Nieuwsgierig naar mijn kind.

25-09-2018 23:58 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reactie's
anoniem_376629 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 23:21
98.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dus ze draait eerst vijf jaar alleen op voor alle kosten voor jullie kind en dan ineens kom je met een advocaat?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
redbulletje schreef:
26-09-2018 08:34
Onzin. Zij wilde het toch persé houden, daar had hij ook niets over te zeggen. Dus terecht dat zij dit (ongetwijfeld samen met haar ouders) zelf heeft bekostigd.
Van seks kan een kind komen, als je dat pertinent niet wil, dan moet je geen seks hebben. Of jezelf steriliseren. Of in elk geval altijd een condoom gebruiken.

Alle verantwoordelijkheid bij de ander leggen is heel vreemd aangezien het jou net zo goed aangaat.
retrostar schreef:
26-09-2018 08:36
Dus ze draait eerst vijf jaar alleen op voor alle kosten voor jullie kind en dan ineens kom je met een advocaat?
Ik vind het ook wel egoïstisch klinken. Eerst laat je 5 jaar niets horen en dan wil je contact, omdat je 'nieuwsgierig' bent, dus niet bezorgd of iets dergelijks, maar nieuwsgierig :facepalm:
Ik zou wachten tot het minstens 10 jaar is. Dan kan het zelf beslissen of het zijn vader wil leren kennen en kun je er ook wat meer mee dan met 'n kleuter.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet dat je je hebt laten wegsturen in het begin, je vecht toch voor je kind?

Wat ga je later vertellen als ie je op komt zoeken, je uhh ik sprak ze nog tot vijf maanden zwangerschap maar toen zeiden ze niks meer terug helaas.

Misschien wordt ie wel mishandeld, dan sla je je voor je kop als ie later vraagt waarom heb je me in de steek gelaten.
Je laat je eigen bloed toch niet zitten.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
26-09-2018 07:07
Ja en de moeder moest er wel financieel voor opdraaien al die tijd...
na de zware jaren ineens interesse hebben in het kind, nou blijf dan ook maar weg.
vind ik ook!
Ik vind je een beetje te laat TO..
Het was je geld niet waard toch?

Hoe dan ook zou ik zeer rustig, op tempo van kind, jezelf introduceren in samenwerking met de juiste instanties en begeleiding.
Ik snap ook niet dat je je hebt weg laten sturen! Dat is echt niet het beste voor je kind geweest.
Ik zou als nog contact zoeken. Beter na vijf jaar je vader in je leven hebben dan helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Dus je had het kind alleen willen erkennen als je ook een omgang kreeg en niet als je alleen moest betalen?
Dan had je van mij ook weg mogen blijven. Of je had er toen al voor moeten vechten.

Het kind is al 5. Wordt al 5 jaar grootgebracht en onderhouden door moeder en familie.
En dan komt pa nu ineens met een advocaat op de proppen.

Wat wil je eigenlijk? Want met alleen nieuwsgierigheid kom je er niet.

Het kind kent jou niet. Het is absoluut niet in het belang van het kind om ineens een omgangsregeling te krijgen met jou. Als het zover komt kost dat heel veel tijd. Het zal voor het kind ook moeilijk zijn.
Je hebt toen gekozen om afstand te doen. Je moet wel heel zeker van je zaak zijn wil je dat terug kunnen draaien.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
26-09-2018 08:24
Stuur een berichtje aan de opvoeders; misschien mag je af en toe komen kijken en dan zie je vanzelf wel of het klikt.
Ja hoor, inspectie vooraf.
Lekker een paar keer kindje kijken en als het kind lelijk/niet leuk is, dan zie je van verder contact af :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
26-09-2018 07:07
Ja en de moeder moest er wel financieel voor opdraaien al die tijd...
na de zware jaren ineens interesse hebben in het kind, nou blijf dan ook maar weg.

Hier ben ik het mee eens. Je ziet zo vaak dat vrouwen o-ve-ral voor opdraaien & moeten dan na 3/5/10 jaar ineens maar vergevensgezind zijn & de vader de leuke papa laten spelen? Hou toch op.

Wacht maar tot kind volwassen is & het allemaal wat beter aan kan ipv nu op de stoep staan. Denk (nu wel) aan het belang van je kind.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
Geen gekke onzelfstandige vrouwen meer zwanger maken.

Ik snap eerlijk gezegd niet dat je je zo makkelijk op een zijspoor hebt laten zetten. Zij ontstabiel komt uit een vreselijk milieu en ipv de enige normale persoon te zijn in het leven van je kind blijf je meer dan 5 jaar helemaal weg.

Bizar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk echt dat dit kind jou hard nodig heeft, vecht voor hem of haar! Leven met een borderline moeder kan echt vreselijk zijn, helemaal als er geen vader in beeld is die stabiliteit kan bieden. Arm kind. Jammer dat je er niet eerder voor bent gegaan, maar het kan nog steeds. Veel sterkte en succes!
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
26-09-2018 08:42
Ik vind het ook wel egoïstisch klinken. Eerst laat je 5 jaar niets horen en dan wil je contact, omdat je 'nieuwsgierig' bent, dus niet bezorgd of iets dergelijks, maar nieuwsgierig :facepalm:
En dit. Ik hoop dat je dit voor het kind doet, TO, niet alleen maar voor jezelf.
retrostar schreef:
26-09-2018 08:24
Stuur een berichtje aan de opvoeders; misschien mag je af en toe komen kijken en dan zie je vanzelf wel of het klikt.
En als het niet klikt, dan heeft het een kind een vader die hem toch maar niet meer wil zien omdat het niet klikte. Hupsakee, nog een trauma erbij.
Ben je nu er wel klaar voor om een stabiele factor voor het kind te zijn?
Ik kan het best wel begrijpen dat 6 jaar terug je leven over hoop werd gegooid.
Als je nu contact gaat zoeken doe het dan met een deskundige er bij die ook het kind en eventueel moeder kan begeleiden.
Je moet alleen contact zoeken als je ook contact wil houden.
Ikigai schreef:
26-09-2018 08:40
Van seks kan een kind komen, als je dat pertinent niet wil, dan moet je geen seks hebben. Of jezelf steriliseren. Of in elk geval altijd een condoom gebruiken.

Alle verantwoordelijkheid bij de ander leggen is heel vreemd aangezien het jou net zo goed aangaat.
Zeg je dat ook tegen de moeder die binnen 3 maanden relatie besluit om een kind van een "wildvreemde"man te krijgen?
TanteBedelia schreef:
26-09-2018 11:04
Zeg je dat ook tegen de moeder die binnen 3 maanden relatie besluit om een kind van een "wildvreemde"man te krijgen?
Zij heeft het kind toch niet de rug toegedraaid?
SallySpectra* schreef:
26-09-2018 11:06
Zij heeft het kind toch niet de rug toegedraaid?
Zij besluit toch van een wild vreemde man een kind te krijgen?
En ze wist van haar psyche af zonder hem te vermelden.
TanteBedelia schreef:
26-09-2018 11:07
Zij besluit toch van een wild vreemde man een kind te krijgen?
En ze wist van haar psyche af zonder hem te vermelden.
Je reageert op een bericht waarin wordt geschreven: als je pertinent geen kind wil, moet je geen seks hebben. En je moet niet alle verantwoordelijkheid voor anticonceptie bij de vrouw leggen. Dat is volgens mij niet echt van toepassing op de moeder van het kind.
En het staat verder los van de vraag of het een verantwoordelijke keuze was.
pamelacourson schreef:
26-09-2018 10:57
En dit. Ik hoop dat je dit voor het kind doet, TO, niet alleen maar voor jezelf.
Het begint nu (misschien) leuk te worden om eens met zo'n kind te gaan voetballen, of naar het pretpark te gaan, een middagje ofzo en ineens *floeps* daar is papa weer.

Nieuwsgierig? Nieuwsgierig waarnaar? Of je er zelf enige lol aan kan beleven nu kind 5 is?
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat je dit zorgvuldig overweegt. Ik zou van tevoren verschillende scenario's doornemen. Ben je bereid tot een omgangsregeling, heb je daar mogelijkheid voor? Kan je je kind stabiliteit bieden, heb je de mogelijkheid om financieel te ondersteunen?
Maar ben je ook bereid om te accepteren als moeder / andere betrokkenen het geen goed idee vinden en jou de deur wijzen?
Met een advocaat je rechten op gaan eisen terwijl er geen medewerking van moeder is , dat staat voor drama en schade bij het kine, dat moet je zien te voorkomen!

Misschien eens voorzichtig polsen of er bereidwilligheid is en anders over 2 jaar nog eens proberen? Misschien kind kaartje sturen met de verjaardag en kerst om te laten weten dat je er bent.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
26-09-2018 08:03
Beetje gek heeft gewoon gelijk.
Niet voor niets noemen veel mensen de tijd waarin ze kleine kinderen hebben vaak tropen jaren.

Toen was to nergens te bekennen en nu wil hij ineens zijn kind leren kennen.

Kind heeft er recht op zijn vader te leren kennen ook al zo'n mooie.

Dat wordt nou nooit gezegd bij kinderen die opgroeien met een donor bader of een lesbisch stel. Die blijken nooit wat te missen.

Misschien heeft hij inmiddels wel een stiefvader en weet hij niet beter dan dat zijn vader is.
Een kind zit er helemaal niet op te wachten dat zijn leven totaal overhoop wordt gegooid.
Ook een kind met een donorvader heeft er recht op te weten wie zijn vader is. Ook een kind van een lesbisch stel. Ook het kind dat wellicht een stiefvader heeft. Of een adoptievader.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reactie
Alle reacties Link kopieren
hallo2019 schreef:
26-09-2018 21:45


Maar had/heb hier in Ned geen rechten.
Dat is gejank van een vader die het niet eens heeft geprobeerd.

Als je destijds naar de rechtbank was gestapt had je je kind gewoon kunnen erkennen. Had je gezag gekregen en was er een omgangsregeling vast gelegd.

Maar ja aan rechten hangen ook plichten vast en daar had jij destijds geen zin in.

Dan kan je nu wel gaan klagen dat je geen rechten hebt maar het feit is gewoon dat je geenoeite hebt gedaan.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
26-09-2018 23:28
Dat is gejank van een vader die het niet eens heeft geprobeerd.

Als je destijds naar de rechtbank was gestapt had je je kind gewoon kunnen erkennen. Had je gezag gekregen en was er een omgangsregeling vast gelegd.

Maar ja aan rechten hangen ook plichten vast en daar had jij destijds geen zin in.

Dan kan je nu wel gaan klagen dat je geen rechten hebt maar het feit is gewoon dat je geenoeite hebt gedaan.
Bedankt voor je reactie sugarmiss
maar laten we het feitelijk houden dat was niet het geval geweest.
Ik woonde niet samen ten tijde van de bevalling had al maanden geen relatie meer ten tijde van geboorte.
Had geen band opgebouwd in de eerste maanden door ( situatie moeder ).
Dus nee dan heb je niet zomaar recht om naast erkenning ouderlijke macht en zelfs een omgangsregeling te krijgen.
Dat is hetgeen waar ikzelf achter kwam als even de jurist die er naar gekeken heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven