Nieuw jaar, nieuw topic. Op naar 2019!

04-01-2018 16:44 2292 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bijna precies een jaar geleden opende ik hier mijn eerste topic.
In augustus 2016 ging ik naar de huisarts ivm een rare harde plek net onder mijn ribben. Nog geen 5 uur later kreeg ik te horen dat ik uitgezaaide kanker had en ben ik de medische molen ingegaan. Binnen een week was duidelijk dat ik darmkanker had, met een uitzaaiing van 30 cm op mijn lever en dat, als ik direct aan de chemo had, ik een kans had van minder dan 10% dat het nog te behandelen was en ik dit zou overleven. Op de dag van die uitslag brak ik en opende ik hier een topic. Met een best bizarre titel voor iemand die in het echte leven niets van knuffels (en vooral niet van vreemden) moet hebben :$
Voor iedereen die dat niet gelezen heeft: nee, het wonder heeft niet plaatsgevonden. Wel een kleiner wonder: ik ben er nog steeds en naar omstandigheden in redelijke goede gezondheid.
Het afgelopen jaar heb ik hier uitgehuild, gekankerd op de situatie en na elke nieuwe scan opgelucht verteld hoe ontzettend goed ik blijk te zijn in kanker hebben. En jullie als uitlaadklep gebruikt voor de frustraties die het oplevert als je de ene dag nog een gewone vrouw van 35 bent, moeder van 2 kinderen, een leuke baan met de ambitie nog flink hoger te komen, net een huis gekocht (de oplevering had nog niet eens plaatsgevonden) en de volgende dag een patient bent met een levensverwachting van 'misschien 2 jaar'. Wat er dan door je heen gaat is eigenlijk niet te beschrijven, dus dat ga ik hier ook niet doen.

Anyway, ik ben zo goed in kanker hebben dat het vorige topic volgeschreven is! Hier zal ik dus vrolijk en soms minder vrolijk, verder gaan. Doel is om ook 2019 te halen!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig Sabke! Ik hoop dat je samen met je man en meisje nog een paar hele mooie herinneringen kan maken. Pluk de dag en zo :hug:
Alle reacties Link kopieren
Sabke101 schreef:
07-01-2018 08:06
Hi Anna,

Eerder heb ik geschreven omdat ik ook ziek ben en sinds maart 2017 weet dat ik een hersentumor heb. Ik ben heel blij dat ik zoveel berichten van je nog lees en dat je vizier op 2019 staat! Je klinkt vaak positief.

Bij mij iets minder, ik ben echt palliatief en geen behandeling meer. Dus ik “wacht” op het echte einde met ondertussen leuke dingen doen met mijn mam en dochtertje.
Zolang ik nog kan lees ik stil met je mee en een heel fijn jaar gewenst!
:hug: :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Ach Sabke.... :hug:
Ik hoop dat je toch nog heel veel leuke dingen kan doen. En wee vooral niet boos als dat ene leuke toch niet lukt. Lekker tegenelkaar op de bank zitten of samen in bed liggen is ook leuk!
Het leven is soms echt oneerlijk he? :redrose:
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een van de stille meelezers. Ik ben blij dat je er nog bent Anna, en volg je topic. Je hebt een bijzondere schrijfstijl waarmee je mensen heel dichtbij laat komen.
Sabke, jou wil ik heel veel sterkte wensen. Ik hoop dat je nog kunt genieten van de momenten samen.
Alle reacties Link kopieren
Van een - af en toe - meelezer alsnog een hoopvol nieuw topic gewenst!
Je kunt méér.
Sabke101 schreef:
07-01-2018 08:06
Hi Anna,

Eerder heb ik geschreven omdat ik ook ziek ben en sinds maart 2017 weet dat ik een hersentumor heb. Ik ben heel blij dat ik zoveel berichten van je nog lees en dat je vizier op 2019 staat! Je klinkt vaak positief.

Bij mij iets minder, ik ben echt palliatief en geen behandeling meer. Dus ik “wacht” op het echte einde met ondertussen leuke dingen doen met mijn mam en dochtertje.
Zolang ik nog kan lees ik stil met je mee en een heel fijn jaar gewenst!
Heel veel sterkte Sabke !!!
Alle reacties Link kopieren
Sabke, Anna, iedereen, nog vele mooie momenten gewenst!
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Sabke101 schreef:
07-01-2018 08:06
Hi Anna,

Eerder heb ik geschreven omdat ik ook ziek ben en sinds maart 2017 weet dat ik een hersentumor heb. Ik ben heel blij dat ik zoveel berichten van je nog lees en dat je vizier op 2019 staat! Je klinkt vaak positief.

Bij mij iets minder, ik ben echt palliatief en geen behandeling meer. Dus ik “wacht” op het echte einde met ondertussen leuke dingen doen met mijn mam en dochtertje.
Zolang ik nog kan lees ik stil met je mee en een heel fijn jaar gewenst!
Sabke, veel sterkte en nog veel mooie momenten gewenst :hug:
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Sabke :hug:,

Hoe was deze vakantieweek Anna?
Alle reacties Link kopieren
Sabke :hug:
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Stille meelezer meldt zich :cheer:

Sabke, ik lees dan jouw bericht. Dikke knuffel voor jou :hug:
Alle reacties Link kopieren
Sabke & Anna,
Twee dappere meiden.
Mijn moeder is ook op jonge leeftijd overleden.
Wat ik het meest mis, is haar geur en stem.
Maar ook gewoon wie ze was.
Lievelingseten, mooiste herinnering, zwangerschappen etc.
Je hebt van die mooie invulboeken, bijv: mam, vertel eens.

Ik gun jullie beide nog zoveel moois.
Dikke knuffel
Alle reacties Link kopieren
Lorelai schreef:
07-01-2018 13:52
Ik ben ook een van de stille meelezers. Ik ben blij dat je er nog bent Anna, en volg je topic. Je hebt een bijzondere schrijfstijl waarmee je mensen heel dichtbij laat komen.
Sabke, jou wil ik heel veel sterkte wensen. Ik hoop dat je nog kunt genieten van de momenten samen.
Hier hetzelfde. Ik lees al een poos mee, maar heb nooit gereageerd. Ik hoop dat jullie weten dat er naast de reagerende lezers ook veel meelevende niet reageerders zijn <3

Veel liefs!
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C schreef:
07-01-2018 12:54
Ach Sabke.... :hug:
Ik hoop dat je toch nog heel veel leuke dingen kan doen. En wee vooral niet boos als dat ene leuke toch niet lukt. Lekker tegenelkaar op de bank zitten of samen in bed liggen is ook leuk!
Het leven is soms echt oneerlijk he? :redrose:
Pfff ontzettend oneerlijk!! En je probeert je niet in negatieve gedachten te verliezen maar soms kan het niet anders.
Vandaag met de familie Naar centerparcs, het leven wel even eerlijk maken. Bedankt voor alle berichten! ❤️
Alle reacties Link kopieren
Heel veel plezier Sabke!


Ugh..... hier even niet zo'n topdag tot nu toe. Ik kon vannacht niet slapen. Heb ik wel vaker last van, maar nu ging het alweer zo'n tijd goed. Met man afgesproken dat hij me zou laten liggen, maar dat hij me wakker mocht maken als het niet zou lukken om iedereen op school/werk te laten komen zonder geruzie.
Maar dat ging eigenlijk heel goed, totdat.... de kinderen hun tanden moesten poetsen. Hoe gaat dat bij anderen? Als je om 8 uur zegt: "ga even je tanden poetsen", gaan ze dat dan ook gewoon doen en komen ze om 5 over 8 met frisse schone monden naar beneden?
Bij ons gaat het meestal ongeveer zo: "Ga even je tanden poetsen." "Waarom moet dat?" (op zeurtoon). "omdat je anders gaatjes in je tanden krijgt. Doe het nou maar even." "okeeeee......." (klaagtoon). Stamp, stamp, stamp de trap op. Stamp stamp stamp de trap af. "waar is *wilekeurige naam knuffel*? Knuffel moet ook tanden poetsen" (dat laatste op gespeelde babystem, heel hoog irritant stemmetje). "weet ik niet, ga nou je tanden poetsen." "Maar knuffel wil ook schone tandjes!" (zelfde irritant hoge stemmetje). "hier is knuffel, ga je tanden maar poetsen" "Dank je, ok! Kom knuffel, we gaan tandjes poetsen" (opnieuw zelfde hoge stemmetje). Stamp stamp stamp de trap op. Knuffel wordt in gezicht broertje geduwd. "Kijk, hier is knuffel!" (hoog stemmetje op gilstand). "Knuffel gaat ook tandjes poetsen! Maar hij weet nog niet hoe dat moet. Hij is nog een baby" (hoog stemmetje, gilstand). Broertje: "oh, ja... Kijk knuffel, dit is een tandenborstel. Maar heb jij al tandjes?" "Oh, nee, ik heb helemaal geen tandjes!" (hoge gilstand). Ondertussen brul van man van beneden: "Tanden poetsen! Nu!" Kind boos huilend: "Je hoeft niet zo boos te doen! Dat doe ik toch!" Eindelijk geluid van elekrtische tandenborstel te horen...

Goed, toen was ik dus wakker. En geloof me, dit is NIET fijn wakker worden als je in totaal 4 uur geslapen hebt.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, iedereen weer netjes op tijd afgeleverd. We hebben het weer gered :)
Nu bijkomen en wakker worden met een grote kop thee.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Succes vandaag, Anna. En hier poetsen we tanden alleen 's avonds. Er is geen enkel bewijs dat twee keer per dag tanden poetsen beter voor je tanden is.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
08-01-2018 09:58
Succes vandaag, Anna. En hier poetsen we tanden alleen 's avonds. Er is geen enkel bewijs dat twee keer per dag tanden poetsen beter voor je tanden is.
gadverdamme
Kan misschien nergens bewezen zijn, dat 2x poetsen beter is. Maar van niet poetsen ga je wel verschrikkelijk uit je mond stinken. Vooral ´s morgens vroeg
Alle reacties Link kopieren
Sabke :hug:
Alle reacties Link kopieren
Hier 2 pubers die vinden dat ik vooral veel zeur over persoonlijke hygiëne en dus net zo stampend de trap op gaan omdat ze niet zonder gepoetste tanden naar school mogen. “En dankzij jou kom ik dus te laat op school mam!”
Dus sorry, herkenbaar en het gaat niet over 😄
Alle reacties Link kopieren
Dat is niet leuk wakker worden zeg, zeker na zo'n slechte nacht..

Mijn jongste is 8, ongeveer in de leeftijdscategorie van jouw jongens dacht ik. De afspraak met hem is dat hij zodra hij uit bed komt zijn tanden gaat poetsen, dus voor het eten. Concreter: zodra papa gaat douchen, gaat hij zijn tanden poetsen. Voor hem heel duidelijk wanneer dit moet gebeuren en het scheelt (meestal) gezeur hierover. Vanmorgen wel even, maar dat wijt ik voorlopig maar even aan het weer naar school gaan na een superrelaxte vakantie.

Oudste van 11 (bijna 12) doet het zonder gezeur gelukkig. Hopelijk blijft dat zo zodra ze echt gaat puberen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Hier een jongetje van 7 die ook van alles 's morgens een drama of show kan maken, of een oefening "hoe ik mama tot het uiterste kan tergen om vooral net op tijd op school afgeleverd te worden", dus ik herken het :$ . Wij poetsen ook tanden vóór het ontbijt, schijnt slecht te zijn om direct na iets zuurs (sap, fruit) te poetsen en ik denk dat we er iets van tijd mee winnen.

En verder wens ik jou, en Sabke, zoveel mogelijk mooie momenten dit komend jaar!
Alle reacties Link kopieren
Sabke, :hug: x 1000. Hopelijk kun je nog een paar mooie momenten met je dierbaren meemaken.
Bij mij gaan ze inderdaad zelf tandenpoetsen en komen ze terug met schone monden (hoewel ik mijn dochter nog wel even moet napoetsen, die aait haar tanden meer dan ze ze echt poetst). Als ze zich zo zouden gedragen als bij jou zou ik een 'braaf-tandenpoetsen-cadeau' introduceren en prominent op de kast zetten, dat ze kunnen verdienen als ze tien keer zonder zeuren hun tanden poetsen. Gewoon het aloude operante conditionering.
Alle reacties Link kopieren
Wisselend dus: kinderen die ook hele drama's kunnen schoppen en kinderen die wel braaf hun tanden poetsen :)
Het is trouwens niet altijd zo'n drama hoor. Vaak doen ze het ook gewoon wel, maar soms... Beste truc is om te zorgen dat ze niet tegelijk in de badkamer zijn.
Gisteren trouwens verder wel een hele goede dag gehad! Ze kwamen goed gemutst uit school. Neefje en nichtje hadden nog een extra dagje vrij en waren komen lunchen. En zelfs toen gingen ze zonder gemopper weer naar school. 's middags moesten ze eigenlijk sporten, maar neefje en nichtje (en mijn zusje) bleven zo lang gezellig hangen dat ik sporten maar af had gezegd zodat ze lekker konden spelen. Achteraf niet zo heel erg: vriendjes hadden ook afgezegd en de sportleraar zat in het ziekenhuis met een gebroken arm :O .

Vannacht gelukkig wel lekker geslapen, en iedereen verbaasd door om half 7 man wakker te zingen met een vers kopje thee (en dit om kwart over 7 te herhalen bij de kinderen, maar dan zonder thee).
Door juf van jongste gecharterd om ook daar rekenles voor de plusklas te komen geven. Moeten nog wel even een beter aanpak bedenken: 6 kinderen die allemaal op een andere bladzijde bezig waren, waarvan er eentje overal doorheen tettert omdat hij NU een vraag heeft. Maar eigenlijk snapten ze allemaal hetzelfde niet. "Ok, X heeft een vraag over deze som. Wie van jullie had hem wel?" Stilte.... "Jij hebt daar wat staan Y, hoe kwam je daaraan?" "Eh... dat stond in het antwoordenboekje." :rolling:
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven