Pluk de dag (deel 3)

09-02-2019 11:18 3906 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor degenen die mij nog niet kennen: ik ben AnnA, 38 en moeder van 2 kinderen van 8 en 9.
3 jaar geleden waren ik en mijn kinderen 3 jaar jonger :), was ik druk bezig met het opbouwen van een carrière en hadden man en ik net ons eerste huis gekocht. En toen... was ik die vrouw die naar de dokter ging. Meteen 'voor de zekerheid' doorgestuurd naar het ziekenhuis, waar het gezicht van de echomeneer genoeg verried om mijn man te bellen (die voor werk in het buitenland zat) om terug naar Nederland te komen. En inderdaad. Binnen een week sloot de diagnose zich: ik had uitgezaaide darmkanker, het grootste probleem was een uitzaaiing van 30 cm op mijn lever en als ik niets zou doen zou ik binnen 6 maanden letterlijk dood neervallen. Oef. Als ik wel iets zou doen zou ik misschien nog 2 jaar leven. nogmaals oef.
Inmiddels zijn we een aantal chemo's, ruim 2 jaar ( :yes: ) en 2 topics verder. En ik ben er nog!
Afgelopen week is duidelijk geworden dat 'dit het is'. Ik moet niet wachten tot ik me weer beter voel, ik moet niet wachten tot de chemokuur is afgelopen en dan wat leuks gaan doen. Ik moet het nu doen.
Aangezien de titel van het vorige topic (op naar 2019) inmiddels achterhaald en gehaald is, leek dit me een mooi moment voor een nieuw topic. Een topic waarin ik iedereen die het wil lezen ga vervelen over kwaaltjes en huilbuien, maar ook 1 die een stok achter de deur is om elke dag op te schrijven wat ik die dag voor leuks heb gedaan.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren Quote
Hé, maar de kelder was wèl schoon! :there:
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren Quote
Very__Cherry schreef:
16-04-2019 09:48
I don't want to rain on the parade of your plukmomentje, maar ik denk dan niet zozeer aan een compliment, eerder aan afhankelijkheid, hospitalisatie, cluster C. Of verliefdheid ;)
En daarbij: Je hebt je werk pas goed gedaan als ze níet meer beginnen te huilen bij afronding van iets.
Maar goed. Ik zit dan ook al wel héel erg lang in het vak. Dus let niet op mij :)
Ik weet bij deze cliënte heel goed wat de achterliggende reden is van het huilen, maar vond het niet nodig dat hier toe te lichten, maar daarnaast vind ik het alsnog een compliment.

Haha die droom over de schoonmaak van de kelder van Anna :HA:

Hoe is het vandaag met de buikpijn, Anna? En hoe gaat het met je rug?
Ik wens je weer een goede nacht :rose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha, ik heb niet eens een kelder!

Ik ga het nog even aankijken met haar. Ik weet het, ik ben een watje, maar verder leek ze zo aardig en perfect en ik heb nu gewoon geen zin in een nieuwe zoektocht. Maar na een paar weken kom ik misschien terug op het hulpaanbod, als dat mag (of komen jullie gewoon elke nacht even poetsen :)).

Iemand bood massagezoekhulp aan. Lief, maar voorlopig heb ik een strikt massageverbod. Ik zal bij de volgende afspraak met de orthopeed even vragen of dat ooit nog over gaat.

Vannacht wel goed geslapen, maar nu ben ik wakker....

Gisteren nog een klein stukje gelopen. Helaas de pokestop niet gehaald, viel tegen. Maar het was mijn buik die niet meer wilde, dus als dat darmgedoe nou straks gewoon lekker over is ga ik vast ineens als een speer!
Eind deze week krijgen de kinderen vakantie, en eigenlijk zie ik er best een beetje tegenop. Ik kan nog zo weinig van ze hebben.... Nou ja, dag voor dag bekijken maar.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh, klein plukmomentje: ik kreeg vandaag een pakketje van mijn werk met superschattige chocoladekuikentjes er in.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
AnnA_C schreef:
17-04-2019 04:27
Oh, klein plukmomentje: ik kreeg vandaag een pakketje van mijn werk met superschattige chocoladekuikentjes er in.
Dat is lief van ze! :heart:

Dag voor dag bekijken lijkt me het beste voor de vakantie. Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen. Kan je man wat vrij nemen? Of anders evt een (sport) BSO inschakelen?

En er is toch ook nog dat vriendje van school, waar ze vást een dagje mogen gaan spelen :P
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat balen Anna, dat het keer op keer niet wil lukken met die poets. Inderdaad gewoon een keer de drempel over en vragen om hulp.

Mijn plukmoment: zo wandelen in de duinen met een vriendin waar ik al zo’n 35 jaar mee bevriend ben, bijkletsen en daarna overheerlijke cappuccino op een ontzettend leuk terras, in het zonnetje.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was niet als enige bij je op bezoek (wel de enige die aan het poetsen was trouwens >:-( ), maar er waren wat meer forumsters. Dus we kunnen vast wel een nachtrooster opstellen, hehehe.

Ik ken het opkijken tegen vakanties ivm de kinderen, hoe lullig het ook klinkt. Nu ze wat groter worden viel het me de afgelopen vakantie mee eigenlijk. Kunnen we je helpen met activiteiten bedenken die de kinderen (zonder veel begeleiding) kunnen doen?
Hier helpt het om een lijst neer te leggen met opties waar ze zelf ideeën uit kunnen halen.
leslie knobe wijzigde dit bericht op 17-04-2019 09:43
Reden: Ik kreeg/krijg de smiley niet aan de praat.
0.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoop dat je na je nachtelijke schrijfpartijen nog wat hebt kunnen slapen. Hebben de jongens ook 2 weken vakantie? Das best lang als je er al tegenop ziet... veel logeerpartijtjes elders mogelijk? Of geeft dat te veel onrust?

Over het schoonmaken, ik bied me (serieus) aan als het met de huidige dame niets wordt. Woon in de buurt, heb alle tijd (om het niet ‘s nachts te hoeven doen) en daarin ook flexibel. Dus hou het vooral in gedachten!

Fijne dag en kleine wandelingetjes en wat beweging zijn ook goed voor je darmen. Dus de pokestop komt steeds dichterbij!
Kaatjuhhh :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is lief Kaatjuh!

En ik durf het niet goed te sprake te brengen, maar heb je al eens overwogen om voorzieningen aan te vragen bij je gemeente? Dan kun je weer eens zelf eropuit, pokemonnen bijvoorbeeld, of je kinderen naar school brengen... Ik weet ook dat het een hele stap is, maar mensen die dit stap zetten zijn er eigenlijk altijd heel erg blij mee.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh Kaatjuhhh, wat een fijn aanbod! En het heeft ook wel mijn voorkeur, hoef ik die kelder niet weer in te duiken. :yes:

Anna, misschien kan ik het goedmaken door je een lekkere reep chocola te sturen? ;-) Wij gaan binnenkort op vakantie en ik ben daar altijd helemaal in de ban van het lekkers. :hyper:
leslie knobe wijzigde dit bericht op 17-04-2019 19:42
Reden: Smileyonenigheid
9.60% gewijzigd
Hopelijk gaan je buik en rug wat beter en kun je nu genieten van het lekkere weer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi Anna, ik hoop voor je dat je de puf hebt om het pluk-weer mee te pakken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat lief Kaatjuhhh :heart:
Ik kijk het voorlopig even aan, ik hoop dat het gewoon een slechte start is. Verder lijkt ze namelijk echt perfect.

Het gaat nu echt een stukje beter! Ik ben nog steeds veel moe, maar ik kan wel weer gewoon door het huis scharrelen. Zelf een kopje thee zetten als ik daar zin in heb. Kinderen helpen met huiswerk. Tanden poetsen zonder dat dat een opgave is. Dat soort lullige kleine dingetjes, maar zo heerlijk om te kunnen doen!
Gisteren ook een uur op de bank zitten kleuren.
Heel langzaam word ik weer ik.
Ok, volle wasmanden negeer ik en ook het verjaardagsfeestje van mijn oma (ze word 90 :)) dit wee laat ik aan me voorbij gaan. Maar dat ik mijn eigen kinderen weer om me heen kan verdragen, daar ben ik heeeel blij mee.
Morgen is man vrij, dus dan ook even oefenen met wandelen. Ik durf niet zo goed alleen te gaan :$
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze gaan trouwens wel een paar nachten bij mijn schoonouders logeren, als ik de volgende chemo heb. Dus we gaan er vast wel een leuke vakantie van maken!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren Quote
Het klinkt alsof de ziekenhuisvrije week ook echt brengt waar je op had gehoopt! Wat meer energie, weer iets kunnen doen en ook weer genieten van kleine dingetjes. Superfijn dat te horen! :daisy:
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit klinkt weer stukken beter! Fijn hoor!
Geniet morgen van het wandelingetje met manlief.
Enneh... mijn aanbod blijft gewoon staan!
Fijn zonnig rustig weekend :sun:
Dat klinkt heel goed! Fijn, zo net voor de vakantie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat je weer door het huis kunt scharrelen. Gewoon lekker je eigen dingetjes doen. Weer mooie zonnige dag vandaag. Hoop dat je de pokestop haalt. Geniet er van.
Dat je ook zit te kleuren. Paar jaar terug ben ik dat ook gaan doen (toen ik helaas ziek thuis zat). Werd er niet heel blij van, maar heb ook twee linker handen. Het zag er net zo rommelig uit als toen ik als leuter kleurde. :hyper:
Alle reacties Link kopieren Quote
Vlinderplant schreef:
19-04-2019 10:15
Fijn dat je weer door het huis kunt scharrelen. Gewoon lekker je eigen dingetjes doen. Weer mooie zonnige dag vandaag. Hoop dat je de pokestop haalt. Geniet er van.
Dat je ook zit te kleuren. Paar jaar terug ben ik dat ook gaan doen (toen ik helaas ziek thuis zat). Werd er niet heel blij van, maar heb ook twee linker handen. Het zag er net zo rommelig uit als toen ik als leuter kleurde. :hyper:
Mijn plukmomentje is al binnen.
Leuterkleuren :proud:
Weer es wat anders dan dat eeuwige teen- en mondschilderen.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Very__Cherry schreef:
19-04-2019 10:40
Mijn plukmomentje is al binnen.
Leuterkleuren :proud:
Weer es wat anders dan dat eeuwige teen- en mondschilderen.
:D
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Very__Cherry schreef:
19-04-2019 10:40
Mijn plukmomentje is al binnen.
Leuterkleuren :proud:
Weer es wat anders dan dat eeuwige teen- en mondschilderen.
Ik heb het even gegoogled, maar het blijkt dus echt te bestaan. 'Pricasso'...
Alle reacties Link kopieren Quote
Cazandra schreef:
19-04-2019 15:09
Ik heb het even gegoogled, maar het blijkt dus echt te bestaan. 'Pricasso'...
Nog niet eens Dickasso? :-D
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hellup :rolling:

Kom niet meer bij. En dat dat ook nog echt bestaat. Zou het typefoutje bijna herstellen, maar ik mag anderen hun plukmoment toch niet ontnemen. Maar voortaan mijn leesbril even beter opzetten.
Thuis zitten ze me maar raar aan te kijken dat ik dubbel lig achter de ipad. :rolling:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven