Rare droom

22-08-2011 09:51 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vannacht zo'n rare droom gehad, moet het ff kwijt..

Ik zit momenteel middenin een relatiebreuk, had een relatie met een Canadees en door zijn geloofsopvattingen konden we niet verder, volgens hem..

Nu ben ik zelf christelijk opgevoed dus weet precies hoe alles zit, heb er zelf nooit wat mee gedaan, nooit het gevoel gehad dat het voor mij ook waarheid was.

Door deze relatie ben ik er wel mee bezig gegaan, en vind het nu ook best interessant, ben zoekende zeg maar...

Nu droomde ik vannacht dat mijn huis (wat ik begin dit jaar gekocht heb en van bouwval in paleisje heb veranderd) weer helemaal in de bouwval staat was, alles was weer zoals het was toen ik het net had gekocht..

Ik snapte er niets van, het bleef ook maar veranderen, de verf bladderde van de muren en veranderde van kleur..

EN toen werd het eng want alles was weg van het aanrecht, mijn koffiezetapparaat en de waterkoker en ik wist zeker dat ze daar moesten staan..

Uiteindelijk vond ik ze terug ergens onder een tafel en zette het terug op het aanrecht.

Toen ik even de kamer inliep en weer terugkwam stond het koffiezetapparaat op de kop..

EN ik werd heel erg bang en begon te gillen..

Toen ik weer wegliep en weer terugkwam stond het apparaat ineens aan, de koffie liep in de kan...

Toen begon ik ineens te bidden en te roepen dat het nu wel duidelijk was, dat God dit had gedaan en ik nu de waarheid had gezien dat Hij echt bestond.

Nou, ik vind het maar een rare droom, wat vinden jullie?
Ik denk dat je het licht hebt gezien....
Ik vind dat je die man lekker moet laten gaan, iemand die 'n sprookje boven de vrouw van z'n leven stelt is geen relatie waard. Laat 'm lekker 't klooster in gaan en ga zelf van 't leven genieten.
Je droomt nou eenmaal over dingen waar je veel mee bezig bent. Niks vreemds aan.
Hier kun je uitzoeken waar de elementen in je droom voor staan...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Wat wil je hier nu mee: de bevestiging dat deze droom uit de hemel komt en dit wil zeggen dat je weer helemaal christelijk moet worden?

Ik denk dat het het volgende betekent: als je je nu weer inlaat met het geloof, ben je weer terug bij af.

Of zie jij er toevallig precies het tegenovergestelde in??

Neem zelf de verantwoordelijkheid voor je keuzes en laat je niet leiden door allerlei maffe, betekenisloze dromen, sprookjes en andere fantasieën.

(Wat een enge God trouwens, die je koffiezetapparaat op z'n kop zet.)
Je huis staat voor jezelf, je leven. Je bent je leven opnieuw aan het inrichten en vindt dat spannend. Dat je bij terugkomst het koffiezetapparaat normaal functionerend aantrof wil zeggen dat je voldoende op jezelf vertrouwt om opnieuw je draai te vinden.

Niets zweverigs aan ;)
Je bent bang voor veranderingen. Je met het geloof in laten is een grote verandering, want dan moet je veel uit handen geven, dingen waarvan je nu denkt dat je er de controle over hebt of de controle over moet hebben. de apparaten op het aanrecht in je droom, en je huis op zich, dat vertegenwoordigt jezelf. Nogmaals niks is zo'n grote verandering als een geloof, het is ook een levensstijl. En ik denk dat je daarvoor een beetje bang bent. En wellicht het gevoel hebt overnieuw te moeten beginnen? Is overigens niks raars aan hoor, als je dat zo ervaart. Zulke emoties mogen er ook zijn!

Ik kan er naast zitten natuurlijk, maar dat is wat ik eruit haalde.

Verder denk ik dat je (onbewust) ook op zoek bent naar tekens, hoe je moet geloven. Dat je sneller wilt? Omdat het best eng is als je niet weet wat je allemaal te wachten staat. Heb wat meer vertrouwen, en laat het gewoon over je heen komen. Maw: neem het zoals het komt.

Off topic: als niet gelovige mensen het geloof als een sprookje op vatten, of de mening hebben dat een man die het geloof als belangrijkste in zijn leven stelt (het is namelijk ook zijn levensstijl, gewoon zijn leven!), zo denken jullie erover. Ieder zn mening. Maar het is een beetje respectloos om dat maar voor iedereen te stellen. Gelovige mensen of mensen die zoekend zijn zien dat absoluut niet als een sprookje. Voor hen is het waarheid.
quote:Dani71 schreef op 22 augustus 2011 @ 10:59:

Je huis staat voor jezelf, je leven. Je bent je leven opnieuw aan het inrichten en vindt dat spannend. Dat je bij terugkomst het koffiezetapparaat normaal functionerend aantrof wil zeggen dat je voldoende op jezelf vertrouwt om opnieuw je draai te vinden.

Niets zweverigs aan ;)Ja joh, helemaal niet zweverig dit
Ik ben ook bekend met het Christendom.

Ben zelf wel kritisch altijd. Ik vind het een beetje eng als mensen op een bepaald moment 'zeker weten' dat dit of dat een teken van God geweest moet zijn.

Een mens kan dromen, een mens kan hallucineren, een mens kan psychotisch zijn.... soms komen er dan rare hersenspinsels voor en die kun je beter uitleggen als raar hersenspinsel ipv er teveel betekenis aan te geven.

Niet aanvallend bedoeld. Maar als God jou een teken wil geven, zet ie dan in je droom het koffiezetapparaat ondersteboven?

Waarschijnlijk heb je wel vaker van die verwarrende, rommelige dromen gehad (meeste mensen wel) maar ben je nu meer geneigd er iets achter te zoeken.
quote:Nelletje schreef op 22 augustus 2011 @ 13:28:

[...]

Ja joh, helemaal niet zweverig dit Rotdag gehad?
quote:Dani71 schreef op 22 augustus 2011 @ 20:18:

[...]

Rotdag gehad? Neehoor, mijn dag was een feestje Ik vraag me alleen af waar je dat zweverige verhaal vandaan haalt.
Thanks voor de reactie's, leuk om te lezen!

Zag de droom echt niet als teken van God of als een bevestiging uit de hemel hoor, was gewoon benieuwd...
Ik zie het zo:)

Je huis is weer een bouwval omdat je irl ook weer helemaal opnieuw moet beginnen. Je zag je toekomst immers al in Canada.

De dingen die verdwijnen staan voor al je zekerheden die ineens verdwenen zijn.

En de koffiekan op zijn kop is ook letterlijk op te vatten. Je wereld staat toch ook even op zijn kop?

En dat je naar God roept komt omdat je idd zoekende bent en jouw Canadees dat nou juist van je verlangt;)
quote:dwarsmaarnietlazy schreef op 23 augustus 2011 @ 20:09:

Ik zie het zo:)

Je huis is weer een bouwval omdat je irl ook weer helemaal opnieuw moet beginnen. Je zag je toekomst immers al in Canada.

De dingen die verdwijnen staan voor al je zekerheden die ineens verdwenen zijn.

En de koffiekan op zijn kop is ook letterlijk op te vatten. Je wereld staat toch ook even op zijn kop?

En dat je naar God roept komt omdat je idd zoekende bent en jouw Canadees dat nou juist van je verlangt;)Goed punt!

Ps. Afgelopen nacht droomde ik ineens dat mijn ex (andere) weer bij mij in bed lag!! Wat zou dat dan betekenen!?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven