Stap voor stap: kleine plannen, grootse toekomst

21-07-2009 16:28 2152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, speciaal voor Moonlight, IrisH en de anderen die Iry's topic een beetje vervuilden met onze plannen en kleine minisuccesjes

Uiteraard voor iedereen bedoeld, niet enkel bovengenoemde.

Waar het om draait? In een dal zitten, lusteloos zijn en eruit willen komen. Over ineens teveel doen en dan weer inzakken. Over faalangst. Je mislukt voelen. Maar ineens beseffen dat je, als je elke dag een klein stapje zet, je doel ook wel bereikt. Carpe diem, en globale plannen. Doelen hebben, maar bewust niet teveel doelen in 1 keer en geen onmogelijke deadlines creeeren.

Dus gooi je stappenplan neer, je wensen, hoe je dat wil bereiken, adviseer en motiveer elkaar, er is plaats om te lachen, te huilen, voor succes en mislukking.

Was getekend: een succesvolle mislukkeling
Wat is het rustig hier! Hoop dat jullie een leuk weekend gehad hebben.

Ik heb een superweekend gehad. Maar ik heb ook iets heel doms gedaan... shame on me
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Mijn weekend was goed! Ik heb mijn eerste dag zelfstandig zijn achter de rug en het ging prima. Alleen het afscheid was even moeilijk... maar geen issue. Dus ja, veelbelovend wel, ik heb erg zin om weer wat te gaan doen. Het hangen komt me de keel uit, ik wil weer wat om handen hebben.

Hoe is het met jullie?

Moon wat voor doms heb je gedaan? Ik heb ook veel domme dingen gedaan maar vaak was het meer impulsief dan dom. Ik kan je niet dom vinden eigenlijk waarschijnlijk is er wel een plausibele verklaring voor deze uitglijder. (Je hoeft het niet te vertellen).
Wat goed Iris! Ja logisch dat het ook emotioneel is maar verder wel heel leuk!

Ik wil het wel vertellen hoor, maar misschien haal ik het later weer weg...

Geheel tegen mijn principes het bed gedeeld met een bezette man afgelopen nacht. Klote, want ik wist gewoon niet dat hij nog een relatie had. Dat straalde hij ook absoluut niet uit.

Ik was nogal beschonken en zou in eerste instantie gewoon blijven logeren in t betreffende huis (dat overigens vol lag met logés, niks raars aan).

Nouja, van t een kwam het ander. Vond t wel prima.

Alleen toen hij vanmiddag tussen neus en lippen door meedeelde dat hij naar zijn vriendin ging wist ik niet wat ik hoorde. Kut kut kut.

Deze jongen (hij heet even Pietje) ken ik al een aantal jaar. Gewoon van gezicht en van af en toe een praatje. Ken ook zijn meeste vrienden... zij mij... etc. Mag dus heel hard hopen dat hij zijn bek houdt, dat deze relatie (van al een aantal jaar volgens mij) hier niet aan kapot gaat.

Gelukkig heb ik zelf mijn bek weten te houden (jullie zijn de eersten en mogelijk ook enigen die dit te weten krijgen ). Had vanmiddag heel erg behoefte dit even te delen met iemand maar heb gelukkig geen vrienden hierbij betrokken, hoe minder mensen t weten hoe beter.

En ik snap het gewoon echt niet. Ben niet eens boos of gekwetst of whatever (zit nog in een roes, van alcohol, weinig slaap en veel feest). Gewoon stomverbaasd: waarom wilde hij dit? Hij heeft echt gevraagd of ik bij hem wilde slapen... hij was wel dronken maar wist echt wel wat hij deed.

Stomme vent.

Overigens heeft iemand anders mijn weekend weer ruimschoots goed gemaakt, dat is wel leuk
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Da's niet dom Moon, dat is dom van hem. Hou je mond maar ja, want jij wordt de kwaaie piet zo. Maar gelukkig is je weekend toch nog leuk geworden.

Zozo Iris, het eerste weekend zelfstandig. Fijn? Ja he?

Ik zit maar met die vermoeidheid, ik kom langzaam op gang en studeren gaat moeizaam. Logica is een vak vol geabstraheerde argumenten en dan moet je een knop omzetten in je kop. Je krijgt zo veel informatie en met zo'n duf hoofd lukt het niet. Had ik maar amfetamine, echt. Vandaag nog een paydate gehad, wilde even seks en er even uit, en geld, dus hop. Woensdag de twee examens, ik heb al een leuke vraag voor de prof (hij is de decaan, wiskundige en wetenschapsfilosoof en hij mag me nogal vanwege een antichristelijk werkje dat ik voor hem heb geschreven): of hij de argumenten uit het christendom in logische vorm kan gieten en zo kan aantonen dat ze vals zijn (kan via de argumentatieleer maar da's meer beschrijvend, logica -hoewel er veel systemen bestaan- kan dit middels abstracties). En de volgende vraag is dan: in welk logisch model zouden de claims wel waar kunnen zijn? Hem kennende heeft 'ie er al een artikel over geschreven, of zegt 'ie dat ik mijn thesis daar maar over moet schrijven, haha.

Militair denkt nog aan me blabla, en vertrekt ongeveer nu met het vliegtuig naar het buitenland voor werk. Ik ben veeeeel dommer dan jij Moon, ik leg het bijna altijd aan met getrouwde kerels, dus meet je maar aan mij
Ik benijd je niet, qua geabstraheerde argumenten etc. Mijn hoofd is nog half verdoofd, zou er niks theoretisch in krijgen nu.

Kut zeg, die vermoeidheid. Ik hoop dat je desondanks kunt studeren... en anders: overmacht.

Wel lekker rustig, dat de militair weg is. Of mis je m?

Tja, ik zei altijd: van bezette mannen blijf ik af. En stond daar ook volledig achter, zelfs als ik te bezopen was om op mijn benen te staan: kerels met een vriendin / vrouw moet ik gewoon niet.

Vind t ook smerig dat Pietje nu mogelijk weer bij vriendin in bed ligt. Mag bijna hopen dat ik ze een SOA bezorgd heb of wat anders (nee... dit meen ik niet... maar toch)

Vanochtend kon ik overigens wel onder tafel kruipen van schaamte, er is namelijk nog een man in het spel. Die heet even Joop

Ken Joop ook al jaren en gemiddeld zoenen of sexen we één keer per jaar en daar blijft het altijd bij. Maar ik vind m altijd leuk, hij mij kennelijk ook, we zijn alleen niet zozeer relatiemateriaal voor elkaar.

Joop maakte mij vrijdag al heel blij door te zeggen: Hey Moonlight, hoe is het? Je ziet er heel goed uit! (er zit ook een negeerstand op Joop namelijk... dus dit was nogal spontaan voor zijn doen)

Vrijdag tegelijk van t feest weggegaan, hij naar een vriend, ik naar een vriendin. Zaterdag weer beiden tot eind blijven hangen en toen werden we uitgenodigd voor de afterparty bij Pietje (bovenstaande Pietje dus). Die hele afterparty bestond niet verder, maar ok.

Ben dus met Joop en Pietje naar huis gewandeld vannacht. Pietje wilde van alles weten over mijn hobby's, of ik van handboeien houd, dat soort vragen. (En Joop weet dat toch wel zo ongeveer, dus kon vrij eerlijk antwoorden)

Maar eenmaal daar thuis viel Joop in slaap, ben ik dus op Pietjes kamer beland. En vanochtend durfde ik eigenlijk Joop niet onder ogen te komen.

Maar zijn reactie: Goedemorgen! Heb je nou serieus bij Pietje in bed geslapen? Met een big smile. (Wat een opluchting )

(dus die weet t wel n beetje... maar hij houdt zn mond, weet ik vrij zeker)

Overigens vandaag de hele dag met de zgn Joop doorgebracht en dat was erg leuk. Hij is nog steeds geen relatiemateriaal, maar ben erg blij: hij woont namelijk in de stad waar ik heen wil verhuizen!

Dan ken ik daar in ieder geval 1 persoon en dat is voor mij een heel fijn idee.

Stom verhaal dit. Moon en drank en de mannen... Tja.

En die Pietje kan echt het rambam krijgen. Met zijn beperkte IQ
Hahahaha Moon, dat beperkt IQ

Oh ik heb ook echt van die verhalen. Maar ik schaam me niet. Boeit mij 't allemaal. Haha! 't Is dat ik zo goed betaald word voor een niet zelden slechte fuck, anders zou ik nog meer van dat soort verhalen creeeren. Maar nu geen zin in one night stands.

Militair, weet niet of ik hem nu echt wil.....ik mis wel de fameuze intellectuele klik, maar die heb ik eigenlijk nooit. En meneer zou wel willen samenwonen en mij...onderhouden. Blegh, fuck off, ben zelfstandig en onafhankelijk, niemand die me iets verbiedt! Maar mis z'n aandacht wel.
Die heb ik van jou he, die uitspraak.

Ja... als ik er nou geld voor gekregen had... he. Dan had was t tenminste niet voor niets geweest

Moet wel zeggen: Pietje heeft door de jaren heen al vaker achter mij aan gezeten, en hij heeft ook iets, lichamelijks een soort aantrekkingskracht. Niet dat hij zo good looking is, maar hij heeft iets... alsof hij mensen naar zich toe zuigt. Ofzo.

Maar hij is verder dus echt een stuk dommer dan ik dacht. En jong ook. En hij belazert zijn vriendin, weet ik dus nu.

Kan me zo goed voorstellen dat je zijn aandacht mist... ik heb het gewoon nu al: niemand in de buurt die even de armen om mij heen zou slaan, niemand om mee te dansen vanavond na twee nachten van feesten.

De intellectuele klik... herkenbaar. Ik kan zooo verliefd worden op mensen die echt intelligent zijn. Kom ze niet dagelijks tegen nl

Maar ik ken m wel, die klik... auw... pijnlijk gewoon (want gedumpt).

Eén ding weet je wel met die klik: als ie er niet is, komt ie ook niet.
LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA LOGICA

NU BEGINNEN DIGI!!!

(even ter ehm aanmoediging)
Hoop dat t geholpen heeft. Succes in ieder geval!

Ik ben nog n beetje herstellende van t weekend. Was vanochtend te vroeg wakker (naar mijn zin) en wel heel vrolijk, maar voelde dat mijn lichaam de dag nog niet aan kon. Dus nog maar even gedoezeld op een half pammetje en nu gaat t beter.

Koffie erbij... en t is hier nog steeds heel lekker weer!

Ben twee dagen weg geweest maar t lijkt alsof ik er drie weken tussenuit geweest ben. t Heeft me veel goed gedaan! Ook wat goede gesprekken betreft was het een zeer geslaagd weekend.

Volhouden dit Moon, volhouden, volhouden. Elke ochtend blij opstaan en nooit meer depressief.

(das ook even ter aanmoediging)
En Iris, hoe is jouw dag begonnen... in je mooie casa?
En nu is het tijd voor project haar-uit-de-knoop. Hoop dat het me lukt zonder schaar
Haha herkenbaar Moon.

't Is interessant nu ik de theorie ben gepasseerd van de logica, nu aangekomen bij de kern van de wetenschapsfilo en heb nog meer vragen voor de prof mbt de paradox van Zeno. Als ik het daar op kan sturen 'win' ik. 't Is een open-minded vent en hij houdt van origineel denkers (weinigen daar hoor).

Bloedonderzoek, de uitkomst is: bloedwaardes om jaloers op te zijn zo goed (letterlijk citaaat). M'n hart hou ik dan maar in de gaten (zowel letterlijk als figuurlijk...) en mocht het niet beter gaan, dan ga ik maar toch voor de cardioloog (zei de arts me ook).

Honger, wil iets vreten, ik ga een ijsje halen. Een magnum. Mijn cholesterolwaarde is extreem laag dus dat kan er makkelijk bij
Wow wat fijn dat je bloedwaardes goed waren! Ik zeg altijd maar: Het is ook goed om te weten wat je NIET hebt.

Dus nu veel Magnums eten en dan evt binnenkort naar de cardioloog

Ik moet ook even wat eten. Leef echt in een wolk vandaag... even dit, even dat. Halverwege een MSNgesprek de was gaan doen, thee zetten en t bijna vergeten op te drinken.

Net fijn iemand buiten laten staan die aanbelde: ik loop in bikini met doorschijnend jurkje eroverheen: niet geschikt voor derden. Wist ook al wie er voor de deur stond: hele goede reden om NIET open te doen

En nu ging ik naar binnen om wat te eten te maken en dan weer in de zon te gaan zitten... maar ik vind mezelf terug op het forum. Pffff... Hoop dat ik morgen weer op aarde land want dit is niks.

Studeren lukt je aardig zo te lezen. Wanneer is t examen?
Vandaag ben ik gestopt met mijn antipsychotica. Ben benieuwd hoe het dan gaat.

Vanavond hoop ik wat langer te reageren!
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Spannend IBI!

t Gaat wel snel met afbouwen nu he. Houd ons op de hoogte (maar voel je ook weer niet verplicht hoor )
Nou gaat niet zo best hier. Dacht dus gisteravond dat ik er echt klaar voor was om te stoppen met die medicatie.

Ik heb denk ik onderschat welke invloed dat kleine pilletje voor invloed heeft op mijn lichaam want ik heb maar 2 uur kunnen slapen.

Is toch niet normaal? Dat je gewoon niet slaapt zonder zo'n pil?

Psychiater is met vakantie en daar baal ik van want ik wilde overleggen of ik nou door moet zetten met stoppen of toch nog even wachten.

Ik baal er zo van!

Doelen voor vandaag:

- Douchen (geloof me dat is een groot doel) NIET GELUKT

- Opruimen GELUKT

- Gesprek met thuiszorg GELUKT

- Proberen niet te gaan slapen GELUKT
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
He balen IBI!

Beetje raar eigenlijk dat de psychiater dit gepland heeft op een moment dat hij er niet is.

Wanneer komt hij terug?

Ik mag eigenlijk geen advies geven hier, forum, blabla, maar ALS IK JOU WAS... dan zou ik t nog even blijven slikken tot psych terug is. Gewoon omdat je nog niet weet wat je te wachten staat met 'afbouwen' / 'afkicken' en je daarin begeleid hoort te worden door je arts. Die hoort stand by te zijn voor als er iets is, vind ik.

Je hebt al zoveel afgebouwd, misschien mag t ook wel iets langer duren.

Ik heb ook niet best geslapen. Was klaarwakker en heb nog uren op t forum gehangen. In bed nog een tijd wakker gelegen, tot een uur of 4 denk ik. Volgens mij heb ik mijn ritme verkloot

Tante belde net of ik mee ga boodschappen doen en ijsje eten met haar en de kids. Ga ik wel even doen vanmiddag, maar ook op tijd weer weg, moet koken hier.

Fijne dag allemaal. Ibi, sterkte vandaag. Digi, succes met leren / tentamens!!
Ik zit zo te twijfelen zelf ben ik het met jou eens moonlight. Maar mijn thuiszorg medewerkster gaf als advies om door te zetten omdat het nog maar een kleine stap is en ik nu redelijk stabiel ben.

Ik vind het zo enorm lastig!

Zo net boodschappen gedaan en zowaar besloten ook te gaan koken. Ga dus aardappelen met bloemkool en kipfilet eten.

Hoe was het met je tante Moonlight? Ik lees dat jij vannacht op het forum was dus ik had misschien nog wat aanspraak gehad. Was er vanuit gegaan dat er niemand zou zijn en was dus maar niet op het forum gegaan.
Vervelend IBI, in mijn ervaring duren die klachten wel een paar dagen (4) en daarna wordt het minder.
Ja heb heel lang op forum gezeten. Was nog niet echt moe. Op een gegeven moment naar bed maar als je dan toch niet slaapt kun je er ook wel weer uit

Was verder bijna niemand, alleen wat depressieve mensen op De Biecht. Volgende keer als je wakker bent gewoon even checken he, t forum (hoewel ik hoop beter te slapen komende nachten)

Ja was gezellig met tante. We gingen met de auto naar een plaats hier in de buurt (leuk stadje). Tante moest naar opticien en ik heb zolang de kinderen ge-entertaind. En wafel met ijs en slagroom gegeten

Daarna met de auto door de wasstraat. Leuk man... leek wel een kermisattractie. Al die grote borstels die staan te dansen voor je auto... voor die kinderen ook geweldig. Ik zei al dat ik het volgende rondje wel wilde betalen... en we vroegen ons af hoe t gezicht van het mannetje van de Carwash er dan uit zou zien.

"Nu de Carsplash extra met drogen en wax alstublieft... " Was gezellig dus :-)

En ze hebben me meegevraagd op vakantie. Iig: of ik 1 of 2 nachtjes langs wil komen. Vind t heel lief dat ze t gevraagd hebben, denk er even over na.

Ik moet ook koken. Oh... met spoed eigenlijk. Laterz!

(misschien nog 1 nachtje aankijken hoe t gaat zonder AP...? )
Iris, hoe gaat het in je casa???
Eindelijk doet mijn internet het weer!

Morgen ga ik weer mee-posten, nu moet ik echt naar bed want de slaap heeft me te pakken. Goodnight, sleep tight..

Maar wilde jullie toch even laten weten dat ik er nog ben! En dat ik het gemist heb mijn verhaal te kunnen uiten :D Wat een forum wel niet met je doet!

Tot morgen!
Tot morgen!

Fijn he, zo'n forum. Wel verslavend ook. En jammer dat er soms mensen tussen zitten die zo kunnen zeuren Bedoel niet hier hoor!

Ben gaar, moe, chagrijnig. Alleen nog geen zin om naar bed te gaan... straks lig ik en dan ben ik alsnog klaarwakker. En dat gedoe vooraf altijd: tandenpoetsen enzo. Gedoe allemaal!

En mn leeslampje is al een hele tijd kapot en ik weet hoe ik t moet maken maar heb het nog niet gedaan. Lastig hoor, iedere keer grijp ik naar die schakelaar en steeds weer de teleurstelling

Dus... morgen beter humeur hoop ik
Chocolover,

Vreselijk als je internet het niet doet he! Welterusten voor vandaag en tot morgen.

Ik lig nu in bed. Ben nog niet moe, maar moet slapen van mezelf. Heb besloten om nog maar geen ap in het nemen en het nog even aan te kijken.

Heb wel rustgevende muziek opgezet, kijken of dat werkt.

Moonlight,

Hopelijk is je humeur beter morgen. Erri dat je lampje het niet doet. Bij ons is het ganglicht kapot (moet gewoon een nieuwe lamp in gedraaid worden) maar het is al zeker een week en telkens weer denk ik: kut die lamp ja.

Vandaag wel een nieuwe lamp gekocht. Hopelijk ga ik hem morgen ook daadwerkelijk erin draaien.

Trusten alvast!

Digi,

Hoe gaat het met jou?
Ik ben er weer uit

Vind het gewoon irritant om in bed te liggen als ik toch nog niet in slaap val voorlopig. Ga nog wel even wat eten ofzo.

Moet van t lampje alleen het schakelaartje repareren. Zo klaar (hoewel schroevendraaier zoeken misschien wel wat tijd kost). Overdag denk ik er alleen niet aan en 's nachts geen zin in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven