strijd

06-06-2011 13:28 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ziek wordt ik ervan.

Hoe ga je om met ouders die altijd maar weer de strijd met hun kinderen aan moeten gaan. Ze doen alles beter, hebben alles mooier en als je je dan genoodzaakt voelt wat meer afstand te nemen, omdat je het gevoel hebt dat ze in de ouder-kind relatie alleen zchzelf zien staan dan worden ze ineens zielig en vragen ze zich af of ze wat verkeerd gezegd hebben.

Ik vind het om te janken. Je kunt geen kant op, je wilt ze niet kwetsen door te zeggen wat er werkelijk aan de hand is, maar ondertussen vreet het aan je en eigenlijk zou je het moeten vertellen, want je loopt bijna over van frustratie.

Echt schuldig voel ik me niet ,maar wel naar dat je gewoon niet begrepen wordt en dat het zo moeilijk is om gezegd te krijgen wat je nu eigenlijk wilt van de relatie.

Hoe los je dit op. Zijn hier mensen die de situatie herkennen?
odi et amo
ik snap het niet helemaal.

Gaat dit over jouw ouders?

Zo raar als er in de derde persoon geschreven wordt...
Uit ervaring.

Leren schijt hebben aan hun opvattingen/opmerkingen en gedrag Je verandert je ouders niet, je kunt alleen veranderen hoe jij met ze omgaat.

Mij heeft geholpen geen verwachtingen meer te hebben dat het anders zal worden en lekker je eigen ding doen.
en wat is er mis met wel de waarheid zeggen?

Dat ze je kwetsen met bepaalde dingen...waarom niet open kaart spelen?

Of ben je bang dat jij hen dan kwetst?

So what..

Blijkbaar houden ze daar de andere kant op ook geen rekening mee.
Nou gewoon zeggen wat er eigenlijk aan de hand is dus.

Lijkt me wel zo eerlijk. Nu weten je ouders waarschijnlijk oprecht niet wat ze 'verkeerd' doen. Geef ze op zijn minst de kans om je verhaal aan te horen en er al dan niet iets mee te doen.

Ik snap echt oprecht niet dat mensen niet durven te zeggen wat ze dwars zit. Als je dat netjes doet en bij jezelf houdt en dus niet gaat beschuldigen, dan lijkt me daar niks mis mee.

Jezet in dit geval echt jezelf klem.
Ja, Gwendolyn dat is ook wat er nu gebeurt, maar zoals luna ook al schrijft, ze zijn niet veranderen. Ze hebben een bepaalde kijk op het leven die mijlenver bij mij vandaan staat. Ik wil geen ruzie alleen afstand. Als ik zeg wat ik er precies van vind dan is het toch geen waar en krijg je zo'n raar welles - nietes spel.
odi et amo
Is een brief schrijven een optie? Ten eerste kun je heel goed bedenken hoe je het formuleert, zo, dat je het echt bij jezelf houdt. Ten tweede is de kans dat er een welles-nietes-spelletje ontstaat een stuk kleiner! Je ouders hebben dan ook de tijd om na te denken over hun reactie en hebben wellicht minder het idee dat ze zich moeten verdedigen.

Sterkte trouwens, lijkt me heel lastig!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
@Akakia

Ik heb er over gedacht om ze inderdaad een brief te schrijven.

Ja, moeilijk hoe ik dat dan ga formuleren, want ze gaan toch vragen stellen. Ik heb nu zoiets van laat ons maar gewoon met rust en focus je maar op andere contacten.
odi et amo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven