Slaapproblemen

13-09-2019 22:30 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn halve leven heb ik al op en af slaapproblemen. Ik word 's nachts vaak wakker en Eenmaal wakker ben ik niet slaperig maar raak ik vaak gelijk in een soort piekermodus, soms ben ik 's avonds al in een onrustige mood. En voelt t alsof ik de hele nacht half slapend / half wakend doorbreng. Ik ben altijd wel een zorgelijk type geweest en zit veel in mijn hoofd ook overdag. Ik pieker over werk, gezondheidsproblemen van dierbaren etc.
Op dit moment voel ik me heel onzeker op mn werk en pieker ik hier veel over. Werk kost veel energie en al jaren bedenk ik me of t wel echt bij me past.
Ook overdag zit ik vaak "in mn hoofd". Soms denk ik wel eens dat er meer met me aan de hand is. Ondertussen maakt me soms zo moedeloos. Ik ben zo moe, kan s ochtend s zomslecht opstaan, zie op tegen de herfst / winter. Dan wordt t erger.
Wie herkent deze combi. En heeft een tip of mogelijke oplossing. Of medicatie, heeft t geholpen, het piekeren te verminderen?
Praten met een psycholoog om te kijken hoe je je piekergedachten kunt veranderen. Er ligt waarschijnlijk iets aan ten grondslag, zeker omdat je zegt dat je dit al jaren doet. Dit is een zodanig ingesleten patroon dat 'een kopje thee drinken' 's avonds (om het maar even cru te zeggen) dit niet meer gaat verhelpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven