Rare oom(s)

07-06-2011 09:55 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb hier even een account voor aangemaakt...

Binnenkort is het weer familieweekend en ik zie er nogal tegen op. Ik heb 2 ooms die me vaakbegluren/blik naar decolleté werpen. Voel me er zeer ongemakkelijk bij en vraag me af of dit nou normaal gedrag is, het zijn nou 'eenmaal mannen'. Maar ik vind het smerig, ze zijn daarbij ook nog eens 30 jaar ouder!

Het is ook niet zo dat ik in diep uitgesneden shirtjes of bikini rondloop, maar gewoon in normale kleding,

Wat kan ik hier tegen doen? Hebben jullie dit ook wel eens gehad?
Hmm beetje koele reactie van je vriend.

Inderdaad heel vervelend. Als het echt ondraaglijk word kun je hem er misschien op aan spreken? Tja geen seksleven betekent niet dat je schaamteloos je familieleden mag begluren he? ;)
Ik zou die man geen enkele reden geven om te gluren. Kleed je zodanig dat er niks te zien valt, negeer hem volkomen. Als hij dan toch gluurt kun je hem publiekelijk voor schut zetten.

Ik walg van dat soort mannen, ik heb er ook een paar in de familie. Mij zien ze niet meer, geen behoefte aan verplichte nummers. Daarvoor is mijn vrije tijd te kostbaar.

En als de familie het afkeurt dat ik wegblijf, dat zal ik ze haarfijn uitleggen wat daarvan de oorzaak is. En als ze me dan niet geloven, dat is dan hun hoofdpijn, niet de mijne. Rot toch op, smeerpijp.

Meid, blijf lekker thuis of ga met vrienden lekker op stap.
quote:marthesyl schreef op 07 juni 2011 @ 10:54:

ik speel nu even advocaat van de duivel hoor, maar blijven ze de hele tijd gluren of is dat alleen in het begin en hoe vaak zie je ze?

Ik heb namelijk zelf ook wel eens gehad dat ik een klein nichtje een tijd niet had gezien, en de volgende keer was het ineens een jonge vrouw, waarbij ik ook wel even met mijn ogen zat te knipperen, van 'heeeh??'. Gewoon verbaasd dat er uit dat kleine vrolijk huppelende kind opeens een aantrekkelijke vrouw was gegroeid. En ik val op mannen, dus dit is puur verbazing over de ontwikkeling.

Als je ze vaker ziet en ze doen het de hele dag, dan lijkt me deze uitleg niet van toepassing.Snap wat je bedoelt, alleen is het niet één keer. Zie ze ook wel vaker. Het is wel sinds ik geen 'klein meisje' meer ben, de ene gluurt al vanaf mijn 15e:S
Ach, een oom van mij laat vrolijk zijn vakantiefoto's van de nudistencamping zien.
quote:missbradshaw schreef op 07 juni 2011 @ 10:55:

Hmm beetje koele reactie van je vriend.

Inderdaad heel vervelend. Als het echt ondraaglijk word kun je hem er misschien op aan spreken? Tja geen seksleven betekent niet dat je schaamteloos je familieleden mag begluren he? ;)

Maar het is ook niet zo, dat alleen mannen zonder sexleven gluren. Ze doen het allemaal, lelijke, mooie, alleen sommige weten het beter te verbergen.

Als je het vervelend vindt (ik weet het, omgekeerde wereld) andere kleren aan, of je er niks van aan trekken
quote:marthesyl schreef op 07 juni 2011 @ 10:54:

ik speel nu even advocaat van de duivel hoor, maar blijven ze de hele tijd gluren of is dat alleen in het begin en hoe vaak zie je ze?

Laten we zeggen, vrijwel ieder weekend in Juli/Augustus en wellicht 2 weekenden in September. Als we dan uit de zee komen en richting het terras gaan om te douchen/op te drogen dat hij vanuit een ligstoel constant zijn blik op je lichaam werpt voor ong. 2 uur (totdat ik me om ga kleden).

Buiten de zomer zie ik deze familie (oom, tante, kind) alleen met kerst en wellicht een verjaardag.

Erg vermoeiend, maar deze zomer als ik er erg geirriteerd van raak zal ik er zeker wat van zeggen
quote:lilalinda schreef op 07 juni 2011 @ 11:01:

[...]

Als je het vervelend vindt (ik weet het, omgekeerde wereld) andere kleren aan, of je er niks van aan trekken

Dus je limiteert jezelf omdat hij zn ogen niet op iets anders kan richten? Hmm nee, dat gaat voor mij te ver. Ik ga niet met 40graden in een sjaal/gewaad rondlopen over mn bikini heen..

Ik zeg er volgende keer wat van en hoop dat de familie zich niet geintimideerd voelt (familiebanden zijn vrij gevoelig). Even een subtiele manier vinden om de boodschap over te brengen dus..
Ik kijk ook naar dat soort dingen. Hoewel ik vrouw ben en hetero (voor zover ik weet). Als iemand mooie borsten heeft, of een aantrekkelijke lach, of een leuk kind is met een lief bol koppie en mooie haartjes, dan kijk ik. Ik voel me dan niet geil (denk ik).
@Bellaroma: ik zou me toch niet fijn voelen daar, zou voor mij een reden zijn om niet naar die familie toe te willen en een ander stukje strand te kiezen?

Voor je 't weet heb je overigens ruzie met de vrouw van die man, als je een opmerking plaatst, want dan heb jij het opeens gedaan natuurlijk.
- Niet iets met een een al te diep decolletee aandoen.

- Nu al gevatte opmerkingen bedenken als ze weer ranzig gaan doen.

- Niet gaan

- heel lang terug kijken als ze je aanstaren
quote:mizuki schreef op 07 juni 2011 @ 10:04:

Een coltrui aantrekken.Daarin lijken je tieten nog groter.
Ik zou het pas bezwaarlijk vinden als de ooms seksueel getinte opmerkingen gaan maken, en mijn luchtige maar gemeende afkeuring niet helpt.
En elke man kijkt, oom of niet.
quote:bellaroma schreef op 07 juni 2011 @ 10:50:

[...]

Vriend zegt: "laat maar gaan, niks van aantrekken".. We vermoeden dat hij en zn vrouw al jaren elkaar niet aanraken (geen greintje genegenheid, slapen altijd met haar moeder op de slaapkamer in het strandhuis, het is een b'tje een slappe zak zegmaar), het verklaard een hoop.

Maar het gluren is dus niet fijn, probeer me er niks van aan te trekken, mja, blijft wel lastig als hij er Ieder Weekend in de zomer is..En waarom blijven jullie daar dan naar toe gaan en dan nog wel ieder weekend? Hou de eer toch aan jezelf, heb ruggegraat en trots en betaal zelf voor 'n weekendje/vakantie weg ipv gebruik te moeten maken van 'n huisje waar je ook met allerlei irritante familieleden te maken hebt.
quote:missbradshaw schreef op 07 juni 2011 @ 10:26:

Tja afzeggen word absoluut niet gewaardeerd, aangezien ik ook niet echt een goede reden heb. Zou me denk ik schuldig voelen. Ligt ook nogal gevoelig in deze tijd, meerdere familieleden zijn in korte tijd overleden door ouderdom/ziekte, dus dit is zegmaar een traditie om familie toch bij elkaar te houden.

Ik ga gewoon een wijd zwart shirt dragen met een harembroek.Emotionale chantage dus. Tja... dat zou bij mij averrechts werken. Ik kom alleen naar mensen waar ik 't goed mee kan vinden, het feit dat mensen familie van je zijn geeft ze geen rechten. Vrienden kies je, familie word je mee opgezadeld.
quote:bellaroma schreef op 07 juni 2011 @ 11:07:

[...]

Dus je limiteert jezelf omdat hij zn ogen niet op iets anders kan richten? Hmm nee, dat gaat voor mij te ver. Ik ga niet met 40graden in een sjaal/gewaad rondlopen over mn bikini heen..

Ik zeg er volgende keer wat van en hoop dat de familie zich niet geintimideerd voelt (familiebanden zijn vrij gevoelig). Even een subtiele manier vinden om de boodschap over te brengen dus..

Oh nee, ik niet. Kan mij niet schelen hoor, dan gluur je maar.

Kan me daar niet druk om maken
Bedankt allemaal voor de reacties! Zoals het er nu voor staat ga ik, met mijn tas vol wijde tentgevallen. Als het weer gebeurt ga ik er wat van zeggen!

Mochten er bijzonderheden zijn (het is dit weekend) laat ik het in dit topic weten.
quote:Zoey_ schreef op 07 juni 2011 @ 11:21:

En elke man kijkt, oom of niet.Maar de een is er toch wat subtieler in dan de ander. En zeker van (aangetrouwde) familieleden verwacht ik dat ze hun best doen om het te verbergen.
quote:elninjoo schreef op 07 juni 2011 @ 11:26:

[...]

En waarom blijven jullie daar dan naar toe gaan en dan nog wel ieder weekend? Hou de eer toch aan jezelf, heb ruggegraat en trots en betaal zelf voor 'n weekendje/vakantie weg ipv gebruik te moeten maken van 'n huisje waar je ook met allerlei irritante familieleden te maken hebt.Nja, het huis is heel erg mooi&groot en we hebben onze eigen slaapkamer. Waarom weekendjes weg boeken (is trouwens niet goedkoop) als je een strandhuis hebt? We gaan deze zomer vast niet zoveel als andere jaren aangezien het me/ons steeds meer tegen gaat staan (steeds meer familie, iedereen let op wat ieder doet)..
quote:bellaroma schreef op 07 juni 2011 @ 11:07:

[...]

Even een subtiele manier vinden om de boodschap over te brengen dus..

"Wil je een foto hebben? Dan kun later thuis ook nog kijken."

Subtiel genoeg?
quote:bellaroma schreef op 07 juni 2011 @ 12:24:

[...]

Nja, het huis is heel erg mooi&groot en we hebben onze eigen slaapkamer. Waarom weekendjes weg boeken (is trouwens niet goedkoop) als je een strandhuis hebt? We gaan deze zomer vast niet zoveel als andere jaren aangezien het me/ons steeds meer tegen gaat staan (steeds meer familie, iedereen let op wat ieder doet)..

Je hébt geen strandhuis, je gebruikt 'n strandhuis van/met familie. Da's 'n wereld van verschil.

Als je mede-eigenaar bent, waarom maak je dan geen afspraken met de anderen zodat je nooit samen in 't huisje zit? Ieder op z'n beurt.
quote:Zoey_ schreef op 07 juni 2011 @ 11:21:

En elke man kijkt, oom of niet.

en daar zit 'm nou net het probleem denk ik. Iedereen kijkt naar elkaar...ik kijk ook naar mensen, dat is normaal en je kunt het ook niet tegenhouden.

Dus als je tegen zo'n oom zegt dat hij niet naar je borsten moet staren, kan hij het makkelijk pareren door te beweren dat hij helmaal niet staarde dat hij gewoon naar je kijkt en niet speciaal naar je borsten. Of dat het onbewust was, of dat hij in gedachten was (ik ga ook staren als ik in gedachten ben. Dan zie ik niet eens waar ik naar kijk. Ik heb eens een vreemde in de trein voor een paar minuten heel indringend aangestaard, was me daar echt niet bewust van).

Het is heel moeilijk te bewijzen dat hij je begluurd dus. Ik ben bang dat je het maar moet accepteren en die ooms een beetje uit de weg moet gaan. Zodra het anderen ook op gaat vallen heb je wel een zaak denk ik.
Ik had een mannelijke collega, die als hij tegen me sprak, ook altijd naar m'n decolleté keek. Heb een keer de opmerking geplaatst" onbeschoft hè? dat ze niets terugzeggen" ???

Hij werd rood en heeft niet meer, openlijk, geloerd....
Gewoon negeren, hoe lastig het misschien ook is. Of inderdaad er schijt aan hebben, demonstratief terug gaan zitten staren of er een opmerking over gaan maken
Sweetdevil, zouden mijn woorden kunnen zijn. Gewoon afbekken die mannen!! Haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven