Stemmingswisselingen

08-07-2020 10:58 10 berichten
Hallo,

Nadat ik 7 maanden een depressie had gehad, kreeg ik erg last van stemmingswisselingen. Ik kwam bij de ggz, en er werd onderzoek gedaan naar de stemmingswisselingen maar na 8 maanden is de oorzaak nog niet bekend.

De stemmingswisselingen werken bij mij als volgt:
Ik voel me meestal 2 weken lang heel moe en somber, kan mezelf nergens toe zetten. Direct daarna voel ik me een week lang super energiek en blij, zin om van alles te doen. Dit herhaalt zich steeds achter elkaar.

Ik vraag me af op hier mensen zijn die hier ook last van hebben. En hoe zij er bijvoorbeeld mee omgaan. Want het stoort mijn dagelijks leven enorm. Ik hoop hier wat begrip te vinden.

Medicijnen zijn mij al eens voor gelegd. Maar daar twijfel ik over, omdat ik liever de oorzaak aanpak dan het te onderdrukken.
Is al uitgesloten dat het iets met je menstruatiecyclus te maken kan hebben?
Slik je de pil? Ik heb last van pms en voel mij dan een week heel down, moe en ziek. Misschien zou je kunnen kijken naar waar in je cyclus die 2 weken zijn?
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
08-07-2020 11:02
Is al uitgesloten dat het iets met je menstruatiecyclus te maken kan hebben?
Dit.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
08-07-2020 11:02
Is al uitgesloten dat het iets met je menstruatiecyclus te maken kan hebben?
+1
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
08-07-2020 11:12
Dit.
Dit
Alle reacties Link kopieren
Hoi Anonemo, ik herken dit, heb er ook al meer dan 20 jaar veel last van. Nee, het heeft bij mij niets te maken met menstruatiecyclus oid ( heb ik al jaren niet meer) ,
Er zit bij mij geen regelmaat in van de ene week dit, en de andere week dat. Als ik me opgewekt voel ben ik blij, dan doe ik ook weer dingen, heb ik zin om er op uit te gaan etc. Maar vaker voel ik me depressief en dan komt er amper wat uit mijn handen. Ik druk me als een idioot voor alles ( ook voor mijn werk, wat met mondjesmaat uit mijn handen komt) en heb nergens zin in. AD heb ik jaren gehad, verschillende soorten met matig effect. Regelmatig psychologen gesproken maar dat had ook wisselend effect en blijft niet hangen. Oefeningen, therapie, regressie, natuurlijke middeltjes.. allemaal mooi en goed, maar niet blijvend.
Het enige wat ik dan prettig vind is slapen. Wat ook niet vanzelf gaat, dus daar heb ik slaapmedicatie voor nodig.
Dus ja, ik herken je verhaal. En ik wens jou heel veel sterkte..
ik herken het wel. hier alleen geen regelmaat in weken.

Ik ga zelf nu met therapie beginnen dus hopelijk wordt het daar beter van.
ook veel pillen gehad met weinig effect.

Welke medicatie zijn er voorgelegd?

welke onderzoeken hebben ze al gedaan?
mindervanmij schreef:
08-07-2020 11:02
Is al uitgesloten dat het iets met je menstruatiecyclus te maken kan hebben?
Hier sluit ik me bij aan, je cyclus kan zo idioot veel invloed hebben op je mentale (en soms fysieke) welzijn. Hormonen zijn echt krengen.

Mocht dit niet het geval zijn en mocht je medicatie voorgeschreven krijgen: lithium is een hele goede dus als je die krijgt zeker een kans geven! Cliënten die lithium krijgen zien we vaak snel stabiliseren in hun stemmingswisselingen.
chaoticinternetnerd schreef:
12-07-2020 01:02
Hier sluit ik me bij aan, je cyclus kan zo idioot veel invloed hebben op je mentale (en soms fysieke) welzijn. Hormonen zijn echt krengen.

Mocht dit niet het geval zijn en mocht je medicatie voorgeschreven krijgen: lithium is een hele goede dus als je die krijgt zeker een kans geven! Cliënten die lithium krijgen zien we vaak snel stabiliseren in hun stemmingswisselingen.
maar lithium schrijven ze niet 'zomaar' voor, moet er toch wel sprake zijn van een bipolaire stoornis, en soms bij depressie. maar niet een middel van eerste keus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven