Ongepast om uitnodiging te sturen?

28-02-2011 15:20 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag beste dames van het viva-forum,

Ik zit met een vraagje en krijg thuis onduidelijke adviezen. Hopelijk weten jullie raad.. alvast bedankt

Over 3 weken ben ik jarig en ik ben van plan het op zondag 20 maart te vieren. Nu had ik eigenlijk al vorige week de uitnodiging willen versturen, maar wegens drukte is het daar nog niet van gekomen.

Dit weekend heeft de schoonzus van mijn vriend een herseninfarct gehad en dit heeft natuurlijk gezorgd voor een hoop angst en verdriet bij mijn schoonfamilie. De situatie is nog ver van stabiel en mijn vriend heeft het er ook zwaar mee, want hij kent zijn schoonzus al vele jaren. Nu heb ik zo'n 9 maanden een relatie en had ik graag mijn schoonfamilie uitgenodigd voor mijn verjaardag, omdat zij nog niet eerder bij mij thuis zijn geweest en ook mijn ouders nog niet ontmoet hebben.

Ik twijfel echter of ik in deze omstandigheden wel een uitnodiging voor een verjaardag zou kunnen sturen naar hen. En ik twijfel al helemaal om de broer van mijn vriend nu een uitnodiging te sturen..

Wat is jullie kijk hierop? Dank voor alle reacties!

Simone
Ik zou zeggen: bij twijfel niet inhalen. Kijk hoe het verder gaat met je schoonzus en organiseer van de zomer een leuk feest als alles hopelijk beter is. Nu is duidelijk niet het moment.
Een vrolijke uitnodiging sturen zou weleens verkeerd kunnen vallen. Misschien is het beter om in dit geval te bellen?

Dan kun je beleefd informeren naar schoonzus en vertellen van je plannen en vragen of ze misschien ondanks de situatie toch willen komen.
Jeetje, lastig zeg. Ik denk dat ik ze toch een uitnodiging zou sturen, als je het niet doet kunnen ze het ook raar opvatten denk ik. Of misschien moet je aan je vriend vragen of hij ze kan vragen wat zij ervan vinden en of ze willen komen. Wat zegt hij?
Alles komt goed..........
Ik zou de uitnodiging gewoon versturen en een (handgeschreven) briefje toevoegen waarin je aangeeft dat je het je goed kunt voorstellen dat ze ervoor kiezen niet te komen, maar dat ze meer dan welkom zijn om op die dag een borrel te komen drinken.

Geef aan dat je het niet erg zou vinden als ze niet komen. Dat lijkt me het belangrijkste.
Ik zou geen uitnodiging sturen. Je zal ze voor je jarig bent nog wel een keer spreken, toch? Als alles dan wat stabieler is ( laten we duimen ) wat betreft je a.s. schhonzusje, dan kun je mondeling laten weten dat je jartig bent, wanneer je het viert en dat je het leuk zou vinden als ze ook zouden komen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Bellen zal idd beter zijn.

Anders evt de uitnodiging maar dan met een toelichting erbij. Dat je de omstandigheden heel naar vindt, maar ze niet wilt passeren w.b. uitnodiging. Dat ze welkom zijn maar dat je ook begrijpt als ze niet komen.

En het is over drie weken... misschien zijn ze dan wel toe aan een verzetje en willen ze wel een uurtje komen.
Ik zou ze bellen. En dan aangeven dat als ze zin hebben om te komen, je dat heel erg leuk zou vinden. Maar dat je het ook heel erg goed begrijpt als ze vanwege de situatie met je schoonzus geen zin hebben in een feestje.
quote:Cici25 schreef op 28 februari 2011 @ 15:30:

Ik zou ze bellen. En dan aangeven dat als ze zin hebben om te komen, je dat heel erg leuk zou vinden. Maar dat je het ook heel erg goed begrijpt als ze vanwege de situatie met je schoonzus geen zin hebben in een feestje.dit dus.
Ik zou geen zin hebben om m'n verjaardag te vieren.

Maar goed, wie ben ik.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 februari 2011 @ 15:25:

Ik zou geen uitnodiging sturen. Je zal ze voor je jarig bent nog wel een keer spreken, toch? Als alles dan wat stabieler is ( laten we duimen ) wat betreft je a.s. schhonzusje, dan kun je mondeling laten weten dat je jartig bent, wanneer je het viert en dat je het leuk zou vinden als ze ook zouden komen.

Niets sturen. Kijk het even aan tot ze wat stabieler is. Het is nu nog zo pril. Straks gaat het steeds slechter in de loop van de week en valt jouw uitnodiging in de bus.

Je kunt ze later ook mondeling uitnodigen. Dat je het klein viert wegens omstandigheden, maar dat ze misschien trek hebben in koffie.
Ik zou ook geen uitnodiging versturen. Het zou best eens verkeerd kunnen vallen.

Kijk even aan hoe de komende dagen met haar gaat. Je kan ze altijd nog de week ervoor even bellen of ze zin hebben om even te komen.
Wat StabiloBoss zegt.
Ik zou ook geen verjaardag vieren. Je vriend zit er waarschijnlijk ook niet lekker bij, zolang het niet goed gaat met haar valt er ook niets te vieren voor hem. Ik zou het allemaal opschuiven en de rest uitleggen waarom. Ik sla het soms wel eens over als er een goede reden is, en in mijn geval zou dit een goede reden zijn. Sterkte.
Ik zit er nog eens overna te denken en begrijp in alle ernst niet waarom je je verjaardag wilt vieren als er iemand in de familie zo ontzettend ziek is. Dan sla je toch gewoon een jaar over omdat de omstandigheden er even niet naar zijn?

Man, wat zou ik me bescheten voelen door mijn partner...
Ik denk dat je eerst maar eens moet afwachten hoe het gaat en dan aan de hand daarvan beslissen. En dan nog, dan zou ik bellen en niet een uitnodiging sturen.

Jouw schoonfamilie heeft nu veel verdriet en dan is het niet passend om een vrolijke uitnodiging te sturen.

Je zou zelfs misschien moeten denken om je verjaardag alleen met je eigen familie te vieren en de kennismaking een ander moment te doen.
Ik zou ook mijn verjaardag maar even uitstellen. Snapt iedereen.

Even wachten tot de rust weergekeerd is.
quote:Suze2hier schreef op 28 februari 2011 @ 16:29:

Ik zit er nog eens overna te denken en begrijp in alle ernst niet waarom je je verjaardag wilt vieren als er iemand in de familie zo ontzettend ziek is. Dan sla je toch gewoon een jaar over omdat de omstandigheden er even niet naar zijn?

Man, wat zou ik me bescheten voelen door mijn partner...Mijn nichtje wordt dit jaar 29 maar begint al een 3 maanden van te voren save the date kaartjes te versturen en ik durf te wedden dat ze dan ook al haar verlanglijst klaar heeft. En vergeet vooral niet dat in alle gesprekken haar verjaardag genoemd wordt. Als TO ook zo zou zijn (ik zeg niet dat het zo is), dan is dit een complete ramp voor haar, net zoals het voor mijn nichtje zou zijn. Ik persoonlijk dacht dat dit alleen voor kinderen gold, maar mijn nichtje wordt dus 29.
Ik zou mijn eigen familie uitnodigen en mijn eigen vrienden. En in een later stadium je nieuwe schoonfamilie op de koffie vragen. Overigens vind ik niet dat je je verjaardag hoeft af te zeggen. Jij kan er toch niks aan doen dat dit haar is overkomen en misschien is jou verjaardag wel heel belangrijk voor je. En ik ga er vanuit dat je vriend tegen die tijd ook wel even binnen zijn eigen familie benoemd dat je jaren bent op die en die dag.
Niet vieren. En als je het doet dan heel ingetogen met een kop koffie ofzoiets. Al was het alleen maar om de verstandhouding tussen jou en je schoonfamilie goed te houden.

Ik denk dat als ik nu in de schoenen van de genodigden zou staan, en ik een uitnodiging zou krijgen terwijl iemand dicht bij ons er heel slecht aan toe is, ik dat alles behalve op prijs zou stellen eigenlijk.

Als het mijn schoonzus zou zijn en mijn partner jou was, dan had ik het zo ontzettend niet fijn gevonden als hij zijn verjaardag zou gaan vieren. Het is maar een verjaardag.
Wat vindt je partner ervan als jij je verjaardag wel viert? Ik zou namelijk niet direct 'niet vieren' roepen, maar het bespreken met hem. En dan vervolgens aan je schoonfamilie vragen wat zij het prettigst vinden?
Ik zou het ook niet vieren. Of alleen met vriendinnen bijvoorbeeld.
Ik zou gewoon bellen en t uitleggen en zeggen dat je t begrijpt als ze er geen zin in hebben maar dat ze in iedergeval van harte welkom zijn.

Toen ik jarig was , lag een kennis met een zwaar herseninfarct in t ziekenhuis. Haar man en kinderen vonden het maar al te fijn om naar mijn feestje te kunnen. Even afleiding en een borrel konden ze wel gebruiken.

Ik heb ze toen ook gebeld met de mededeling dat ik mijn verjaardag vier , dat ik heel goed begrijp dat ze geen zin hebben in een feestje. Maar dat ze wel van harte welkom zijn voor een borrel.
Ik vind het wel erg overdreven om meteen te zeggen dat TO haar verjaardag niet moet vieren. TO is namelijk nog ''maar'' 9 maanden actief betrokken bij deze familie. Ik ga ervan uit dat de band dus nog niet verschrikkelijk hecht zal zijn met de ''schoonfamilie''.

Daarbij het gaat hier om de schoonzus van haar vriend. Als ik het goed begrijp is dit dus niet zijn eigen zus. Dit maakt nogal een verschil. Als de vriend van mijn zusje in het ziekenhuis zou liggen, dan zou ik het niet gek vinden als mijn eigen vriend zijn verjaardag gewoon vierde hoor. Dat staat toch allemaal weer net iets verder van je af.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat het vreselijk is voor deze schoonzus en voor de familie van TO's vriend. Maar ik vind dat TO prima haar verjaardag kan vieren, al dan niet met haar schoonfamilie.
Ik zou in elk geval geen kaartjes sturen of iets dergelijks naar schoonfamilie. Ik denk dat ik het een en ander even op zijn beloop zou laten: kijk hoe het met schoonzus gaat. Als haar situatie stabiel wordt, en de mogelijkheid is er, zou je ook kunnen voorstellen om met zijn allen een kop koffie te gaan drinken op het ziekenhuis bij schoonzus. Jij kunt zorgen voor iets lekkers bij de koffie. Zou wel even kijken wat voor familie jouw schoonfamilie is: zien zij dit als iets positiefs en opbeurends voor schoonzus, of zien ze jou op dat moment als 'egoïst' die persé haar verjaardag wil vieren...

En als het niet beter gaat met schoonzus: verjaardag 'vieren' op een soort ingetogen manier. De mensen die zin hebben zijn welkom om een kop koffie te komen drinken met iets lekkers erbij, maar zou zeker geen hele avond feest gaan zitten vieren...

Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven