Psychotische klachten bij complexe ptss

16-09-2014 20:22 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Zijn hier ook mensen die psychotische klachten hebben gehad, passend bij PTSS?

Ik heb dit een paar weken geleden voor het eerst ervaren en ben hier erg van geschrokken. Het gaat nu weer iets beter, maar ik vroeg me af hoe dit bij andere mensen verloopt. Heb je altijd last hiervan? Of alleen zo nu en dan? Is er iets aan te doen met behandeling?
Niet mokken, maar knokken!
Ben je al onder behandeling? En heb je al eens gedacht aan EMDR?
Ik ben een jaar onder behandeling geweest, gewoon 1x per week een gesprek en heb momenteel een behandelpauze. Dit omdat het belangrijk is om niet te veel op therapie te leunen, is mij verteld.

Nu heb ik even niks. Heb wel eens EMDR gehad en dit beviel goed. Maar nog niet voor de trauma's die soms hallucinaties worden... Ik heb alleen nog maar EMDR gehad voor een medische ingreep die erg traumatisch is verlopen...
Niet mokken, maar knokken!
Hallo Annazonnetje

Ik herken wat je vraagt. Ook ik heb PTSS gehad en had hierbij op psychose lijkende klachten.

Ik zag personen die er niet waren en die gerelateerd waren aan mijn trauma/ PTSS. Hiervoor heb ik drie sessies EMDR gehad, waardoor de herbelevingen en de op psychose lijkende klachten tot op de dag van vandaag verdwenen zijn. (3 jaar later)

Wel heb ik zo'n klap gehad van het idee dat mijn psyche me dus zo 'in de steek' kan laten dat ik daarna nog een aantal maanden opname vervangende deeltijd behandeling heb gevolgd. Dit heeft mij weer een stuk zelfkennis en vertrouwen in mijzelf gebracht, waardoor ik nu weer als voorheen functioneer.

Ik begrijp ook dat je niet jaren achtereen maar therapie moet ondergaan, omdat je dan alleen maar focust op wat er niet goed gaat. Maar misschien kun je voor je overige trauma('s) nog een aantal sessie EMDR krijgen?

Sterkte ermee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven