Spanning voor morgen

21-07-2018 23:05 31 berichten
Hallo allemaal

We zijn momenteel op vakantie. Het is echt genieten hier. Zon, zee, strand.

Mijn zusje is vandaag jarig, en ze heeft wat leuks uitgekozen voor morgen.

We gaan naar een waterpark dat hier 10 min vandaan is. Mijn ouders gaan niet mee. Dus ik ga met mijn 2 zusjes daarheen.
Maar ik raak nog steeds snel in de stress als ik ergens nog nooit ben geweest en mijn ouders gaan niet mee. Heb ik mijn hele leven al last van. Maar het word wel minder.
Maar bij zo'n groot waterpark, veel mensen en drukte komt die spanning weer terug.

Ik weet het is genieten en gaan. Maar zoiets blijft nog lastig.

Ja ik ben al 22. Graag geen commentaar daarover, ik had het ook liever anders gehad.
Dat is vervelend. Wat zijn je verwachtingen met dit topic?
Gewoon mijn verhaal even kwijt, en misschien wat tips. Mensen die dit herkennen.
Een goede vriendin van mij heeft daar ook last van. Wat bij haar goed werkt, is van te voren de bestemming en plannen doorspreken, dan kan ze zichzelf voorbereiden en is ze rustiger.
Alle reacties Link kopieren
Laat je zusjes eerst even verkennen. Zoek een zitje uit voor jullie drie, ga zitten, laat alles even op je in werken. Kijk rond, geniet van alle blije mensen, kijk waar badmeesterposten zijn. Dat zijn je escapes. Als je je echt naar voelt ga je daarheen. Voel je je rustig dan vraag je je zussen mee naar een deel van het park wat jou leuk lijkt.

Succes en probeer te genieten. Je red je wel!
Alle reacties Link kopieren
Goede tips van familiemens. Kun je voordat je gaat misschien alvast op internet foto's bekijken van het park? Zodat je weet hoe het er daar uitziet en wat je kunt verwachten?

En weet je concreet waar je je zorgen over maakt? Probeer dat eens goed bij jezelf na te gaan. Bang om elkaar kwijt te raken, bijvoorbeeld? Zoek dan zodra jullie aankomen een punt op dat overal vandaan makkelijk te vinden is en waar jullie kunnen afspreken als jullie elkaar uit het oog verloren hebben.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Wat voor spanning is het?
- Spanning dat er iets gebeurd (vallen of elkaar kwijt raken bijvoorbeeld)?
- Spanning voor de drukte zelf?
- Hoe oud zijn jouw zusjes?
- Vind je de eventuele verantwoordelijkheid spannend of te groot?

Heb je een plattegrond van het park?
Spreek een plek af waar je verzameld mocht je elkaar kwijt raken. Ik neem aan dat jullie ook allemaal een mobiel hebben? Maak duidelijke afspraken met elkaar van te voren: ga je alleen of samen eten halen, naar het toilet, in het water etc.
Alle reacties Link kopieren
Familiemens schreef:
21-07-2018 23:14
Laat je zusjes eerst even verkennen. Zoek een zitje uit voor jullie drie, ga zitten, laat alles even op je in werken. Kijk rond, geniet van alle blije mensen, kijk waar badmeesterposten zijn. Dat zijn je escapes. Als je je echt naar voelt ga je daarheen. Voel je je rustig dan vraag je je zussen mee naar een deel van het park wat jou leuk lijkt.

Succes en probeer te genieten. Je red je wel!
Hele goede!
Alle reacties Link kopieren
Zoek Idd het park op op internet. Er zijn vast foto’s of filmpjes te vinden.

Wat bij mij werkt, is houvast creëren. Waar gaan we heen als we elkaar kwijtraken, hoe laat gaan we eten, wie wil wat wel en wat niet doen.

O, en bedenken wat het ergste is wat er kan gebeuren en daar een oplossing voor bedenken. Dat helpt bij mij goed.
Valeriaanthee werkt heel erg ontspannend, misschien dat dat je een beetje kan helpen om wat rustiger te blijven.
Weten je zusjes dit ook?
Ik heb 2 jaar terug flinke paniekaanvallen gehad. Daar komt wel de spanning vandaan. Bang dat het weer mis gaat, terwijl ik donders goed weet dat dat niet kan.

Op de site heb ik al gekeken, bij de receptie heb ik een boekje met plattegrond gehaald.

Ik ben 22, de andere zijn 18 en sinds vandaag 10. Hele wijze meiden al. Die doen gewoon wat ze leuk vinden, het maakt ze allemaal niet uit. Ik kan de verantwoording prima handelen. Dat doe ik thuis ook.

Het is meer een onbekende omgeving, met veel mensen. Waar ik echt mee zit.
Alle reacties Link kopieren
Heb je toen hulp gehad voor je paniekaanvallen?
Celaena_Aelin schreef:
21-07-2018 23:33
Heb je toen hulp gehad voor je paniekaanvallen?
Jazeker! Ben een jaar in behandeling geweest daarvoor. Ik ben er helemaal vanaf! Ik heb tips & tricks gekregen. Die gebruik ik soms nog wel.
Alle reacties Link kopieren
Je kan het!! Zoek een plekje waar je je ff kan terug trekken als het teveel wordt. Ik neem aan dat je zusje van 18 weet wat er met je speelt, Geef het gaar gewoon aan.
Succes en een dikke :hug:
Alle reacties Link kopieren
Lceetje schreef:
21-07-2018 23:35
Jazeker! Ben een jaar in behandeling geweest daarvoor. Ik ben er helemaal vanaf! Ik heb tips & tricks gekregen. Die gebruik ik soms nog wel.
Nou, dan heb je je noodplan voor morgen ;-)
Sunshine2018 schreef:
21-07-2018 23:36
Je kan het!! Zoek een plekje waar je je ff kan terug trekken als het teveel wordt. Ik neem aan dat je zusje van 18 weet wat er met je speelt, Geef het gaar gewoon aan.
Succes en een dikke :hug:
Ja zij weet het. De jongste ook, maar zij snapt er natuurlijk niet zoveel van.

Ik vind jullie berichten zo leuk en lief! Ik ga deze morgen sws teruglezen als ik er last van heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou er ook niet van als ik ergens naar toe ga waarvan ik weet dat het "druk" is.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon gaan, het is vast wel leuk als je er eenmaal bent....
Castor1975 schreef:
21-07-2018 23:43
Gewoon gaan, het is vast wel leuk als je er eenmaal bent....
Ja dat weet ik zeker! Alleen Die spanning van te voren is soms om gek van te worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ervaring en dus ook geen tips, maar ik vind het wel superstoer dat je ondanks die spanning wel gewoon gaat :)
Alle reacties Link kopieren
Wat super zeg dat je met je zusjes Gaat! Hopelijk kan je lekker genieten van het uitje morgen! :)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou juist beginnen met één gedeelte van het park. Focus je daar op en vergeet de rest. Dan maak je het kleiner voor jezelf en overzichtelijker. Proef de sfeer en geniet van de leuke dingen en ontspan. En dan.kun je het uitbreiden naar het volgende gedeelte. En aan het einde van de dag heb je heel het park gezien.
"Nee", zei ons Diedeltje, "laat mij maar lopen. Buiten is 't goed en de hemel staat open".
Mijn zoon vindt dit soort dingen ook altijd een beetje eng, maar dat bouwen we dan samen om naar Voorpret. Gezellig met zijn tweetjes kijken op de site van het park, coole attracties uitzoeken, en voor ik het weet kan zoon haast niet meer wachten :proud:
Nou we zijn er.

Ik ben 1 glijbaan af geweest, wat natuurlijk meteen verkeerd ging. Ik lande verkeerd waardoor ik onderwater ging en 3 liter water binnen kreeg. Daardoor raakte ik in de stress en ben op mm handdoek gaan zitten.

Mijn 2 zusjes zijn lekker aan het glijden. Ik heb een boek en een puzzelboek meegenomen. Eerst mijzelf weer rustig maken, dan gaan we weer verder.

Ik zit ook de hele tijd te trillen, word er gek van.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik wel eens doe is dat ik dan eerst kijk hoe andere mensen landen. Misschien helpt dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven