Onrustig gevoel in huis

20-09-2015 18:29 34 berichten
Ik ben benieuwd of anderen dit misschien herkennen, of mij kunnen helpen met tips, of een verklaring. Ik heb eigenlijk altijd een onrustig gevoel in huis wat betrekking heeft op de inrichting. Het interieur kan mij soms behoorlijk irriteren, waardoor ik de neiging krijg mijn hele inboedel en zelfs de vloer of muren te veranderen. Zodra dit gebeurt is ben ik even tevreden, maar na een of twee jaar (volgens mij begin ik een patroon te ontdekken en begint het rond september in aanloop naar de donkere dagen) begint het weer te 'kriebelen'

Het is echt vervelend, want het geeft mij een onrustig gevoel en het kost natuurlijk ook geld. Er zijn wel dingen waar ik al 'langere' tijd mee doe en wat ik blijvend oké vind, ik vraag mij af waarom dat dan wel.

Overigens heb ik een basic interieur waardoor ik ook alleen met het vervangen van accessoires al een eind kom, maar dit helpt dus niet.

Ik wou dat ik tevreden kon zijn als vele anderen en mij niet zo bekommerde om hoe het er thuis uit ziet. Wie herkent dit?
Misschien met witte salie door het huis gaan. En je dan weer wat prettiger voelt?
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonmoeder doet dit ook. Iedere keer alle meubels verplaatsen. En mij dan iedere keer weer vragen of ik het mooi vind. Inmiddels is mijn antwoord: tja dit is leuk maar de vorige keer ook en dat heb je ook weer verandert dus maakt mijn antwoord echt wat uit?

Zij koopt ook steeds nieuwe accessoires. Meubels heeft ze wel lang maar verft ze bijvoorbeeld. Muren hebben al vaak een andere kleur gehad. Vaak in haar vakantie gaat ze ineens alles weer verven. Ik vind haar rusteloos en missschien ook wel wat alleen (man vijf jaar geleden gestorven) denk dat het daar vandaan komt
quote:Tas28 schreef op 20 september 2015 @ 20:20:

Misschien met witte salie door het huis gaan. En je dan weer wat prettiger voelt?Ik ga het proberen! Baat het niet dan schaadt het niet.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar kan het zijn dat je gewoon je eigen smaak nog niet gevonden hebt? Toen ik 25 was waaide ik met alle modewinden mee, nu een aantal jaar verder, weet ik waar ik me prettig bij voel en hoef ik zelden meer iets te veranderen.

Het grappige is dat mijn stijl heel goed blijkt te passen bij wat nu 'hip' is. Zo'n mode inspireert me om eens een nieuw plantje of een kussen te kopen, of iets moois van zolder of van marktplaats te vissen om mijn huis weer een up-to-date detail te geven, maar dat is het wel. De basis is goed.
Hm is het echt rusteloosheid? Of vind je het gewoon leuk? Waarom altijd overal wat achter zoeken.... Zo kun je alles psychologisch maken.

Ik houd ervan om steeds nieuwe kleding te kopen, en weet je wat, ik heb ook wel eens wat gekocht in een rusteloze bui, wat ik nog nooit heb aangehad.

Er zijn zoveel mensen die hun inrichting steeds veranderen hetzij door te schuiven hetzij door nieuwe spullen te kopen. Zolang je er niet failliet aan gaat, is er in dat opzicht geen probleem.

Ben je rusteloos op andere vlakken to?

In je relatie, werk, ouders, kinderen, etc. Welke leeftijd heb je, sommige mensen hebben last van midlife, zo van 'is dit alles' en kunnen hierdoor ook een grote veranderingsbehoefte hebben.
Is er iets met dit huis? Wilde je hier eigenlijk niet wonen? Dat kan ook onrustig maken, een soort vluchtgevoel, 'ik wil hier niet zijn' dan kan je schuiven wat je wilt, maar zul je of moeten accepteren dat je hier woont, of een andere plek moeten zoeken. En het laatste is vaak lastig..,. Maar goed ik kan hier gaan speculeren jij weet het of er meer is, of niet.
quote:tessa44 schreef op 21 september 2015 @ 09:03:

Is er iets met dit huis? Wilde je hier eigenlijk niet wonen? Dat kan ook onrustig maken, een soort vluchtgevoel, 'ik wil hier niet zijn' dan kan je schuiven wat je wilt, maar zul je of moeten accepteren dat je hier woont, of een andere plek moeten zoeken. En het laatste is vaak lastig..,. Maar goed ik kan hier gaan speculeren jij weet het of er meer is, of niet.

We hebben dit huis ooit gekocht met het idee er enkel een paar jaar in te gaan wonen. Inmiddels wordt het nog lastig om weg te gaan dus ik zit er inderdaad min of meer aan gebonden. Op sommige momenten probeer ik de goede dingen van het huis in te zien en vind ik het prima. Totdat ik weer op Funda zit..,

Om antwoord te geven op je vorige vraag en eigenlijk ook op die van Sensy: ik voel mij op dit moment erg ontevreden over alles. Misschien dat het daaruit voort komt.
weggehaald wordt niet gereageerd.
Ik heb dat ook, heerlijk juist!

Oeps, dacht dat ik alles had gelezen, sorry....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven