Psychische - en geldproblemen

25-04-2017 22:27 56 berichten
De afgelopen maand was mijn PMDD (cyclische depressie die elke maand weer opkomt rond menstruatie, ondanks de pil) vrij heftig en lang. Twee weken lang had ik totaal geen energie en voelde me enorm klote. Hierdoor hebben we veel buiten de deur gegeten. Echt heel, héél veel. Ik kon vaak niet de energie niet opbrengen om te koken. Daarnaast had ik ook constant trek in pannenkoeken. Om gek van te worden! Die verleiding kon ik een aantal keer niet weerstaan, waaronder ook een keer naar een pannenkoekenhuis. Superzonde van het geld.

Daarnaast kom ik veel te vaak in de supermarkt. Waarom weet ik ook niet, aangezien we zo vaak buiten de deur eten. Waarschijnlijk om chocolade te kopen ofzo. En ik word momenteel ook helemaal gek van ons zoontje, die constant tegen me aan loopt te tetteren, waardoor ik niet meer kan concentreren op wat ik wil kopen en dus vaak thuiskom met boodschappen die niet echt nodig zijn en alsnog een gedeelte ben vergeten. Waarna ik dan weer naar de supermarkt moet. (En dan heb ik gewoon een boodschappenbriefje op mijn telefoon staan, maar dat vergeet ik gewoon als ik daar ben!)

Het roer moet om. Maar om dat roer om te krijgen moet er wel heel veel gebeuren. Vooral op het gebied dat ik niet lekker in mijn vel zit en op mijn tandvlees loop. Dat merk je dus direct in de financiën. Normaal gesproken was ik heel spaarzaam, maar eigenlijk sinds de geboorte van ons zoontje is dat steeds minder en minder geworden, terwijl ik het wel wil en sinds mijn baan kwijt is, is het eigenlijk ook weer een noodzaak geworden. Maar ik blijf maar geld uitgeven omdat ik elke keer hoop dat het me toch weer beter zal laten voelen, en ook een stukje uit schuldgevoel naar mijn zoontje toe omdat ik in mijn ogen het niet goed genoeg doe,

Het heeft ook heel erg zijn effect op elkaar.Omdat het qua geld niet goed gaat voel ik me daar dan ook weer rot over en zak dan dieper weg in mijn emoties, maar daardoor krijg ik soms ook het gevoel dat ik 'mezelf iets moet gunnen' of 'dat het toch al een verpeste maand is'.

Hoe kom ik uit deze shit?
Alle reacties Link kopieren
Wat goed zeg Bumba. Van harte gefeliciteerd! Je begint maandag dus al?
Mijn contract gaat maandag in, maar mijn eerste werkdag wordt 2 weken later pas....
quote:Bumba1985 schreef op 26 april 2017 @ 17:00:

Ik ben aangenomen!!

In elk geval alvast één ding minder om me druk om te maken.O, ik lees dit nu pas. Wat fijn voor je, gefeliciteerd!
Oh wat fijn, gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed zeg Bumba!

Gefeliciteerd!
Prrrr, mauw miawwwww.
Ik wilde even een update geven over hoe het de afgelopen week is gegaan.

Ik heb inderdaad een weekbedrag gepind afgelopen woensdag en het is gelukt om daarmee uit te komen. Zelfs nog 65 cent over, dus die heb ik in een potje gestopt om te sparen voor een keertje pizza bestellen.

Verder hebben we afgelopen week wel één keer buiten de deur gegeten. Dit was eigenlijk niet de bedoeling, maar door omstandigheden konden we niet mee-eten bij familie waar we op bezoek waren, dus toen moesten we wel. Maar het was deze keer wel echt heel gezellig, dus wat dat betreft vond ik het niet zo erg. En we gaan nu dan de rest van de maand niet meer buiten de deur eten.

In het kader van acceptatie ben ik ook weer begonnen met antidepressiva. Dit is bij PMDD 2 weken wel, 2 weken niet. Ik merkte al vrij snel verbetering. Dus daar ben ik ook wel heel erg blij mee. Het is niet dat ik me nu helemaal heppie de peppie voel, maar ik zak nu tenminste niet verder weg en kan me weer beter focussen. De bijwerkingen moet ik maar gewoon accepteren...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven