Omgaan met zelfdoding / nabestaande en betrokkenen

11-09-2009 23:14 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben diaantje , ik heb helaas als betrokkene veel ervaring met zelfdoding.

Mijn moeder zit al 22 jaar in een inrichting en heeft meedere pogingen gedaan haar zelf van het leven te beroven.

Mij heeft het getekend, wat is jou verhaal?

En hoe ga je er mee om?
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Blijft een onderwerp waar ik liever niet over wil praten maar toch wat wil zeggen als het voorbij komt (heel raar)

Mijn broertje stapte uit het leven toen hij 26 was. Mijn 'geluk' was, en is, dat ik me nooit af heb hoeven vragen waarom hij het gedaan had. Onze jeugd, die je toch nooit helemaal kwijt raakt, was behoorlijk ellendig en daar is het mee begonnen. Slijten doet het na jaren wel wat, triest blijft het. Ik denk er de laatste tijd meer aan, mijn zus is ziek en zal binnenkort overlijden. Deze tijd is zwaar maar ook o zo kostbaar. Mijn broertje was plotseling weg, al verbaasde het me niet, jullie begrijpen wat ik bedoel denk ik.

Afijn, sterkte voor iedereen die het nodig heeft.

Het verdriet wordt minder scherp, echt waar!
quote:haaasje schreef op 12 september 2009 @ 00:36:

Meiden, mag ik even zeggen dat ik dit een geweldig, openhartig, liefdevol topic vind!

Wat fijn dat iedereen haar hart zo uitstort en liefde vol ontvangen word. Ondanks het onderwerp vind ik het heel positief.

*Diaan, ik heb het gevoel dat het jou heel goed doet. Je hebt je muurtje een ietsje laten zakken voor mijn gevoel.Ik wil me hier graag bij aansluiten,prachtig topic is het,en ik hoop dat nog veel meer mensen hier herkenning vinden ..
Het valt me idd. op dat dit al gelijk een druk en open topic is. Dat wil wel zeggen dat het een onderwerp is wat veel mensen raakt en dat er behoefte aan is om over te praten.

Ik hoop dat dit topic mag blijven bestaan van de engelen.