Overspannen maar onrust in het lijf

11-04-2018 18:31 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds januari ben ik overspannen verklaard en een poosje thuis geweest. Sinds een maand probeer ik weer wat werk op te pakken, een paar uur, nog niet wat ik normaal doe.
Ben ik op mijn werk wil ik zinvol bezig zijn, maar men heeft eigenlijk weinig vervangende taken. Daar hou ik mezelf maar bezig met schoonmaken of iets (niet wat ik normaal doe).
Als ik thuis ben heb ik nog steeds een voortdurende onrust in me. Soort Duracell konijn. Ik vind dat ik de hele dag bezig moet zijn met nuttige dingen. Ik ga dan maar lopen poetsen, in de hoop dat die onrust wegtrekt. Maar helaas. Ik had het zo gehoopt dat het na verloop van tijd rustiger in mij zou worden, maar helaas.
Iemand tips of herkenning?
Ik herken wel de neiging om maar door te blijven gaan... Dan hoef je niet stil te staan bij wat er aan de hand is.
Sporten.
Bij mij t enige wat helpt tegen lichamelijke onrust.

(En n seks, liefst in combi met n goed glas wijn)
Waarom ga niet iets leuks doen? Naar het strand, wandelen, zwemmen, sporten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
11-04-2018 18:52
Waarom ga niet iets leuks doen? Naar het strand, wandelen, zwemmen, sporten.
Ik doe ook wel leuke dingen, winkelen, wandelen met vriendinnen, lunch afspraken. Maar zodra ik thuis ben steekt de onrust de kop weer op.
poesiepoes schreef:
11-04-2018 18:41
Ik herken wel de neiging om maar door te blijven gaan... Dan hoef je niet stil te staan bij wat er aan de hand is.
Misschien is het dat ook wel ja.
Die losse klusjes op het werk geven ook niet echt voldoening lijkt me.

Ik zou ook sporten proberen. Of bijv op de fiets ergens heen, een flink stuk en weer terug. Misschien ben je dan thuis ook weer rustiger.
Je kunt méér.
Hoi Binkie,

Ik herken heel erg wat je zegt, die onrust in je lijf. Zelf zit ik nu een paar weken thuis. Van de HA ook te horen gekregen dat ik rust moet nemen. Maar dat is dus mega lastig. Heb je daarbij ook last van moeheid? Dat heb ik namelijk wel, 1 ding doen en dan vervolgens zo moe zijn...Maakt ook dat ik momenteel niet zomaar alles kan gaan doen omdat ik overal zo moe van word.
Vorige week heb ik mezelf "gedwongen" in de zon te gaan zitten met een boek. Telefoon op stil en wegleggen en blijven zitten. Dat duurde even, maar uiteindelijk heb ik toch een uurtje geen last gehad van die onrust.
Sauna helpt bij mij ook, dan heb je sowieso geen afleiding van telefoon oid. Ook dan duurt het bij mij even om rust te vinden, maar uiteindelijk werkt het wel.
Ook sporten (is al genoemd) maar dat geeft ook wel een soort van ontspanning, of wandelen in de natuur....
Verder heb ik niet echt tips, wens je wel heel veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven