Taboe? Schaamte? Deel 3
vrijdag 2 juli 2010 om 21:36
Dit is het derde deel van het topic Taboe? Schaamte? Een topic dat ik bijna een jaar geleden startte om het taboe rond schizofrenie te doorbreken. Een aandoening die mij zoveel parten speelt dat ik al vele jaren op een afdeling van een instelling woon. In de vorige delen van dit topic heb ik dit kunnen delen, maar ook heel veel kunnen leren van forummers die ook een aandoening hebben (psychisch en/of lichamelijk) of vanuit hun werkervaring postten of gewoon geïnteresseerd waren.
Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!
Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.
Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!
Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.
Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
zaterdag 10 juli 2010 om 07:36
zaterdag 10 juli 2010 om 11:36
Ja vást, Frizzy. Vanaf de wc met haar mobiel! Ze heeft ons dus gewoon meegenomen op haar 'huwelijksreis'. Leuk toch?
Is het warm buiten zoals voorspeld? Misschien moet ik zo gewoon eens even mijn hoofd naar buiten steken. Het zou weer tropisch worden, maar hierbinnen heb ik het niet warm. Ik bedoel ook niet koud, want het is eigenlijk een heel lekker temperatuurtje hier op mijn kamer.
Is het warm buiten zoals voorspeld? Misschien moet ik zo gewoon eens even mijn hoofd naar buiten steken. Het zou weer tropisch worden, maar hierbinnen heb ik het niet warm. Ik bedoel ook niet koud, want het is eigenlijk een heel lekker temperatuurtje hier op mijn kamer.
zaterdag 10 juli 2010 om 11:49
zaterdag 10 juli 2010 om 12:14
Hee Janna!!
Fijn dat je het kennelijk goed naar je zin hebt! Dat je vriend er nu ook is maakt het alleen maar nog plezierier misschien?
Met mij gaat het wel weer. Vanmiddag komt A en daar verheug ik me op. Hij gaat volgende maand al (!!!!!) verhuizen naar ver-weggistan waarna ik hem nog maar heel zelden zal gaan zien.
Ik heb er op zich nu wel vrede mee, maar als ik hem straks zie dan pleng ik misschien wel wat tranen. De komende tijd heeft hij het stervensdruk met van alles en nog wat en er zullen deze weken dus maar weinig ontmoetingen zijn.
Fijn dat je het kennelijk goed naar je zin hebt! Dat je vriend er nu ook is maakt het alleen maar nog plezierier misschien?
Met mij gaat het wel weer. Vanmiddag komt A en daar verheug ik me op. Hij gaat volgende maand al (!!!!!) verhuizen naar ver-weggistan waarna ik hem nog maar heel zelden zal gaan zien.
Ik heb er op zich nu wel vrede mee, maar als ik hem straks zie dan pleng ik misschien wel wat tranen. De komende tijd heeft hij het stervensdruk met van alles en nog wat en er zullen deze weken dus maar weinig ontmoetingen zijn.
zaterdag 10 juli 2010 om 12:18
zaterdag 10 juli 2010 om 12:34
zaterdag 10 juli 2010 om 12:47
Snjo heeft gisteren gewerkt en zou daarna het weekend vrij hebben. Had ik begrepen, maar misschien heb ik het fout onthouden.
Oh dat drankje ga ik ook eens proberen. Ice tea vind ik niet lekker maar ice cappuchino is dat misschien wel.
Ik ga me voorbereiden op de komst van A. Even wat leukers aantrekken en mijn kamer extra netjes maken.
Fijne dag, Janna en de rest ook een heel fijne dag gewenst!
Oh dat drankje ga ik ook eens proberen. Ice tea vind ik niet lekker maar ice cappuchino is dat misschien wel.
Ik ga me voorbereiden op de komst van A. Even wat leukers aantrekken en mijn kamer extra netjes maken.
Fijne dag, Janna en de rest ook een heel fijne dag gewenst!
zaterdag 10 juli 2010 om 13:38
Snjo is in tha house
Lekker uitgeslapen, ontbijtje gemaakt (en opgegeten), naar de radio geluisterd (altijd erg grappig programma op zaterdagochtend) en nu dus hier. Ik lig op het logeerbed, laptop voor m'n neus en kat tussen mij en de laptop in, bovenop mijn arm. Typen met 1 hand gaat niet zo snel...
Lekker uitgeslapen, ontbijtje gemaakt (en opgegeten), naar de radio geluisterd (altijd erg grappig programma op zaterdagochtend) en nu dus hier. Ik lig op het logeerbed, laptop voor m'n neus en kat tussen mij en de laptop in, bovenop mijn arm. Typen met 1 hand gaat niet zo snel...
Snjókorn falla, á allt og alla
zaterdag 10 juli 2010 om 18:10
zaterdag 10 juli 2010 om 23:49
Poe, ik heb jullie topics vanaf deel 1 helemaal gelezen en ik kan niet genoeg zeggen hoeveel bewondering en respect ik voor jullie allemaal heb. Wat ontzettend sterk hoe jullie met deze zaken omgaan en er zo open over zijn!
Zelf ben ik nog niet lang actief op dit forum, maar ik zou het fijn vinden om mee te mogen schrijven, als jullie dat goed vinden natuurlijk!!
Ik heb zelf, ondanks mijn jonge leefijd, het nodige op mijn bordje gehad (en nog steeds ligt mijn bord overvol) en zou graag mijn ervaringen met jullie delen en weer leren van die van jullie.
Ik zal jullie niet vervelen met mijn hele verhaal, eerst maar eens afwachten of ik welkom ben . Het zijn natuurlijk toch heel intieme, persoonlijke dingen die jullie bespreken en ik wil geen indringer zijn!
Respect hoor, echt waar!!
Zelf ben ik nog niet lang actief op dit forum, maar ik zou het fijn vinden om mee te mogen schrijven, als jullie dat goed vinden natuurlijk!!
Ik heb zelf, ondanks mijn jonge leefijd, het nodige op mijn bordje gehad (en nog steeds ligt mijn bord overvol) en zou graag mijn ervaringen met jullie delen en weer leren van die van jullie.
Ik zal jullie niet vervelen met mijn hele verhaal, eerst maar eens afwachten of ik welkom ben . Het zijn natuurlijk toch heel intieme, persoonlijke dingen die jullie bespreken en ik wil geen indringer zijn!
Respect hoor, echt waar!!
zondag 11 juli 2010 om 01:14
verana, ik kan nu niet op hyves, en fotum doet ook raar. het is erg aan het onweren en dat is best spannend op een woonboot. wat jammmer dat je sms niet gekregen hebt, vanmorgen rond 10 uur verstuurd. vond het al nikd voor jou. had hele svond mob mee maar batt leeg. ik zal dadelijk hyves nogmaals proberen en anders morgenvroeg. jij hebt om 11 uur afspraak dus gaat ws niet lukken, we gaan rond 12.00 naar huis denk ik. wel ontzettend jammer hoor! slaap lekker x