nederlandse vrouwen op forums bitchy

02-01-2012 03:31 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
het valt mij op dat vrouwen op bv. de viva vaak heel bitchy en kattig reageren als iemand een vraag stelt en ze het niet eens zijn met de vraag stelster of de situatie.

ik ga vaak naar amerikaanse/internationale/belgische forums en daar is dat niet zo erg... meer hulpvaardig, grappig etc. of ze leggen het op een respectvollemanier uit dat ze het ergens niet mee eens zijn.

iemand anders dit opgemerkt???

NL vrouwen vrij bitchy op forums

Totaal aantal stemmen: 66

mee eens (68%)
niet mee eens (20%)
f*ck u!!!!! ik ben niet bitchy!! (12%)
quote:liubi schreef op 03 januari 2012 @ 12:42:

[...]

Ik zie in Rusland anders genoeg slonzen. Helemaal als de vrouwen boven de 30 zijn Das waar ook maar die zijn van een ander soort zeg maar. Ze hebben geen bergschoenen en mannenspijkerbroek aan maar hebben een onverzorgde, ongewassen look
.
Ik zit op meerdere fora en hier op viva is het over het algemeen van feller dan op andere. Ach, als het je niet bevalt stel je je vraag toch ergens anders, fora zat.
quote:anky schreef op 03 januari 2012 @ 11:25:

[...]

Mensen die bitcherig reageren zijn vaak wat gefrustreerd en gestrest. Merk ik bij mezelf ook: als ik niet lekker in mijn vel zit (braakuitdrukking trouwens), dan reageer ik ook minder aardig.Dat is als je een keer niet lekker in je vel zit. Maar er zitten hier vrouwen die er volgens mij een sport van maken om vervelend te reageren. En dan maar hopen dat je de lachers op je hand krijgt, wat helaas dan ook nog al eens gebeurd. Dat zijn over het algemeen vrouwen die zelf ook altijd vervelend reageren. Zeg maar "het groepje" vervelende vrouwen
Ach... ik heb liever af en toe wat gebitch dan dat ze in mijn gezicht zeggen dat ik zo leuk ben en tegen anderen dat ik een lompe ongemanierde koe ben...

Ja, soms gaat de discussie verloren in gehakketak. Maar dan ga ik gewoon weg. Wat me trouwens ook opvalt is dat er heel fel gereageerd wordt op mensen die ´lomp zijn´. ´jij bent vast enorm gefrustreerd dat je dat zegt!´ ´wat ben jij dom dat je zulke vooroordelen hebt´ Dat soort reacties komen er dan. Dan polariseert de discussie en gaat het opeens over wat je wel of niet mag zeggen-denken op een forum. Ik ben zo dom te denken dat iemand die tegen lomp gedrag is dat zelf ook niet zal vertonen, maar dat is dus niet zo.
Ach dat gebeurt op het forum van de vriendin ook wel.

Dat dames soms grof of hard reageren op een mening ,stelling of wat dan ook. Ik schrok er in het begin ook van. Ik had het niet verwacht. Ik dacht kom laat ik eens gezellig een topic openen over trouwen. Nou het commentaar wat ik kreeg was niet mis! Zo hee En ik vond sommige reacties ook helemaal niet leuk niet nodig en ronduit aanvallend. Maar hoe langer je rond struint op fora s hoe meer je er aan gewend raakt dat niet iedereen even lief ,zacht of netjes reageert.Soms kan het gesnauw van sommigen zelfs op een bepaalde manier leerzaam zijn.
Ik ben niet zo'n fanatieke schrijver, vaker een lezer.

En alhoewel ik de toon soms hard vind is dit het enige forum waar ik het uren kan volhouden.

Soms confronterend, soms pijnlijk eerlijk, maar meestal met een flinke dosis humor wordt er geschreven.

Maar even zo vaak lief en meelevend.

Ik vind het Viva-forum zeer verhelderend en heeft mij al regelmatig een frisse kijk op zaken gegeven.
Ja ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook vind. Ik vind dit forum leuker. En ik snap best dat mensen graag hun eigen menig willen geven , maar een andere mening hebben dan een to hoeft inderdaad nog niet te betekenen dat men de to maar meteen moet afzeiken.Zodra ik een to ben en ik alleen maar afgezeken word door de mensen puur omdat ze het nodig vinden om dat eens lekker te gaan doen want daar lijkt het soms echt op dan heb ik er al helemaal geen zin meer in om mijn mening of ideeën te gaan verdedigen en haak ik gewoon af, laat de dames mij dan maar een zielepiet vinden ik heb gewoon geen topic geopend om aagevallen te worden maar om gewoon een andere mening of een tip te krijgen . En een andere mening hebben is in mijn ogen nog altijd iets heel anders dan iemand maar meteen afzeiken omdat je het nou eenmaal stoer vind om dat te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven