Onder de indruk van perfectie

14-06-2011 11:20 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al zo'n 3 jaar heb ik sporadisch contact met een ongelooflijk heerlijke jongeman (29 jaar).

Het is begonnen als een zwoele affaire. Hij zag mij volledig zitten, maar ik had het gevoel dat er iets niet klopte: hij was te knap, te slim, te enthousiast in zijn sms'jes. Totdat ik op date ging met hem... Ik was gelijk verloren en blokkeerde helemaal, waardoor de affaire na enkele dates gestopt is.

Daarna hebben we ong. 1 keer in de maand nog afgesproken, voor de seks. (Was ik daar maar nooit mee begonnen, want ik was stapelverliefd.)

Nu had ik hem een half jaar niet meer persoonlijk gezien, maar via zijn beste vriend (de verhalen) leerde ik hem op een andere manier kennen.

Blijkt dat hij toch niet zomaar mister popular is, maar ook een heel gevoelig, empathisch en correct man. Niemand verwacht het van hem, want hij deelt de lakens met de knapste modellen van het land en lijkt timide, maar dan wel met een zekere arrogantie.

Nu was ik gisterenavond opnieuw bij hem op zijn appartement.

Ik wist niet waar ik het had, maar na lange en diepe gesprekken was ik alweer helemaal onder de indruk van zijn perfectie.

Knap, medelevend, ambitieus, gevoelig, zorgzaam, smaakvol, sportief, sociaal verstandig, veel zelfkennis, goede job, veel vrienden...

En verklaar me nu maar gek:

Ik vind hem zo perfect dat ik zelfs niets 'menselijks' kan vinden: zijn bed voelde aan alsof ik op een wolkje sliep, hij ruikt goed zelfs al zou hij geen parfum dragen, zijn huis, zijn lakens, zijn kleren, zijn vuile was, zijn badkamer... alles ruikt goed, zelfs zijn kat is perfect. En je zou kunnen denken: als je geld hebt, kan alles perfect. Maar dat is het nu net: hij heeft een goed loon, maar staat toch met beide voeten op de grond, zijn appartement in de stad is niet poepchic, maar gewoon mooi en gezellig... en perfect :-).

Nu ben ik net thuis in mijn eigen donker en kil huis en heb een heel vreemd gevoel. Ik ben niet verliefd, maar ben echt onder de indruk van die man en zijn leventje, zelfs een beetje jaloers. Als ik hem zo bezig zie, zou ik dolgraag een man zijn, eentje als hij. Zo zelfstandig en helemaal 'klaar' met zichzelf !Geen date-zorgen, want hij kan elke vrouw in zijn bed krijgen, maar net daarom is dat geen uitdaging meer voor hem (hoewel hij elke week wel eentje in zijn bed heeft), en bouwt hij simpelweg het perfecte leventje op.

Ik vind het allemaal heel angstaanjagend en raak er zelfs ontmoedigd door. Zo'n sterk man !

Graag de handleiding van zijn geluk !
Taha en Valentina, maar dat wil nog niet zeggen dat deze man ook narcistisch is. Kan best zijn dat hij z'n leven, praktische en mentaal, gewoon erg goed op orde heeft.
quote:Zoey_ schreef op 14 juni 2011 @ 12:00:

[...]

Je Nederlands is in ieder geval niet perfect.

Wat een kinderachtige opmerking.

Wat een kinderachtig topic!!!

.

Alsof alles en iedereen perfect moet zijn.

Wat een vreemde interpretatie.

Kwestie van interpretatie vermoed ik.

Wat zal het zijn ja, sjongejonge.

Leuk toch, om onder de indruk van een vent te zijn.

normale mensen laten weleens een steekje vallen, dit soort niet.

krijg je trouwens ook niet de kans voor, want daar zie je ze niet lang genoeg voor.
wij slapen nooit.
Oh, correctie, DAT.
Over het niet-perfecte Nederlands van TO: volgens mij is ze Vlaams.
En ik vind het ook bijzonder dat er meteen erg veel mensen denken dat er dan wel wat flink mis met die man moet zijn.

Sommige mannen zijn gewoon erg leuk.
quote:valentinamaria schreef op 14 juni 2011 @ 12:40:

hij is zeker ook geweldig in bed TO?

hij pleast je tot en met.

Nee, hij is te groot geschapen. Ik zeg niet dat hij voor mij perfect is hé, hij lijkt gewoon perfect voor zichzelf.

Daarom wil ik liever hemzelf zijn, dan zijn partner.
iemand leuk vinden of onder de indruk zijn van zijn perfectie is nogal een verschil.
wij slapen nooit.
Als deze man echt perfect zou zijn, hadden jullie niet 3 jaar sporadisch contact, maar 3 jaar een relatie.

Ik vraag me af of hij dan op net zo'n hoog voetstuk had gestaan, als hij nu staat.

Daarbij is het al genoemd: iets dat perfect lijkt, hoeft niet perfect te wezen.
quote:Elynn schreef op 14 juni 2011 @ 12:36:

[...]

En de talloze voorbeelden daarvan zijn...?Ik vond de vrouw van Beau van Erven Dorens maar een heel gewoon meisje en die van Danny de Munk was ook geen superstar.
jij bent wel heel erg van t pad af, apollon.
wij slapen nooit.
quote:_jessie_ schreef op 14 juni 2011 @ 12:25:

[quote]Apollon schreef op 14 juni 2011 @ 12:20:

[...]

Inderdaad, ergens is hij dat ook voor zijn gezelschap. Maar zelf zoekt hij wel naar uitdagingen: reizen, ontspoorde kennissen onder zijn vleugels nemen...[/quote]

Wie weet een ander topic waar dit bij past? OMG... W.?
Ga in therapie!
"Hij lijkt gewoon perfect voor zichzelf"

Ik zou er maar rekening mee houden dat hij dat zelf misschien niet zo ziet. Ik ken veel mensen die op het eerste gezicht een perfect leven lijden, maar daar diep van binnen het niet mee eens zijn. Hoe perfect het misschien ook voor de buitenwereld lijkt (is). Daarentegen ken ik ook mensen die heel veel tegenslagen hebben, maar wel heel gelukkig en tevreden zijn met zichzelf.
quote:Bahco schreef op 14 juni 2011 @ 12:48:

[...]

Ik vond de vrouw van Beau van Erven Dorens maar een heel gewoon meisje en die van Danny de Munk was ook geen superstar.

Ah, en Beau is perfect? Die mept nooit, met een slok teveel op, een student voor z'n hoofd (Boekenbal)? Vind Jenny nou niet bepaald een grijze muis.
quote:Apollon schreef op 14 juni 2011 @ 12:47:

[...]

Daarom wil ik liever hemzelf zijn, dan zijn partner.Leg eens uit?
Ga in therapie!
quote:valentinamaria schreef op 14 juni 2011 @ 12:47:

iemand leuk vinden of onder de indruk zijn van zijn perfectie is nogal een verschil.

Inderdaad, en om het topic zuiver te houden: Ik ben onder de indruk van zijn perfectie.

(En dat hij voor mij perfect is, doet minder ter zake. Zijn leventje lijkt perfect, en daarover gaat het.)
mijn date zei heel vaak;

,,niets is wat het lijkt,,.....
wij slapen nooit.
Ik krijg er een beetje mannelijke Bree-idee bij...

quote:dubiootje schreef op 14 juni 2011 @ 12:52:

[...]

Leg eens uit?Ik wil niet zijn prooi zijn, ik wil niet het gevaar lopen gekwetst te worden door hem, ik wil gewoon een leventje waarin ik zelf alles zo onder controle heb als hij. Al dan niet als single.
Oké, dus hij is niet perfect, maar hij heeft een perfect leventje. Waar bestaat dat uit? En wat kan jij veranderen om bv. je huis van kil en donker ook gezellig en mooi te maken (niet perfect)?
Ga in therapie!
Je geeft antwoord op het laatste deel van je zin, ik vroeg juist naar het deel dat ik vet had gemaakt. Waarom wil je hem ZIJN?
Ga in therapie!
de mannelijke versie van bree, iets kalmer en koeler, rustiger en berekenender
wij slapen nooit.
TO, zelfs hij heeft niet alles onder controle.

het kan zo lijken, zelfs een tijd zo zijn.

maar waarom wil je zo zijn?
wij slapen nooit.
als je alles onder controle wilt hebben, dan moet je dus zéker níet een seksrelatie aangaan met iemand waar je eigenlijk verliefd op bent.

Ik kan je vertellen meid: dat doet je geen goed. Ik wou dat ik dat vroeger nooit gedaan had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven