Stap voor stap: kleine plannen, grootse toekomst

21-07-2009 16:28 2152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, speciaal voor Moonlight, IrisH en de anderen die Iry's topic een beetje vervuilden met onze plannen en kleine minisuccesjes

Uiteraard voor iedereen bedoeld, niet enkel bovengenoemde.

Waar het om draait? In een dal zitten, lusteloos zijn en eruit willen komen. Over ineens teveel doen en dan weer inzakken. Over faalangst. Je mislukt voelen. Maar ineens beseffen dat je, als je elke dag een klein stapje zet, je doel ook wel bereikt. Carpe diem, en globale plannen. Doelen hebben, maar bewust niet teveel doelen in 1 keer en geen onmogelijke deadlines creeeren.

Dus gooi je stappenplan neer, je wensen, hoe je dat wil bereiken, adviseer en motiveer elkaar, er is plaats om te lachen, te huilen, voor succes en mislukking.

Was getekend: een succesvolle mislukkeling
okido
Mja, een kat van 13... die is wel oud. En ouderdom komt met gebreken...

Het is natuurlijk fijn voor dat beestje als hij nog ergens een goede oude dag heeft. Maar misschien wordt hij incontinent of krijgt hij andere kwalen waardoor je de deur plat loopt bij de dierenarts...

En als je kleine kinderen wilt heeft zo'n beest niet echt meer een rustige oude dag. (Heb klein neefje en nichtje en ze hebben daar 2 oude katten... mijn tante heeft ze gewoon al heel lang. Maar die beesten hebben een zwaar leven af en toe, wel zielig hoor!)

Ik zou even bij het asiel kijken voor een andere kat, als ik jullie was.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ik heb t aangepast.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Thnx.

Ja daar twijfel ik dus ook over. Maar een kleintje vind ik eng. Die spelen en hebben nagels en rennen door je huis.

Ik ga er nog even over nadenken.
Kijken kan altijd, je hoeft er niet meteen één mee te nemen. Katten hebben ook wel een duidelijk karakter. Misschien zit er één tussen waarvan je meteen voelt dat hij bij jullie past.
Ja dat is zo. Ik ga gewoon een paar keer kijken. Kijken kan geen kwaad. Nou ja, nu eerst even focussen op morgen. Of nee, eigenlijk niks doen. Ik ga nu op de bank liggen, wachten tot de calzone bezorgd word en dan zinloos tv kijken.

Thnx Moon, tot morgen! Fijne avond!
Jij ook fijne avond!
Hoi Moon,

Heb het topic gelezen maar het is niets voor mij.

Ik weet dat ik citalopram en oxazepam slik maar bijv. niet hoeveel. Mag de bijsluiters ook niet lezen (advies van huisarts)omdat ik mezelf bijverschijnselen ga inpraten. Ben natuurlijk ook angstig en dan kan ik die gekke dingen er niet bij hebben. Huisarts had het over misselijkheid en droge mond en ja daar heb ik last van. Vriend en buren hebben wel de bijsluiters gelezen dus mocht ik me ergens druk om maken dan stellen zij me gerust.

Fijn dat mensen baat hebben bij AD en ik hoop dat die tijd voor mij ook komt maar ze hebben het teveel over de bijwerkingen en dan maak ik mezelf gek. Maar toch bedankt!

Ik blijf wel hier hangen bij jullie, begin nu een beetje door te krijgen wie wie is! Daar zijn heeeeel veeeel mensen en dan ga ik de verhalen allemaal niet snappen!
Nee het gaat er ook niet om dat je ieders verhaal moet kennen. Meer dat je even leest over positieve ervaringen en daar misschien iets aan hebt.

Maar jouw manier: prima hoor!

Je hebt wel geweldige buren zeker?
Choco,

Ik vindt het nogal wat dat je de bijsluiter niet mag lezen.

Vind je het zelf niet vervelend en weet je wel hoeveel je slikt?

Ikzelf heb veel moeite met het uit handen geven van mijn medicatie hoor dus misschien projecteer ik mijn gevoelens wel op jouw situatie hoor. Neem me dat niet kwalijk ajb.

Digi,

Bedankt voor de felicitatie voor mijn man, maar hij is pas volgende week zondag jarig. Ik heb het denk ik niet duidelijk genoeg opgeschreven.

Moonlight,

Ga je nog wandelen of fietsen vanavond? Het weer is hier heerlijk.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Ik ben ook wel positief over AD want de mensen die te maken hebben gehad met depressiviteit hebben het me aangeraden. De mensen die er niks vanaf weten zoals mijn schoonouders zijn er fel tegen. Dan geloof ik liever de mensen die het (her)kennen!

Mijn buren zijn super! Ben ik zo blij mee!
IBI het is het beste zo. Vriend zorgt goed voor me!

Ik ga mezelf echt alleen maar gek maken als ik de bijsluiters ga lezen. Kan van paracetamol letterlijk trippen als ik eraan denk. Beetje vaag geschreven maar ik denk dat je me wel snapt.
Ibi, volgens mij ben ik vergeten te feliciteren. Gefeliciteerd dus!!

En Iris: Beterschap (of had ik dat al gezegd?). Ik weet ondertussen niet meer wat ik van plan was te schrijven en wat ik echt geschreven heb. Nouja.

Ik ga zo naar opa en oma... moet even van mezelf. Misschien daarna nog rondje wandelen. Wilde eigenlijk skaten maar dan had ik iets meer tijd moeten hebben. Morgen misschien. Opa houdt nogal van lang en veel praten dus het is even afwachten wanneer ik weer weg kan :-) Liefst schenkt hij er een borrel bij in en dan wordt het zo 23 uur. O nee, hij mocht niet meer drinken geloof ik. (Arme opa )
Moonlight, heb je vriendschap bevestigd, ik kan zelf geen berichten sturen, kun jij mij wel een berichtje sturen?

Nou ja zeg Ibi, die apotheker! Da's toch te geschift voor woorden he. Hoeveel mg Efexor slik jij? Ik slikte 375mg en man, da's toch veel te veel eigenlijk (zeker bij iemand die 52 kilo weegt). Bouw je nu af? Krijg je ontwenningsverschijnselen? Ik kreeg er dus een epileptische aanval door (wil je niet bang maken) maar gelukkig krijgt niet iedereen dat (ik heb een lagere drempel voor epilepsie en ik was mijn dosis gewoon vergeten, daarom wil ik o.a. niet meer aan pillen die je elke dag moet nemen want je vergeet een keer iets, door overmacht, door vergeetachtigheid en hoppa....).

Kom op Choco, je kunt het echt. Je hebt gewoon straks je papiertje. Weet je, tijdens een depressie ben je heel egocentrisch. Klinkt naar he? Maar je zit zo in je eigen warboel dat je vergeet aan anderen te denken. Toch kan het helpen die focus bewust te verleggen. Zo creeer je een soortement van structuur in je hoofd en leid je de aandacht van die hoofdstorm af. Dus lekker vragen stellen joh alvast hier, dan kun je dat straks ook IRL en het kan helpen (alle beetjes helpen) om sneller uit je depressie te raken.

Mij is het even ontgaan welke AD je slikt. Welke slik je dus? Je hebt begeleiding? Werken gaat nu even niet, ok, dan is dat maar zo. Vreselijk want je wil in je onderhoud voorzien (dat was mijn probleem, ik kreeg nergens geld van en zat op een gegeven moment dus ernstig in geldnood, maar ja, eigen verantwoordelijkheid dacht ik...). Maar denk je dat een kat NU een goed idee is? Ik heb een kat gehad toen het niet goed met me ging, dat ging niet zo geweldig. Nu was katerlief ook wel nogal gek, maar dat kattenbak verschonen, grit halen, op tijd voer (dus structuur, wat lastig is voor mensen in een depressie)...nope, was niet mogelijk.

Schoonouders moeten zich nergens mee bemoeien. Willen ze je beter zien of willen ze dat niet? Dan moeten ze gewoon hun mond houden, punt.
Oh ik lees net wat je slikt Choco (ben beetje warrig). Bij een AD komt de werking inderdaad vaak pas na 4 weken en het kan in de eerste werken de klachten verergeren. Dat is een van de vele zaken die ik haat in de psychiatrie: "Hier heeft u pillen Depressief Persoon, ja ze werken pas over 4 weken dus komt u dan maar terug. NEXT!" <===== veel mensen komen niet meer want bij een echte depressie ben je ook suicidaal en laat suicidaliteit bij sommige antidepressiva nu net een bijwerking zijn....daarom moeten mensen in mijn optiek ook opgevolgd worden. Ik kwam bijvoorbeeld niet meer na 4 weken want na 3 weken lag ik op de IC. Tof! (blijft je eigen keuze, maar door de Prozac kon ik niet rationeel meer denken)

Oxazepam is een angstremmer, een benzodiazepine. Geen enge bijwerkingen hoor, je kunt ook niet doodgaan van een teveel aan dat spul, je kunt wel suffig worden van benzo's.

Zet door en blijf hier schrijven, en mijn tip is nogmaals: zoek interactie, vraag ook naar anderen. 't Is niet enkel een spui-topic maar we kunnen hier echt van elkaar leren en dingen opsteken. Ik herken het namelijk, zo hoe je schrijft, erg veel over jezelf. Da's geen oordeel, maar zoals ik in de vorige post zei: depressieve mensen zijn egocentrisch (op dat moment). En dan blijf je er ook echt langer in hangen, het beste is praten over jezelf en praten met anderen (dus interactief, niet enkel jij aan het woord).
ff zonder eerst te lezen:

Ibi, wat heb jij veel diploma's!! (ander topic )

Ik heb het kort gehouden bij opa en oma. Was wel gezellig hoor. Opa zat weer op de praatstoel, en sinds vandaag weet ik zeker: een mens kan ook zonder school. Opa heeft alleen basisschool gehad en man man, wat weet hij veel! Ook allemaal van die dingen die ik op de uni leerde maar eigenlijk niet goed snapte (omdat het zo theoretisch was) en die opa juist weet van de praktijk, van reizen en TV kijken. Best gaaf.

t Was deze keer ook grotendeels nieuwe informatie. Vaak zijn het verhalen die ik al vaker gehoord heb. Mijn moeder was er ook even, die zei: Het lijkt wel of er een nieuwe CD in zat vandaag

Jammer genoeg is t hier van dat bijna-regen-weer. Weet niet zo goed wat ik ga doen nu. Heb nog wel wat energie voor iets nuttigs, was al op zoek naar mijn spaanse boeken (tussen alle troep...). En zocht het recept voor mijn Marokkaanse pruttelpotje, dat wil ik morgen koken, recept ook kwijt natuurlijk.

Ibi (en anderen) willen jullie mij er morgen aan herinneren dat ik ga opruimen?

Moet nog even mijn toetje eten, will be back!
Moonlight,

Haha grappig dat je dat zegt over die diploma's. Was tijdens het typen ook best trots gek genoeg.

Natuurlijk wil ik je helpen herinneren aan het opruimen morgen!

Ik heb net mijn toetje op. Lekker chocolade met vanilline vla.

Mijn opa is 2 jaar geleden overleden. Ik kon met hem ook zo lekker praten. De laatste jaren was het echter moeilijk. Eerst kwam ik daar met mijn moeder en toen gingen we samen naar mijn opa en oma. Mijn opa en ik plaagde dan samen mijn oma (wel liefkozend). Na een paar jaar is mijn oma overleden en toen bleven we met zijn drieën over.

Een half jaar na het overlijden van mijn oma overleed mijn moeder plotseling en toen waren er nog 2 zeg maar.

Dat was wel wat moeilijk. Zeker toen het slechter ging met mijn opa. Ik wist dat ik alleen over zou blijven en dat is dus ook gebeurd. Ik mis ze.

(umm, misschien niet zo'n leuk verhaal bedenk ik me ineens)

Digi,

Ik slikte ook 375 mg en ben een tijd geleden naar 300 gegaan.

Ik bedacht me ook dat ik in slechtere tijden geen nee gezegd had tegen al dat "lekkers".
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Ibi, wat erg dat je nu zowel je grootouders als je moeder kwijt bent. Heeft dat ook geleid tot je 'dieptepunt'?

Ik kan eigenlijk niet zozeer met mijn opa praten, vooral naar mijn opa luisteren Opa is vooral een man van het praten, en nu hij doof is praat hij nog meer, om niet het risico te lopen dat iemand anders iets zegt en hij het niet kan verstaan.

Het is voor mij zo logisch dat ze er gewoon zijn, opa en oma. Zal wel slikken worden als dat niet meer zo is.

Andere opa is ruim 1,5 jaar terug overleden. Ik ben nog nooit bij zijn graf geweest, erg he. Ik wil het gewoon niet zien ofzo.

(nog steeds tussenliggende stuk niet gelezen... ga ik nu doen!)
Berichtje is verstuurd Digi!

Ehm choco, over die kat: je vriend kan wel helpen met verzorgen he?

Ik heb best veel gehad aan een katje tijdens mijn eerste depressie (daarna moest katje weg... helaas) maar hoefde t beestje gelukkig niet zelf te verzorgen.

Soms wel debiel hoe ze omgaan met die medicijnen he... Tijdens opname was het bij ons heel streng, je moest ze slikken in t kamertje van de verpleging, je mocht niks in eigen beheer hebben. Maar als je naar huis ging kreeg je n stapel briefjes mee voor de apotheek.

t Gebeurde best wel eens dat iemand dan na een paar dagen weer terug was, maar dan op andere afdeling. Als je begrijpt wat ik bedoel...
Ik voel me er heel rot over dat ik zo egocentrisch ben maar nu snap ik het. Ben mezelf helemaal kwijt. Jullie maken me wel dingen duidelijk. Beetje warrig maar ik vind het fijn om mee te lezen en dat tot informatie tot mezelf te nemen. Kom even niet meer uit mijn woorden. Sorry.

Ik doe mijn best om interactie met jullie te voeren, met Moon gaat het me goed af. Omdat ik zo warrig ben (gelukkig ben ik niet de enige blijkt) durf ik niet zo goed te reageren op jullie.

Jullie doen zo veel! De een studeert, de ander fietst. Ik durf niet eens meer naar buiten alleen! En dan jij, Digi, je komt zo intelligent over dat ik eigenlijk een beetje dichtklap.

Mijn doel voor nu is dan op iedereen reageren, al is het maar vragen hoe de dag is gegaan. Zo kom ik vanzelf tot interactie met iedereen. Als iemand dat niet wil, laat het me even weten!
Choco, maak je vooral niet druk om hoe je overkomt enzo. Dat maakt echt niet uit hoor!

Dat je niet naar buiten wilt: herkenbaar. Ik heb eens thuis gezeten (bij ouders) terwijl mijn vader en broers in de schuur in de tuin aan t klussen waren. Heb niet één keer gekeken hoe het ging, vond dat eng... door de tuin.

Je mag alles vragen. Als het te ver gaat om op het forum te zetten, zal ik dat gewoon melden.

Fijn dat je interactie voelt met mij. Ik hoop dat het je een beetje helpt.

Eh... degene op wie ik een 'crush' heb (of wat ik me nu begin te realiseren zeg maar) schijnt geveld te zijn door de Mexicaanse griep!! Zielig he?

Zag m al zo weinig, op internet, maar weet nu dus hoe dat komt!
Zowiezo helpt het me om hier mijn gevoelens kwijt te kunnen. En het helpt me dat ik niet de enige ben die zich kut voelt.

En dat mexicaanse griepvirus? Dat valt reuze mee! Gewoon een flinke griep en over 2 weken zie je hem weer op internet hoor! (Of hij moet chronisch ziek zijn, dan kan het anders aflopen..)
Whoooo ik moet héél veel bijlezen. Mijn excuus dames dat ik niet zo vaak meepost, busy times in huize mila. Ik ga de komende dagen even flink bijlezen en hoop iets nuttigs posten. Maar tot die tijd voor allemaal.
Ha Mila, leuk dat je even langskomt!

Choco, heb jij het zelf gehad, de griep?

Ik moet er ook wel een beetje om lachen. Meneer deed n beetje stoer toen ik nogal een kater had en hij niet echt. Daarna 'moest' hij nog een paar dagen langer feesten terwijl ik al lang thuis zat bij te komen.

En nu issie ziek. *leedvermaak*
Ehm dat is een twijfelgeval. Of het was het begin van mijn depressie of de griep. Ik had alle sypmtomen en ik mocht niet naar de dokter in ieder geval. Whatever.

Hoe weten mensen nou dat het de mexicaanse is? Ik mocht me niet laten testen :(

En nu is Moon aan het feesten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven