Stoppen met therapie

10-07-2012 12:19 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds begin februari ben ik onder behandeling voor een dubbele depressie (ik ben chronisch depressief en heb nu een 'gewone' depressie). Ik heb nu 19 sessies gehad en het klikt tussen mij en de psychologe. Zit nu aan 6 werkuren per dag, 4 dagen in de week en het gaat langzaam de goede richting op.

Nu werd ik een uurtje geleden gebeld door de psychologe dat ze van hogerhand opgelegd hebben gekregen dat alle behandelingen van 15 of meer sessies stopgezet moeten worden, omdat ze teveel geld kosten.

Dit komt echt rauw op mijn dak en moet het even van me afschrijven. De enige mensen in mijn omgeving (behalve mijn collega's) die weten dat in onder behandeling ben zijn mijn vriend en mijn vader (en zijn vriendin). Mijn vriend is weg en mijn vader is jarig, dus die ga ik nu niet lastigvallen. En zowel mijn leidinggevende als de bedrijfsarts zijn op vakantie.

Ik heb het gevoel dat ik weer helemaal opnieuw moet gaan beginnen. Weer iemand die je niet kent proberen te vertrouwen. Weer alles vertellen wat er in het verleden gebeurd is. Heb ik nou alles voor niks gedaan??

Ik verwacht niet echt adviezen, wil alleen ff van me afschrijven, voordat ik weer andere dingen ga doen.
En waaruit maak je dat op en wat wil je daarmee zeggen?
Nou, vanmorgen het gesprek gehad dus. Ze vond dat ik er toch wel goed mee omging. Ondanks dat ik het liefst mijn bed in was gedoken, ben ik toch naar de verjaardag van mijn vader gegaan en dat was nog gezellig ook.

Ze heeft wat mogelijkheden voorgesteld, PsyQ, Yulius, maar die coach die ik aangaf leek haar ook wel wat. Moet nu dus eerst maar afwachten wat de bedrijfsarts zegt.

Meds, de gewone depressie is redelijk onder controle. We waren nu begonnen om de chronische depressie controleerbaar te maken. Maar dat gaat dus niet door. Ik moet weer opnieuw beginnen, als ik dat überhaupt al ga doen.
Begreep ze wel hoe vervelend het is dat je niet meer verder kan bij haar?

Ik hoop dat de bedrijfsarts nog een goede optie voor je weet.

Ik begrijp dat je het helemaal niet ziet zitten om weer ergens opnieuw te beginnen. Maar misschien toch een goed idee, omdat anders misschien de chronische depressie weer verergert? Je schrijft immers dat die nog niet helemaal controleerbaar gemaakt is.
Ja, ze begrijpt het zeker. En ik ben niet de enige die in dit schuitje zit natuurlijk. Ze zijn er daar ook van slag van, maar ze kunnen niet veel.

De gewone depressie was het belangrijkst, zeker om uiteindelijk weer fulltime te gaan werken. Dat heeft dus een half jaar geduurd, maar was nog niet helemaal klaar.

Ik moet maar afwachten nu, meer kan ik gewoon niet doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven