smorgens op gang komen

14-06-2012 16:46 11 berichten
Ik moet even mijn ei kwijt. Ik heb erg last van opstartproblemen. Ik heb 2 dagen vrij van studie en werk en heb ontzettend veel te doen maar ik doe niks. Ik kom niet op gang. Pas rond 16 u kan ik me tot iets nuttigs aanzetten. Ik heb erg veel stress gehad afgelopen half jaar en een erg nare tijd gehad. Ik weet dat ik er goed aan doe actief te zijn met mn studie, huishouden enz, dat je dan vanzelf meer energie krijgt. Maar er komt echt totaal niks uit mn handen, ik eet slecht en voel me niet fit. Ik maak dan weer plannen voor de volgende (vrije) dag om veel te doen maar het is weer hetzelfde liedje. Zo wilde ik vandaag naar de bibliotheek om te werken maar het enige wat ik heb gedaan is in bed achter mn laptop hangen met een onrustig gevoel. Wie heeft er tips om uit deze cirkel te komen en geeft mij een schop onder mn kont??
Alle reacties Link kopieren
* Schop *
De tip is om weldegelijk goed en gezond te gaan eten om uit dat patroon te komen. Als je oververmoeid bent dan zijn goede voedingstoffen van enorm belang, voor je helemaal niet meer uit je vermoeidheid komt.
Ik herken het wel, kan prima werken op kantoor etc., en als ik dan een dag thuis wil werken komt er bijna niks uit m'n handen. Probeer jezelf voor de gek te houden door gelijk te beginnen met iets simpels - je ontbijtbordje afwassen ofzo. Als je eenmaal bezig bent is het makkelijker om ook andere dingen te doen.

En koffie drinken kan mij ook wel eens helpen :P
Zet een eierwekker, na een x-aantal minuten gaat de bel en zet je de laptop uit en ga je je bed uit.

Zet een paar dingen op je 'to do' lijstje, maar zeker niet teveel, want dan zinkt de moed in je schoenen en doe je niets. Na een klus mag je weer een eierwekker-periode iets leuks/niks doen.

Het valt of staat met discipline, en dat is iets wat je alleen zelf kunt doen.

En ga goed eten, daar voel je je beter door.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ken het. (voordat ik kinderen kreeg die zorgen dat ik om 530 genoeg te doen heb ). Wat hielp: wekker zetten, normaal ontbijten/douchen en dan inderdaad direct iets doen. Zodra je in de lui-stand gaat ben je verloren. Gun jezelf wel iets leuks (lekkere lunch, een uurtje iets doen waar je zin in hebt), maar zet de interne wekker, zodat je daarna weer nuttig doorgaat.
Bedankt ! Ik ga maar eens beginnen met gezond eten. Want dat is bij mij iets wat er vaak bij inschiet. En inderdaad, zodra ik in de lui-stand ben, ben ik inderdaad verloren.

Ik merk ook dat ik op zulke vrije dagen veel ga denken aan de moeilijke situaties die ik heb gekend afgelopen tijd, en dat ik daar ook over ga lezen op internet en dat helpt ook niet.

Wel ben ik benieuwd hoe een echte burn out er aan toe gaat.
Ik heb er ook last van. Mij helpt het om met mezelf af te spreken: om 10 uur ga ik dit en dat doen en dan mag ik daarna een kwartier/half uur forummen. Enz.

Iets nieuws dat ik ontdekt heb: ga redelijk op tijd in de ochtend sporten. Daarna kopje koffie drinken en aan het werk. Van sporten krijg je energie!
Soms heb je t ook gewoon nodig om bij te tanken en niet op je vrije dag van s ochtends tot s avonds bezig te zijn.

Anders de ochtend lekker lummelen en vanaf 12 uur iets doen?

Dan doe je altijd nog meer dan wanneer je pas vanaf 16 uur actief bent.
Ochtend lummelen werkt voor mij niet... Zou een agenda maken werken? Dus eerst een lekker broodje halen bij de bakker, en verse jus (of iets waar je naar uit kan kijken). Daarna doelen stellen qua leren (x aantal pagina's, onderwerpen, alinea's)..

Succes!
Herkenbaar. En hoe langer je blijft hangen, hoe lamlendiger je je voelt. Ik heb een tijd geleden besloten dat ik dat niet meer doe. Ik begin de dag vroeg met een douche, ga naar buiten, werk al mijn klusjes af en als ik er nog behoefte aan heb, ga ik daarna nog even niksdoen. Maar meestal voel ik me lekker na een actieve vrije dag, vooral als ik ook nog heb gesport.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven