Nieuw jaar, nieuw topic. Op naar 2019!

04-01-2018 16:44 2292 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bijna precies een jaar geleden opende ik hier mijn eerste topic.
In augustus 2016 ging ik naar de huisarts ivm een rare harde plek net onder mijn ribben. Nog geen 5 uur later kreeg ik te horen dat ik uitgezaaide kanker had en ben ik de medische molen ingegaan. Binnen een week was duidelijk dat ik darmkanker had, met een uitzaaiing van 30 cm op mijn lever en dat, als ik direct aan de chemo had, ik een kans had van minder dan 10% dat het nog te behandelen was en ik dit zou overleven. Op de dag van die uitslag brak ik en opende ik hier een topic. Met een best bizarre titel voor iemand die in het echte leven niets van knuffels (en vooral niet van vreemden) moet hebben :$
Voor iedereen die dat niet gelezen heeft: nee, het wonder heeft niet plaatsgevonden. Wel een kleiner wonder: ik ben er nog steeds en naar omstandigheden in redelijke goede gezondheid.
Het afgelopen jaar heb ik hier uitgehuild, gekankerd op de situatie en na elke nieuwe scan opgelucht verteld hoe ontzettend goed ik blijk te zijn in kanker hebben. En jullie als uitlaadklep gebruikt voor de frustraties die het oplevert als je de ene dag nog een gewone vrouw van 35 bent, moeder van 2 kinderen, een leuke baan met de ambitie nog flink hoger te komen, net een huis gekocht (de oplevering had nog niet eens plaatsgevonden) en de volgende dag een patient bent met een levensverwachting van 'misschien 2 jaar'. Wat er dan door je heen gaat is eigenlijk niet te beschrijven, dus dat ga ik hier ook niet doen.

Anyway, ik ben zo goed in kanker hebben dat het vorige topic volgeschreven is! Hier zal ik dus vrolijk en soms minder vrolijk, verder gaan. Doel is om ook 2019 te halen!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een stille meelezer :bye: , blij dat ik je nieuwe topic gevonden heb. Op naar 2019!
Lees weer mee Anna en een jaar met liefde & mazzel voor jou :heart:
Alle reacties Link kopieren
Nicotientje schreef:
05-01-2018 17:51
Anna ik sluit me aan bij alle mooie wensen!
Ik ook!

Fijn dat je leuke dingen hebt kunnen doen met je gezin de afgelopen dagen :heart:

Ik wens je veel liefde toe voor dit jaar. Op naar 2019 :rose:
:heart: :heart:
Hier nog een stille mee lezer die nooit weet hoe te reageren.
Heb diep respect voor je hoe je hier mee om gaat.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een stille meelezer. Ik wens jou een heel fijn 2018 en natuurlijk op naar 2019!
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic AnnA, ik wens je er nog veel meer!
En blij om te lezen dat er meer mannen ooghoogtes meten :yes:
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een stille meelezer.
Ik heb er veel bewondering voor hoe je hiermee dealt, en hoe open je schrijft over al je ups en downs. Ik wens je alle liefs voor het nieuwe jaar!
Alle reacties Link kopieren
Ordinaire tvp ;-)

Ik reageer heel soms, wens jullie gezin een warm en liefdevol 2018. Dat je nog lang goed mag zijn in kanker hebben :-)

Ik meet mijn eigen ooghoogte voor beeldschermen e.d.. :-$
Ik lees en reageer ook weer mee! Je bent een topper!
Alle reacties Link kopieren
Op naar 2019!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga weer meelezen, op naar 2019!
Alle goeds voor de vaste schrijvers in dit topic.
Anna, ik wens jou en je gezin het allerbeste voor 2018!
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra schreef:
04-01-2018 17:10
Ik las mee in je vorige topic en moedig je hier graag verder aan om op zijn minst 2019 te halen! :cheer2:
Ik moedig graag mee aan! Go Anna! :blob:

Oh en een knuffel voor jou! :D
Alle reacties Link kopieren
Dat 2019 toch een heel mooi jaar mag worden voor jou en je gezin. :heart:
Ik schrijf ook weer met je mee Anna :)
Dat 2018 een heel mooi jaar mag worden met alle lieve mensen om je heen :heart: :hug:
Alle reacties Link kopieren
lieve anne, ook ik lees hier weer met je mee :) ik wens je een mooi 2018 en op naar 2019 !
.
Op naar 2019 :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Leuk al die meelezers die zich melden, nu wil ik niet achterblijven :P
Ik wens je een prachtig 2018 toe en ik hoop dat er nog heel veel nieuwe topics mogen volgen !
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook weer mee en wens je heel veel geluk en liefde.
Alle reacties Link kopieren
Nog een stille meelezer hier.
Ik vind dat je niet alleen heel goed bent in kanker hebben, Anna, maar ook in het verwoorden/omschrijven van je ervaringen en gevoelens.
Ik hoop dat 2018 een goed jaar voor je wordt met veel mooie momenten.
anoniem_109492 wijzigde dit bericht op 06-01-2018 20:58
0.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een stille meelezer, wat fijn dat je dit topic hebt geopend in ‘t nieuwe jaar! Je bent echt een topvrouw hoe je met de situatie omgaat. Petje af voor jou en je gezin.
Anna wat vinden je zoons er van dat ze bijna weer naar school moeten?
Alle reacties Link kopieren
Hi Anna,

Eerder heb ik geschreven omdat ik ook ziek ben en sinds maart 2017 weet dat ik een hersentumor heb. Ik ben heel blij dat ik zoveel berichten van je nog lees en dat je vizier op 2019 staat! Je klinkt vaak positief.

Bij mij iets minder, ik ben echt palliatief en geen behandeling meer. Dus ik “wacht” op het echte einde met ondertussen leuke dingen doen met mijn man en dochtertje.
Zolang ik nog kan lees ik stil met je mee en een heel fijn jaar gewenst!
anoniem_111781 wijzigde dit bericht op 07-01-2018 20:34
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sabke101 schreef:
07-01-2018 08:06
Hi Anna,

Eerder heb ik geschreven omdat ik ook ziek ben en sinds maart 2017 weet dat ik een hersentumor heb. Ik ben heel blij dat ik zoveel berichten van je nog lees en dat je vizier op 2019 staat! Je klinkt vaak positief.

Bij mij iets minder, ik ben echt palliatief en geen behandeling meer. Dus ik “wacht” op het echte einde met ondertussen leuke dingen doen met mijn mam en dochtertje.
Zolang ik nog kan lees ik stil met je mee en een heel fijn jaar gewenst!

:hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven