Taboe? Schaamte? Deel 3

02-07-2010 21:36 2969 berichten
Dit is het derde deel van het topic Taboe? Schaamte? Een topic dat ik bijna een jaar geleden startte om het taboe rond schizofrenie te doorbreken. Een aandoening die mij zoveel parten speelt dat ik al vele jaren op een afdeling van een instelling woon. In de vorige delen van dit topic heb ik dit kunnen delen, maar ook heel veel kunnen leren van forummers die ook een aandoening hebben (psychisch en/of lichamelijk) of vanuit hun werkervaring postten of gewoon geïnteresseerd waren.

Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!

Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.

Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
Alle reacties Link kopieren
http://www.youtube.com/watch?v=l9TSrji609M
Grappige link, Noah! Hoe kom je daar nou op??? Nou, als dát geen goed begin van de dag is!!! Ha ha ha!!
Die Schuddebuik. Zat zeker stiekem op de wc te forummen.

Geniet lekker van je weekend meis!

Fijne (warme) dag iedereen!
Ja vást, Frizzy. Vanaf de wc met haar mobiel! Ze heeft ons dus gewoon meegenomen op haar 'huwelijksreis'. Leuk toch?

Is het warm buiten zoals voorspeld? Misschien moet ik zo gewoon eens even mijn hoofd naar buiten steken. Het zou weer tropisch worden, maar hierbinnen heb ik het niet warm. Ik bedoel ook niet koud, want het is eigenlijk een heel lekker temperatuurtje hier op mijn kamer.
Annemeike, hoe voel je je nu? Ik blijf voorlopig lekker nog hier! Heerlijk! M'n vriend is er nu ook!

Schuddebuik, handig he, die mobieltjes met internet

Fijne dag allemaal, genoeg water drinken he!!

Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Hee Janna!!

Fijn dat je het kennelijk goed naar je zin hebt! Dat je vriend er nu ook is maakt het alleen maar nog plezierier misschien?

Met mij gaat het wel weer. Vanmiddag komt A en daar verheug ik me op. Hij gaat volgende maand al (!!!!!) verhuizen naar ver-weggistan waarna ik hem nog maar heel zelden zal gaan zien.

Ik heb er op zich nu wel vrede mee, maar als ik hem straks zie dan pleng ik misschien wel wat tranen. De komende tijd heeft hij het stervensdruk met van alles en nog wat en er zullen deze weken dus maar weinig ontmoetingen zijn.
Leuk dat hij straks komt, dat zal idd ook wel moeilijk zijn... sterkte alvast!

Ja, ik heb het heerlijk, zeker nu m'n vriend er ook is. En hier is het huis lekker koel en is er ook schaduw in de tuin..
Goed zo, Janna! Ik vind het heel fijn om te lezen dat je het echt naar je zin hebt! Veel plezier nog!

En ik zal Snjo even roepen, want wáár hangt ze uit?!!

SNJOOOOOOOOOOO, waar ben je!!! Misschien heeft ze ook wel een écht leven? Zucht..........
Misschien is Snjo wel aan het werk? Die werkt toch wel eens op zaterdag?

Ik ben echt heerlijk sloom aan het doen! Heb net een ice cappuccino op, van campina, die vind ik echt lekker met dit weer!
Snjo heeft gisteren gewerkt en zou daarna het weekend vrij hebben. Had ik begrepen, maar misschien heb ik het fout onthouden.

Oh dat drankje ga ik ook eens proberen. Ice tea vind ik niet lekker maar ice cappuchino is dat misschien wel.

Ik ga me voorbereiden op de komst van A. Even wat leukers aantrekken en mijn kamer extra netjes maken.

Fijne dag, Janna en de rest ook een heel fijne dag gewenst!
Snjo is in tha house

Lekker uitgeslapen, ontbijtje gemaakt (en opgegeten), naar de radio geluisterd (altijd erg grappig programma op zaterdagochtend) en nu dus hier. Ik lig op het logeerbed, laptop voor m'n neus en kat tussen mij en de laptop in, bovenop mijn arm. Typen met 1 hand gaat niet zo snel...
Snjókorn falla, á allt og alla
Dag ladies!

Ik ben benieuwd hoe de middag van Annemeike was. Fijn om A te zien denk ik, maar o zo moeilijk tegelijk...

Ik ben ook benieuwd hoe het is gegaan, Annemeike!

En wat is het nog steeds warm....

Ik moet stofzuigen zo meteen. Zou ik normaal gesproken niet doen, maar ik krijg morgen bezoek die voor het eerst mijn nieuwe huis komen bekijken. En stofzuigen is écht nodig. Met deze hitte.... pfff.....
Succes met stofzuigen veraan! En veel plezier met je bezoek!

Ik ben ook benieuwd hoe het met A. was Annemeike.

Ik ga zo weer eens bbqen
verana! heb je mijn sms niet gekregen?

of heb ik niet je goede nummer?
Nee, ik heb je sms niet gekregen! Kun je bij je hyvesmail? Zal ik je het nummer nog een keer mailen?
Schuddebuikje, je heb hyvesmail!
Poe, ik heb jullie topics vanaf deel 1 helemaal gelezen en ik kan niet genoeg zeggen hoeveel bewondering en respect ik voor jullie allemaal heb. Wat ontzettend sterk hoe jullie met deze zaken omgaan en er zo open over zijn!

Zelf ben ik nog niet lang actief op dit forum, maar ik zou het fijn vinden om mee te mogen schrijven, als jullie dat goed vinden natuurlijk!!

Ik heb zelf, ondanks mijn jonge leefijd, het nodige op mijn bordje gehad (en nog steeds ligt mijn bord overvol) en zou graag mijn ervaringen met jullie delen en weer leren van die van jullie.

Ik zal jullie niet vervelen met mijn hele verhaal, eerst maar eens afwachten of ik welkom ben . Het zijn natuurlijk toch heel intieme, persoonlijke dingen die jullie bespreken en ik wil geen indringer zijn!

Respect hoor, echt waar!!
Hey Morisson, wat mij betreft ben je welkom! Als je iets meer over je zelf wil vertellen, is dat fijn. Maar je hoeft niet alles te vertellen hoor, gewoon alleen wat je zelf kwijt wil!

En bedankt voor je complimenten over ons topic!
Respect voor jou trouwens dat je 2 hele topics heb doorgelezen, en deze 3e is ook best al veel! Je moet er uren over hebben gedaan....
Wat een investering Morisson! Natuurlijk ben je van harte welkom.
verana, ik kan nu niet op hyves, en fotum doet ook raar. het is erg aan het onweren en dat is best spannend op een woonboot. wat jammmer dat je sms niet gekregen hebt, vanmorgen rond 10 uur verstuurd. vond het al nikd voor jou. had hele svond mob mee maar batt leeg. ik zal dadelijk hyves nogmaals proberen en anders morgenvroeg. jij hebt om 11 uur afspraak dus gaat ws niet lukken, we gaan rond 12.00 naar huis denk ik. wel ontzettend jammer hoor! slaap lekker x
Nee, dat gaat niet meer lukken dan! Heel erg jammer! Afspraak komt al om half 11 en gaat rond half 3 weer weg.

Ja, het is erg aan het onweren inderdaad Ik hoop dat je niet te bang bent, daar op die woonboot.

En ik had inderdaad gelijk geantwoord als ik je sms zou hebben ontvangen!
Jammer meiden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven