Nieuw jaar, nieuw topic. Op naar 2019!

04-01-2018 16:44 2292 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bijna precies een jaar geleden opende ik hier mijn eerste topic.
In augustus 2016 ging ik naar de huisarts ivm een rare harde plek net onder mijn ribben. Nog geen 5 uur later kreeg ik te horen dat ik uitgezaaide kanker had en ben ik de medische molen ingegaan. Binnen een week was duidelijk dat ik darmkanker had, met een uitzaaiing van 30 cm op mijn lever en dat, als ik direct aan de chemo had, ik een kans had van minder dan 10% dat het nog te behandelen was en ik dit zou overleven. Op de dag van die uitslag brak ik en opende ik hier een topic. Met een best bizarre titel voor iemand die in het echte leven niets van knuffels (en vooral niet van vreemden) moet hebben :$
Voor iedereen die dat niet gelezen heeft: nee, het wonder heeft niet plaatsgevonden. Wel een kleiner wonder: ik ben er nog steeds en naar omstandigheden in redelijke goede gezondheid.
Het afgelopen jaar heb ik hier uitgehuild, gekankerd op de situatie en na elke nieuwe scan opgelucht verteld hoe ontzettend goed ik blijk te zijn in kanker hebben. En jullie als uitlaadklep gebruikt voor de frustraties die het oplevert als je de ene dag nog een gewone vrouw van 35 bent, moeder van 2 kinderen, een leuke baan met de ambitie nog flink hoger te komen, net een huis gekocht (de oplevering had nog niet eens plaatsgevonden) en de volgende dag een patient bent met een levensverwachting van 'misschien 2 jaar'. Wat er dan door je heen gaat is eigenlijk niet te beschrijven, dus dat ga ik hier ook niet doen.

Anyway, ik ben zo goed in kanker hebben dat het vorige topic volgeschreven is! Hier zal ik dus vrolijk en soms minder vrolijk, verder gaan. Doel is om ook 2019 te halen!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Wat intens verdrietig. :hug:
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Positief nieuws: ik zit hier in een brandschone woonkamer op de bank terwijl de schoonmaakster de badkamer aan het poetsen is. :cheer2:
En ja, ik had natuurlijk gezegd dat het veel te warm is, dus dat het ook goed was als ze alleen de wc's en badkamer zou doen. Toch loopt ze hier al minstens 3 uur rond met doekjes en sopjes en een stofzuiger.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd :hug:
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C schreef:
26-07-2018 16:01
Positief nieuws: ik zit hier in een brandschone woonkamer op de bank terwijl de schoonmaakster de badkamer aan het poetsen is. :cheer2:
En ja, ik had natuurlijk gezegd dat het veel te warm is, dus dat het ook goed was als ze alleen de wc's en badkamer zou doen. Toch loopt ze hier al minstens 3 uur rond met doekjes en sopjes en een stofzuiger.
Hoop voor je dat dit een blijver is.
Alle reacties Link kopieren
Fijn! Stuur haar ook even hier naartoe :)
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Pfffff.... We zijn op vakantie en de eerste week was echt heerlijk. Fijn strand, fijn huisje, heerlijk weer, goede bedden.
Maar nu... We zitten nu in een andere plek, ander huisje. Kleiner, maar eigenlijk wel ok. Maar toch.... Overal staan stinkende geurstokjes, de douche is in het bad en je kan de douchekop niet vastzetten boven je hoofd, het is bloedheet, alle winkels en restaurants zijn dichtbij, maar wel 60 meter lager dn het appartement, het strand is wel zand, maar heel hard, waardoor het voelt alsof ik over glas loop. Ik heb de zee dus niet eens gehaald :(.
En het waait waardoor dat harde glaszand overal, echt overal zit.
En de bedden liggen niet lekker. En man wil de hele tijd lekker dicht tegen me aan komen liggen met zijn bezwete lijf (bah) en hij lijkt dan te vergeten dat dit bed 40 cm smaller is dan ons eigen extra brede bed. Ik zou nu het liefste gewoon weer naar huis rijden.

En nu heb ik niet eens meer iets te klagen geloof ik :) :'(
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Wat een bummer na die 1e fijne week!

1) Zet al die smerige geurstokjes buiten/ op het balkon
2) staat er een tuinstoel of krukje? Zet die onder de douche zodat je toch onder de douchekop zit
3) Leg een kussen of opgerolde handdoek tussen jou en je vieze ( ;) ) man in bed
4) maak er nog het beste van


Ik opende net dit topic en realiseerde me toen dat je 2 jaar geleden je 1e post tikte over je ziek zijn. Gelukkig ben je er nog steeds heel goed in en ben je dus 2 jaar later nog wel op vakantie met je gezinnetje. Dat is ook wat blijdschap waard.
Alle reacties Link kopieren
Ja, bizar he? Eind deze maand is het 2 jaar geleden dat ik 'even' naar de huisarts ging en'wat later' op m'n werk zou zijn.
Niet beseffend dat ik nooit meer zou werken :-?

En ach, ik weet ook wel dat ik zit te zeuren. Vorige huis was gewoon te perfect. Als het andersom was geboekt had ik nu waarschijnlijk enthousiast gegild dat we zo'n mazzel hadden dat we dit nog konden boeken en dat het zo'n leuk stadje is. Had ik maar eerder moeten boeken dan eind mei :$
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Voor de luchtere toon en omdat het vakantie is: vraag eens aan sirii (als je een iPhone hebt) hoeveel 0 gedeeld door 0 is. Mijn kinderen liggen al weken dubbel.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Ha, hij is leuk! ik leerde op de basisschool het zinnetje “delen door nul is flauwekul.”

Heb je Siri al eens gevraagd of hij kan beatboxen? Moet je zeker doen!
Alle reacties Link kopieren
En vraag hem ook eens welk geluid een vos maakt?
Alle reacties Link kopieren
Balen Anna, maar aan de andere kant: jullie zijn wel lekker op vakantie, terwijl je in mei nog twijfelde of je dat wel moest doen. Waren de kinderen onder de indruk van de 1e plek?

Ik herken het van de plak-man. Ik wil sowieso zonder lichaamscontact in slaap vallen. Zomer én winter. Anders voel ik iedere beweging en iedere ademhaling, en dat irriteert me en houd me wakker.
Verder hou ik heel veel van hem hoor :rofl:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
#gaatnuproberenhoesiriwerkt
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
AnnA_C schreef:
05-08-2018 20:39
Voor de luchtere toon en omdat het vakantie is: vraag eens aan sirii (als je een iPhone hebt) hoeveel 0 gedeeld door 0 is. Mijn kinderen liggen al weken dubbel.
Nu ben ik nieuwsgierig.
(maar helaas geen iphone)
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C schreef:
05-08-2018 20:39
Voor de luchtere toon en omdat het vakantie is: vraag eens aan sirii (als je een iPhone hebt) hoeveel 0 gedeeld door 0 is. Mijn kinderen liggen al weken dubbel.
Die is hier ook favoriet!
Die van de vos kende ik nog niet. Blijkbaar zijn het drie verschillende geluiden :lol:
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
ava75 schreef:
05-08-2018 23:54
Nu ben ik nieuwsgierig.
(maar helaas geen iphone)
https://www.youtube.com/watch?v=xOhq_cjOGNo
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Anna, voor dat glaszand: zit er een decathlon in de buurt? Die verkoopt voor heel weinig schoentjes waar je mee kunt zwemmen.
Lukt bij iets action-achtigs of scapino-igs misschien ook wel.
KessAgain schreef:
05-08-2018 20:47
Ha, hij is leuk! ik leerde op de basisschool het zinnetje “delen door nul is flauwekul.”

Heb je Siri al eens gevraagd of hij kan beatboxen? Moet je zeker doen!
En vragen of hij kan rappen!
Alle reacties Link kopieren
Haha, die zijn ook grappig!

Ik voel me al iets relaxter. Gisteravond 'thuis' gebleven en simpel soep met brood gegeten. Vanochtend in het huisje gelummeld (vinden de kinderen ook altijd heel fijn), de geurstokjes ruik ik niet meer en omdat er alleen ramen op het noorden zijn is het hier relatief koel.
Man is nu met de jongens naar het strand, kan ik lekker verder lummelen en heb beloofd vanavond een leuk jurkje uit mijn koffer te vissen en mee uit eten te gaan. De kinderen vinden het trouwens een geweldig huisje, want... Het heeft een roer! Ze spelen dus al een paar dagen dat we op schip zitten. Wat op zich wel fijn is, want hiervoor waren ze zo onder de indruk van de d-day stranden en musea dat ze op het strand kerkhoven bouwden en (heel hard :-?) gilden "alle duitsers moeten kapoet!". Schaamde me kapot/ kapoet.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
In de categorie "dingen voor op je bucketlist die je nooit zelf bedacht had": ik hdn vandaag twee reuzenschildpadden zien en horen paren :O
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C schreef:
08-08-2018 19:05
In de categorie "dingen voor op je bucketlist die je nooit zelf bedacht had": ik hdn vandaag twee reuzenschildpadden zien en horen paren :O
Ik heb wel een enorme schildpad eieren zien en horen leggen. Ik kan me wel wat bij het geluid voorstellen, want bij het graven en leggen werd ook enorm gekreund...
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Ach ik ben helemaal vergeten een update te geven wbt de rekenlessen die je gestuurd hebt (nu je 'siri' noemt :idee: ). Niet dat er veel te melden valt, want we hebben het er nog niet over gehad. De afspraak is verschoven tot na de zomervakantie.

Fijne vakantie ondanks de geurtjes en het glaszand en het slechte bed en vooral het gelummel ;-D
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
Alle reacties Link kopieren
ava75 schreef:
05-08-2018 23:54
Nu ben ik nieuwsgierig.
(maar helaas geen iphone)
iPad kan ook
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C schreef:
08-08-2018 19:05
In de categorie "dingen voor op je bucketlist die je nooit zelf bedacht had": ik hdn vandaag twee reuzenschildpadden zien en horen paren :O

:cheer2: Siri wist het! :rofl:

War een herrie!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C schreef:
08-08-2018 19:05
In de categorie "dingen voor op je bucketlist die je nooit zelf bedacht had": ik hdn vandaag twee reuzenschildpadden zien en horen paren :O

:cheer2: Siri wist het! :rofl:

Wat een herrie!
Maar het lijkt me heel bijzonder. Was het in een dierentuin?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven