opbouw ad is weer een hel, steun nodig

11-10-2010 12:50 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

ik heb in mn leven verscheidene keren prozac geslikt tegen angst en dwang en altijd heb ik daardoor mn leven terug gekregen. verleden jaar wouik ermee stoppen omdat ik zwanger wilde worden maar kreeg weer angsten dus begin dit jaar weer begonnen maar bleek niet meer te helpen. na een test van brainmed dan begonnen met een andere ad en deze langzaam opgebouwd waardoor de bijwerkingen erg mee vielen maar sinds een week zit ik op een hele tablet en voel me nu angstiger dan ooit, mega koppijn, duizelig/draaierig, bang voor alles. Pfffff weet dat het eerst slechter gaat voordat het beter gaat maar voel me nu heel erg rot en kan wel wat positieve energie en kracht gebruiken. hopelijk kunnen jullie me helpen. T kan nog wel een paar weken duren eer de ad aanslaat. Bij wie was de opbouw ook zo'n hel maar is blij doorgezet te hebben omdat je er zoveel goeds voor terug heb gekregen?
Ik ken je vh topic van chocolate, wil je alleen een knuffel geven! En veel doorzettingsvermogen!

Liefs sal
Dankjewel Salle!
Heel naar dat je je zo voelt, engeltje. Ik heb er zelf niet zo heel erg last van gehad, maar wil je even een hart onder de riem steken. Weet je ook hoe lang het duurt voordat de bijwerkingen meestal minder worden? Waarschijnlijk duurt dat geen drie weken. Als je het echt niet trekt, kun je ook altijd de psychiater opbellen.

Ik zit nu dankzij jou verhaal ook even op de site van brainmed te kijken, misschien ook wel wat voor mij. Thanks!
He Engeltje, wat balen zeg dat het zo moeizaam gaat....een dikke voor jou.

Welk middel slik je nu precies? En hoelang inmiddels?

Tja, zoals je weet heb ik wel ervaring met bijwerkingen, maar niet dat het daarna beter bleek te gaan.....maar hopelijk gaat dat bij jou wel gebeuren, probeer nog even vol te houden!
zit sinds een week pas op een hele, dus vanaf dan mag je pas gaan tellen. ik slik bupropion ofwel wellbutrin(ook wel zyban).

didi,hoe gaat het nu dan met je?

woolloongabba, slik jij momenteel een ad?
Heb ik ook geslikt, werkte bij mij averechts. Hopelijk kom je door de beginperiode heen en is dit wel het goede medicijn voor jou.

Ik zit momenteel even zonder AD, en dat valt niet mee....volgende week ga ik met de arts kijken wat ik (nog) kan doen.
Engeltje! Volhouden hoor!

Ik weet hoe rot je je voelt, maar je moet er echt doorheen.

Ik slik nu ruim een week AD, en de bijwerkingen zakken langzaam weg, en je weet hoe angstig ik ben maar ik hou het tot nu toe ook vol! Denk aan wat je er voor terug krijgt. Ga lekker een leuke film kijken, of een doe een spelletje, lees een boek. Doe maar even waar je gewoon zin in hebt, al is het een lekker potje janken, het mag nu even allemaal!
didi, was dat het medicijn wat bij je uit de test kwam van brainmed?

chocolate, ik weet de bijwerkingen zakken weg, hou er alleen rekening mee dat wanneer je gaat verhogen ze weer terug kunnen komen.ik had de eerste 3 weken van de opbouw bijna geen bijwerkingen en nu ik op een hele zit wel heel erg.

een boek lezen kan ik niet, ben te onrustig en te draaierig.
quote:engeltje1972 schreef op 11 oktober 2010 @ 14:09:

woolloongabba, slik jij momenteel een ad?Jep. Maar een andere dan jij, dus dat zal ook verschil uitmaken wat betreft bijwerkingen.
Ik weet dat ze terug kunnen komen ja. Heb ook voor mezelf besloten dat ik het nu heel langzaam verder op ga bouwen.

Heb je niet iets rustgevends in huis? Er werd mij Oxazepam aangeraden. Heb ik nog nooit genomen, maar misschien is het voor jou nu iets? Echt vervelend dat je je zo rot voelt meid! Zet 'm op hoor! Ik denk aan je!
quote:engeltje1972 schreef op 11 oktober 2010 @ 15:21:

didi, was dat het medicijn wat bij je uit de test kwam van brainmed?

Nee, was ander middel.

Ben jij nou ook onder behandeling bij een psychiater? Dan zou je idd iets rustgevends kunnen vragen. Ik heb diazepam en dat werkt als een tierelier.....
nee,heb alleen hulp van een psych maar zit erover te denken ook naar een psychiater te gaan. Ik heb oxazepam voor erbij, maar ene keer helpt het, andere keer niet.

Kreeg wel nog mail van brainmed, dat ik het echt nog een week de kans moet geven en hij denkt dat deze klachten binnen paar dagen weg zijn.
Erg vervelend dat je er zo veel last van hebt.

Ik heb zelf geen ervaring met ad maar als een halve pil goed bevalt, waarom "moet" je dan een hele nemen ?
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Engeltje, hoe is het nu? Ben je al iets rustiger? Ik hoop dat je een beetje kunt slapen vannacht! Hou vol meid, je bent verder dan ik!
omdat bij een halve pil de angst etc er op den duur toch doorheen gaat breken.

Voel me iets rustiger,probeer te denken,ik ben mn angst niet en ik ben mn gedachtes niet. Maar ben wel nog erg duizelig.

Chocolate,wij hebben echt dezelfde klachten en dezelfde bijwerkingen. Hoop dat we gauw kunnen schrijven dat de zon weer schijnt voor ons!
Engeltje, hoe gaat het nu? Heb je een beetje kunnen slapen? En hoe voel je je?
ben tegen mn vriend aan in slaap gevallen,zijn warmte maakte me rustig. wel paar keer wakker geweest door opvliegers, had het echt mega warm. Nu ben ik iets rustiger dan gisteren maar de angst is er nog wel.

Hoe is het met jou chocolate? geen bijwerkingen en angst meer?
Waarom bouw je niet iets rustiger op?

Eerst 2 weken een halve pil, dan een weekje 3 kwart en pas na een maand op een hele?

Heeft bij mij erg goed gewerkt....

Sterkte!
Sorry, niet helemaal goed gelezen.

Maar ik bedoel misschien moet je nog rustiger opbouwen.

Je komt vanzelf wel op de hele maar misschien moet je lichaam langer wennen aan het middel?

Die bijwerkingen zijn inderdaad erg naar en niet wenselijk!
dankjwel voor je antwoord madelief. ik had bij de opbouw ook niet zo'n erge bijwerkingen als nu en moet doorzetten,kan wel langzamer opbouwen en terug naar 1/4 maar des te langer gaat het duren eer de ad gaat werken.

Welke ad slik jij?
Probeer je te bedenken dat het niet ' jij' is, maar ' de pil' die de boel ontregeld waardoor je angst hebt. Probeer te bedenken dat het voorbij gaat, ookal blijf je op je gat zitten. Zodra je lijf zich heeft aangepast aan de nieuwe chemische situatie komt het allemaal goed.

En als het te erg is, toch even naar de dokter of je in nood een extra oxazepammetje mag. Of probeer ' bach-rescue' oid. Druppeltjes die in zulke situaties zouden helpen, (volgens mij homeopatisch) het is alleen ter overbrugging.

Het komt allemaal goed!
---
Ha!

Hier een peptalk van Bollo:

Hou vol! Je weet dat je er uiteindelijk beter door gaat voelen. Vaak geldt dat hoe meer bijwerkingen er zijn, hoe beter het gaat werken. Het stofje doet daadwerkelijk iets in je hoofd. En ja, je voelt je nu klote en angstig, maar het gaat voorbij, ECHT waar!!

Ik spreek uit ervaring... In 2003 ben ik ooit begonnen met Efexor, in 2006/2007 afgebouwd en in 2008 een megadip met angsten gehad die volledig uit de hand liepen. Uiteindelijk begin 2009 weer gestart met AD. En jee, wat een ramp. Dacht dat het niet meer zou aanslaan, dacht dat ik nu wel echt gek zou worden, dacht dat de pillen me zieker maakten dan ik was, dacht dat ik voor altijd me zo klote zou voelen, máár dat was niet het geval.

Langzaam kwam de zon weer door. NIet zoals in 2003 'pats boem', maar geleidelijk. Het werkt echt.

Ik heb me waanzinnig naar gevoeld, vaak gedacht de hele pillenhandel in de prullenmand te mikken, maar ik ben zo blij dat ik heb doorgezet.

Ik weet zeker dat ik voorlopig niet meer ga afbouwen, want opnieuw opbouwen is een stuk pittiger dan voor het eerst beginnen (ook al weet je bij een nieuwe opbouw wel beter wat je een beetje te wachten staat). Dus meid, hou vol!! En houd moed!. Kruip lekker tegen je vriend aan, neem een oxa en je zal zien dat je je binnen afzienbare tijd stukken beter voelt.
Ha!

Hier een peptalk van Bollo:

Hou vol! Je weet dat je er uiteindelijk beter door gaat voelen. Vaak geldt dat hoe meer bijwerkingen er zijn, hoe beter het gaat werken. Het stofje doet daadwerkelijk iets in je hoofd. En ja, je voelt je nu klote en angstig, maar het gaat voorbij, ECHT waar!!

Ik spreek uit ervaring... In 2003 ben ik ooit begonnen met Efexor, in 2006/2007 afgebouwd en in 2008 een megadip met angsten gehad die volledig uit de hand liepen. Uiteindelijk begin 2009 weer gestart met AD. En jee, wat een ramp. Dacht dat het niet meer zou aanslaan, dacht dat ik nu wel echt gek zou worden, dacht dat de pillen me zieker maakten dan ik was, dacht dat ik voor altijd me zo klote zou voelen, máár dat was niet het geval.

Langzaam kwam de zon weer door. NIet zoals in 2003 'pats boem', maar geleidelijk. Het werkt echt.

Ik heb me waanzinnig naar gevoeld, vaak gedacht de hele pillenhandel in de prullenmand te mikken, maar ik ben zo blij dat ik heb doorgezet.

Ik weet zeker dat ik voorlopig niet meer ga afbouwen, want opnieuw opbouwen is een stuk pittiger dan voor het eerst beginnen (ook al weet je bij een nieuwe opbouw wel beter wat je een beetje te wachten staat). Dus meid, hou vol!! En houd moed!. Kruip lekker tegen je vriend aan, neem een oxa en je zal zien dat je je binnen afzienbare tijd stukken beter voelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven