Neurodiversiteit --> Algemeen topic ❤

22-02-2023 11:16 2841 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

OP met info
= 6e reactie op pagina 1
philó wijzigde dit bericht op 07-03-2023 12:45
93.22% gewijzigd
Elsy schreef:
27-09-2025 10:27
Het is niet dat ik het niet snap, maar het werkt mee aan het beeld dat medicatie alleen maar drugs is en dat iemand met adhd nooit medicatie moet slikken.
Huh? Ik vind medicatie juist prima.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
MissNuada schreef:
27-09-2025 11:01
Met die mensen moet je gewoon nooit in discussie gaan. ;-) Echt hoor, je kan 1x uitleggen waarom medicatie mensen kan helpen en als ze er niet aan willen dan ga je ze nooit laten veranderen van mening. Wat je ook zegt.

Daarnaast heb ik het idee dat mensen echt wel begrijpen dat speed en de ADHD medicatie echt niet precies zelfde zijn, meestal vinden ze ADHD maar onzin, iedereen heeft een beetje ADHD ect en daarom vinden ze medicatie ook maar onzin en gevaarlijk. Tenminste dat is wat ik ervaar.
Mss eens ophouden met je hetze tegen mij, want ik ben groot voorstander van medicatie. En als je goed zou lezen, zou je dat begrepen hebben.

David Dunning
Solomio schreef:
27-09-2025 11:33
Mss eens ophouden met je hetze tegen mij, want ik ben groot voorstander van medicatie. En als je goed zou lezen, zou je dat begrepen hebben.

Ik had dus echt niet tegen jou, ik negeer jouw berichten al een hele tijd. Echt. Ik reageerde nu dus ook echt op helemaal niets mbt tot jouw berichten.

Misschien kan jij gewoon eens kappen met denken dat iedereen tegen je is als ze ooit een keer niet met je eens waren? Dat jij mij negeert zoals ik jou negeer?
MissNuada schreef:
27-09-2025 11:44
Ik had dus echt niet tegen jou, ik negeer jouw berichten al een hele tijd. Echt. Ik reageerde nu dus ook echt op helemaal niets mbt tot jouw berichten.

Misschien kan jij gewoon eens kappen met denken dat iedereen tegen je is als ze ooit een keer niet met je eens waren? Dat jij mij negeert zoals ik jou negeer?
Je reageert onder iemands reactie aan mij.

Over wie had je het dan wel?

David Dunning
Solomio schreef:
27-09-2025 11:48

Mensen in algemeen, mijn ervaring met mensen die moeilijk doen over ADHD medicatie, zoals ik ook tikte in dat bericht. Als ik het over jou had dan quote ik jou wel of ik noem je gewoon, heb ik in verleden ook gedaan. Nul moeite mee.

Dus voor de duidelijkheid nu en in de toekomst, ik reageer niet specifiek op jou of jouw meningen. Ik scan je berichten 9 van de 10 keer niet eens.
Ik negeer jou, zeker in dit topic en mbt dit onderwerp.
Hopelijk is dat nu duidelijk genoeg.
MissNuada schreef:
27-09-2025 11:57
Mensen in algemeen, mijn ervaring met mensen die moeilijk doen over ADHD medicatie, zoals ik ook tikte in dat bericht. Als ik het over jou had dan quote ik jou wel of ik noem je gewoon, heb ik in verleden ook gedaan. Nul moeite mee.

Dus voor de duidelijkheid nu en in de toekomst, ik reageer niet specifiek op jou of jouw meningen. Ik scan je berichten 9 van de 10 keer niet eens.
Ik negeer jou, zeker in dit topic en mbt dit onderwerp.
Hopelijk is dat nu duidelijk genoeg.
Aangezien tot dat moment iedereen pro medicatie was sloeg je bericht dan dus nergens op.

David Dunning
Solomio schreef:
26-09-2025 23:25
En is dat erger dan bijv Redbull of alcohol?

Het is gewoon speed.
Even erg. Redbull is wat mij betreft minder erg...wat een smerig spul trouwens! Heb het ooit op en het was gewoon vies. |-)
Je pense donc je suis
Catco schreef:
26-09-2025 22:56
Wordt gewoon gedeald met Ritalin, bizar hè, een collega (stuk jonger dan ik) vertelde dat toen op school gewoon een handeltje was en de piek tijdens de examenperiodes.
Dit inderdaad!
Je pense donc je suis
Catco schreef:
26-09-2025 23:01
Dankjewel! En ook nog naar de anderen voor jullie reacties, heel fijn om even te lezen en evt tips te kunnen gebruiken.
Graag gedaan! Ben benieuwd naar je ervaring.
Je pense donc je suis
Solomio schreef:
27-09-2025 11:32
Huh? Ik vind medicatie juist prima.
Het dealen in adhd medicatie op scholen had ik het over.
Solomio schreef:
27-09-2025 11:48

Ik las het als dat ze zei dat je de mensen die zo tegen medicatie zijn het beste kan negeren. Wat zo is, het is alleen vooral lastig als het directe familie is en je wel een hechte band hebt.
Elsy schreef:
27-09-2025 16:47
Ik las het als dat ze zei dat je de mensen die zo tegen medicatie zijn het beste kan negeren. Wat zo is, het is alleen vooral lastig als het directe familie is en je wel een hechte band hebt.
Ik vind sowieso ook dat iemand moet doen wat het beste voelt en dat een ander zich niet ermee moet gaan bemoeien. Dat maak ik ook vaak mee bij vaccinaties,mensen die tegen ALLE vaccinaties of medische behandelingen zijn en voor iemand anders gaan bepalen of vinden dat je de natuur hun gang moet laten gaan. :facepalm: Wat ik ook erg vind dat er mensen zijn die denken dat,ADHD en anorexia modeziektes zijn en daar kan ik me enorm aan ergeren. Anorexia is wel een ziekte,maar geen modeverschijnsel. En ass en ADHD zijn geen ziektes.
Je pense donc je suis
Elsy schreef:
27-09-2025 16:47
Ik begrijp de link niet vanuit waar het over ging (ritalin-dealers), maar mensen die tegen medicatie zijn.

David Dunning
MadameBijoux schreef:
27-09-2025 17:24
Ik vind sowieso ook dat iemand moet doen wat het beste voelt en dat een ander zich niet ermee moet gaan bemoeien. Dat maak ik ook vaak mee bij vaccinaties,mensen die tegen ALLE vaccinaties of medische behandelingen zijn en voor iemand anders gaan bepalen of vinden dat je de natuur hun gang moet laten gaan. :facepalm: Wat ik ook erg vind dat er mensen zijn die denken dat,ADHD en anorexia modeziektes zijn en daar kan ik me enorm aan ergeren. Anorexia is wel een ziekte,maar geen modeverschijnsel. En ass en ADHD zijn geen ziektes.
Precies zoals jij het zegt, doe waar je je goed bij voelt, het zou een hoop mensen sieren zich er verder niet mee te bemoeien.

Merken het hier nu ook hoor dochter en ik sinds kort beide de diagnose, niet veel mensen weten ervan nog, maar we hebben al wat gekker uitspraken gehoord hoor, dan vooral waarom wil je er een label op geplakt hebben? Nou ik wilde het “juiste”label erop plakken, want in haar en mijn leven hebben we al zoveel andere “stickers” gehad zoals te druk, teveel praten, vervelend,irritant ect….
En hebben we in ieder geval beide het juiste label en er zitten zelfs goed gebruiksvoorschriften bij :lol:
Catco schreef:
27-09-2025 18:48
Precies zoals jij het zegt, doe waar je je goed bij voelt, het zou een hoop mensen sieren zich er verder niet mee te bemoeien.

Merken het hier nu ook hoor dochter en ik sinds kort beide de diagnose, niet veel mensen weten ervan nog, maar we hebben al wat gekker uitspraken gehoord hoor, dan vooral waarom wil je er een label op geplakt hebben? Nou ik wilde het “juiste”label erop plakken, want in haar en mijn leven hebben we al zoveel andere “stickers” gehad zoals te druk, teveel praten, vervelend,irritant ect….
En hebben we in ieder geval beide het juiste label en er zitten zelfs goed gebruiksvoorschriften bij :lol:
Ik vergat nog ass toe te voegen...ass en ADHD zijn geen ziektes. Ik had mijn aandacht er niet bij. Raar,raar,hoe kan dat? 😂

Vroeger kreeg ik te horen dat ik ongeinteresseerd was en niet luisterde... 😶 Net als jij ben ik ook blij dat er een verklaring is voor mijn gedrag want ik dacht vaak dat het aan mij lag of dat ik maar normaal moest doen. En ja,het is zeker meer als een label. Hier ook te druk,teveel praten,eigenwijs gedrag,uitwijden,richten op bij-en hoofdzaken,doordraven,irritant,onrustig,dingen eruitflappen... jullie hebben ook dezelfde onaardige opmerkingen over je heen gekregen...en ieder mens heeft inderdaad een eigen gebruiksaanwijzing nodig. Fijn dat jullie duidelijkheid hebben! 👍
Je pense donc je suis
Dit is ook precies waarom we met onze zoon ook zijn gaan kijken voor hulp. Kwam 'nig' geen duidelijke adhd uit maar wat hij leert bij ergotherapie helpt wel bij veel dingen waardoor de niet officiële negatievere labels uitblijven.
You can only succeed when there is room to fail.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven