op sommige fora hangt een ja en amen mentaliteit. Waar je verplicht alles leuk moet vinden, zo niet dan ben je jaloers.

Hier zitten gewoon duidelijke mensen met een mening.
Nee, want ik kom niet op andere fora. En ik heb nog steeds de hoop dat Viva ooit weer leuk gaat worden zoals vroeger.
Ik ben het helemaal met je eens.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Aubrey schreef op 02 januari 2012 @ 09:43:

[afbeelding]
Nederlanders zijn in het echte leven te beschaafd. Ze moeten toch ergens uit hun dak kunnen gaan?
Ik heb al ruim 10 jaar internet, 10 jaar terug kon je best wel mening geven zonder de huid vol gescholden te krijgen, maar vandaag de dag, als op politiek onderwerp een mening geeft, dan krijg je een bak ellende over je heen, als of de reageerder "alle ellende"heeft veroorzaakt.

10 jaar terug noemden we gewoon de politici nog bij de achternaam, nu gebruiken ze niet eens meer de gewone naam, nu worden allerlei verbasteringen ( liefst scheldnamen) gebruikt.

De sfeer wordt al snel grimmiger, en harder, vooral als het over politiek gaat.

Kortom, je kan wel bitchy reageren, maar waar is het respect hebben voor een andere mening gebleven in de virtueele wereld?

Dat is ver te zoeken de laatste paar jaar.Het lijkt wel of er een nieuwe internetgeneratie is opgestaan die het liefst hard met elkaar online omgaat.Onder de noemer, het is virtueel dus het mag.

Je kent elkaar niet, dus wat doet het er toe.

Die zelfde mensen gedragen zich ( vaak) in prive leven totaal anders dan in een online wereld.

Er veranderd heel wat, en zoals ik ervaar, ben ik al op sommige websites niet meer te vinden omdat de sfeer harder is geworden, en je compleet word afgebrand, als je niet netjes in de maat mee loopt met de mensen die "vele "online forumvriendjes"hebben, die bewust bezig zijn je weg te zieken als de mening niet bevalt.

Jammer genoeg zijn het dezelfde forumleden posters) , waar je paar jaar terug nog wel een "aangename" discussie mee aan kon gaan.

Oh, dit gaat niet over het viva forum, maar over het algemeen.
Ik ben het met je eens.

Gelukkig zijn 9 op de 10 forummers wel oké..

Maar er zitten een paar tussen die graag bitchen,

die ook op serieuze vragen hele kattige antwoorden geven waar je helemaal niks mee geholpen bent.

Er zit een verschil tussen eerlijk zijn en bot/kwetsend zijn.
Opa

Redband, dat schrijf je hier heel mooi maar ik vind jouw reacties soms aanvallend en stellingnemend. Kan dat bewonderen, hoor, omdat je tenminste een mening hebt, maar het is de toon die de muziek maakt. Ben me er overigens van bewust dat dat ook zeker voor mezelf opgaat, hand in eigen boezem.
Ik had eigenlijk bij mijn posting een disclaimer moeten zetten, ik kom echt niet graag op de pijler Actueel. Daar zitten echt een paar slangen waar ik geen zin in heb. Die had ik in mijn bewoording over bitchy op het forum niet meegerekend. Over het algemeen zijn op die pijler veel forummers die de sfeer er niet leuker op maken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Klopt MV, de sfeer is daar over het algemeen grimmig en militant.
Het is wel waar wat to opmerkt!

Ik heb zelf een aantal jaren in het buitenland gewoond en daar vinden idd de meeste mensen de Nederlandse vrouwen (naast over het algemeen ontzettend mannelijk gekleed en qua figuur erg gezet) tegen het agressieve aan!

Ik ben het er gedeeltelijk mee eens.
Wat is er mis mee dat Nederlandse vrouwen graag in spijkerbroek met t shirt lopen?
Komt volgens mij omdat Nederlandse vrouwen massaal aan de pil zijn, daar kun je enorm bitchy van worden!
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
quote:jas schreef op 02 januari 2012 @ 10:35:

Komt volgens mij omdat Nederlandse vrouwen massaal aan de pil zijn, daar kun je enorm bitchy van worden!Foute theorie. Juist als je aan de pil bent heb je minder last van PMS
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:jas schreef op 02 januari 2012 @ 10:35:

Komt volgens mij omdat Nederlandse vrouwen massaal aan de pil zijn, daar kun je enorm bitchy van worden!

Het is een complot van de farmaceutische industrie!
quote:Maleficent schreef op 02 januari 2012 @ 10:37:

[...]

Foute theorie. Juist als je aan de pil bent heb je minder last van PMS Ow, haha, in dat geval verdient de farma industrie de Nobelprijs voor de vrede.
quote:Maleficent schreef op 02 januari 2012 @ 10:37:

[...]

Foute theorie. Juist als je aan de pil bent heb je minder last van PMS Nou, ik ben nog nooit zo'n kreng geweest als in de jaren dat ik de pil slikte, echt verschrikkelijk. Zonder pil ben ik een veel leuker en aardiger mens!
quote:Aubrey schreef op 02 januari 2012 @ 10:37:

[...]

Het is een complot van de farmaceutische industrie!Ja ja jaaaaa!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven