Pluk de dag (deel 3)

09-02-2019 11:18 3906 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor degenen die mij nog niet kennen: ik ben AnnA, 38 en moeder van 2 kinderen van 8 en 9.
3 jaar geleden waren ik en mijn kinderen 3 jaar jonger :), was ik druk bezig met het opbouwen van een carrière en hadden man en ik net ons eerste huis gekocht. En toen... was ik die vrouw die naar de dokter ging. Meteen 'voor de zekerheid' doorgestuurd naar het ziekenhuis, waar het gezicht van de echomeneer genoeg verried om mijn man te bellen (die voor werk in het buitenland zat) om terug naar Nederland te komen. En inderdaad. Binnen een week sloot de diagnose zich: ik had uitgezaaide darmkanker, het grootste probleem was een uitzaaiing van 30 cm op mijn lever en als ik niets zou doen zou ik binnen 6 maanden letterlijk dood neervallen. Oef. Als ik wel iets zou doen zou ik misschien nog 2 jaar leven. nogmaals oef.
Inmiddels zijn we een aantal chemo's, ruim 2 jaar ( :yes: ) en 2 topics verder. En ik ben er nog!
Afgelopen week is duidelijk geworden dat 'dit het is'. Ik moet niet wachten tot ik me weer beter voel, ik moet niet wachten tot de chemokuur is afgelopen en dan wat leuks gaan doen. Ik moet het nu doen.
Aangezien de titel van het vorige topic (op naar 2019) inmiddels achterhaald en gehaald is, leek dit me een mooi moment voor een nieuw topic. Een topic waarin ik iedereen die het wil lezen ga vervelen over kwaaltjes en huilbuien, maar ook 1 die een stok achter de deur is om elke dag op te schrijven wat ik die dag voor leuks heb gedaan.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren Quote
Er wordt aan jullie gedacht :redrose:
Frans, ik heb respect voor je dat je de hele dienst wil doen. Moedig, maar ook heel mooi. Mijn vader heeft jaren geleden op de begrafenis van zijn zus gesproken en hoe jong ik toen ook was, ik weet nog hoe mooi dat was.

Anna heeft op mij ook grote indruk gemaakt, haar moed, haar wilskracht om tot het einde toe te genieten. Ik denk regelmatig aan haar. En ook aan jullie.
Heel veel sterkte vandaag, er is geen enkele twijfel dat Anna het mooiste afscheid krijgt wat ze ook verdiend.
Dag lieve bijzondere Anna, het was een eer je te mogen lezen. :rose:
Alle reacties Link kopieren Quote
:rose:

Je kunt dit, Frans. Wij denken aan jullie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterkte vandaag!! :redrose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel veel sterkte vandaag :hug:
In gedachte bij jullie :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel veel sterkte vandaag. In gedachte bij jullie :redrose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterkte Frans en familie! :rose:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
:rose:
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
heel veel sterkte vandaag :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel veel sterkte vandaag :rose:
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren Quote
In gedachten bij jullie, heel veel sterkte :rose:
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel veel sterkte vandaag. Er wordt aan jullie gedacht :rose:
:redrose:
Alle reacties Link kopieren Quote
:redrose:
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren Quote
Altijd meegelezen, bijna nooit gereageerd. En nu lees ik na 2 weken afwezigheid alle berichten.

Ik wens jullie heel veel sterkte toe vandaag en voor de komende periode als het 'gewone' leven weer begint en jullie zonder Anna verder moeten. :hug:
En ik wens jullie veel 'pluk-momenten' toe, waar jullie, ondanks het grote gemis van Anna, van kunnen genieten.
Alle reacties Link kopieren Quote
:hug: :rose:
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel veel sterkte vandaag. Dapper dat je zelf de dienst gaat doen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook in gedachten bij jullie vandaag. Heel veel sterkte lieve mensen. :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Veel liefs en sterkte gewenst lieve zus, man en ouders. En heel veel knuffels aan de 2 jongens van Anna en man van wie wij ook allemaal zijn gaan houden💕💕.

Anna, ik ben je dankbaar voor jouw pure en oprechte berichten. Altijd echt en meestal met toch weer een draai van humor, zodat ik vaak met een glimlach jouw topic las.

Ik ben je ook dankbaar voor het ons laten plukken van momenten van de dag die ik soms afwezig aan me voorbij liet gaan. Sinds dit topic doe ik dat niet meer en ik denk dat ik altijd met jou in mijn gedachten blijf plukken.

En je hebt me laten pandemiccen (is dat een woord) en borduren! Ja, ik ben ook een halve, hele autist.

Bijna ging ik pokemonnen, maar mijn schroom is te groot om met telefoon op jacht te gaan buiten.

Anna, je wordt gemist, hier op het forum laat je een leegte achter.
Ik kan me niet eens voorstellen hoe dat voor jouw dierbaren moet zijn.
Ooit had je een knuffel nodig, omdat je zou horen of je dood zou gaan. En nu is het zo, onvoorstelbaar.
Voor iedereen die het kan gebruiken: :hug:
anoniem_357983 wijzigde dit bericht op 14-08-2019 12:44
0.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Veel sterkte vandaag :rose:
Altijd van je afsnijden
Ook ik denk aan jullie.

:rose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk ook aan jullie vandaag (en elke andere dag trouwens ook). Je bent een topzus! :heart:
:rose:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven