Stap voor stap: kleine plannen, grootse toekomst

21-07-2009 16:28 2152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, speciaal voor Moonlight, IrisH en de anderen die Iry's topic een beetje vervuilden met onze plannen en kleine minisuccesjes

Uiteraard voor iedereen bedoeld, niet enkel bovengenoemde.

Waar het om draait? In een dal zitten, lusteloos zijn en eruit willen komen. Over ineens teveel doen en dan weer inzakken. Over faalangst. Je mislukt voelen. Maar ineens beseffen dat je, als je elke dag een klein stapje zet, je doel ook wel bereikt. Carpe diem, en globale plannen. Doelen hebben, maar bewust niet teveel doelen in 1 keer en geen onmogelijke deadlines creeeren.

Dus gooi je stappenplan neer, je wensen, hoe je dat wil bereiken, adviseer en motiveer elkaar, er is plaats om te lachen, te huilen, voor succes en mislukking.

Was getekend: een succesvolle mislukkeling
Klopt helemaal, dat je in die negativiteit blijft hangen. Word er nog naar van als ik aan die groepstherapie denk. Je kon je ook nergens terugtrekken: we liepen maar een beetje van therapieruimte naar rookhok naar therapieruimte naar rookhok. En als we dan naar huis gingen wist ik echt niet wat ik met die vrije tijd moest. Twee keer per week kocht in een tijdschrift en daar was ik dan een uurtje zoet mee (dat was bijna het hoogtepunt van de week), verder was ik gewoon leeg na zo'n dag therapie.

Lijkt me toch heftig, Ikbenik. Ook op je 20e heb je nog zoveel behoefte aan ouders. Maar dat weet je al... hoef ik niet meer te vertellen hier.

Toch:

Altijd fijn, de sprintjes naar de pot. Ik had het vanmiddag met koffie. Werkte nogal laxerend (en ik had al de halve dag op t toilet doorgebracht).

Hoe is het verder met je maag en darmen Digi? Op de koffie en thee na?

Of die militair wel of niet met zijn vrouw verder wil zou idd los van jou moeten staan. Groot gelijk dat je t m zelf uit laat zoeken.

Nou ik ga maar weer op de bank liggen met een koude washand op mijn kop. Hoop dat de verbranding een beetje wegtrekt.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:Elmervrouw schreef op 14 augustus 2009 @ 23:07:

[...]

Dat hoop ik dan maar, want het is eerder ook al misgegaan (ik zal jullie het hele verhaal van mijn banen en uitval maar besparen). Ik zit er nu dus ook echt tegenaan te hikken, hoe het allemaal moet, kan of wat ik wil. Heb echt een blackout wat het hele item werk betreft.

*gaat bijlezen*

Het blijft lastig he. Ik denk dat timing het codewoord is, vooral niet te snel willen. En dat je iets vindt waar je hart ligt, zodat het niet teveel energie kost en je wel veel oplevert.

Makkelijk praten hier, ik heb het zelf ook nog niet gevonden. Maar voor jou: veel succes en sterkte.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Hé hoe is het hier? Allemaal rustig en tevree?

Hier gaat alles wel oké, heb het druk dus das fijn. Ik ben nu alleen thuis (mijn vent is aan t werk) en heb zin in een heerlijk avondje lachen dmv een reltopic. Wie maakt ff een fake nick aan en heltp?
Haha Milaatje, open gewoon een topic op de Kinderpijler met 'ik ben zwanger en eet rauw vlees en ik rook twee pakjes per dag' dan heb je je rel wel!

Ik word schijtziek van die zogenaamd stoute achtergrond op de site.
helemaal mee eens digi vindt die achtergrond ook 3maal niks.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Schermpje klein maken, dan zie je de zijkant niet meer!

Ik ga niet mee rellen, ga zo slapen. Veel plezier hoor
http://www.weeronline.com/Belgiee/Brussel.htm

Morgen 28 graden en zon! Ik ga mijn Afrikaanse jurk (tot op de grond, met soortement van kralenhalternek) aantrekken. Digi in kleur

Dan lak ik mijn nagels eens bescheiden rood ipv zwart. Ook op het oog van de examens, zwart komt zo hard over, je kan beter iets zachter doen. Ik heb een examen argumentatietechnieken en mooie mensen schijnen overtuigender te zijn, dus in die functie kleed ik mij eens mooi aan, gigahakken en donkerrode nagels. Sja, dat is ook argumentatie, prof!
Sexy Digi!

En misschien moet ik maar een topic openen, haha,

Die achtergrond, die had ik nog niet eens gezien. Ik dacht heel naief dat het brave tegeltjes waren. Vind het enorm naar voor de ogen.
Helemaal vergeten te schrijven, maar ik heb afgebeld voor morgen. Heb echt nog veel pijn aan die getrokken tand en ik red het gewoon niet.

Was wel makkelijk want ze namen niet op en heb de voice-mail ingesproken.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Ben jij dat op die foto trouwens Milaatje?

Die Afrikaanse jurk maakt me iets liever, normaal loop ik in zwarte strakke kokerrokken enzo. Wel lekker exotisch, die jurk. Morgen is het een feestdag hier, da's wel jammer. Anders had ik een nieuw mes kunnen kopen ofzo (een klein zwaard ofzo).

Klote Ikbenik van die tand. Ik ben al jaren niet meer naar de tandarts geweest, enkel om mijn kaak -auw- terug in de kom te laten zetten en een behandeling voor -ieuw- necrotiserende tanden.
quote:Digitalis schreef op 15 augustus 2009 @ 00:36:

Ben jij dat op die foto trouwens Milaatje?

Die Afrikaanse jurk maakt me iets liever, normaal loop ik in zwarte strakke kokerrokken enzo. Wel lekker exotisch, die jurk. Morgen is het een feestdag hier, da's wel jammer. Anders had ik een nieuw mes kunnen kopen ofzo (een klein zwaard ofzo).

Klote Ikbenik van die tand. Ik ben al jaren niet meer naar de tandarts geweest, enkel om mijn kaak -auw- terug in de kom te laten zetten en een behandeling voor -ieuw- necrotiserende tanden.

Mijn avatar?

Nee, dat is milla jovovich.

Inderdaad jammer dat je geen zwaard kan kopen. Misschien je keukenmes? En geen bh aan hé. Hangtieten is een must in een afrikaanse jurk
De foto is me te onscherp om Milla te herkennen, maar nu snap ik je naam

Ik draag zelden een BH, niet nodig. Ik heb moeder natuur een handje geholpen toen zij mij uitrustte met leuke zaken als lange benen, smalle taille en lichtbruine huid, maar ze mijn borsten vergat

Heb genoeg mooie dolken hoor maar ook een keukenmes

Vroeg uit de veren vandaag. Ik veerde letterlijk uit mijn bed. 't Is nog steenkoud zeg, maar moet wel even luchten vanwege mijn rookgedrag.

Ik snap Dior niet, ik had schoenen besteld uit een ander filiaal maar ze zouden er nu moeten zijn en ben nog niet gebeld. Het gaat om een schoen die permanent in de collectie zit:

Miss Dior Peeptoe 12cm hak

M'n Gucci's zijn in Italie ter reparatie en heb nu enkel 1 paar peeptoe's van Sergio Rossi waar ik heel de tijd op loop maar de onderkant van de hak moet ook worden gemaakt.
Wauw digi wat een mooie schoenen! Ik wou dat ik dat soort schoenen kon dragen, maar het is niet voor me weggelegd.
Ha, ik zie Milaatje ook voor me als op de Avatar.

Opgelucht, IBI, dat je niet naar het familiefestijn hoeft?

Ik heb zojuist mijn hoofd voor de helft ingesmeerd met factor 30 en voor de andere helft met factor 6. Ziet er niet uit maar ik ga de komende uren ook niet over straat.

Het is hier niet eens zo zonnig, maar volgens mij wordt het in de loop van de middag beter.

Klinkt super Digi, die jurk. Mooie schoenen ook, jammer dat je er zo lang op moet wachten.

Hoe lang ben jij? Als ik bovenstaande schoenen zou aantrekken komt ik uit op 1,90 en dat vind ik net ff te. Of ik moet een vent hebben van 2,10: dan is het handig!

Vooropgesteld dat ik erop zou kunnen lopen... ben bang dat dat heel wat oefenwerk vereist

Mila, nog lekker aan het rellen geweest?

Ik had me verheugd op een rustig weekend. Ouders weg, schilders weg (er lopen al een paar dagen schilders rond het huis... heerlijk dat ze even opgehoepeld zijn).

Heeft mn broertje al zn mongolenvrienden uitgenodigd.

Heb altijd het idee dat ik daar niet over mag klagen omdat ik op mijn leeftijd hier al lang niet meer hoor te wonen. Maar heb helemaal geen zin in die gasten!

Gelukkig breekt de zon net door, kan ik weer naar buiten.
Ow de zon is alweer weg. Maar ik ga toch naar buiten!!!
Haha herkenbaar hoor Moon, ik zou mij ook zo voelen. Ik ben trouwens 1.70m, dus met die hakken wel lang en langer dan de meeste mannen hier, maar niet enorm lang.

Het was gezellig en ik heb een begonia met gele bloemen van 'm gekregen. Nog een plantenkindje dus! Maar deze heeft wel veel water nodig, dus nu staat 'ie in de vensterbank en voer ik 'm elke dag maar water. Hopelijk wordt de Bromeria niet jaloers.

Ik heb tomaten gesneden en eitjes gebakken voor brunch, ik voelde me zowaar volwassen. Twee eieren in 1 slechte pan op een halfwerkende pit, op zich nog een prestatie ook. Helaas kreeg ik enorme buikpijn en werd ik misselijk. Later op de avond uit eten en mijn maag barstte gewoon zo ongeveer, wat een tegenvallers allemaal (thee uitkotsen, Red Bull uitkotsen, etcetera) qua gezondheid. Als die aanhoudt kan ik dus weer naar het ziekenhuis en dan mag ik onder narcose voor een grondig onderzoek. Niet fijn. Maar ok, er valt wel te leven met geen caffeine en zware thee, maar gewoon tomaten enzo, dat is vreemd en vervelend. Maar laat ik nu maar dingen eten die ik zeker weten binnenhoud en muizenporties, heb geen tijd voor maagproblemen nu en ik ben al blij dat ik het meeste wel kan eten.

Had mijn kamer nog schoner gemaakt en zelfs een handzeeppompdingetje gekocht, in roze, staat leuk. Als alles rustiger is ga ik eens leuke plaids kopen voor over mijn zetels. Vind dat best leuk om te doen, inrichten, ben ook erg creatief, zeker met ruimte, want altijd kleine kamers gehad. Wellicht nog een nieuwe TV want de mijne is 12 jaar oud (antiek dus) en ik ben de afstandsbediening kwijt (ben bang dat die universele afstandsbedieningen niet werken op zo'n vooroorlogse TV).

Vandaag toch bijna geen zon maar het schijnt erg warm te worden deze week.
Ha, ik had ook eitjes met tomaat gisteren Ik zag die rijpe tomaten gisteren en daar moest ik gewoon iets mee doen!

Wat klote dat het er allemaal weer uit kwam Kan het niet door de Red Bull komen? Ik word na 1 blikje Red Bull al niet goed (vind het gewoon smerig )

Wat klinkt het gezellig allemaal. Wel een uitdaging, die begonia. Mijn TV is ook ongeveer zo oud, gekocht van mijn salaris van mijn eerste winkelbaantje. t Is gewoon een hele goede TV, zo één uit de vorige eeuw. Zo worden ze niet meer gemaakt hoor! En zelfs mijn afstandbediening heb ik nog (bijna een wonder na al die verhuizingen).

Hier gaat t gezondheidstechnisch ook niet zo goed. Werd rond een uur of 7 al wakker met buikpijn. Daarna nog wel wat geslapen maar niet echt lekker meer, met die rommelende buik. Intussen alweer heel vaak naar de wc geweest en nu moet ik wel leeg zijn ondertussen.

Misschien komt het toch door de emoties, die darmklachten de laatste dagen. Ik voelde al een soort verdriet opkomen begin van de middag - dacht: ik houd me nog even goed tot iedereen weg is hier. Maar dat ging eigenlijk niet. Mijn moeder begon nog over een boek over psychiatrie (van de vrouw die vorige week bij Zomergasten was, naam kwijt) en toen begon ik weer over de behandeling tijdens zo'n opname, hoe ouderwets dat is. Meteen zo'n snik in mijn stem. Mijn moeder kan daar niet zo goed mee om gaan, wil dan meteen het gesprek afkappen (we zijn niet zo goed met 'verdriet' hier.

Het is vandaag 4 jaar geleden dat ik opgenomen ben. De Zwarte Dag in mijn leven waardaar ik voorgoed veranderd ben.

Ik ben zooo verdrietig. Heb net even hard liggen huilen op bed, heb er al heel wat zakdoeken doorheen gejaagd. Lang leve de zonnebril want ik zie er echt niet uit. Meestal kan ik niet zo goed huilen, maar nu stromen de tranen flink. Ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan. Misschien moet ik een paar dagen in mijn eentje weg, naar een camping ofzo. Ik kan hier in huis gewoon niet goed met mijn emoties omgaan. 'Men' huilt hier niet zomaar met iedereen erbij... dat is gewoon ingesleten patroon. Ik kon steeds niet goed bij mijn emoties... nu ze zich aandienen moet ik het misschien gewoon laten komen.

Ik ben zo ontzettend blij met jullie en met dit topic. Heb vandaag ook aan mijn moeder verteld dat ik met 'lotgenoten schreef'. Das een soort eufemisme voor "ik zet tegenwoordig alles openbaar op internet in de hoop dat niemand mij herkent".

Heb ook bedacht dat ik misschien toch met mijn 'vriendinnen' hier over mijn verleden moet praten. Ik speel nu verstoppertje, wil ze eigenlijk niet zien omdat ik steeds vager voor ze word met mijn vage plannen omtrent werk enzo. Als ik geen contact met ze heb kunnen ze ook geen moeilijke vragen stellen, denk ik dan. Maar het werkt niet op deze manier, en is ook niet eerlijk t.o.v. hen. (hun?)

Even genoeg. Dit lucht op. Ben ook alweer iets rustiger omdat ik een lorazepam heb genomen. Krijg altijd hoofdpijn van huilen.

voor jullie
Wat klote Moon! Je mag ook altijd een dagje Brussel doen als je wil he? Ben je ook effe weg. Ik zou het bij mijn ouders ook niet uithouden, hoewel ik nu wel een goede band met ze heb. Of ook een kuuroord?

Heb net een eitje op, dat gaat wel, ga zo naar de zonnebank. En moet daarna maar weer die powerpointpresentatie bestuderen, is voor examen.

Normaal verdraag ik Red Bull wel. Straks maar weer proberen. Waar ik steeds mee zit, is een te hoge hartslag. Ik mag dan niet eens sporten (staat op de website van de personal trainer). Ik wil dus echt helemaal niets meer gebruiken qua medicatie want ik had altijd een zeer lage hartslag. Denk dat ik dat krijg door valium (dat gebruik ik af en toe, al helpt het niet zo, moet echt olifantenporties slikken).

Soms kun je echt zo'n kutgevoel krijgen he als je terugblikt. Kun je vriendinnen niet mailen? Heb ik ook weleens gedaan. Dat ik gewoon in de knoop zat en daarom even niet wilde langskomen, enzovoorts. Niet naar iedereen hoor, maar vantevoren inschatten wie dat zou begrijpen enzo.

Heb mijn daglichtlamp afgestoft. Heb zo weinig licht in mijn kamer en zo heb ik een beetje een natuurlijke lichtval in het donkere gedeelte van de kamer.

Wel fijn dat je wat hebt aan dit topic. Ik ook. 't Is toch gewoon ons hoekje, het motiveert en ik voel me iig niet alsof ik me moet schamen. Best fijn. Op van die lotgenotenfora kan ik echt niet meeschrijven, weet niet eens wat voor lotgenoten ik zoek. En lotgenoot, het woord klinkt zo slachtofferig. Ik vind die fora (of IRL groepen) ook zo demotiverend, je blijft zo hangen in bepaalde zaken en men wil niet eens dat het beter met je gaat lijkt het wel. Nee, niks voor mij.

Heb gister ook een nieuwe bos bloemen gekocht, een hele mooie met rode rozen, er zat zo'n stoffen rode lap om, die heb ik kunstig om de vaas geknoopt en dan ben ik helemaal trots op mezelf, haha. Dit keer zonder libelle want heb de collectie libelles vol. Gezellig hoor, die beestjes.
Over beestjes gesproken: ik heb net een hele tijd zitten kijken naar een mierrennest in de tuin dat ik per ongeluk gesloopt had (sorry mieren) Ze zijn nu druk bezig hun beschavinkje te redden.

Heel erg bedankt voor je aanbod Brussel. Ik zit nu meer te denken aan een paar dagen de natuur in (als ik dat uithoud... zo alleen) maar misschien mag t aanbod blijven staan?

Ja.. t is ook heel dubbel om bij mijn ouders te wonen. Toen ik net studeerde hield ik het hier nauwelijks een weekend uit als ik weer eens langskwam.

Nu zijn er verschillende redenen waarom ik toch weer hier woon:

* Te vaak verhuisd en had even behoefte aan een plaats waar ik langer dan een paar maanden kon blijven.

* Kan niet goed meer alleen zijn en dat ben ik niet hier

* Geld

* Vrijheid om af en toe te reizen zonder dat ik met huurkosten / planten etc. zit. Maar in de praktijk ben ik nog nauwelijks weggeweest. Op een of andere manier voegt het niet: de vrijheid opzoeken en vervolgens weer terugkomen bij ouders. Zou veel fijner zijn als ik iets voor mezelf had, dan komt die 'stap terug' er niet achteraan als je thuiskomt uit buitenland.

* Had steeds geen keuze gemaakt voor mijn nieuwe woonplaats. Hier in de buurt wil ik eigenlijk niet blijven, maar een nieuwe stad is nog wat eng. Eigenlijk weet ik nu wel waar ik wil gaan wonen (maar is nog steeds eng).

Maar er zijn ook wel wat redenen om weer weg te willen, het huis uit

Ik heb ook nooit behoefte gevoeld aan het manisch-depressieve patientenverenigingforum of wat ze ook mogen hebben. Ben ook niet lid van die club. Heb het idee dat mensen die daar veel tijd in steken er ook erg in blijven hangen. Maar zo'n hoekje op Viva is erg fijn. Tussen alle lipstick, zwangerschap, liefdesverdriet, en andere topics :-)

Ja het zou eerlijk zijn als ik een paar vriendinnen wel inlicht. Het probleem is: het is een 'clubje'. Een groep meiden (normaal niks voor mij) en er wordt best wel wat gekletst. Als A ruzie heeft met B heeft de hele groep er een mening over. Als C en haar vriend uit elkaar gaan en ze vertrouwt het D toe, dan vertrouwt D het de rest van de club toe, maar niemand weet iets.

Krijg alweer de kriebels als ik het lees, ik houd niet van dat soort achterdochtigheid. Dus ik ben bang dat er met 'mijn verhaal' misschien ook aan de haal gegaan wordt. Ben daarom heel voorzichtig met deze groep.

Gelukkig heb ik ook andere vrienden. Heb al eens bedacht dat - als ik met dit hele clubje geen contact meer zou hebben - dat het nog geen ramp zou zijn. Voor anderen binnen het clubje, betekent het clubje veel meer.

Ik zal nog eens nadenken wat ik vertel en aan wie (nee geen leugens deze keer, maar hoeveel waarheid ik kan zeggen).

Hoe hoog is je hartslag?

Ik probeer me beetje te verdiepen in hartslag in combinatie met sport, juist wat dingen over gelezen. (niet dat ik er nu verstand van heb verder...) Over sommige aspecten van gezondheid weet ik wel een en ander maar over sport eigenlijk heel weinig. *actiepuntje*

Wow.. rode rozen. Mooi hoor!

Ben een beetje suf... mn kalmeringszooi werkt wel. Maar t gejank en de koppijn is over. (ik weet t... t is niet goed om emoties te onderdrukken... maar het was even genoeg voor vandaag)
Moon terugdenken aan de naarste tijden is zwaar. Echt een zwarte dag voor je. Begrijpelijk...

En wat een gekwakkel met de gezondheid bij jullie, daar word je ook niet vrolijk van zeg!

Ik vind dit topic ook fijn. Ben eerder ook wel eens lid geweest van een lotgenotenforum maar inderdaad: daar kom je niet verder. Voor de herkenning en erkenning is het prima, maar er zijn zoveel mensen met wie het nog bagger gaat (een paar fases terug voor mij) daar wil ik niet steeds naar kijken. En sommige verkeren ook vreselijk in de slachtofferrol en dan slik ik alles wat ik wil zeggen maar in. Nee psychiatrisch patiënt af voor mij. Ik wil uit die wereld! Na al die jaren praat je verdorie alleen maar over 'hoe voel je je nu? hoe gaat het nu? dit zit me dwars en dat is kut en hoe voel je je ook al weer?'

Met mij gaat het prima. Het wordt alleen tijd dat ik hier weg kom, ik erger me dood aan iedereen.

dag
Goed te horen dat het prima gaat! En fijn dat je je eigen plek al hebt, de stap om 'weg te komen' is niet zo gek ver meer.

Zijn je ouders weer thuis?

Ik zit lekker gedouched en in bank-hang-pak. Ga lekker voor de TV hangen.

Heb je goed Moon! Komt er nog wat leuks op tv? Ik ga zo ook lekker zitten.

Ja mijn ouders zijn er weer, mijn zus was er ook het hele weekend.
Ik ben Zomergasten aan het kijken. Carice van Houten, ik vind haar wel leuk.

Als je ouders weg geweest zijn en het huis even jouw domein was, is het meestal niet zo prettig als ze terugkomen he
Echoooo?

Moe, erg moe. Red Bull weer uitgekotst, ik zal het maar niet meer proberen.

Nou, gestudeerd, wel anderhalf uur achter elkaar, met studiegenote afgesproken, zij heeft me geinformeerd over het examen van morgen en overmorgen, ik heb nog wat studiemateriaal geprint dat ik morgen zo lekker kan arceren (beter dan vanaf de pc lezen) en morgen ga ik met de Bijbel in de hand naar mijn examen (christendomexamen). Heb zaken op Wiki opgezocht, morgen vroeg uit de veren om nog wat zaken in me op te nemen en wat Bijbelpassages op te zoeken die ik wil bespreken (prof is protestants, nu weet ik alles van het christendom maar protestantisme is wel m'n specialiteit, tegen wil en dank) en het schijnt gewoon een heel losjes examen te zijn. Mooi.

Militair doet weer wat jaloers over m'n werk en 'is niet te beroerd om te scheiden.' A-ha.

De begonia gevoed, heb mijn pc verplaatst naar de grote tafel (zit nu weer op de zetel met m'n laptoppie want einde studiedag, veel te moe) en ga morgen mooi doch aardig zedig gekleed naar het examen. De dag erna wordt het hier 31 graden en dan trek ik mijn mouwloos strak jurkje met kokerrok uit de kast (zonder decolletee), want het betreft een examen argumentatietechnieken en dat heet perifere benadering (het uiterlijk is de vorm van een argumentatie, maar ik zal benadrukken dat dat bij iemand zoals hij -die te intelligent is om van de inhoud afgeleid te worden- toch niet werkt en dat het geenszins inhoudt dat mijn argumenten zwak zijn, zie studie van die en die ). Hoef geen hoge punten, als ik het maar haal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven