Onzeker over schoonfamilie

29-12-2018 10:31 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bericht gewijzigd wegens evt herkenbaarheid en het willen afsluiten/verwerken

Bedankt voor jullie begrip
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2018 15:11
Reden: maatregelen genomen ivm leeghalen OP
97.39% gewijzigd
Dus vriend en zijn ouders zitten aan jou te trekken om het namens hen ook heel zielig te vinden dat schoonzus het niet prettig vindt om bij hen te zijn?
Dat is niet zo aardig van hen.

Tip: laat je niet meeslepen in sociale spelletjes waarin je niet op de hoogte bent van wat er is gebeurd.
Jouw schoonzus heeft misschien dingen meegemaakt die jij niet weet en zij doet misschien haar best om contact met schoonfamilie zo normaal als mogelijk te laten lopen. Of het ligt heel anders.
Je weet het niet, dus stop met partij trekken en medelijden hebben met schoonouders en vriend. Ze hebben dat niet nodig.
Zover ik weet proberen ze mij er niet in mee te trekken maar ik ben er wel gevoelig voor..zodra ik mn schoonvader teleurgesteld zie kijken en hoor zeggen oh wat jammer dat ze er niet is vind ik het al rot. Ik zie alleen maar schoonouders die erg hun best doen om haar er te bij betrekken, ze hebben alles voor hun zoon en gezin over en niets is te gek. Schoonzus houdt dat echter af. Laatste keer met elkaar was met sinterklaas en dit was ontzettend leuk, nu drie weken later gaat t slecht met schoonvader en kan ze niet heel eventjes mee, al doe je het maar voor je vriend denk ik dan.
Maar goed dat moet ik nu loslaten hoor! Ik begin dat nu iets meer te snappen door jullie verhalen..alles heeft twee kanten.
En dat schoonouders zich van geen kwaad bewust zijn..hm ja ik merk ook wel steeds meer hoe hun zijn dat wel..ze zullen echt wel hun bijdrage geleverd hebben..zij gaat niet voor de lol afstand nemen denk ik dan toch! Maar hun vinden het blijkbaar niet noemenswaardig om daar ruzie over te maken laat staan afstand te nemen. Zij blijkbaar wel. En dat weet ik maar snappen doe ik het niet.

Op mn werk (dagbesteding) voel ik mij op mn plek, iedereen snapt elkaar en als iets niet lukt moet je meteen om de tafel om het op te lossen.
Maar na het werk moet je weer de buitenwereld in..de grote boze mensen wereld (schaam me dood maar zo voelt het) en moet je toch door. Ik probeer mij aan te passen en 'makkelijker te denken' maar dit lukt nog niet helemaal en vind ik vooral heel eng. Vind alles eng, mensen die boos worden of als ik iets niet snap wat meestal het geval is helaas...

Bedankt voor alle behulpzame berichten tot nu toe dit vind ik heel erg lief

Deze feestdagen maken het ook allemaal wat spannender hoor
Waarom moet schoonzus daar langs dan? Haar man is toch gewoon bij zijn ouders langs gegaan?

Mensen die zich aan elkaar ergeren moeten gewoon afstand houden, dat is voor iedereen het beste. Ik vind dat juist heel verstandig.

Afgezien daarvan, het zijn je zaken niet. Zij hebben onderling de beste vorm gevonden voor de familierelatie. Prima toch?
Je hebt helemaal gelijk! En aan de ene kant vind ik dat moeilijk maar aan de andere kant..idd als het zo beter gaat waarom niet. Liever zo dan helemaal geen contact toch. Maar ja was toch leuker geweest als alles echt heel goed zou gaan..maar je hebt nou eenmaal niet alles in de hand..

Ik merk ook dat mn vriend alles goed kan relativeren terwijl ik het mij enorm aan trek! En dagen erover kan piekeren..

Zijn hier meer mensen met autisme of een vorm ervan? Of ken je iemand daar mee? Ik zoek lotgenoten (stom woord vind ik maar goed) of plekken waar ik mijzelf kan zijn (dus iets naast mijn dag besteding). Mijn begeleidster aan huis kwam met een meeting voor autisten maar daar waren de meeste met zwaar autisme. Aan mij zie je het niet en in eerste instantie merk je het ook niet, mits je mij beter leert kennen maar zover komt het dus nooit..
Er zal vast wel iets gebeurd zijn.
En je schoonouders weten ook echt wel wat er gebeurd is.
Kies geen kant. En bemoei je er verder niet mee.
Echt, waarom, waarom, waarom is dit iets waar je je druk om maakt?
Er is niks concreets gebeurd maar een opstapeling, ze gaf zelf ook aan dat ze het helemaal niet leuk vond bij hun. Ze wilde niet elke keer mee. Nu is het bijgelegd maar ze komt idd minder en dat werkt voor haar beter blijkbaar. Voor haar wel, schoonouders vinden dat jammer. Maar ja als het niet gaat dan gaat het niet
Je schrijft dat je schoonzus dat wat er ook gebeurd is wel aanleiding vindt tot ruzie, dat lees ik helemaal niet. Ze kiest er juist voor om geen ruzie te maken door af en toe afstand te nemen.
Maar goed, het klinkt niet als iets waar jij je druk om zou moeten maken.
Ja stom he ik snap idd ook niet waarom mij dit zo bezig houdt.
Ach hou op scheid uit. Ik trek mij alles aan maar ja om nou 24/7 op mn kamer te blijven..
Ik loop graag hard en ben er nog goed in ook (lol soort van, ik doe mn best) maar toen ik laatst redelijk onderaan eindigde vond ik dat heel erg. Ik gun het die anderen enorm hoor maar ik word verdrietig en denk dan zie je wel zelfs daar ben ik slecht in..is er serieus dan niets wat ik redelijk kan? Sociaal zijn iig niet, maar op fysiek gebied ook niet echt.

Ok ik houd alweer op ik merk dat ik uren door kan typen maar hieruit komt alleen maar des te meer naar voren dat ik soms baal van anderen omdat ik ze niet snap maar nog het meeste van mijzelf. En of dit ooit goed komt weet ik niet..
MarijkeMaria84 schreef:
29-12-2018 12:27
dat werkt voor haar beter blijkbaar. Voor haar wel, schoonouders vinden dat jammer.
Ze kunnen om meerdere redenen zeggen dat ze het jammer vinden
- ze vinden haar aardig
- ze willen dat jij het zielig voor ze vindt
- ze vinden het jammer voor hun ego dat er iemand niet komt opdraven
en vast nog wel meer
Ze vinden het jammer en schoonmoeder zou zelfs wel meer met haar een band willen.
Ik zou denken pak die telefoon praat met haar maar volgens mij is dat wel eens gebeurd. Geen tijd..ofwel het wordt m niet. Nou zijn s.ouders ook wel apart hoor en dat kan best vermoeiend zijn. Maar goed als hun het vervelend vinden maar niet om de tafel willen, hoe moet ik er dan überhaupt nog iets van vinden laat staan zeggen.
Als dit is hoe het werkt prima maar ik voel er toch wel tussen in zitten soms of men dat nou zo bedoelt of niet.
Ik probeer het los te laten..

Had iemand nog tips autisme contacten wekplek etc etc
En als je (schoonouders) tegen iemand zegt dat je het graag anders had gezien, wil dat nog niet zeggen dat ze behoefte hebben aan het bezoek van schoondochter.

Dat lijkt me meer iets dat je in zijn algemeenheid zegt, of om te benadrukken dat ze het wel gezellig vinden dat hun andere schoondochter er wel is.
MarijkeMaria84 schreef:
29-12-2018 12:27
Er is niks concreets gebeurd maar een opstapeling, ze gaf zelf ook aan dat ze het helemaal niet leuk vond bij hun. Ze wilde niet elke keer mee. Nu is het bijgelegd maar ze komt idd minder en dat werkt voor haar beter blijkbaar. Voor haar wel, schoonouders vinden dat jammer. Maar ja als het niet gaat dan gaat het niet
Waarom maak jij daar jouw probleem van? Het zijn allemaal volwassenen die hun eigen keuzes maken. Mensen die toch tegen beter in blijven hopen dat iemand 'gezellig' mee blijft komen is dat volgens mij vooral een ego-ding. Ze houden niet echt van die persoon, maar willen zelf het perfecte plaatje bezitten qua familie.
Probeer je niet te druk te maken over het ‘ smoesje’ van je schoonzus. Mensen gebruiken smoesjes vaak uit beleefdheid. Denk bijvoorbeeld maar aan in de winkel dat je een paar schoenen past en je tegen de verkoopster zegt ‘ik denk er nog even over’ terwijl je eigenlijk allang al weet dat je ze toch niet mooi vindt aan je voeten. Of dat je die vreselijke collega prettig weekend wenst terwijl je hem eigenlijk een weekend in het riool wenst.
Klinkt allemaal erg vermoeiend, ik begrijp schoonzus wel.
Het lijkt alsof jij het haar kwalijk neemt dat ze haar grenzen durft te bewaken, want jij met "etiketje" komt wel gewoon opdraven.
Tja ik denk dat ze genoeg hun best doen om het leuk te hebben en vragen haar er vaak genoeg bij ook voordat de bom barstte jaren geleden. Ik denk dan hoe bont moet je het maken wil je mensen echt niet zien. Maar wat mij wel opvalt is dat hun allemaal niet echt lkkr met elkaar communiceren..en achteraf hoor je dan weer dingen. Miss is dat mn voordeel van mn autisme ik zeg alles concreet. Spreek vaak uit dat snap ik niet en hoezo dan? Dat sociale stukje van eh nee alles is goed, even opruimen. Die snap ik niet. Maar bedankt voor de uitleg net als de schoenverkoper. Het helptmij om te bedenken dat iemand dat niet kwaad bedoelt maar juist om het leuk te houden.. dank!!
Ik neem haar niks kwalijk en zeg hier ook niks van hard op. Sterker nog, omdat ik merk dat ik het wel lastig vind, probeer ik het alsnog te begrijpen. Nodig haar alsnog gewoon uit en vermijd onderwerp schoonouders omdat ik juist graag met beidr overweg wilt kunnen. Dit gaat goed. Hun weten en beseffen niet hoe moeilijk ik dit eigenlijk vind. Wat ook niet nodig is want het is mijn probleem.
Sterker nog ik wil haar niet het gevoel geven zo van ik ben er wel geweest en jij weer niet! Daar ben ik juist bang voor! Maar...als ik die moeder eens geholpen heb voel ik mij er best wel eens alleen voor staan. Spreek dit niet uit maar is wel een rot gevoel
MarijkeMaria84 schreef:
29-12-2018 13:00
Ik neem haar niks kwalijk en zeg hier ook niks van hard op. Sterker nog, omdat ik merk dat ik het wel lastig vind, probeer ik het alsnog te begrijpen. Nodig haar alsnog gewoon uit en vermijd onderwerp schoonouders omdat ik juist graag met beidr overweg wilt kunnen. Dit gaat goed. Hun weten en beseffen niet hoe moeilijk ik dit eigenlijk vind. Wat ook niet nodig is want het is mijn probleem.
Sterker nog ik wil haar niet het gevoel geven zo van ik ben er wel geweest en jij weer niet! Daar ben ik juist bang voor! Maar...als ik die moeder eens geholpen heb voel ik mij er best wel eens alleen voor staan. Spreek dit niet uit maar is wel een rot gevoel
Dat ze niet altijd bij de schoonouders komt staat los van haar relatie met jou. Waarom zou je haar daarom niet uitnodigen?
En als jij je schoonmoeder helpt moet je dat doen omdat JIJ dat wilt. Niet omdat zij dat ook moet doen. Als jij je er alleen voor voelt staan dan moet jouw vriend dat van je overnemen, niet schoonzus. De twee broers zijn immers de kinderen van deze mensen.
Helemaal waar idd.. x
Lillybit schreef:
29-12-2018 13:07
Dat ze niet altijd bij de schoonouders komt staat los van haar relatie met jou. Waarom zou je haar daarom niet uitnodigen?
En als jij je schoonmoeder helpt moet je dat doen omdat JIJ dat wilt. Niet omdat zij dat ook moet doen. Als jij je er alleen voor voelt staan dan moet jouw vriend dat van je overnemen, niet schoonzus. De twee broers zijn immers de kinderen van deze mensen.
Precies. Jij of je schoonzus hoeven helemaal niet te helpen, tenzij je het leuk vindt. Zelfs hun zoons hoeven dat niet eens per se, maar als jij je afvraagt wie er nog meer zou kunnen helpen, dan staan de zoons op 1 en 2, je schoonzus pas op 3 of nog lager.
MarijkeMaria84 schreef:
29-12-2018 12:44
Ze vinden het jammer en schoonmoeder zou zelfs wel meer met haar een band willen.
Ik zou denken pak die telefoon praat met haar maar volgens mij is dat wel eens gebeurd.
Ik ga er bij dat soort opmerkingen niet van uit dat ze letterlijk bedoeld zijn. Ik vat dat altijd op als een verkapt soort kritiek of geklaag. Je hebt dan je eigen straatje schoongeveegd, zeg maar, en wat sympathie opgewekt voor jezelf en de ander wat onsympathiek laten overkomen.
Jij denkt, jij vindt, jij zou.... Allemaal niet relevant, want het gaat niet over jou.

Gá onder een dekentje zitten als je het even allemaal niet kunt hebben. Dat doe ik ook. Ik ben niet autistisch maar wel zwaar overgevoelig. Ik kan ook niet tegen al die gevoelens van anderen, zeker niet als het niet goed is. Ik voel het een en hoor het ander. Ik ben er vorig jaar op stuk gelopen, ook omdat ik het voor iedereen goed wil hebben/maken. Ik ben in therapie en ben er inmiddels achter dat ik het leven niet voor iedereen kan leven. Dat ik niet ga over het leven van anderen. Ik trek me meer terug en leef meer op mezelf en bij mijn gezin. Ik ben meer gaan werken en denk niet zoveel meer na over anderen. Het helpt. Doe er iets mee anders word je gek hoor...

Ik trap er nog wel eens in en dan doe ik mijn mantra "het gaat niet over mij, het gaat niet over mij, het gaat niet over mij" een paar keer in mijn hoofd. Dat helpt.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Ik ga er vanuit dat s.ma het echt meende hoor maar dat ze de hoop een beetje opgegeven heeft. Daarentegen is ze niet erg tactisch..dat heeft ze zelf niet door helaas..vind het ook bijna zielig merk ik. Maar goed het houdt een keer op i guess
Tanteslankie bedankt..kga t boven mn bed hangen! X
MarijkeMaria84 schreef:
29-12-2018 13:23
Ik ga er vanuit dat s.ma het echt meende hoor maar dat ze de hoop een beetje opgegeven heeft. Daarentegen is ze niet erg tactisch..dat heeft ze zelf niet door helaas..vind het ook bijna zielig merk ik. Maar goed het houdt een keer op i guess
Je hebt een klik of niet, vind ik, daar kun je weinig aan doen.
Misschien had ze een ander soort verwachtingen? Met zelf twee zoons, behoefte aan een vrouw in de familie om dingen mee te doen? Ik kan me anders weinig voorstelling bij steeds maar blijven hopen dat je het toch nog goed gaat kunnen vinden met iemand. Wil ze ook dingen doen met jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven