opbouw ad is weer een hel, steun nodig
maandag 11 oktober 2010 om 12:50
Hoi allemaal,
ik heb in mn leven verscheidene keren prozac geslikt tegen angst en dwang en altijd heb ik daardoor mn leven terug gekregen. verleden jaar wouik ermee stoppen omdat ik zwanger wilde worden maar kreeg weer angsten dus begin dit jaar weer begonnen maar bleek niet meer te helpen. na een test van brainmed dan begonnen met een andere ad en deze langzaam opgebouwd waardoor de bijwerkingen erg mee vielen maar sinds een week zit ik op een hele tablet en voel me nu angstiger dan ooit, mega koppijn, duizelig/draaierig, bang voor alles. Pfffff weet dat het eerst slechter gaat voordat het beter gaat maar voel me nu heel erg rot en kan wel wat positieve energie en kracht gebruiken. hopelijk kunnen jullie me helpen. T kan nog wel een paar weken duren eer de ad aanslaat. Bij wie was de opbouw ook zo'n hel maar is blij doorgezet te hebben omdat je er zoveel goeds voor terug heb gekregen?
ik heb in mn leven verscheidene keren prozac geslikt tegen angst en dwang en altijd heb ik daardoor mn leven terug gekregen. verleden jaar wouik ermee stoppen omdat ik zwanger wilde worden maar kreeg weer angsten dus begin dit jaar weer begonnen maar bleek niet meer te helpen. na een test van brainmed dan begonnen met een andere ad en deze langzaam opgebouwd waardoor de bijwerkingen erg mee vielen maar sinds een week zit ik op een hele tablet en voel me nu angstiger dan ooit, mega koppijn, duizelig/draaierig, bang voor alles. Pfffff weet dat het eerst slechter gaat voordat het beter gaat maar voel me nu heel erg rot en kan wel wat positieve energie en kracht gebruiken. hopelijk kunnen jullie me helpen. T kan nog wel een paar weken duren eer de ad aanslaat. Bij wie was de opbouw ook zo'n hel maar is blij doorgezet te hebben omdat je er zoveel goeds voor terug heb gekregen?
woensdag 13 oktober 2010 om 12:12
bollo,dat zijn wijze woorden! T klopt dat wanneer je weer begint met een ad het langer kan duren eer het aanslaat en je weet van tevoren al wat je te wachten staat dus dat kan je angsten erger maken, maar doorzetten is wat je moet doen,ook alvoel je je zo rot en dat voelde ik me echt de afgelopen 2 dagen. Had ook zoiets van ik stop met die pillen.
Echt mega bedankt voor je oppepper, had ik echt ff nodig, je voelt je namelijk zo eenzaam als je in zo'n situatie zit.
Echt mega bedankt voor je oppepper, had ik echt ff nodig, je voelt je namelijk zo eenzaam als je in zo'n situatie zit.

donderdag 14 oktober 2010 om 22:31
zaterdag 16 oktober 2010 om 11:54
nu voel ik me sinds gister echt depressief terwijl ik dat nooit ben geweest, t maakt me erg bang, bah bah,heb nergens meer zin in, zie het somber in. Hoort dat erbij? gaat dat over???? Of moet ik stoppen met deze medicatie? had er bij de opbouw geen last van, mischien is de dosis van een hele tablet te hoog voor me.

zaterdag 16 oktober 2010 om 12:02
Wie heeft je deze med voorgeschreven Engeltje, de huisarts? Dan zou ik maandag even bellen en overleggen. Ik werd vd Wellbutrin ook depressiever en ben er daarom mee gestopt. Wist trouwens niet dat je ook kon starten met een halve pil....ik moest echt met een hele beginnen toen.
Ik zit trouwens nu ook weer in de opbouwfase.... Ben weer begonnen met een ad wat ik al eerder heb geslikt, dat deed toen wel wat, al was het effect niet heel groot, maar goed, in ieder geval beter dan niks, dat gaat me niet lukken.
Ik heb alleen wel weer behoorlijk last van bijwerkingen! Had ik niet verwacht....heb het al 2x eerder geslikt en kan me niet herinneren dat ik toen ook zo moe en misselijk was. Maar goed, even doorzetten maar weer.....Ik hoop wel dat het in ieder geval weer iets doet, want ik las bij jou dat de Prozac de 2e x niet meer werkte? Heb jij toen uit medische hoek (huisarts,psy) gehoord dat dat kan voorkomen?
Ik zit trouwens nu ook weer in de opbouwfase.... Ben weer begonnen met een ad wat ik al eerder heb geslikt, dat deed toen wel wat, al was het effect niet heel groot, maar goed, in ieder geval beter dan niks, dat gaat me niet lukken.
Ik heb alleen wel weer behoorlijk last van bijwerkingen! Had ik niet verwacht....heb het al 2x eerder geslikt en kan me niet herinneren dat ik toen ook zo moe en misselijk was. Maar goed, even doorzetten maar weer.....Ik hoop wel dat het in ieder geval weer iets doet, want ik las bij jou dat de Prozac de 2e x niet meer werkte? Heb jij toen uit medische hoek (huisarts,psy) gehoord dat dat kan voorkomen?
zaterdag 16 oktober 2010 om 12:04
Hallo Engeltje,
Ik ken je niet maar wil je alle sterkte van de wereld wensen. Ik weet uit ervaring waar je doorheen gaat. Ik heb twee keer het gebruik van AD afgebouwd en iedere keer kwamen de angsten terug. Toen ik de derde keer weer startte met de AD was het de hel op aarde. Angsten zoals ik nog nooit had gehad, gejaagdheid, slecht slapen. Noem een bijwerking maar op en ik heb hem gehad. Mijn enige houvast was de wetenschap dat de de pillen me op den duur gingen helpen. Ik heb ook echt het idee dat het de derde keer wat langer duurde voor de pillen aansloegen. Toen ik eenmaal door de dip hel heenwas en de pillen begonnen te werken heb ik me ook voorgenomen om nooit meer de stoppen met de AD. Nu slik ik ze alweer tien jaar. Zeven jaar geleden heb ik zelfs een prachtige zoon gekregen. Tijdens de zwangerschap ben ik doorgegaan met het slikken van de AD (uiteraard in overleg met de gyn).
Nogmaals heel veel sterkte. Houd moed, over een paar weken voel je je stukken beter.
Ik ken je niet maar wil je alle sterkte van de wereld wensen. Ik weet uit ervaring waar je doorheen gaat. Ik heb twee keer het gebruik van AD afgebouwd en iedere keer kwamen de angsten terug. Toen ik de derde keer weer startte met de AD was het de hel op aarde. Angsten zoals ik nog nooit had gehad, gejaagdheid, slecht slapen. Noem een bijwerking maar op en ik heb hem gehad. Mijn enige houvast was de wetenschap dat de de pillen me op den duur gingen helpen. Ik heb ook echt het idee dat het de derde keer wat langer duurde voor de pillen aansloegen. Toen ik eenmaal door de dip hel heenwas en de pillen begonnen te werken heb ik me ook voorgenomen om nooit meer de stoppen met de AD. Nu slik ik ze alweer tien jaar. Zeven jaar geleden heb ik zelfs een prachtige zoon gekregen. Tijdens de zwangerschap ben ik doorgegaan met het slikken van de AD (uiteraard in overleg met de gyn).
Nogmaals heel veel sterkte. Houd moed, over een paar weken voel je je stukken beter.
zaterdag 16 oktober 2010 om 12:55
Didi, dit is de medicatie die uit de brainmed test naar voren kwam en ik had meer dan 80% dat het het juiste moet zijn. Ik ben begonnen met de zyban, is ook bupropion alleen deze mag je wel doorbreken, de wllbutrin mag je absoluut niet doorbreken omdat je dan nog meer bijwerkingen krijgt.
Ik heb in mijn leven 4x prozac geslikt waarvan het me 3x mn leven terug heeft gegeven. De 4e keer niet meer al zei de huisarts dat het welmoest gaan aanslaan maar na 4,5 maand ben ik ermee gestopt, voelde me alleen maar slechter worden.
Net tel gehad van brainmed,moet doorzetten zegt hij, het hoort erbij!
Ik heb in mijn leven 4x prozac geslikt waarvan het me 3x mn leven terug heeft gegeven. De 4e keer niet meer al zei de huisarts dat het welmoest gaan aanslaan maar na 4,5 maand ben ik ermee gestopt, voelde me alleen maar slechter worden.
Net tel gehad van brainmed,moet doorzetten zegt hij, het hoort erbij!
zaterdag 16 oktober 2010 om 13:24
Dikkie dik, waarvoor slik jij ad? had je op een gegeven moment ook dat je depressief voelde? Ik hoop zo dat ze gaan werken en dan komt stoppen niet meer in mijn woordenboek voor!
Violet, was het na die 4 dagen dat je je echt beter ging voelen en dacht, hey ik ben er weer?
Tis echt een hel die ad's en opbouw, waarom bestaat er geen wonderpil???????
Violet, was het na die 4 dagen dat je je echt beter ging voelen en dacht, hey ik ben er weer?
Tis echt een hel die ad's en opbouw, waarom bestaat er geen wonderpil???????
zaterdag 16 oktober 2010 om 15:53
och arme engel .. ik kan niet meer zeggen dan:
hoe meer bijwerkingen bij starten, hoe groter kans dat het gaat aanslaan.
dit vertelde in iedergeval mijn huisarts toen ik langskwam met mijn verhaal over de opbouw-fase.
Vreselijk was dat. Paar uurtjes na eerste halve tablet stortte ik in. Zo voelde dag echt. Ik heb 6dagen als zielig afwezig hoopje pyjama in bed gelegen.. toen werd het beter.
(seroxat)
hoe meer bijwerkingen bij starten, hoe groter kans dat het gaat aanslaan.
dit vertelde in iedergeval mijn huisarts toen ik langskwam met mijn verhaal over de opbouw-fase.
Vreselijk was dat. Paar uurtjes na eerste halve tablet stortte ik in. Zo voelde dag echt. Ik heb 6dagen als zielig afwezig hoopje pyjama in bed gelegen.. toen werd het beter.
(seroxat)
maandag 18 oktober 2010 om 16:24
Gisteren had ik een hele goei dag en tuurlijk vandaag weer niet. Weer mega veel angst dat ik me altijd zo blijf voelen, de ad niet gaat werken en ik kan de dwanggedachtes maar niet uit mn hoofd zetten, pffffffff. Hoe zijn jullie die eerste weken doorgekomen toen het juist erger werd....soms wilik gewoon die hele pot weggooien want ik voelde me voorheen nog iets beter dan nu,maarja moet er doorheen en wie weet is morgen de dag van genezing....
woensdag 20 oktober 2010 om 18:12
Hoi Engeltje,
Hoe gaat het nu??
Echt doorzetten meid. En zoals anderen ook al zeggen is het misschien goed om toch iets van een kalmeringstabletje erbij te nemen.
Ik heb Seroxat langzaam opgebouwd met Xanax er naast.
De Xanax maakte de bijwerkingen draagelijker.
Je blijft je echt niet zo voelen! Echt niet.
Liefs,
Madelief
Hoe gaat het nu??
Echt doorzetten meid. En zoals anderen ook al zeggen is het misschien goed om toch iets van een kalmeringstabletje erbij te nemen.
Ik heb Seroxat langzaam opgebouwd met Xanax er naast.
De Xanax maakte de bijwerkingen draagelijker.
Je blijft je echt niet zo voelen! Echt niet.
Liefs,
Madelief
woensdag 20 oktober 2010 om 23:11
Madelief, dankjewel voor je steunende woorden.
Ik heb inderdaad oxazepam voor erbij en zou die eigenlijk vaker moeten innemen ipv met de ansgt door te blijven lopen.
Het gaat op en neer, zaterdag was een mega k***** dag, zondag verliep lekker, maandagmiddag was het weer niet goed, terwijl ik gister een hele goeie dag had en vandaag gaat het sinds 17u weer minder. oh gister was zo lekker, wou dat ik me zo kon blijven voelen. hoop dat die dagen steeds langer gaan duren.
Ik heb inderdaad oxazepam voor erbij en zou die eigenlijk vaker moeten innemen ipv met de ansgt door te blijven lopen.
Het gaat op en neer, zaterdag was een mega k***** dag, zondag verliep lekker, maandagmiddag was het weer niet goed, terwijl ik gister een hele goeie dag had en vandaag gaat het sinds 17u weer minder. oh gister was zo lekker, wou dat ik me zo kon blijven voelen. hoop dat die dagen steeds langer gaan duren.
donderdag 21 oktober 2010 om 15:43
Balen Engeltje, dat het nog zo moeizaam gaat. Hoop voor je dat het snel overgaat.....
Wat iemand hier eerder schreef over hoe meer bijwerkingen je hebt, hoe groter de kans dat het ad werkt, dat geloof ik niet. (Te) veel bijwerkingen zegt niks over de uiteindelijke werking van het ad.
Ik ben nu ook 1 week bezig, ook verhoogd en de bijwerkingen worden gelukkig al minder. Nu nog wachten tot het gaat werken.....
Hoop voor jou dat het snel beter gaat!
Wat iemand hier eerder schreef over hoe meer bijwerkingen je hebt, hoe groter de kans dat het ad werkt, dat geloof ik niet. (Te) veel bijwerkingen zegt niks over de uiteindelijke werking van het ad.
Ik ben nu ook 1 week bezig, ook verhoogd en de bijwerkingen worden gelukkig al minder. Nu nog wachten tot het gaat werken.....
Hoop voor jou dat het snel beter gaat!
donderdag 21 oktober 2010 om 19:37
ik ga overstappen op de clomipramine! Na een helse nacht heb ik weer contact gehad met brainmed en hij zegt dat ik eigenlijk al meer rust had moeten krijgen ipv nog ergere bijwerkingen. hij raad me aan om over te stappen naar het andere middel omdat het eigenlijk nooit voorkomt dat iemand niet reageeert op 2 middelen waar zo'n sterk beeld naar voren komt. Hij zegt dat de wellbutrin wel wat met me doet(aan gezien ik niet meer rook) maar niet op de klachten die ik heb. Als ik begin met de andere ad of eigenlijk een tca, moet ik niet rustig opbouwen maar meteen beginnen want tis wel gebleken bij de wellbutrin dat ik heel rustig opgebouwd heb en alsnog toen alle bijwerkingen kreeg. Ik kan beter meteen door de zure appel heen bijten des te eerder heb ik effect, want hij zegt, je bent al te lang bezig nou met alles en word tijd dat we ervoor zorgen dat je je zo snel mogelijk beter gaat voelen. Dus morgen een afspraak bij de huisarts! en mn eigen is er dan niet, heb dan voor het eerst in mn leven een vrouwelijke arts, ben benieuwd!
Voel me nu een stuk rustiger, denk omdat ik weer een grote stap ga zetten die me wel beter moet maken!
Didi, ik denk aan je! Kun je hier via het forum ook een prive berichtje sturen?
Voel me nu een stuk rustiger, denk omdat ik weer een grote stap ga zetten die me wel beter moet maken!
Didi, ik denk aan je! Kun je hier via het forum ook een prive berichtje sturen?
zaterdag 23 oktober 2010 om 12:32
zondag 24 oktober 2010 om 12:40
dinsdag 26 oktober 2010 om 22:05
Paroxetine. Ben nu weer aan het rommelen met tijdstip van innemen; was `s ochtends, toen late middag, nu wil ik weer terug naar de ochtend. Weet eigenlijk niet zo goed waarom ik dat wilde, volgens mij omdat ik (altijd maar vooral) `s middags zo moe ben.
Hoe gaat het bij jou? Ik zag een topic over switchen; ga je het toch doen of heb je het al gedaan?
Hoe gaat het bij jou? Ik zag een topic over switchen; ga je het toch doen of heb je het al gedaan?