Opeens heel moe begin vakantie

31-07-2016 22:27 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi viva's,

Ik heb eindelijk een weekje vakantie. Een week zonder verplichtingen waarin ik samen met m'n vriend vrij ben. Heerlijk!

Nu ben ik alleen al sinds vrijdagavond doodmoe. Even naar de winkel gaan oid.. Kost opeens zoveel energie. Ik heb gister en vandaag overdag Geslapen en ik voor me zo moe. Bijna ziek zelfs.

Nu heb ik het afgelopen jaar een erg druk jaar gehad. Ik heb van september tot nu eigenlijk geen vakanties gehad door een combinatie aan afstuderen (scriptie schrijven) en full time stage lopen. Daarvoor heb ik ook de hele zomer doorgewerkt. Anyway, afgelopen jaar was een zwaar jaar maar leverde me ook een jaar extra werkervaring op! En nog voordat ik afgestudeerd was, had ik al een goede baan gevonden. Hier werk ik nu een paar weken.

Ik kan het voor mezelf wel enigszins verklaren .. Maar vraag me af wat ik ermee moet? Moet ik eraan toegeven en meer slapen en rusten. Of moet ik wel proberen dingen te blijven doen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik ben benieuwd naar jullie adviezen! Alvast bedankt
lekker aan toegeven.Alleen doen waarje zin in hebt
Gewoon naar je lijf luisteren en de tijd nemen om uit te rusten, doe een middagdutje als je al lezende of TV kijkende je ogen zwaar voelt worden, verwen je zelf, koop wat lekkers, of ga even die paar uurtjes die je wel per dag fit bent, de stad in om wat leuks voor jezelf te kopen, drankje op een terrasje met een fijn tijdschrift erbij, en daarna weer naar huis om lekker te relaxen... Niks moet. En OK, dan slaap je meerdere keren per dag (even). Who cares?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Lekker doen wat je wilt en als dat slapen is dan is het slapen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Heerlijk van genieten en aan toegeven.

Fijne vakantie!
Ja en?
Geef eraan toe, doe rustig aan en neem gauw weer vrij, liefst wat langer want een week is natuurlijk niet zo veel. En zorg voor voldoende ontspanning tijdens je werkweken, met sport of yoga of waar je ook maar blij van wordt. Heb je wel weekenden? Plug dan eens een heel weekend uit, boek een huisje in het bos of aan het strand of ga juist met vriendinnen op stap. In elk geval niets werkgerelateerds. Probeer erachter te komen waar je energie van krijgt en waarvan juist niet. Als je daarnaar gaat leven, ben je niet steeds zo moe als je eens vrij bent.
't Is al met al een heel gedoe
Ook ik heb sinds vrijdag vakantie en ik heb precies hetzelfde! Kapot moe!

Ik herken het wel van eerder en ik doe zo min mogelijk. Zo lang mogelijk uitslapen, lekker op de bank een beetje relaxen enzovoort. Ervaring leert dat het na een aantal dagen vanzelf over gaat.
Gelukkig heb ik drie weken vakantie!
inderdaad aan toegeven, ga lekker relaxen. Luister naar je lichaam, die geeft nu het signaal dat je ff moet uitrusten en niet alsmaar doorgaan.
Een week is veel te kort als je al n jaar geen vakantie hebt gehad. Zou snel een langere periode vrij nemen en dan lekker ergens op n zonnige bestemming gaan relaxen of ergens in de natuur of bergen gaan wandelen als ontspanning. Dit weekje klinkt meer als ziekteverlof dan als vakantie als je zo uitgeput bent.
Shoot first, ask questions later!
Aan toegeven. Vaak dender je maar door zolang dat nodig is en merk je pas hoe moe je bent als je ook echt je rust kunt pakken. Luister naar je lichaam.
Herkenbaar, ik ben iedere vakantie de eerste dagen/week ziek, alsof ik 't opspaar.

Je bent uit je ritme, 't komt er ineens uit.

Rustig aan doen, lekker uitslapen, bijkomen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:Gatti schreef op 31 juli 2016 @ 23:41:

Herkenbaar, ik ben iedere vakantie de eerste dagen/week ziek, alsof ik 't opspaar.

Rustig aan doen, lekker uitslapen, bijkomen.Dit wilde ik ook schrijven
Heel herkenbaar. De eerste twee dagen van onze vakantie bestaat zo ongeveer uit slapen, eten, filmpjes kijken en uhhh nog meer slapen tussendoor.
quote:Gatti schreef op 31 juli 2016 @ 23:41:

Rustig aan doen, lekker uitslapen, bijkomen.Zonde van je kostbare vrije dagen! Kun je je beter ns ziek melden voor je vakantie ingaat en gewoon ook minder hooi op je vork gaan nemen gedurende het werkjaar.
Shoot first, ask questions later!
Hier ook heel vaak doodmoe aan het begin van de vakantie en regelmatig ziek de eerste dagen. Voor mij een teken dat ik teveel hooi op mijn vork neem, zoals redbulletje al zegt.

Dus ik probeer hier tijdens mijn werkweken wat mee te doen, vaker gas terug nemen, gezonder eten, af en toe een "niets moet" dagje, meer leuke dingen doen ter ontspanning.
Wat fijn dat zoveel mensen meedenken!

Ik zal er inderdaad aan toegeven, ik was enigszins bang dat het dan erger zou worden. Maar jullie lijken het allemaal unaniem eens

Fijn ook dat er herkenning is! Alhoewel niet voor jullie natuurlijk.

@snooplyn,

Echt genieten is het niet zo moe zijn! Zou veel liever energie hebben om de vakantie in te richten zoals ik zou willen, ook met rust momenten maar niet met complete vermoeidheid.

@pingu,

Ja ik heb wel weekenden nu. Eerst werden de weekende vooral gebruikt voor het schrijven van m'n scriptie maar nu ben ik in het weekend echt vrij! Voelt onwennig haha.

@redbulletje,

Ik ben het met je eens dat dit zonde van vrije dagen is Rn dat een week om bij te komen kort is! Maar ik heb net een nieuwe baan, en nog niet meer vrije dagen opgebouwd. En om in m'n tweede maand me al ziek te melden, liever niet. Ik heb een 7 maanden contract met uitzicht op een vast contract, en dat wil ik zeker proberen te bereiken!

@woll_stone,

Merk je het verschil van gas terug nemen, sporten en gezond eten ook echt? Ik eet namelijk gezond en sport regelmatig
quote:sammybeau schreef op 01 augustus 2016 @ 08:23:

Wat fijn dat zoveel mensen meedenken!

Ik zal er inderdaad aan toegeven, ik was enigszins bang dat het dan erger zou worden. Maar jullie lijken het allemaal unaniem eens

Fijn ook dat er herkenning is! Alhoewel niet voor jullie natuurlijk.

@snooplyn,

Echt genieten is het niet zo moe zijn! Zou veel liever energie hebben om de vakantie in te richten zoals ik zou willen, ook met rust momenten maar niet met complete vermoeidheid.

@pingu,

Ja ik heb wel weekenden nu. Eerst werden de weekende vooral gebruikt voor het schrijven van m'n scriptie maar nu ben ik in het weekend echt vrij! Voelt onwennig haha.

@redbulletje,

Ik ben het met je eens dat dit zonde van vrije dagen is Rn dat een week om bij te komen kort is! Maar ik heb net een nieuwe baan, en nog niet meer vrije dagen opgebouwd. En om in m'n tweede maand me al ziek te melden, liever niet. Ik heb een 7 maanden contract met uitzicht op een vast contract, en dat wil ik zeker proberen te bereiken!

@woll_stone,

Merk je het verschil van gas terug nemen, sporten en gezond eten ook echt? Ik eet namelijk gezond en sport regelmatigIk merk het verschil wel, maar eet vaak ook niet zo gezond, dat scheelt. Wat me vooral helpt is beter op de signalen van mijn lijf letten en dan gas terug nemen. Wat taken delegeren op mijn werk bijv. In de pauzes naar buiten even frisse lucht halen. En vooral alles wat moet, moet, moet van mezelf even laten voor wat het is.
Je kunt maar beter een paar dagen toegeven aan de vermoeidheid en daarna nog een aantal echt leuke dagen hebben dan dat je niet uitrust en je je alle dagen van de vakantie niet zo goed voelt.
Ligt eraan; waar je je in zoveel mogelijk opzichten het beste bij voelt.

Ik zou er in elk geval op letten dat je al je voedingsstoffen binnenkrijgt zodat je geen extra problemen creëert.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven