Onder de indruk van perfectie

14-06-2011 11:20 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al zo'n 3 jaar heb ik sporadisch contact met een ongelooflijk heerlijke jongeman (29 jaar).

Het is begonnen als een zwoele affaire. Hij zag mij volledig zitten, maar ik had het gevoel dat er iets niet klopte: hij was te knap, te slim, te enthousiast in zijn sms'jes. Totdat ik op date ging met hem... Ik was gelijk verloren en blokkeerde helemaal, waardoor de affaire na enkele dates gestopt is.

Daarna hebben we ong. 1 keer in de maand nog afgesproken, voor de seks. (Was ik daar maar nooit mee begonnen, want ik was stapelverliefd.)

Nu had ik hem een half jaar niet meer persoonlijk gezien, maar via zijn beste vriend (de verhalen) leerde ik hem op een andere manier kennen.

Blijkt dat hij toch niet zomaar mister popular is, maar ook een heel gevoelig, empathisch en correct man. Niemand verwacht het van hem, want hij deelt de lakens met de knapste modellen van het land en lijkt timide, maar dan wel met een zekere arrogantie.

Nu was ik gisterenavond opnieuw bij hem op zijn appartement.

Ik wist niet waar ik het had, maar na lange en diepe gesprekken was ik alweer helemaal onder de indruk van zijn perfectie.

Knap, medelevend, ambitieus, gevoelig, zorgzaam, smaakvol, sportief, sociaal verstandig, veel zelfkennis, goede job, veel vrienden...

En verklaar me nu maar gek:

Ik vind hem zo perfect dat ik zelfs niets 'menselijks' kan vinden: zijn bed voelde aan alsof ik op een wolkje sliep, hij ruikt goed zelfs al zou hij geen parfum dragen, zijn huis, zijn lakens, zijn kleren, zijn vuile was, zijn badkamer... alles ruikt goed, zelfs zijn kat is perfect. En je zou kunnen denken: als je geld hebt, kan alles perfect. Maar dat is het nu net: hij heeft een goed loon, maar staat toch met beide voeten op de grond, zijn appartement in de stad is niet poepchic, maar gewoon mooi en gezellig... en perfect :-).

Nu ben ik net thuis in mijn eigen donker en kil huis en heb een heel vreemd gevoel. Ik ben niet verliefd, maar ben echt onder de indruk van die man en zijn leventje, zelfs een beetje jaloers. Als ik hem zo bezig zie, zou ik dolgraag een man zijn, eentje als hij. Zo zelfstandig en helemaal 'klaar' met zichzelf !Geen date-zorgen, want hij kan elke vrouw in zijn bed krijgen, maar net daarom is dat geen uitdaging meer voor hem (hoewel hij elke week wel eentje in zijn bed heeft), en bouwt hij simpelweg het perfecte leventje op.

Ik vind het allemaal heel angstaanjagend en raak er zelfs ontmoedigd door. Zo'n sterk man !

Graag de handleiding van zijn geluk !
Hij heeft echt wel eens knetterpoep hoor, en stinkt ook wel uit zijn mond s'ochtends, en anders mankeert ie mentaal wel wat..

nobody's perfect, jij vind dat omdat je verliefd op hem bent.
quote:beetjegek schreef op 14 juni 2011 @ 11:23:

Hij heeft echt wel eens knetterpoep hoor, en stinkt ook wel uit zijn mond s'ochtends, en anders mankeert ie mentaal wel wat..

nobody's perfect, jij vind dat omdat je verliefd op hem bent.Haha, ik geloof inderdaad dat hij ook wel eens 'knetterpoep' heeft, maar ik kan het me echt niet voorstellen. Ik zou geld geven om een zakje 'knetterpoep' van hem te krijgen. Haha neeeeeeee grapje, maar 't is maar om mijn gevoel te beschrijven. Hij is goddelijk.
Apollon, tsja sommige mensen hebben alles

Zou je graag een relatie met hem hebben?
Ben je misschien onzeker over jezelf? Ik ben ook weleens zwaar onder de indruk geweest van een man met de perfecte auto, woning, boekenkast en dergelijke, maar dat kwam ook omdat ik dat zelf NIET had en daar ook niet mee bezig was. Dat kan dan flink indrukwekkend/intimiderend zijn.
Ik vind hem zo perfect dat ik zelfs niets 'menselijks' kan vinden

Ik wil niet negatief doen maar even ter relativering; je hebt het over een affaire. Hij heeft dus al een vriendin/ vrouw? Zo ja dan lijkt hij me niet zo perfect
quote:kalliope1986 schreef op 14 juni 2011 @ 11:30:

Apollon, tsja sommige mensen hebben alles

Zou je graag een relatie met hem hebben?

Ja, heel graag. Maar toch denk ik dat ik niet verliefd ben. Of niet verliefd durf te zijn.

Vroeger vond ik hem gewoon superknap en zelfzeker, maar nu ik zijn gevoelige kant ken maakt het hem perfect.
quote:sunflower4u schreef op 14 juni 2011 @ 11:36:

Ik vind hem zo perfect dat ik zelfs niets 'menselijks' kan vinden

Ik wil niet negatief doen maar even ter relativering; je hebt het over een affaire. Hij heeft dus al een vriendin/ vrouw? Zo ja dan lijkt hij me niet zo perfectNee, hij heeft geen vriendin/vrouw. Ik weet dat hij ooit een lange relatie heeft gehad, waarin hij volgens zijn vrienden hondstrouw was.
quote:Apollon schreef op 14 juni 2011 @ 11:20:

hij ruikt goed zelfs al zou hij geen parfum dragen, zijn huis, zijn lakens, zijn kleren, zijn vuile was, zijn badkamer...alles ruikt goed, zelfs zijn kat is perfect

Je hebt toch niet z'n vuile was zitten besnuffelen hoop ik...
Al die dingen die hem volgens jou perfect maken zijn relatief (sociaal verstandig, zorgzaam, sportief, etc). Zelfa perfectie is relatief. Niet iedereen zal hem perfect vinden. Jij vindt hem leuk dus volgens jou is hij perfect.
quote:Mlle_j schreef op 14 juni 2011 @ 11:31:

Ben je misschien onzeker over jezelf? Ik ben ook weleens zwaar onder de indruk geweest van een man met de perfecte auto, woning, boekenkast en dergelijke, maar dat kwam ook omdat ik dat zelf NIET had en daar ook niet mee bezig was. Dat kan dan flink indrukwekkend/intimiderend zijn.

Onzeker noem ik mezelf niet, maar ik heb wel het gevoel dat het me te veel energie vraagt om elke dag knappe kleren te dragen en mijn vriendenkring zo goed te onderhouden, en tegelijk mijn huishouden zo op punt heb staan, én elke ochtend vrolijk opstaan zonder stress, om weer te gaan werken,... Ik ben er dus inderdaad ook niet (genoeg) mee bezig, maar zou het wel willen.

En wat die perfecte auto betreft bvb, waarover jij spreekt, wil dat dan zeggen een chique dure auto, of een gewone auto die net perfect genoeg is voor hem? Ik heb het meestal over dat laatste.
Een troost: misschien heeft hij wel een soa onder de leden?
Ga in therapie!
Ik lees dat hij arrogant is, met veel mensen het bed induikt, elke week een ander heeft.... tja het is maar wat je perfect noemt. Het is voor sommige mannen hun grootste wens, maar eigenlijk nogal puberaal vind ik.
quote:Dove schreef op 14 juni 2011 @ 11:42:

[...]

Je hebt toch niet z'n vuile was zitten besnuffelen hoop ik...JAWEL dus ! :D Haha sssstttt. Meestal ben ik normaal hoor Nee, probeer je eens in te leven hoe perfect jij iemand wel niet zou vinden als je al aan zijn vuile was gaat ruiken !
Hahaha, spoor jij wel?
Apollon, als je zijn vuile was hebt zitten besnuffelen, denk ik dat je even naar jezelf moet kijken en niet naar je vermeend perfecte lover. Daar klopt toch iets niet?
Ga in therapie!
quote:Apollon schreef op 14 juni 2011 @ 11:42:

[...]

Onzeker noem ik mezelf niet, maar ik heb wel het gevoel dat het me te veel energie vraagt om elke dag knappe kleren te dragen en mijn vriendenkring zo goed te onderhouden, en tegelijk mijn huishouden zo op punt heb staan, én elke ochtend vrolijk opstaan zonder stress, om weer te gaan werken,... Ik ben er dus inderdaad ook niet (genoeg) mee bezig, maar zou het wel willen.

En wat die perfecte auto betreft bvb, waarover jij spreekt, wil dat dan zeggen een chique dure auto, of een gewone auto die net perfect genoeg is voor hem? Ik heb het meestal over dat laatste.

Dus: jij bent wel heel erg bezig met je uiterlijk, kleding, je huis. Daarbij vrienden aandacht te geven en werken.

Wat doe je eigenlijk voor jezelf?
Ach joh, wie weet welke imperfecties hij nog heeft. Wellicht doet hij nu ook juist zijn best heel erg voor jou en lijkt hij daardoor Mr. Perfect.

Ik ken het wel hoor, ik geloofde ook niet dat mijn man zó leuk was toen ik net iets met hem kreeg. Kon niet. Zo knap en ook nog zo lief, slim en geïnteresseerd? Onmogelijk.

Maar echt. Is wel zo. Voor mij in ieder geval. Een ander zou zich wellicht kunnen storen aan dat hij overal en altijd te laat komt.

Ik zou zeggen: ga ervoor.
Ik vind mezelf altijd zo perfect, ookal ben ik vaak zat platzak, moet m'n huis geschildert, knetter ik altijd op m'n soms wat verwassen kleren en is m'n kat volslagen debiel.
quote:_jessie_ schreef op 14 juni 2011 @ 11:44:

Ik lees dat hij arrogant is, met veel mensen het bed induikt, elke week een ander heeft.... tja het is maar wat je perfect noemt. Het is voor sommige mannen hun grootste wens, maar eigenlijk nogal puberaal vind ik.

Ja natuurlijk heeft hij al vele hartjes gebroken, maar op zichzelf is hij perfect. En hij IS niet arrogant, hij komt zo over, omdat hij eigenlijk een heel rustig type is.

Ja, ik weet het, ik probeer me (of hem) te verdedigen. Maar ik ken niemand in zijn omgeving die hem niet perfect vind, zelfs zijn vrienden zijn soms jaloers, vertrouwen ze me toe. En toch hebben ze er geen slecht woord over te zeggen.
Verder gaat het goed? Ik lees een paar dingen waar ik toch grote vraagtekens bij plaats.... Echt hoor, een zakje knetterpoep willen (al is het bij wijze van) en zijn vuile was besnuffelen is niet helemaal in orde, klinkt behoorlijk obsessief.
quote:nessemeisje schreef op 14 juni 2011 @ 11:48:

Ach joh, wie weet welke imperfecties hij nog heeft. Wellicht doet hij nu ook juist zijn best heel erg voor jou en lijkt hij daardoor Mr. Perfect.

Ik ken het wel hoor, ik geloofde ook niet dat mijn man zó leuk was toen ik net iets met hem kreeg. Kon niet. Zo knap en ook nog zo lief, slim en geïnteresseerd? Onmogelijk.

Maar echt. Is wel zo. Voor mij in ieder geval. Een ander zou zich wellicht kunnen storen aan dat hij overal en altijd te laat komt.

Ik zou zeggen: ga ervoor.

Leuke positieve reactie, maar ik ga het risico toch maar niet nemen om mijn hartje te laten breken.

Veel geluk nog in je relatie !
Hahah zo'n man kwam ik ook ooit tegen, hij had alles voor elkaar tot aan het huishoudem toe. Tot wij samen gingen wonen en zijn moeder hem zei dat ze nu toch echt niet meer zijn huis en was zou doen. Een week later kwam schoonvader met een map administratie aangezakt want tja.. Je nieuwe vriendin is ook aardig onderlegd dus.. Hij was 28 en mijn bubbel zei pang

Maar ben nog wel knetter op hem hoor haha
Hahah Apollon, ik wil zijn nummer wel hoor! Klinkt inderdaad als de ideale kerel ;)

Het kan toch zo zijn dat Apollon opeens haar droomman is tegengekomen, wil niet zeggen dat er iets aan haar mankeert!

En sommige mensen hebben nou eenmaal alles, thats life!
quote:Quacker schreef op 14 juni 2011 @ 11:49:

Verder gaat het goed? Ik lees een paar dingen waar ik toch grote vraagtekens bij plaats.... Echt hoor, een zakje knetterpoep willen (al is het bij wijze van) en zijn vuile was besnuffelen is niet helemaal in orde, klinkt behoorlijk obsessief.

Hier geldt de vraag: wie was er eerst, het kip of het ei...

Ik bedoel: Ben ik knettergek en zie ik hem aan als perfect, of is hij zo perfect waardoor ik knettergek word?

Ik was normaal, tot ik de perfectie tegenkwam. :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven