Stap voor stap: kleine plannen, grootse toekomst

21-07-2009 16:28 2152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, speciaal voor Moonlight, IrisH en de anderen die Iry's topic een beetje vervuilden met onze plannen en kleine minisuccesjes

Uiteraard voor iedereen bedoeld, niet enkel bovengenoemde.

Waar het om draait? In een dal zitten, lusteloos zijn en eruit willen komen. Over ineens teveel doen en dan weer inzakken. Over faalangst. Je mislukt voelen. Maar ineens beseffen dat je, als je elke dag een klein stapje zet, je doel ook wel bereikt. Carpe diem, en globale plannen. Doelen hebben, maar bewust niet teveel doelen in 1 keer en geen onmogelijke deadlines creeeren.

Dus gooi je stappenplan neer, je wensen, hoe je dat wil bereiken, adviseer en motiveer elkaar, er is plaats om te lachen, te huilen, voor succes en mislukking.

Was getekend: een succesvolle mislukkeling
{edit door Angel 1]
Digi,

Ik geloof dat je m'n kanonnade beter op een ander moment kunt lezen.

Hoop dat je een goede nacht maakt.

Weltrusten
Ik zit er niet op te wachten Elynn, hoe goed bedoeld ook. Ik KAN niet wat jij kan. Ik zeg godverdomme toch dat het voor MIJ het einde van de wereld is, en dat is voor iedereen persoonlijk. Ik kap nu echt met reageren, ik wil niet gaan snijden enzovoorts. Ik wil dat onbegrip niet. Laat me nu maar gewoon.
Digi, je kunt het wel.

Ik zal je verder met rust laten.

Pas goed op jezelf.
Zorg goed voor jezelf Dieg
Gotver Digi... kappen nu! Scheld, zuip, slik, geef de moed op, verdoof, snijdt voor mijn part!

Morgen is er weer een dag! Dan ga je weer normaal doen. En ja ik relativeer en baggatelliseer (geen idee hoe je dit schrijft, heb bij Noa afgekeken) of,jij het nu leuk vindt of niet.

Waarom zie jij dit examen als toetsing van je intellect? Juist op dat gebied hoef jij je niet te bewijzen!

Zie het als de ultieme test om te kijken of je werkelijk zo ver bent als je hoopt en wilt! Alleen als je valt, kun je bewijzen dat je in staat bent om weer op te krabbelen.

Hoe dieper je valt, hoe hoger je kunt klimmen!

Kom op wijffie!

De weg is niet te kort, jij loopt te hard!

Je kunt altijd bellen! Minny heeft m'n nummer en bij deze toestemming om het jou te geven!
Digi, ik begrijp je wel. Maar toch zeg ik, kom op meid, je bent al zo ver gekomen. Je bent een topper en dat blijf je!
Thanks voor de steun. Morgen naar kuuroord, ontspannen en ik ga het er even niet meer over hebben. Kan toch niks meer doen maar je kunt je voorstellen dat je op de dag zelf er compleet van over je toeren bent.

En nee,niemand hoeft zich zorgen te maken. Nergens voor nodig.
Digi, hoop dat je in het kuuroord wat kunt ontspannen en terugkomt met een fris hoofd.

Ik zal stoppen met de hete adem die ik steeds in je nek blaas. Tis goed bedoeld, maar misschien is het niet wat je op dit moment nodig hebt.

Kus en tot later.
Voel me nu nog downer want we komen er net achter dat we vlooien hebben meegenomen uit het nestje waar we gisteren waren Gadver, ik heb vlooien! Ik heb nu wel al huisdieren, probeer er positief tegenover te staan..
anoniem_77625 wijzigde dit bericht op 05-09-2009 15:01
Reden: wat een dag
% gewijzigd
Ha digi

Lees af en toe even mee; wil je ook even een hart onder de riem steken; ga genieten van het kuuroord! Dat heb je absoluut verdiend! Het is nu even *** maar uiteindelijk komt het weer goed. Tuurlijk niet vanzelf; maar als ik zo jouw topics lees ben je een echte knokker en een doorzetter;jij komt er wel!
Klote Digi.

Je bent realistisch wat de regeltjes aangaat, ik kan je dus ook geen bemoedigende woorden schrijven want die zijn dan nergens op gebaseerd, ook al had ik het je echt gegund.

Al ken jij de context en weet je waar je vandaan komt, zij kopen daar niets voor. Zij hebben al een kans gegeven en ik vind het opmerkelijk dat je nog eerstejaarsvakken mag halen, of is dat gebruikelijk in België? Volgens mij zijn ze al vrij coulant geweest, of niet? Het werkt daarbij ook niet in je voordeel om niet bij de lessen aanwezig te zijn. Ik wil je echt geen rotter gevoel geven dan je al hebt, maar jij kan gewoon veel beter dan je nu doet. Heb je echt alles, alles gegeven om dat examen te halen? Ben je weken van tevoren begonnen, nachten doorgehaald? Het niet halen van je examen is niet te wijten aan een depressie of wat dan ook. Dat weet jij ook.

Ik ben er vrijwel van overtuigd dat ze daar op de uni wel in actie komen voor je. Gebruik het kuuroord daarom niet om jezelf de negativiteit in te helpen, ga een plan bedenken hoe je jezelf in het vervolg deze zelfpijniging, want dat is het, kunt besparen.

Sorry als ik kil overkom, maar als al die conventionele sukkels ook een studie (filosofie of wat dan ook) kunnen afronden, dan kan jij het al helemaal. Het valt ook niet mee om vanuit allerelei persoonlijke toestanden de omslag te maken naar een excellent student, maar dat je er toe in staat bent staat buiten kijf.
Ga ontspannen digi, in het kruidenbad enzo...

Choco, bah vlooien, je hebt al spul gekocht neem ik aan Zijn de poesjes er al?
Zo goed om iedereen weer even te lezen. Ben heel blij dat we weer terug zijn zeg maar.

Digi,

Ga idd proberen te ontspannen in het kuuroord. Sterkte!

Choco,

Dat meen je niet! Dat is me balen zeg. Hoop dat je vlooienspul gekocht hebt want die dingen zijn enorm rap in vermenigvuldigen.

Hier enorme choas in huis en in mijn hoofd. Is eigenlijk te druk morgen dat feest in hier in huis. Nu alle boodschappen in huis. Veel te veel geld uitgegeven en het is hier nog een zooi.

Nou ja ben gewoon moe en heb hoofdpijn.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Jup, alles ondergespoten en ruikt nog lekker ook!

Nee de poesjes zijn nu 2 weken. We gaan nu weer even kijken dus tot later! *Het idee dat ik straks poesjes (=afleiding) heb doet me goed! Mag er elke dag heen dus dat doe ik ook!*
Milaatje schreef:

Klote Digi.

Je bent realistisch wat de regeltjes aangaat, ik kan je dus ook geen bemoedigende woorden schrijven want die zijn dan nergens op gebaseerd, ook al had ik het je echt gegund.

Al ken jij de context en weet je waar je vandaan komt, zij kopen daar niets voor. Zij hebben al een kans gegeven en ik vind het opmerkelijk dat je nog eerstejaarsvakken mag halen, of is dat gebruikelijk in België? Volgens mij zijn ze al vrij coulant geweest, of niet? Het werkt daarbij ook niet in je voordeel om niet bij de lessen aanwezig te zijn. Ik wil je echt geen rotter gevoel geven dan je al hebt, maar jij kan gewoon veel beter dan je nu doet. Heb je echt alles, alles gegeven om dat examen te halen? Ben je weken van tevoren begonnen, nachten doorgehaald? Het niet halen van je examen is niet te wijten aan een depressie of wat dan ook. Dat weet jij ook. Daar zit je dus extreem mis. Ik had om dit examen te halen bij de lessen aanwezig moeten zijn en dat KAN nu eenmaal niet met een depressie. Weken vantevoren beginnen terwijl je met een magontsteking zit en een maand gevloerd ben door een longontsteking? Het klinkt alsof ik nu goedkope smoezen aan 't verkopen ben, maar feit is wel dat ik hier pech mee heb gedaan. Zelfs de professor gaf toe dat je dit vak niet kunt halen als je niet bij de colleges bent geweest.

Ik ben er vrijwel van overtuigd dat ze daar op de uni wel in actie komen voor je. Gebruik het kuuroord daarom niet om jezelf de negativiteit in te helpen, ga een plan bedenken hoe je jezelf in het vervolg deze zelfpijniging, want dat is het, kunt besparen.

Sorry als ik kil overkom, maar als al die conventionele sukkels ook een studie (filosofie of wat dan ook) kunnen afronden, dan kan jij het al helemaal. Het valt ook niet mee om vanuit allerelei persoonlijke toestanden de omslag te maken naar een excellent student, maar dat je er toe in staat bent staat buiten kijf. (eind stuk Milaatje)

Hier voel ik me niet beter door hoor. Voor een depressie kies je niet, en als dat nu eenmaal lichamelijke gevolgen krijgt dan is dat een wrang gevolg van die psychische chaos. Ik geef het je te doen, onder zo'n hoge druk te presteren terwijl je net 4jaar erkende depressie maar eigenlijk al 17-jaar lange depressie hebt onder de knie gekregen. Nee Milaatje, je onderschat me in je eerste stuk. En je onderschat dit vak en de studie filosofie in het algemeen ook (dat doen de meeste studenten uit andere richtingen).

Anyways, ik heb voor 't eerst in een maand tijd boodschappen bij de supermarkt gedaan en ben half aan 't inpakken alvast.

Oh en Milaatje, ik weet niet of je het bewust of onbewust doet, maar het lijkt erop alsof je jouw superioriteit wil laten gelden. Ik heb trouwens aangegeven het er nu niet meer over te willen hebben, dus vraag aan iedereen om die wens tenminste te respecteren. Ik voel me er al slecht genoeg onder.
Goed dat je boodschappen hebt gedaan digi! Was het bij jou ook zo druk? Hier was het echt heel erg. Is mis de seroquel nu best wel. Merk dat ik onrustiger ben in mijn hoofd en dat alles me begint te irriteren.

Mijn doel voor dit weekend is eventjes er gewoon door heen komen zonder al te veel problemen.

Ga je eigenlijk alleen naar het kuuroord? Jij blijft er slapen toch? dan zal je aardig wat in te pakken hebben idd.

Wat leuk choco dat jij elke dag mag gaan kijken. Ik zal wel even aangeven dat er vlooien zijn want dat is ook niet goed voor de kittens.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Digi....

Take Care...meer weet ik niet te zeggen!
Digi, sterkte en probeer een beetje te relaxen in het kuuroord.

Hoop dat je je enigszins kunt ontspannen en wat meer rust in je hoofd kunt krijgen.
Maak 't fijn voor jezelf daar Digi.

Gewoon....omdat dat kan. Jij ook.
Hoe kom je erbij dat ik mij superieur voel? We hebben toch wel vaker heen-en-weer gepost? Zou ik nu opeens slechte bedoelingen hebben? Misschien ben ik wat stellig en refereer ik teveel aan mijn eigen referentiekader. En ik heb zelfvertrouwen en voel mij goed over mijzelf, maar das heel wat anders dan superieuriteit. Ik voel mij niet béter en weet waar ik vandaan ben gekomen.

Je hoort mij niet zeggen dat je kiest voor een depressie, ik ben de laatste die dat zal beweren. Ik zeg wel dat je niet alles aan een ziektebeeld kunt wijten. En het telkens expliciteren van de klachten geeft mij dat gevoel, mogelijk volkomen onterecht, maar dat gevoel krijg ik.

Ik vind het oprecht klote voor je. Maar ik heb geen zin om te blijven hangen op ''oh wat erg'', jij bent altijd diegene die het hardste roept om geen medelijden te willen krijgen, dus dat doe ik ook niet. Aan medelijden heb je niets. Daarom wil ik niet te veel ingaan op depressie en allerhand klachten. Wat je tot noch toe hebt overwonnen is knap, dat ontken ik geenszins. Ik denk alleen dat er nog veel meer inzit. Maar misschien zit ik mis en kwets ik je omdat jij daar anders over denkt. Op basis van eigen ervaringen en die van mijn (werk)omgeving denk ik dat er, ondanks tegenslagen, ziekten e.d. nog heel veel te bereiken valt. Dat wilde ik meegeven, maar blijkbaar komt het verkeerd aan of zit ik daarmee totaal mis bij jou.

Mijn moeder zei tegen mij op haar sterfbed, toen ik huilde dat ik het nooit zou redden zonder haar in mijn leven ; ''de beste studenten krijgen de moeilijkste opdrachten''. Hoewel ietwat zweverig heb ik veel kracht geput uit één van haar laatste woorden: ik kan alles overwinnen, het zit in me.

Ik weet dat je gevraagd hebt om niet (meer) te reageren, maar jouw post kon ik niet 'negeren' en het zou respectloos naar mij toe zijn als ik niet meer had mogen reageren. Jammer dat ik mijn boodschap niet goed heb kunnen overbrengen en dat het nu zo negatief wordt uitgelegd.

Ik hoop in ieder geval dat je een beetje tot rust komt in het kuuroord en dat de wereld er daarna weer wat zonniger uitziet.

Ik zal hier verder niet meer posten, misschien pas ik er, met mijn state of being, er toch niet zo goed tussen. Ik wens jullie al het goede toe in ieder geval.

ps. Ik heb 4 jaar filosofie gestudeerd.
milaatje, mijn complimenten voor je beide postings, al had ik bij posting 1 al het (ervarings)gevoel dat het niet goed zou vallen, iig niet op dit moment.

Digi, ik hoop dat als je haar positieve berichten nog eens terugleest je er uithaalt wat milaatje in haar 2 bericht nog een benadrukt en uitlegt.

En geniet een beetje morgen!!!
Milaatje, ik wil me verontschuldigen voor mijn tactloze 'beschuldiging' van het superieur-voelen. Het is hier moeilijk om een goed beeld van elkaar te krijgen.

Zo ook jouw indruk dat ik alles wijt aan mijn ziektebeelden. Ik schrijf ze juist op als een soortement van ontkenning, van 'dat heb ik niet.' Want ik ben iemand van de eigen verantwoordelijkheid. En toch moet ik zeggen dat ik wel bijzonder veel pech heb gehad. En dat ik niet meer had kunnen doen op die bijzonder korte tijd.

Ik wil absoluut niet zielig gevonden worden, maar vanaf het begin van mijn studie was ik al depressief. En toch heb ik doorgezet en zou ik -in de ideale situatie- 1 jaar zijn verloren door alle depressies en ziektebeelden.

Van mij mag je blijven posten, ik heb daar sowieso geen zeggenschap over en wil die zeggenschap ook helemaal niet. En for what it's worth: ik vind jou WEL een leuke forummer.

Ik doelde meer op het 'ze hebben je al genoeg kansen gegeven, niet zeiken.' En op je taalgebruik. Ik pas mijn taalgebruik expres aan om minder 'superieur' over te komen, snap je? Nogmaals, verander dat vooral niet, maar ik kreeg die gedachte. En ik denk dat de ook niet echt weet wat depressie inhoudt, wel als arts, niet als ervaringsdeskundige. Jezelf altijd hebben moeten onderhouden want anders geen eten, boeken voor studie, etcetera, was al moeilijk genoeg. De studie zelf dan ook (al haalde ik wel op een paar uur studietijd examens).

Ik moet nu juist wel het 'depressie-argument' erbij halen. Het is een legitiem argument. Hoe had ik naar de colleges kunnen gaan als ik net van de IC kwam en zo depressief was dat ik mijn mails zelfs niet durfde te openen? En toch heb ik mijzelf herpakt. En dat is wat zij moeten zien, wat iig 1 professor gaat verdedigen en iemand van Studie-adviesgroep ook.

Nogmaals, excuses voor mijn onjuiste beoordeling en ik wil je niet wegjagen, ik waardeer je juist. Maar begrijp dat dit momenteel een zeer, zeer gevoelig punt is en ik er echt niet over wil spreken. Dat komt pas woensdag weer als ik met de studie-adviseur dingen op een rijtje ga zetten waardoor hij een advies kan geven aan de commissie, en de dag erna op de commisiebijeenkomst zelf.
Oh en ik vind het heel fijn dat je denkt dat er meer in me zit Milaatje. Dat denk ik namelijk ook. Depressies behoren tot het verleden, maar moeten nog eenmaal worden aangehaald om mij door te laten studeren. En daar heb ik het al moeilijk genoeg mee omdat ik geen medelijden op wil wekken.
Ibi we hebben het aangegeven maar omdat er 18 kittens zijn (bij 4 mamapoezen) kunnen ze er even niet tegenop werken. Wat kan er kwaad dan?

Zodra we die beestjes hebben gaan we naar de dierenarts. Alles erop en eraan wat die vent ons dan aanbeveelt. We hebben al zo'n kattenvervoerding dus dat komt goed!

We doen dan ook stukjes vlooienband in de stofzuiger dat als we vlooien opzuigen dat ze dan dood gaan.

Net een dekentje van ons daar neergelegd zodat ze daar op kunnen liggen als ze hier zijn. Hebben ze het vertrouwde nest gevoel heb ik begrepen. Ik geeft het toe, ik weet niks van dieren en leer steeds meer! Heb zelfs dat automatische water ververs ding aangeschaft (nou ja, vriend dan he..)

Nog iemand tips? Ze komen over 3 a 4 weken dus ik heb genoeg tijd om voorbereidingen te treffen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven