Nieuwsgierig naar mijn kind.

25-09-2018 23:58 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reactie's
anoniem_376629 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 23:21
98.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Poeh hé....ik word er stil van. Ik weet niet zo goed wat te zeggen. Goed van je dat je je best doet iets toe te voegen aan het welzijn van je kindje. Ik kan alleen maar zeggen: vecht ervoor, je grootste recht. Succes & sterkte, hou vol, het is óók jouw kindje....
Alle reacties Link kopieren
Je wilde er toen vanaf , omdat je met erkenning niets kon af dwingen.
Nu wil je wel betalen?

Aan alleen nieuwsgierigheid heeft het kind niks.
Alle reacties Link kopieren
Idd, een vader heeft weinig, tot niets te zeggen. Het accepteren en z'n best doen. Wat kan hij anders?
Voor je allerlei rechtszaken start zou ik eerst proberen te weten te komen - eventueel via haar familie - waar en hoe het kind nu leeft.

Als moeder is opgenomen rond de tijd van de geboorte kan het best zijn dat kind in een pleeggezin verblijft of een tijd verbleven heeft.

Doe je er dan niet meer kwaad dan goed mee als je na 5 jaar ineens opduikt en heel kind zijn wereld omver gooit?


Ben je bereid nu wel de rechtszaken aan te gaan, kind te erkennen, alimentatie te betalen en mogelijk alleen zeer beperkt bezoekrecht te hebben?
Waarom kon dat 5 jaar geleden niet?
karin6789 schreef:
26-09-2018 00:47
Je wilde er toen vanaf , omdat je met erkenning niets kon af dwingen.
Nu wil je wel betalen?

Aan alleen nieuwsgierigheid heeft het kind niks.
Want je mag geen spijt krijgen en van gedachten veranderen.
-Darkside- schreef:
26-09-2018 06:09
Want je mag geen spijt krijgen en van gedachten veranderen.

Of er financieel gewoon beter voorstaan, beter in je vel zitten, er over nagedacht hebben.
Alle reacties Link kopieren
Dymphnatam schreef:
26-09-2018 06:19
Of er financieel gewoon beter voorstaan, beter in je vel zitten, er over nagedacht hebben.
Ja en de moeder moest er wel financieel voor opdraaien al die tijd...
na de zware jaren ineens interesse hebben in het kind, nou blijf dan ook maar weg.
Alle reacties Link kopieren
Het kind heeft er recht op te weten wie zijn (haar) vader is!! En dat je moeite voor hem (haar) gedaan hebt.
Sterkte To.
Alle reacties Link kopieren
TanteNina schreef:
26-09-2018 07:12
Het kind heeft er recht op te weten wie zijn (haar) vader is!! En dat je moeite voor hem (haar) gedaan hebt.
Sterkte To.
Eens met TanteNina!
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
26-09-2018 07:07
Ja en de moeder moest er wel financieel voor opdraaien al die tijd...
na de zware jaren ineens interesse hebben in het kind, nou blijf dan ook maar weg.
Jij kraamt iig poep uit. Goed gedaan!
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
26-09-2018 07:07
Ja en de moeder moest er wel financieel voor opdraaien al die tijd...
na de zware jaren ineens interesse hebben in het kind, nou blijf dan ook maar weg.
En als ie niks wilde, zou ie ook een klootzak zijn. Mensen doen het niet snel goed in jouw ogen, hè?
Je nick past in elk geval goed bij je berichten.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
??volgens mij wil de vader iets doen...idd als hij niets zou doen zou ik hem scharen onder de noemer klootzak. Maar dat is blijkbaar niet zo.....hij is betrokken, maar of dat toegestaan Word, dat is nu de vraag. Ik hoop voor hem van wel......
'Er stond vast dat ze het wou houden en ik heb haar hierin nooit tegen gehouden.'

Dit had je ook nooit kúnnen doen, de beslissing om het kind al dan niet te houden ligt (gelukkig) 100% bij de zwangere vrouw.

En verder: na 5,5 jaar ben je eens nieuwsgierig naar je kind? Beter laat dan nooit natuurlijk, maar ik vind het wel een merkwaardig verhaal.

Ook dat je schrijft dat je dan alleen had moeten betalen. Wie denk je dat er nu heeft betaald voor jouw kind? En in hoeverre vind je dit een eerlijke gang van zaken?
Waarom had je geen recht op omgang af kunnen dwingen bij erkenning? Vreemd dat je dan wel had moeten betalen geen bezoekrecht zou krijgen. Terecht dat je dan niet betaalt. Zou dat ook nu niet gaan doen. Als het kind ouder is kun je t altijd ns proberen te zien. Misschien bij school of bij een sportclub? Zitten die refo's eigenlijk op social media?
Alle reacties Link kopieren
Castor1975 schreef:
26-09-2018 07:20
Jij kraamt iig poep uit. Goed gedaan!
Beetje gek heeft gewoon gelijk.
Niet voor niets noemen veel mensen de tijd waarin ze kleine kinderen hebben vaak tropen jaren.

Toen was to nergens te bekennen en nu wil hij ineens zijn kind leren kennen.

Kind heeft er recht op zijn vader te leren kennen ook al zo'n mooie.

Dat wordt nou nooit gezegd bij kinderen die opgroeien met een donor bader of een lesbisch stel. Die blijken nooit wat te missen.

Misschien heeft hij inmiddels wel een stiefvader en weet hij niet beter dan dat zijn vader is.
Een kind zit er helemaal niet op te wachten dat zijn leven totaal overhoop wordt gegooid.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
26-09-2018 07:59
Waarom had je geen recht op omgang af kunnen dwingen bij erkenning? Vreemd dat je dan wel had moeten betalen geen bezoekrecht zou krijgen.
Dat had dus best gekund
Sterker nog als moeder na de geboorte was opgenomen in een psychiatrische inrichting en kind niet bij haar kon wonen dan had vader de eerste logische persoon geweest waar kind dan zou wonen.

Maar waarschijnlijk had to geen zin om as ls alleenstaande ouder full time Voir zijn kind te zorgen.
sugarmiss schreef:
26-09-2018 08:09
Dat had dus best gekund
Sterker nog als moeder na de geboorte was opgenomen in een psychiatrische inrichting en kind niet bij haar kon wonen dan had vader de eerste logische persoon geweest waar kind dan zou wonen.

Maar waarschijnlijk had to geen zin om as ls alleenstaande ouder full time Voir zijn kind te zorgen.
En terecht natuurlijk. Hij had slechts 3 maanden wat met haar gehad en zij woonde nog niet zelfstandig, dus TO zal ook vast nog niet zo oud zijn. Zou het in zijn geval helemaal laten rusten ipv tussen zo'n refo-gemeente te willen gaan zitten. Dat kind zal ook wel gebrainwashed opgroeien als dat meisje ondertussen geen ballen heeft gekweekt en weg is gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Stuur een berichtje aan de opvoeders; misschien mag je af en toe komen kijken en dan zie je vanzelf wel of het klikt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
redbulletje schreef:
26-09-2018 08:18
En terecht natuurlijk. Hij had slechts 3 maanden wat met haar gehad en zij woonde nog niet zelfstandig, dus TO zal ook vast nog niet zo oud zijn. Zou het in zijn geval helemaal laten rusten ipv tussen zo'n refo-gemeente te willen gaan zitten. Dat kind zal ook wel gebrainwashed opgroeien als dat meisje ondertussen geen ballen heeft gekweekt en weg is gegaan.
Waarom dan wel seks hebben?
Alle reacties Link kopieren
maar het er dan op neer zou komen dat ik betaalde zonder enige vorm van recht te hebben.
Dus je hebt al die tijd niks betaald? Ik vind wel dat je de achterstallige alimentatie eerst moet betalen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ikigai schreef:
26-09-2018 08:28
Waarom dan wel seks hebben?
Omdat pubers en jong volwassenen nu eenmaal seks hebben. Of ben jij maagd gebleven tot je ging trouwen?
In die 3 maanden was er dus vrijwel meteen seks zonder anticonceptie, en verbrak ze de relatie meteen zodra ze merkte dat ze zwanger was?
redbulletje schreef:
26-09-2018 08:30
Omdat pubers en jong volwassenen nu eenmaal seks hebben. Of ben jij maagd gebleven tot je ging trouwen?
Je weet op die leeftijd ook al wel dat seks ervoor kan zorgen dat je een kind krijgt. Je hebt nooit 100% garantie dat je het veilig doet, aangezien geen enkel anticonceptie middel 100% veilig is.
retrostar schreef:
26-09-2018 08:29
Dus je hebt al die tijd niks betaald? Ik vind wel dat je de achterstallige alimentatie eerst moet betalen.
Onzin. Zij wilde het toch persé houden, daar had hij ook niets over te zeggen. Dus terecht dat zij dit (ongetwijfeld samen met haar ouders) zelf heeft bekostigd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven