Rust er een vloek op mij

14-11-2017 17:26 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve iedereen,

Ik zit met een probleem waar ik hulp bij nodig heb. Wel wil ik graag bij voorbaat al aangeven dat ik op serieuze reacties hoop, aangezien ik momenteel best in de put zit.

Ik kom maar gelijk met de deur in huis vallen: ik heb het vermoeden dat er een vloek op mij rust, uitgesproken door iemand die gebruik heeft gemaakt van zwarte magie. Zelf geloof ik heilig in het bestaan hiervan. Ik zal even kort uitleggen waarom ik dit denk.

Al enige jaren zit alles, maar dan ook werkelijk alles tegen. Relaties die kapot gaan, of dit nu is op romantisch gebied, vriendschappen of zelfs met familieleden. Ook op werk- financieel- romantish en sociaal gebied loopt alles al jaren compleet in de soep. Nu wil ik niet zeggen dat mij niks goeds overkomt, maar dit wordt mij altijd vrij snel weer afgenomen.

Ik heb hier al wat research over gedaan, en ik vermoed echt dat er een vloek op mij rust.

Nu hoop ik dat er mensen zijn die hier verstand van hebben, ervaringen mee hebben en oplossingen/tips voor mij hebben. Ook zou ik graag in contact komen met een spirituele genezer.

Alle hulp is welkom, want ik houd dit niet langer vol. Na dat nu al alles jaren fout gaat zit ik momenteel in een depressie waar ik niet meer uitkom. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Xx Daisy
tyche schreef:
14-11-2017 18:21
Ergens niet in geloven is niet hetzelfde als er niets van weten.

Het klopt dat men hier over het algemeen sceptisch staat tegenover magisch denken. Daar zijn goede argumenten voor te bedenken die niets te maken hebben met naïviteit of gebrek aan kennis van andere culturen. Dat er mensen in geloven maakt iets nog niet waar, en ik zie niet in wat er mis is met kritisch zijn op denkbeelden die schade kunnen berokkenen.
Dat er mensen niet in geloven maakt het nog niet onwaar.

Kritisch is niet slecht, maar het wordt wel kwalijk als het ervoor zorgt dat mensen niet de juiste zorg kunnen krijgen en tegen een muur van hypocrisie op blijven lopen omdat je iets mankeert waar niemand waar je hulp aan vraagt in gelooft. Ik zie het hier dus ook, het ligt aan de depressie, maar niemand vraagt zich af wat er eerder was, terwijl ik,lees dat haar problemen er al veel eerder waren dan de depressie.
TO, ik weet niet of je er iets aan hebt, maar deze man is ter goeder trouw.

https://www.bd.nl/sint-michielsgestel/p ... acfa36e9e/
Wat naar TO.
Heb je iemand op het oog die je hiervoor verantwoordelijk houdt?

Succes met je zoektocht. En als je iemand vindt die je kan helpen betaal dan niet teveel! Want het is nu heel eenvoudig om misbruik te maken van je wanhoop natuurlijk.
Ja Marokkanen hebben het ook altijd over het boze oog.
Ik ben wel benieuwd wie verantwoordelijk is voor de vloek. In die hoek zul je denk ik ook iemand moeten kunnen vinden die hem op kan heffen?
Alle reacties Link kopieren
tyche schreef:
14-11-2017 18:13
Je zult hier denk ik niet veel mensen vinden die geloven in vervloekingen.

Ik ook niet. Ik geloof wel in pech en in de kracht die je eigen overtuigingen hebben. Als jij denkt dat je vervloekt bent, zul je daar bevestiging van kunnen vinden (iedereen heeft wel eens ongeluk of maakt verkeerde beslissingen, de een meer dan de ander).
Het kan er ook voor zorgen dat je niet ziet wat je zelf kunt doen om je problemen aan te pakken. Dat lijkt me schadelijk, want er zijn vast dingen die je kunt doen en mensen die je kunnen helpen om de echte problemen aan te pakken.

Een beschermende spreuk of visualisatie kan je helpen omdat het je geruststelt, dus dat kan weinig kwaad. Er zijn echter genoeg mensen die je in ruil voor betaling van alles beloven wat ze niet kunnen bieden. Niemand kan garanderen dat jij voortaan geluk hebt, dat je ware liefde vindt, dat je gezond blijft, dat je rijk wordt. Helaas.
Ik sluit mij hierbij aan. Als je psychisch kwetsbaar bent, gaan sommige mensen hier misbruik van maken en kunnen je zaken als een vloek wijsmaken. Op deze manier geef jij hen macht. Neem zelf initiatief door zoals hierboven beschreven staat een beschermende affirmatie uit te spreken en geloof hierin. Lees een boek als the Secret. Het belangrijkste is dat je zelf positief denkt en actie onderneemt. Ga alsjeblieft niet naar healers of een medium, je gaat alleen maar geld kwijt zijn. Als je merkt dat het voor je alleen teveel is, neem dan contact op met je huisarts.
Always believe that something wonderful is about to happen.
Dit soort dingen niet geloven is vaak het gevolg van logische redenatie, kennis. Dus dingen wel weten.


Ik zal het nog maar even zeggen.. TO: Ga naar de psychiater/arts/huisarts/ behandelaar van je depressie en uit deze gedachtes.
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 14-11-2017 18:47
18.75% gewijzigd
vienna29 schreef:
14-11-2017 18:43
Ik sluit mij hierbij aan. Als je psychisch kwetsbaar bent, gaan sommige mensen hier misbruik van maken en kunnen je zaken als een vloek wijsmaken. Op deze manier geef jij hen macht. Neem zelf initiatief door zoals hierboven beschreven staat een beschermende affirmatie uit te spreken en geloof hierin. Lees een boek als the Secret. Het belangrijkste is dat je zelf positief denkt en actie onderneemt. Ga alsjeblieft niet naar healers of een medium, je gaat alleen maar geld kwijt zijn. Als je merkt dat het voor je alleen teveel is, neem dan contact op met je huisarts.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
14-11-2017 18:29
Dat er mensen niet in geloven maakt het nog niet onwaar.
Dat is een nietszeggend statement.
Niemand beweert dat iets niet waar is omdat er niet in geloofd wordt.
.
Kritisch is niet slecht, maar het wordt wel kwalijk als het ervoor zorgt dat mensen niet de juiste zorg kunnen krijgen en tegen een muur van hypocrisie op blijven lopen omdat je iets mankeert waar niemand waar je hulp aan vraagt in gelooft.
Welke hypocrisie?
Ik denk ook dat ze niet de juiste zorg of hulp krijgt, juist omdat ze een (onbewezen) vloek als oorzaak ziet en niet naar andere opties lijkt te kijken. Daarmee geeft ze macht aan een idee en legt ze de oplossing buiten haar eigen bereik. Lijkt me contra-productief.
Zelfs als je wel in het bestaan van vervloekingen gelooft, is het zaak om kritisch te kijken of er ook andere oorzaken zijn, en enig bewijs te hebben dat er überhaupt sprake is van een vloek.
.
Ik zie het hier dus ook, het ligt aan de depressie, maar niemand vraagt zich af wat er eerder was, terwijl ik,lees dat haar problemen er al veel eerder waren dan de depressie.
En dus is er sprake van een vervloeking of andere occulte oorzaak?
De depressie is volgens de OP een laatste ontwikkeling; andere tegenslagen waren er eerder. Men vraag zich juist wel af of daar een andere oorzaak (of oorzaken) achter zit. Waarom zouden al die dingen één oorzaak hebben? Wat is er op tegen om te kijken wat TO zelf anders kan doen, en om een diagnose en behandeling voor de eventuele depressie te krijgen die ook kans van slagen heeft? Waarom zou een doodnormaal verschijnsel zoals tegenslag wijzen op iets occults?

Een goede behandelaar houdt rekening met de culturele en religieuze achtergrond van een cliënt. Maar dat betekent ook kritisch kijken naar hoe de gedachten over vervloeking haar helpen of hinderen.
What a nuanced anxiety
Cateautje schreef:
14-11-2017 18:29
Dat er mensen niet in geloven maakt het nog niet onwaar.

Kritisch is niet slecht, maar het wordt wel kwalijk als het ervoor zorgt dat mensen niet de juiste zorg kunnen krijgen en tegen een muur van hypocrisie op blijven lopen omdat je iets mankeert waar niemand waar je hulp aan vraagt in gelooft. Ik zie het hier dus ook, het ligt aan de depressie, maar niemand vraagt zich af wat er eerder was, terwijl ik, lees dat haar problemen er al veel eerder waren dan de depressie.
Kritiek is niets waard als de criticus geen kennis heeft van zaken. Geloven (in wat dan ook) is btw ook niet je van het. Net als ergens niet in geloven gebaseerd op angst. Trouwens als men deze materie van dichtbij kent of meegemaakt heeft, piept men wel anders. Vooral als het bestaan altijd werd ontkend...
tyche schreef:
14-11-2017 18:46
Dat is een nietszeggend statement.
Niemand beweert dat iets niet waar is omdat er niet in geloofd wordt.
.

Welke hypocrisie?
Ik denk ook dat ze niet de juiste zorg of hulp krijgt, juist omdat ze een (onbewezen) vloek als oorzaak ziet en niet naar andere opties lijkt te kijken. Daarmee geeft ze macht aan een idee en legt ze de oplossing buiten haar eigen bereik. Lijkt me contra-productief.
Zelfs als je wel in het bestaan van vervloekingen gelooft, is het zaak om kritisch te kijken of er ook andere oorzaken zijn, en enig bewijs te hebben dat er überhaupt sprake is van een vloek.
.

En dus is er sprake van een vervloeking of andere occulte oorzaak?
De depressie is volgens de OP een laatste ontwikkeling; andere tegenslagen waren er eerder. Men vraag zich juist wel af of daar een andere oorzaak (of oorzaken) achter zit. Waarom zouden al die dingen één oorzaak hebben? Wat is er op tegen om te kijken wat TO zelf anders kan doen, en om een diagnose en behandeling voor de eventuele depressie te krijgen die ook kans van slagen heeft? Waarom zou een doodnormaal verschijnsel zoals tegenslag wijzen op iets occults?

Een goede behandelaar houdt rekening met de culturele en religieuze achtergrond van een cliënt. Maar dat betekent ook kritisch kijken naar hoe de gedachten over vervloeking haar helpen of hinderen.
Ik heb de TO een link gegeven van pastoor van As, deze man is ter goeder trouw en werkt gratis en voor niets. Als de TO ermee geholpen is door zich door hem te laten helpen en de problemen verdwijnen, wat daar ook de oorzaak van is, dan is dat alleen maar goed.
Stel je toch eens voor dat de TO overal van af komt door middel van een placeboeffect, is dat dan iets slechts of telt de uitkomst?

Wij kunnen vanuit onze woonkamers niet zien wat de oorzaak of oorzaken zijn, wat ik wel weet is dat als de gedachten van de TO worden genegeerd en/of afgewezen dan trekt ze zich terug omdat ze zich onbegrepen voelt, zeker nu, tijdens die depressie, met als gevolg dat er niet meer geholpen kan worden.
Ik ga er liever vanuit dat de TO niet op haar achterhoofd is gevallen en niet bij het minste of geringste aan dit soort dingen is gaan denken. Dit speelt al jaren en ik neem dat serieus.
Alle reacties Link kopieren
In Suriname noemen we zo'n vervloeking wiesie, wij geloven erin dat je middels zwarte magie iemands leven kapot kan maken of zelfs de dood in kan jagen maar........wij geloven ook dat als je je inlaat met dergelijke magie dat jij en/of je nazaat vroeg of laat de prijs zullen betalen, dit geldt overigens voor alle vormen van zwarte magie.
Jij moet dus wel een hele interssante persoonlijkheid zijn TO, of je hebt veel op je kerfstok, een andere reden kan ik niet bedenken waarom iemand tegen elke prijs zijn vingers aan je zou willen branden.
Weet jij misschien zelf wat een reden zou kunnen zijn dat iemand je zou willen vervloeken?
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
14-11-2017 19:02
In Suriname noemen we zo'n vervloeking wiesie, wij geloven erin dat je middels zwarte magie iemands leven kapot kan maken of zelfs de dood in kan jagen maar........wij geloven ook dat als je je inlaat met dergelijke magie dat jij en/of je nazaat vroeg of laat de prijs zullen betalen, dit geldt overigens voor alle vormen van zwarte magie.
Jij moet dus wel een hele interssante persoonlijkheid zijn TO, of je hebt veel op je kerfstok, een andere reden kan ik niet bedenken waarom iemand tegen elke prijs zijn vingers aan je zou willen branden.
Weet jij misschien zelf wat een reden zou kunnen zijn dat iemand je zou willen vervloeken?
Precies, de "vloek" komt altijd met een prijs.
Mischien kan je een tapoe laten maken. Iets wat jou beschermd.
Surinamers dragen een ogri krala als bescherming. Turken een blauwe kraal. Enz
Ik leef niet met bijgeloof maar ik heb ook gekke dingen gezien dat je toch maar even een wassie doet in sweetie watra of blauwsel voor de zekerheid. :proud:
When they go low, we go high. (M.Obama)
Saanngg! Jullie weten wat je weet!
Alle reacties Link kopieren
Magister schreef:
14-11-2017 19:12
Saanngg! Jullie weten wat je weet!
:HA:
Ie sabi toch?
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
SaveAngie schreef:
14-11-2017 19:08
Precies, de "vloek" komt altijd met een prijs.
Mischien kan je een tapoe laten maken. Iets wat jou beschermd.
Surinamers dragen een ogri krala als bescherming. Turken een blauwe kraal. Enz
Ik leef niet met bijgeloof maar ik heb ook gekke dingen gezien dat je toch maar even een wassie doet in sweetie watra of blauwsel voor de zekerheid. :proud:
De ogri ai kraal is meer tegen het boze oog en dan met name bij baby's, een wassie helpt niet echt tegen wiesie.
Zoals gezegd een vloek komt altijd met een prijs, waarom zou iemand die prijs willen betalen voor TO?
Ik geloof er ook in dat iedereen een (bescherm) engel heeft of een overleden dierbare die over je waakt, die zullen toch wel bescherming bieden indien nodig. To waar ben je?
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Ik geloof hier ook in, maar wat Miskotto zegt waarom zou iemand jou willen beheksen of vervloeken? Heb je vijanden die jou het daglicht niet gunnen?
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
14-11-2017 19:15
De ogri ai kraal is meer tegen het boze oog en dan met name bij baby's, een wassie helpt niet echt tegen wiesie.
Zoals gezegd een vloek komt altijd met een prijs, waarom zou iemand die prijs willen betalen voor TO?
Ik geloof er ook in dat iedereen een (bescherm) engel heeft of een overleden dierbare die over je waakt, die zullen toch wel bescherming bieden indien nodig. To waar ben je?
Ik dacht dat een wassie wel degelijk hielp "fu moesoe poer ing" anyway,
gelukkig ben ik geen expert :!:
Als ik mee moet gaan met alles van mijn familie dan zet ik geen normale stap meer buiten de deur.
When they go low, we go high. (M.Obama)
SaveAngie schreef:
14-11-2017 19:13
:HA:
Ie sabi toch?
Aaai, mi sab' san mi sabi! ;)
Alle reacties Link kopieren
SaveAngie schreef:
14-11-2017 19:29
Ik dacht dat een wassie wel degelijk hielp "fu moesoe poer ing" anyway,
gelukkig ben ik geen expert :!:
Als ik mee moet gaan met alles van mijn familie dan zet ik geen normale stap meer buiten de deur.

Om een vloek op te heffen heb je m.i meer wassies nodig met allerlei rituelen, het kan wel.
Jammer dat TO niet meer heeft gereageerd
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
14-11-2017 19:01
Ik heb de TO een link gegeven van pastoor van As, deze man is ter goeder trouw en werkt gratis en voor niets. Als de TO ermee geholpen is door zich door hem te laten helpen en de problemen verdwijnen, wat daar ook de oorzaak van is, dan is dat alleen maar goed.
Stel je toch eens voor dat de TO overal van af komt door middel van een placeboeffect, is dat dan iets slechts of telt de uitkomst?
Beide, vind ik.
Fijn als iets helpt. Maar als dat komt door het placebo-effect terwijl iets anders geclaimd wordt, geeft dat ook legitimiteit aan een idee dat dat niet verdient. Dubbel dus.
Wij kunnen vanuit onze woonkamers niet zien wat de oorzaak of oorzaken zijn, wat ik wel weet is dat als de gedachten van de TO worden genegeerd en/of afgewezen dan trekt ze zich terug omdat ze zich onbegrepen voelt, zeker nu, tijdens die depressie, met als gevolg dat er niet meer geholpen kan worden.
Ik ga er liever vanuit dat de TO niet op haar achterhoofd is gevallen en niet bij het minste of geringste aan dit soort dingen is gaan denken. Dit speelt al jaren en ik neem dat serieus.
Ik neem haar klachten zeker serieus. Ik waarschuw alleen dat de oorzaak en daarbij horende oplossing die ze zoekt mij niet helpend lijken.
What a nuanced anxiety
tyche schreef:
14-11-2017 19:35
Beide, vind ik.
Fijn als iets helpt. Maar als dat komt door het placebo-effect terwijl iets anders geclaimd wordt, geeft dat ook legitimiteit aan een idee dat dat niet verdient. Dubbel dus.


Ik neem haar klachten zeker serieus. Ik waarschuw alleen dat de oorzaak en daarbij horende oplossing die ze zoekt mij niet helpend lijken.
Je schrijft lijken en niet blijken.
Het is al eerder geschreven en ik sluit me erbij aan. Als je geen verstand hebt van dat soort zaken, hou je er dan buiten. Het is genoeglijk bekend dat Viva en het spirituele niet samengaan, maar om dat nou op te dringen is nou ook weer zo wat.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
14-11-2017 19:53
Je schrijft lijken en niet blijken.
Omdat ik niet geloof in vervloeking, neem ik haar niet serieus?
Het is al eerder geschreven en ik sluit me erbij aan. Als je geen verstand hebt van dat soort zaken, hou je er dan buiten. Het is genoeglijk bekend dat Viva en het spirituele niet samengaan, maar om dat nou op te dringen is nou ook weer zo wat.
Niet geloven = er geen verstand van hebben?

Advies geven vanuit mijn eigen opvattingen (en ervaring, trouwens) = opdringen?

Ik heb TO serieus advies gegeven, kan je teruglezen.
Aan haar of zij daar iets mee wil of iets aan heeft, niet aan jou.
What a nuanced anxiety
tyche schreef:
14-11-2017 19:35
Beide, vind ik.
Fijn als iets helpt. Maar als dat komt door het placebo-effect terwijl iets anders geclaimd wordt, geeft dat ook legitimiteit aan een idee dat dat niet verdient. Dubbel dus.


Ik neem haar klachten zeker serieus. Ik waarschuw alleen dat de oorzaak en daarbij horende oplossing die ze zoekt mij niet helpend lijken.
Dat weet je alleen bij voorbaat niet of het zal resulteren in een placebo-effect. En achteraf eigenlijk ook niet. Want hoe stel je zoiets vast.
Dit is wat anders dan iemand een pot met snoepjes toestoppen met de medeling dat het een machtig goed medicijn is die de persoon zal genezen van alle ziektes en kwalen.
Bblientje schreef:
14-11-2017 19:17
Ik geloof hier ook in, maar wat Miskotto zegt waarom zou iemand jou willen beheksen of vervloeken? Heb je vijanden die jou het daglicht niet gunnen?
Redenen genoeg. Bv jaloezie, of iemand in je macht willen krijgen om wat voor reden dan ook...
Magister schreef:
14-11-2017 21:43
Redenen genoeg. Bv jaloezie, of iemand in je macht willen krijgen om wat voor reden dan ook...
Dat zou inderdaad kunnen.
In bepaalde culturen hoor je mensen heel vaak roepen dat ze behekst zijn, waardoor ik dan weer denk zijn mensen echt zo evil of heerst er gewoon veel paranoia en/of tunnelvisie. "mijn leven loopt niet lekker, dus heeft iemand zwarte magie op mij uitgeoefend " .
Maar dat neemt uiteraard niet weg dat het verhaal van To waar kan zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven