Stap voor stap: kleine plannen, grootse toekomst

21-07-2009 16:28 2152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, speciaal voor Moonlight, IrisH en de anderen die Iry's topic een beetje vervuilden met onze plannen en kleine minisuccesjes

Uiteraard voor iedereen bedoeld, niet enkel bovengenoemde.

Waar het om draait? In een dal zitten, lusteloos zijn en eruit willen komen. Over ineens teveel doen en dan weer inzakken. Over faalangst. Je mislukt voelen. Maar ineens beseffen dat je, als je elke dag een klein stapje zet, je doel ook wel bereikt. Carpe diem, en globale plannen. Doelen hebben, maar bewust niet teveel doelen in 1 keer en geen onmogelijke deadlines creeeren.

Dus gooi je stappenplan neer, je wensen, hoe je dat wil bereiken, adviseer en motiveer elkaar, er is plaats om te lachen, te huilen, voor succes en mislukking.

Was getekend: een succesvolle mislukkeling
quote:Moonlight82 schreef op 19 augustus 2009 @ 14:27:

Net iemand gemaild dat ik het vrijwilligerswerk op een laag pitje ga zetten. Heel opgelucht dat ik dat gedaan heb

En een supergeweldige mail terug! Ben blij!

Ja hoor Choco, je mag alles vragen. Ik ga je zo antwoorden.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Moonlight als je het niet fijn vindt moet je dat zeggen. Ik probeer mijn ziekte te begrijpen maar ik vind het erg lastig. Ik heb zoveel spoken in mijn hoofd en zoveel vragen.

Ga nu even naar de psych en daarna met de buuf (met de auto!!) boodschappen doen. Tot later!
Jawel, vind het prima om erover te praten. Echt. Ik ben alleen met 3 dingen tegelijk bezig nu. Maar ik ga je nu antwoorden.

Succes bij de psych, de buuf en de winkel.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:chocolover schreef op 19 augustus 2009 @ 14:50:

Hoi Moonlight,

Het eerste wat ik me afvraag en wat ik eigenlijk misschien niet mag vragen is: hoe hou je het uit?

Ja dat is ook mijn grote vraag als ik depressief ben. Eerlijkgezegd overheerst dan de gedachte dat ik het niet uithoud. Ben meestal niet echt suicidaal, maar heb wel gedachten als: Als ik nu kanker krijg hoef ik misschien niet tot mijn 80e. Heel erg voor de mensen die t echt hebben maar in zo'n bui zou ik graag ruilen, omdat ik gewoon echt niet weet hoe ik tot mijn 80e of 100e verder moet.

Ik laat de dagen gewoon voorbij gaan dan. Soms ook door alcohol te drinken, word ik suf en voel ik me lichamelijk meer slecht dan geestelijk. Lijkt te helpen dan. Ik woon al een tijd bij familie en het gezinsleven draait altijd wel door. Of ik nu wel of niet iets bijdraag: er gebeurt wel wat in huis. Opa komt eens langs, moeder zet eten op tafel, ik eet paar happen, TV gaat aan, ik ga weer naar bed.... En ik lees heel veel, dan heb ik minder ruimte in mijn hoofd voor mijn 'down' gedachten.

Dit is dus duidelijk niet het schoolvoorbeeld van 'hoe om te gaan met depressie' maar zo ziet het er bij mij uit, soms.

Oja, moet dan ongeveer iedere week naar GGZ. Vult ook weer een stukje van de week.

Ik heb het idee dat ik al meerdere depressies heb gehad waar ik geen hulp bij heb gevraagd/gekregen maar ik voel me zo naar met het idee dat het je hele leven kan blijven up en downen.

Ik heb al heel vaak gedacht dat ik er nu echt vanaf was. (naief) Na bijna iedere depressie denk ik:"nu heb ik genoeg geleerd, over de oorzaken, hoe te handelen, het gebeurt niet meer". Maar t bleef toch terugkomen. Mijn situatie: geen studie afgemaakt, geen baan, geen eigen huis meer, maakte me ook niet bepaald happy. Nu heb ik medicijnen en ben nu niet depressief. Ik durf wel te beweren dat het schrijven hier me ook helpt. Ik ben zo blij met (vooral) Iris en Digi die soms zo goed verwoorden wat ik ook voel.

Ik denk dat het erfelijk is want de hele familie heeft 'buien'. Maar hoe doe je dat dan? Helpt de AD? Hoe vul je je dag? Hoe kom je aan werk? Sorry hoor!

Buien is niet hetzelfde als depressie. Maar het kan wel. Ik weet niet zo goed of de AD helpt. Ik voel me wel beter, maar of dat door de pillen zelf komt, door het placebo-effect, of dat dit gewoon een opleving is zoals ik na iedere depressie heb... I don't know.

Hoe ik mijn dag vul. Nou, ik ben eigenlijk best langzaam geworden met alles. Sta wat later op, doe wat langer over mijn ontbijt, ga wat later douchen. Kijk nog een suf TV-programma en de eerste paar uur zijn om. Verder woon ik in een dorp, heb ik geen auto dus als ik iets wil kopen heb ik meteen een heel middagprogramma: fietsen, stad, terugfietsen.

Met dit weer ben ik veel buiten, doe ik wat in de tuin of zit ik gewoon in de zon. En ohja... internet, dan is de dag ook zo om.

t Gekke is dat er eigenlijk altijd genoeg te doen is. Wat normaal overal tussendoor moest (de was, eten, boodschappen, schoonmaken) dat kan nu ineens dagvulling zijn. Of zwemmen, rondje lopen, rondje fietsen.

Werk: ik voelde me goed, opgeknapt uit depressie, wilde een baantje om weer met iets te beginnen. Toen ben ik naar een uitzendbureau gegaan en daar wilde ze mij wel op het bureau hebben, als collega. Ook goed. Zo kwam ik dus aan werk

Ik heb geen diploma's. Moet nog 1 jaar en dan heb ik een dilpoma MBO 3. Vraag is dus nu of ik dat wel ga halen. Zo niet, wat doe ik dan? Zonder diploma's kom je toch nergens? En als een werkgever weet dat je depressief bent, nemen ze je dan toch aan? En zit je ondertussen in de WW ofzo? Ik weet het allemaal niet helaas..

Ik heb nu een Wajong-uitkering. Daar kwam ik voor in aanmerking toen ik een jaar ziek was. Ik heb ook geen diploma's. Alleen middelbare school en een propedeuse van een studie die ik niet afgemaakt heb. Ik hoop er toch te komen, maar met diploma's is het idd een stuk makkelijker.

Je hoeft niet te vertellen dat je depressief bent, bij een werkgever. Over een tijdje kun je als het goed is de depressies beter hanteren en kun je je werk daarop aanpassen. Bijv 3 dagen per week ipv 5.

Wat mijn werkgever betreft, ga na de psych bellen (zie er vreselijk op tegen want het is geen fijn meelevend persoon). Ik heb het idee dat ze het accepteren omdat het moet maar liever zien dat ik gewoon doorga. Denk ook dat ze mijn depressie onderkennen. Voor mijn diagnose liep het al niet zo lekker en hoorde vorige week dat ze me eruit willen hebben. Dus life's great, snap niet hoe anderen het volhouden :'(

Wat moeilijk dat je nu je werkgever moet bellen. Sommige werkgevers hebben idd geen begrip voor ziekte. Dat is hun tekortkoming, kun jij niets aan doen.

Succes met het gesprek, laat je weten hoe het gegaan is?

Je bent gewoon ziek, net als iemand die griep heeft, maar dan anders. Maar wel ziek. Doe je ook niet voor je lol.
Hoi Moonlight,

sorry dat ik het 'buien' heb genoemd maar zo wordt het bij ons in de familie genoemd vandaar. Ik ben eigenlijk de eerste die het beestje bij zijn naam noemt. Zal het voortaan ook maar weer zo noemen.

Net mijn leidinggevende gebeld, zij heeft ook te maken gehad met depressies dus ze weet wat ik ervaar. Ze vindt het belachelijk hoe de bedrijfsarts heeft gereageerd en zij vindt dat ik morgen mijn 'hoge' leidinggevende moet bellen om de situatie uit te leggen en een second opinion moet vragen. Zij had me nog lang niet verwacht en vraagt zich af of dit niet te snel gaat. Dat was fijn om te horen. Ik heb haar uitgelegd dat ik bang ben om met het ov te moeten en om teveel dingen te willen doen op het werk. Zij gaat een gesprek hebben met de hogere leiding om mij hierin te kunnen begeleiden zodra ik daar weer ben.

Aan de ene kant denk ik wat fijn, ze begrijpt me, aan de andere kant (de spoken?) denk ik ach ze doen nu alsof en als het beter gaat ontslaan ze me. Ik hou je op de hoogte.

Nu zijn de buren er om eten te maken. Daarna sporten. Gaap.

Spreek je later!
Wat een schat van een leidinggevende heb jij!

Ik snap dat je er wat achter wilt zoeken, maar doe dat liever niet. Gewoon uitgaan van haar goede bedoelingen.

Wat herkenbaar ook, dat je niet met OV wilt. Had ik ook... gewoon bang voor bussen en treinen. Moeilijk uit te leggen waarom.

Goed dat je gaat sporten!!

Ik ga zo lekker even naar t strand.
Welkom Capricorna en chocolover.

Ik zal mezelf nog even kort schetsen: 22 en wannabe student (begin over een paar maanden weer), mijn diagnose,s chizofrenie. Ben meerdere keren opgenomen geweest. En als zeer kritisch pillenslikker kan ik zeggen: ben erg blij met mijn AD.

Digi, super dat je het examen hebt gehaald!

Moonlight, ik ben trots dat je het werk hebt afgezegd, als het klaar is is het klaar he... dat voel je zelf prima.

Propje heel fijn dat je kilo's kwijtraakt, dat moet goed voelen!

Capricorna, je bent welkom in het topic, ik heb alleen nooit PMS maar misschien kan ik je toestand op dat moment wel herkennen

Chocolover, wat stom dat je meteen voor 50% aan het werk moet terwijl je het zelf niet ziet zitten. Ik hoop dat die beslissing herzien wordt, het kan heel vervelend uitpakken als de stap te groot is, daar word je alleen maar slechter van en het geeft geen vertrouwen... (ik mag het niet zeggen maar soms lijkt het alsof ze eerst willen zien dat het slechter gaat en dat ze je dan pas geloven).

Ik geef de laatste dagen veel geld uit voor mijn nieuwe woning, maar het wordt helemaal te gek!

Chocolover, het loont wel de moeite om te lezen hoor. Echt. Ter kracht en inspiratie. We weten hoe je je voelt (ok, dit is een kotszin, maar het is in dit geval wel waar) en hebben dit meegemaakt of maken het nog mee.

Leuk he Iris, je woning inrichten? We want pictures! (mag ook over de mail, al werkt de vriendjesfuncties bij mij iig niet, grmbl, Digi-discriminatie).

Heb mijn Jezusstukkie af, een fles wijn opengetrokken: effe rust. Vanmiddag nog geslapen want ik ben doodmoe. Wilde vanavond eigenlijk gaan zwemmen (geinspireerd door Moonlight) maar misschien morgen (is tot 21u open). Gewoon schoolslag, niet te moeilijk doen, al heb ik 4 zwemdiploma's. Duiken vind ik het leukst (en dan gewoon in het water duiken, niet met een fles enzo). Heb 's gekeken, vanaf half oktober biedt de universiteit kungfulessen aan, een lidmaatschapkaart kost maar een paar euro en het hele jaar les 15 euro. Nah, da's misschien wel iets. Zal wel niet van hoogstaand niveau zijn maar toch.

Morgen komt militair langs en morgen wordt 't ook nog 's 33 graden. Lekker! Ik ga voor de verandering mij zomers kleden en de strakke kokerrokken achterwege laten. Lekker gewoon in de zon zijn, heerlijk.

En dan.......weer studeren. Maar 't scheelt wel dat ik nu in een ritme zit. God, wat is een ritme toch belangrijk.
Oh hier gaat het weer juist omslaan. Jammer...

Misschien is t morgen begin van de dag nog even mooi. Ik moet morgen de schilders verzorgen (ja die zijn er nog steeds).

Koffie, koek, frisdrank, pleisters, gereedschap, krantje. Beetje irritant want dan heb ik het idee dat ik steeds in de buurt moet blijven. Ze hebben ook vragen zo nu en dan.

Morgenavond vergadering van mijn vrijwilligerswerk. Ik ga niet helemaal stoppen Iris, maar wel minderen. Het is ook wel leuk namelijk (jongerenwerk). Wat ik vervelend vind is dat bepaalde dingen gewoon verwacht worden. Moonlight heeft dat vorig jaar gedaan, dus dan gaat dat dit jaar weer zo. Moonlight draait al een paar jaar lekker mee, dus dan blijft ze vast nog wel jaren.

Nee, Moonlight wil weg hier! Ik ben niet zoals anderen, die al hun hele leven in dit gehucht wonen en dat altijd zullen blijven doen. t Zijn schatten, maar minder ambitieus dan ik. Of in ieder geval: anders.

Maar sommige dingen vind ik erg leuk dus die wil ik wel blijven doen: leiding zijn op t jaarlijkse weekend bijvoorbeeld.

En er zijn plannen om een buitenlandse reis te organiseren, vrijwilligerswerk doen ergens met een groep jongeren en leiding. Daar wil ik graag bij meedoen, dat vind ik echt super!

Maar die theekransjesvergaderingen... daar kom ik niet voor terug als ik eenmaal verhuisd ben.

Heb vandaag weer gezwommen: in zee! Vanavond lekker naar t strand geweest. Zou regelmatig moeten gaan zwemmen, het is echt goed voor mijn rug. Mijn houding is niet helemaal goed. Heb al eens mensendieck gehad maar dat vond ik echt niet leuk. Fitness en zwemmen dan maar (fitness doe ik nog niet, maar heb al wel geinformeerd bij sportschool)

Iris, slaap je al in je nieuwe woning? Ik was 'vroeger' helemaal gek van kamers inrichten. Bouwtekeningen maken, alles bij elkaar laten passen, geweldig!

Eerst kamer bij ouders thuis gepimpt, toen studentenkamer 1, toen nr 2 en toen ging de lol eraf. Als ik ooit weer een leuk huis heb zal mijn binnenhuisarchitectuurtalent wel weer boven komen.

Digi, leuk hoor, een Jezusstukje

Lekker dat je ff klaar bent nu. Dan wens ik je een hete dag toe morgen

Ik mag niet te lang forummen vanavond, moet op tijd naar bed, morgen op tijd eruit om koffie te zetten voor de schilders. Die zien mij al dagen de hele ochtend in pyjama lopen, misschien kan ik me voor de verandering eens op tijd aankleden
Ik vind jullie allemaal zo knap dat je hier durft te vertellen wat je allemaal dwars zit, waar je tegenop loopt, dat je je gewoon kut voelt en zo. Een dikke knuffel verdienen jullie, allemaal! En tussen alle bedrijven door examens voorbereiden & halen, scripties schrijven, beslissingen nemen ookal zijn ze zo lastig enz enz....petje af hoor! Ik weet hoe moeilijk het is om zo normaal mogelijk te functioneren als je je klote voelt, en jullie doen het toch maar mooi!

Vandaag ging het best wel goed eigenlijk, maar ik ben me al mentaal aan het voorbereiden voor de volgende PMS periode. Is dat eigenlijk wel goed, vraag ik me soms af. Moet ik het niet eens gewoon over mee heen laten komen? Af en toe weet ik het gewoon niet hoe ik het 't beste aan moet pakken. Soms, als me het overvalt, loop ik er letterlijk voor weg, zoek afleiding, ga extra sporten ookal ben ik dan juist in die periode superonhandig. En soms vecht ik er tegen, in m'n hoofd als het ware, maar dat kost ook enorm veel energie. Is er een gulden middenweg-zonder medicijnen? Lastig....
Capricorna, ben je al naar een arts geweest? Ik heb er geen last van, maar weet wel wat hormonen kunnen doen met je lijf (slik al maanden geen pil meer en voel me stukken beter). Als het echt zo'n probleem is (en zo klinkt het), dan is het echt wel 'gerechtvaardigd' om naar een arts te gaan. Wie weet wat de mogelijkheden zijn.

Zo knap van mijzelf vind ik het allemaal niet, want ik heb ja-ren aangemodderd, mezelf de IC opgeholpen door een suicidepoging, mijn pols is verminkt, ik heb mijn maag en lever naar de tyfus geholpen en vanalles verpest (en gevegeteerd als een vieze beschimmelde plant vol alcohol en pillen).

Ik ben officieel geslaagd voor het christendomexamen! Ok, dat was niet het belangrijkste examen, dat van vandaag ook niet, maar toch...het brengt me in de juiste mood.

Moon, morgen ga ik -door jou geinspireerd- zwemmen! Heb een knalroze badpak (ik ga niet in mijn veel te sexy bikini) gekocht pas voor dat kuuroord en hou enorm van water. Heb jij een abonnement? Ik ga het eerst gewoon per losse keer doen om te zien of het bevalt. Ben wel een echte waterrat maar hou niet van zwembaden vol met mensen. Zeker niet als er van die bierbuikhuisvaders met een gore blik naar je lichaam staan te loeren, bah.

Die buitenlandse reis klinkt geweldig Moon! Heb je enig idee waar je zou willen wonen eigenlijk? Randstad, oosten des lands, zuiden...? Snap het wel hoor, ik woon graag in de grote stad, steden waar dingen gebeuren, niet in dorpen. Zou het niet kunnen (al ben ik in een dorp opgegroeid).
Amsterdam

Lijkt me al jaren leuk, maar de drempel was zo hoog... Eerst kende ik niemand uit Amsterdam, behalve een ex-scharrel en zijn beste vriend (waar ik ooit bevriend mee was maar niet meer sinds die ex-scharrel... lang verhaal).

Nu ken ik er nog steeds niemand, wel een paar vage kennissen maar niet iemand die ik zomaar zou bellen. En die ex-scharrel zal er ook nog wel wonen maar dat zit me niet meer zo hoog nu.

Als ik het nooit probeer in A'dam zal ik altijd denken: ja, jammer dat ik het nooit gedurfd heb. Ik heb in Utrecht gewoond maar daar niet zo'n hele leuke tijd gehad. Gewoon, slechte timing, ontzettend heimwee naar mijn vorige woonplaats, beetje pech met t huis daar.. en toen mezelf over de kop gewerkt. De rest van t verhaal staat al in dit topic :-)

Inmiddels weet ik een beetje hoe je sociale contacten op kunt doen in een nieuwe woonplaats. En A'dam is vanaf mijn huidige dorp niet gek ver weg dus in een heimwee-bui kan ik best een keer heen en weer reizen.

Ik vind het zo gaaf... al die mensen, dat alternatieve, alles-kan-want-we-zijn-allemaal-Amsterdammers. Ik heb soms het idee dat alle hippe mensen wegtrekken uit mijn streek en die kant op gaan, en dat de boeren hier blijven :-)

A'dammers lijken ook veel meer op mij: af en toe van baan wisselen, 100 x verhuizen (die haken hangen niet voor niks aan de gevels) lekker dingen plannen op de dag zelf en niet zoals hie 2 maanden van tevoren.

Ik loop ontzettend te generaliseren... ik weet het... mag wel een keertje. Dat honkvaste gedoe hier daar pas ik gewoon minder goed tussen.

Sexy hoor, zo'n roze badpak.

Ik heb een soort abonnement: dan betaal je 30 euro per jaar voor een pasje en met dat pasje krijg je korting bij oa. zwembad en ijsbaan. Zwemmen is 1,10 en schaatsen ehm... (geen idee, te lang niet meer gedaan).

Er is ook een open lucht zwembad, hier in t dorp. Daar ben ik geen lid en betaal 4 euro per keer. Soms wel lekkerder want dichtbij en buiten. (Maar ooh, dan moet ik weer al die bekenden groeten... heel irritant als je baantjes aan t trekken bent en steeds dezelfde kop ziet en je weet niet of je iets moet zeggen of dat ze t toch niet ziet zonder bril. Gr... )

Ik las even niet zorgvuldig en dacht dat je de begonia had laten beschimmelen. Vond t al snel.

Ik vind t wel knap hoor, hoe je in t leven staat. Je moet het maar voor elkaar krijgen als je anders bent dan de middenmoot en er toch wat van kunt maken. Zeker met psychische shit erbij. Jong, tegenslagen, onbegrip... de hele reutel. Nouja, ik weet er ook alles van....

Ja, aan zo'n buitenlandse reis heb ik zelf ook meegedaan toen ik 18 was. Eerst een jaar voorbereiding en toen bijna 3 weken naar Oost-Europa. Ik zou t uit mezelf nooit gedaan hebben toen, had niet veel lef, maar 'de groep' ging dus ik ging mee. Das heel goed geweest! Lijkt me super om nu zelf organisatie te zijn voor zo'n reis. Ik zal er wel doordrukken dat het een Spaanstalig land moet worden want dan heb ik ook nog wat aan mijn taal

En toen was t bijna 12 uur en zat ik nog steeds achter het forum. Ik kan t ook niet laten...
Good morning!

Ik ben weer op en in de kleren. Koffie aan t zetten voor de schilders. (gezellig)
There we go again.... mijn darmen
He bah Moon, alweer. Ook zo genant he als je met anderen samenwoont. Zeker als ze aan het schilderen zijn!

Nou, het was niet zo gezellig met militair. Veel gepraat, meneer zit in de knoop wegens 'vreselijk veel gevoelens voor mij' en ik....ja ik weet het niet zo hoor. Ik heb best behoefte aan een vent af en toe (niet enkel voor de seks) en een relatie lijkt me best wel leuk, maar wel heel rustig aan en veel vrijheden graag. Ik heb wel veel aan hem, hij stuurt me veel steunsmsjes als ik examens heb, ziek ben of tijdens die stage. Heb hem het boek toch maar gegeven. En we hebben geen seks gehad, want dan raakt 'ie nog meer emotioneel verbonden met me (is dit in een vent???). 't Is een leuk type, maar ja, wel een vreemdganger. In dit geval geloof ik wel dat hij thuis geen seks krijgt, aangezien hij niet intelligent genoeg is om mij te bedotten. Hij gelooft wel in al zijn 'waarheden', waar ik dan weer leugens van maak. Snap het eventjes niet meer hoor. En dan is 'ie ook nog jaloers op mijn klanten en andere vriendjes. Ja, warrig allemaal, ben zelf ook in de war.

Het onweert nu als een bezetene, heerlijk, exact zoals ik me voel. En de geur van de lucht is heerlijk.

Op Gezondheid heb ik een topic over mijn hoge hartslag en ga morgen maar bloed laten prikken enzo want het belemmert me (zeer vaak moe en kan zo niet sporten). 't Is echt absurd he, leef je eindelijk gezond (of toch zo gezond mogelijk), krijg je allerlei aandoeningen. Ik wil echt gaan zwemmen vandaag maar ja, met een hartslag van 120-160 (!) weet ik niet of dat een goed plan is.

Moon, over dat zwemmen: merk jij iets aan je haar en aan je huid van het chloor?
Ben gisteren niet wezen sporten dus ter compensatie vanochtend gestofzuigd, gedweild, wc en wasbak een soppie en ik was KA-POT! Kwam ik er ook nog es achter dat het internet het niet deed .. Grr.. Dus als een suf vogeltje op de bank gehangen. Wat een hitte he! Nu met die regen vind ik het wel erg lekker maar ik heb niks met dat warme weer hoor, bah!

Moonlight, hebben de schilders het wel getrokken vandaag? Pff zou van me stokkie gaan haha..

Ik heb mezelf een nieuw doel gesteld: ik ga morgen naar de kapper! Met mijn buuf, anders zou ik het niet durven.

Ik denk tot morgen!
Zo... ben net thuis van mijn vergadering en t was eigenlijk erg gezellig. Heb gisteren enorm lopen zeuren dat ik geen zin meer had... maar t was vandaag wel erg leuk. Verschilt ook per keer.

De schilders leven nog, ik heb ze genoeg water gegeven vandaag Ik werd wel een beetje kriegel, internet lag eruit vanmiddag en ik heb wel 1000 x gecheckt of t al weer werkte. Kon niet echt lang van huis met die schilders hier, vond dat niet zo prettig. Was liever even gaan zwemmen maar dat zat er niet echt in.

Bah, voelde me helemaal naar aan t eind van de middag. Vanavond even gedoucht en vergaderd en nu gaat t wel weer. Ga nu de rest lezen, heb sinds 12.00 niet meer geforumd dus ik heb wat bij te lezen (addict)
quote:Digitalis schreef op 20 augustus 2009 @ 18:14:

He bah Moon, alweer. Ook zo genant he als je met anderen samenwoont. Zeker als ze aan het schilderen zijn!

Nou, het was niet zo gezellig met militair. Veel gepraat, meneer zit in de knoop wegens 'vreselijk veel gevoelens voor mij' en ik....ja ik weet het niet zo hoor. Ik heb best behoefte aan een vent af en toe (niet enkel voor de seks) en een relatie lijkt me best wel leuk, maar wel heel rustig aan en veel vrijheden graag. Ik heb wel veel aan hem, hij stuurt me veel steunsmsjes als ik examens heb, ziek ben of tijdens die stage. Heb hem het boek toch maar gegeven. En we hebben geen seks gehad, want dan raakt 'ie nog meer emotioneel verbonden met me (is dit in een vent???). 't Is een leuk type, maar ja, wel een vreemdganger. In dit geval geloof ik wel dat hij thuis geen seks krijgt, aangezien hij niet intelligent genoeg is om mij te bedotten. Hij gelooft wel in al zijn 'waarheden', waar ik dan weer leugens van maak. Snap het eventjes niet meer hoor. En dan is 'ie ook nog jaloers op mijn klanten en andere vriendjes. Ja, warrig allemaal, ben zelf ook in de war.

Het onweert nu als een bezetene, heerlijk, exact zoals ik me voel. En de geur van de lucht is heerlijk.

Op Gezondheid heb ik een topic over mijn hoge hartslag en ga morgen maar bloed laten prikken enzo want het belemmert me (zeer vaak moe en kan zo niet sporten). 't Is echt absurd he, leef je eindelijk gezond (of toch zo gezond mogelijk), krijg je allerlei aandoeningen. Ik wil echt gaan zwemmen vandaag maar ja, met een hartslag van 120-160 (!) weet ik niet of dat een goed plan is.

Moon, over dat zwemmen: merk jij iets aan je haar en aan je huid van het chloor?

Ja.. best genant inderdaad, dat toiletbezoek iedere keer. Bij mijn ouders schaam ik me niet echt. Maar als er schilders zijn en ik ga 3 x in t uur naar de WC hoop ik dat ze daar niet op letten, en dat ze niet vlak na mij het toilet gebruiken.

Ik probeer me er niet te druk om te maken. Toen ik jonger was had ik er veel meer last van en vond het ook veel genanter (middelbare school, van die toiletten bijna zonder privacy, met alleen een houten schot ertussen ) Vaak ging ik tijdens de les zodat ik de toiletten even voor mezelf had, tussen de lessen door gingen er zoveel mensen dat ik liever dan niet ging.

Nouja, lang geleden. Mocht ik weer een school of studie gaan doen, kies ik wel een gebouw met mooie toiletten (leuk criterium voor studiekeuze).

Mijn huid en haar met zwemmen: ik ga altijd douchen na het zwemmen en was dan meteen mijn haar. Blijf wel de hele dag het chloor ruiken, aan mijn huid. Verder geen last in de zin van jeuk of roodheid, ik kan er wel tegen. (Zwem meestal niet meer dan 1 x per week, meestal veel minder vaak). Mijn haar: op zich was ik het wel, maar ik ben nogal een ijdeltuit met mijn haar. Het is nu best lang en ik wil het een beetje gezond houden. Meestal doe ik het tijdens zwemmen vast bovenop mijn hoofd en dan hoop ik dat t niet al te nat wordt. Heb ook de zwemslag die ik als kleuter geleerd heb dus mijn hoofd blijft gewoon droog Ben echt geen goede zwemster, haha.

t Zwemt trouwens veel lekkerder als je je niet druk maakt om je haar. Maar ben dus een tuttebol wat dat betreft. Als ik net mijn haar gewassen heb wil ik ook niet zwemmen: dan wacht ik liever tot het een paar dagen later vet is en toch gewassen moet worden.

Heb ook nog wel eens een badmuts opgedaan maar dat zit echt niet lekker. En niemand heeft dat (waarom eigenlijk niet..?) dus je zwemt een beetje voor gek dan.

Die militair... poeh. Lastig als iemand zo gek op je is en je t zelf eigenlijk niet zo goed weet.

Heb jij niet dat je eigenlijk iemand zoekt die slimmer is dan jij zelf? (ik wel ). Je hebt al een paar keer iets gezegd in de trant van gebrekkige intelligentie oid. Ik snap dat dat overdreven is, maar er zal ergens een kern van waarheid inzitten.

En als hij niet kan omgaan met je behoefte aan vrijheid en met je werk... dat is ook lastig.

Natuurlijk is het fijn om iemand te hebben die je steunt en er voor je is. En wel erg attent dat hij zo veel SMSt, zo attent zijn lang niet alle mannen. En het is heel fijn als iemand echt gek op je is. Maar als er een huwelijk op het spel staat is het wel een heel lastig verhaal.

Ik kan er verder weinig over zeggen hiervandaan. Gewoon je eigen weg gaan en hem tijd geven om dingen uit te zoeken.

Ik heb hier nauwelijks onweer gezien. Helemaal niet eigenlijk, alleen wat gerommel in de verte. Ik had al bedacht gewoon buiten in de regen te gaan staan, regen of douchen maakte niet zoveel verschil vond ik. Maar de bui was over voor ik het door had. Jammer, ik vind die zomerregen wel mooi.

Oh, één keer zo'n geweldige bui meegemaakt: op werkvakantie in Oost-Europa, dagenlang ontzettend heet en toen kwam de regen. Heel lang en heel hard. Wij stonden buiten, kleren gingen uit, shampoo werd doorgegeven, douchegel erbij... geweldig! Zit met big smile te typen. Eén van de reisleiders van toen is onlangs overleden, das wel raar. De groep zal nooit meer compleet zijn

Ik dwaal af

Ik had vanochtend het topic op gezondheid nog gelezen. Zal straks weer even kijken.

Een mens moest eigenlijk gewoon een reset-knop hebben he? Even resetten en alle kwalen zijn weg. Lijkt me geweldig!
quote:chocolover schreef op 20 augustus 2009 @ 19:40:

Ben gisteren niet wezen sporten dus ter compensatie vanochtend gestofzuigd, gedweild, wc en wasbak een soppie en ik was KA-POT! Kwam ik er ook nog es achter dat het internet het niet deed .. Grr.. Dus als een suf vogeltje op de bank gehangen. Wat een hitte he! Nu met die regen vind ik het wel erg lekker maar ik heb niks met dat warme weer hoor, bah!

Moonlight, hebben de schilders het wel getrokken vandaag? Pff zou van me stokkie gaan haha..

Ik heb mezelf een nieuw doel gesteld: ik ga morgen naar de kapper! Met mijn buuf, anders zou ik het niet durven.

Ik denk tot morgen!

Nou, same here dus, zonder internet! Ik ben echt verslaafd hoor, zeker op dagen zoals vandaag. Buiten te warm, 'huisarrest' vanwege schilders.

Ik vind dat je best veel gedaan hebt, al dat huishoudelijke werk, met dit weer?!

Goed man, naar de kapper! Ik ga nooit naar de kapper als ik depressief ben, omdat ik geen zin heb in dat geouwehoer (waar werk je, zit je nog op school, wat een weer he?). Wat onwijs goed dat je hulp aan je buren vraagt. Heb je goede band met ze?

Laat morgen maar weten of je tevreden bent met het resultaat
Bah, kan niet slapen. Koffie gedronken vanavond en dat moet ik eigenlijk niet doen 's avonds.

Ga ook een beetje liggen malen. Mijn denk-hoofd wil nog niet uit.

Vrijdag en zaterdag ga ik naar vrienden en lekker ouderwets ordinair feesten. Volgens mij ben ik sinds koninginnenacht (!) niet meer leuk uit geweest dus t wordt wel weer eens tijd.

Ben nog wel een paar keer weg geweest hoor, maar was toen eigenlijk depressief dus kon er niet echt van genieten. (dat ik uit kan gaan tijdens een depressie is wel redelijk nieuw overigens)

Hoop dat het gewoon ongecompliceerd leuk wordt, dat er geen rare exen rondlopen (oftewel ouwe scharrels). En dat ik niet te lang blijf hangen en te dronken word... maar aan de andere kant: wat boeit het voor die ene keer in de zoveel tijd. Heb dan alleen wel paar dagen nodig om weer in een normaal ritme te komen.

Nog even forummen en dan terug naar bed. Trusten!
Geen koffie voor het slapengaan drinken he Moon!

Klinkt leuk hoor, weer even uitgaan. Go with the flow.

Naar de huisarts geweest voor mijn hartgedoe (zie topic Gezondheid) en de enige goede arts aldaar getroffen (jippie) die het serieus nam, een grondige bloedanalyse heeft laten uitvoeren (kan maandag al bellen voor uitslag) en dan waarschijnlijk toch naar cardioloog.

Heb net ook de fysio 200 meter verderop gebeld en yes, ze werkt manueel (ik heb te vaak gestaan met tig andere patienten in oefenzaaltjes terwijl je niet manueel werd behandeld, mijn tante -als succesvol fysio- kan zich daar enorm over opwinden, en ik ook). Dus daar ga ik volgende week heen.

Na mijn examens en kuuroord ga ik op consult bij een esthetisch kliniek. Voor littekenverwijdering. Misschien dat ze er weinig aan kunnen doen, maar ik ben eruit: ik wil ze weg. Of iig sterk verminderd. Krijg er te veel vragen over, lelijk maakt het me niet maar de pijn die erachter zit, ik wil dat afsluiten.

Nog even geen sport voor mij, de arts raadt me zwemmen af, wandelen mag wel. Eitje gebakken, nog wat studiemateriaal uitgeprint dat ik zo in mappen ga steken, nog wat studeren vandaag. Morgen een paydate en dan kan ik meteen langs Dior om te vragen waar die fucking schoenen blijven. Al met al een aardige start van de dag. Gisteravond zat ik er volkomen doorheen, heb nogal gehuild, vond mezelf ongeschikt om met mensen om te gaan, directe aanleiding was militair natuurlijk. Maar goed, iedereen heeft weleens een baaldag, behalve wat wijn gedronken niks raars gedaan en blijf er niet in hangen, wat zo'n opluchting is, niet normaal.

Wat ga je doen bij de kapper Chocolover? Kleurtje of ander kapsel, of beide? Leuk hoor, en je gaat toch mooi maar effe! Ik hou trouwens wel van het mooie weer, mijn ramen moeten open omdat ik binnenrook en heb het nu gewoon koud, van mij mag het boven de 30 graden zijn, graag zelfs.
Morning!

Ben niet naar de kapper gegaan, was zo moe! Gisteren echt teveel gedaan :(

Zucht.. Mijn leidinggevende had aangegeven dat ik de HR manager voor het Arbo probleem moest hebben. Gisteren niet te pakken gekregen, bel ik vandaag krijg ik te horen dat mijn vestigingsmanager mij gaat bellen. Horror. Die is echt keihard!

Zit al helemaal in de stress want ik ga half 1 fietsen (ja ik ga het proberen) naar de masseuse. Zit zo vast! Maar ja, wat nou als ze tijdens mijn massage belt? Zal ik gewoon mijn mobiel aanlaten? Masseuse is op de hoogte btw want zij is een vriendin. Maak mezelf weer helemaal gek van het idee dat ik haar ter woord moet staan. Zij is genadeloos en ontslaat mensen met kut redenen waardoor ze in haar gelijk staat.

Is er iemand die me even op mijn gemak kan stellen haha?
Eerst even een egopost:

Goedemorgen! Ik ben nu pas uit bed, lekker geslapen. De zon schijnt en de schilders zijn verdwenen

Ze hebben vanochtend alles afgemaakt, steigers weggehaald en zijn nu weg! (was netjes geweest om ze even te bedanken, maar ik dacht ze nog wel te zien. Vader heeft ze wel bedankt)

Vanavond feest voor de boeg en ik heb er wel zin in. Effe weg, even niks aan mijn hoofd.

Ga nu jullie even lezen
Digi, dat klinkt ook wel als een goede ochtend! Wat een opluchting dat je de goede arts trof. Kun je vooraf niet aangeven wie je wilt? (kan hier wel en is erg fijn)

Goed dat er grondig onderzoek gedaan gaat worden.

En fijn dat je naar de fysio kunt. Gewrichtsklachten waren het toch? Hoe lang heb je die al?

(ben altijd wel geinteresseerd in gezondheidsdingetjes, lees ook alles wat los en vast zit... gewoon interesse dus)

Wat goed dat je gisteren geen rare dingen gedaan hebt, in je verdriet. Ik bedoel: een fles wodka is zo op in zo'n toestand en de planten liggen ook snel genoeg op de grond, inclusief de rest van het interieur. Netjes hoor!

Die militair maakt wel een en ander los he? Maar moet jij de schuld dan op jezelf betrekken? Hij is degene die getrouwd is en daar kennelijk problemen mee heeft. Maar daar kun jij in eerste instantie niks aan doen.
Chocolover.... adem in... adem uit... relax!

Die kapper kan later ook wel he. Goed dat je t even hebt laten zitten. Niet meteen teveel dingen op een dag.

Lekker dat je gemasseerd gaat worden. Oh je bent al onderweg natuurlijk. Hoop dat die bitch niet belt tijdens het masseren.

Fijne dag!

t Is hier lekker zonnig en niet te warm. Ga lekker even buiten zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven