Taboe? Schaamte? Deel 3

02-07-2010 21:36 2969 berichten
Dit is het derde deel van het topic Taboe? Schaamte? Een topic dat ik bijna een jaar geleden startte om het taboe rond schizofrenie te doorbreken. Een aandoening die mij zoveel parten speelt dat ik al vele jaren op een afdeling van een instelling woon. In de vorige delen van dit topic heb ik dit kunnen delen, maar ook heel veel kunnen leren van forummers die ook een aandoening hebben (psychisch en/of lichamelijk) of vanuit hun werkervaring postten of gewoon geïnteresseerd waren.

Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!

Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.

Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annemeike schreef op 08 juli 2010 @ 22:09:

Ik heb het rode bakje gebruikt en het eet lékker, joh!!!! Die schaaltjes zijn zo schattig en mooi en leuk en fantastisch en geweldig en en en.................... Nog een keertje even zeggen dat ik er superblij mee ben!!!Mission accomplished.
Snjókorn falla, á allt og alla
Ja, in het pakje van mijn zus zat anti-stress masage-olie dus zal ik mijn man eens masseren (doe ik veel te weinig) we nemen lekkere dingetjes mee, lang slapen, in bed eten, terrasje, uit eten etc etc
quote:green_eyes schreef op 08 juli 2010 @ 22:09:

Haha, ok, proost kan dus!

Ik heb New York fugde chunk!Die is ook lekker GE
Klinkt nu al als perfect weekend. Lekker hoor.
Leuk, schuddebuikje!
quote:green_eyes schreef op 08 juli 2010 @ 22:09:

Haha, ok, proost kan dus!

Ik heb New York fugde chunk!Oh, die ken ik en die is heeeeeeeeeeeeel lekker!!
Ja, die is inderdaad lekker! Heb die van jou nog nooit gehad! Is het een aanrader?
Oh het ijs, ehm ik had Vanilla van B&J, zonder de toffee crunch (die had ik er de vorige keer al uitgebikt)

Buikje, dat klinkt echt heul geod, jullie weekendje! En nog lekker weer ook!
Meiden, ik ga naar bed. Mijn ijs is op en ikzelf ook.

Die oefening van Snjo ga i k morgen doen.

Lieve Buikje, heel veel plezier morgen en de dagen er na.

Welterusten!
trusten annemeike
slaap lekker, ik ga ook!!
Voor iedereen welterusten!

Ik ga er nu ook vandoor!

Vond het, het ijsfeestje dus, trouwens een leuke afsluiting van de avond!
Trusten allemaal. Ik maak het ook niet te laat vanavond, moet morgen weer werken...
geodemorgen!!
LA; ik werk in een opvangtehuis voor thuisloze mannen. Meestal komen ze rechtstreeks uit de gevangenis naar ons toe. Ook vanuit de psychiatrie of als geïnterneerde.

Je hebt je eigen referentiekader, dat is waar. Ik vond het zelf een beetje eng om mijn idee over bepaalde onderwerpen te vertellen omdat ik bang was 'door de mand te vallen'. Uiteindelijk viel dat best mee, ik ergerde me wel dood aan klasgenoten die ondoordachte opmerkingen maakte over psychiatrisch patiënten. Dat moest ik van me afzetten. Ik ben trouwens niet psych.verpleegkundige maar (soort van) maatschappelijk werkster.

In bomen klimmen op je 28ste op een ondoordachte manier = dom. Weer een les rijker :-)

Goedemorgen trouwens! Het wordt hier vandaag 36 graden! Ik blijf dus braaf binnen, anders is mijn gips een bakoven. Maandag moet ik terug naar het ziekenhuis, dan weet ik wat het vervolg gaat zijn (ik gok een loopgips).

Wat zijn jullie plannen voor vandaag?
Goedemorgen

Ik zit weer braaf op m'n werk en heb de afgelopen weken niets gemist. Moet vandaag (of maandag) een aantal patienten bellen die in hartrevalidatie komen.
Goedemorgen!

Fritza, jeetje gips met dit weer is geen pretje!

Hier is het ook warm, maar ben nog niet buiten geweest.

Ik ben bezig met de laatste loodjes van m'n project.

Schuddebuikje, ik weet niet of je al weg bent, maar ik hoop dat je een superweekend gaat hebben!
Wat ontzettend leuk om hier nieuwe 'gezichten' te zien!

Fijne dag iedereen!
Meiden! Was jullie ijs lekker?

Jumps, hoe gaat het met je?

Schuddebuik, veel plezier dit weekend!!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Hee allemaal!

Buikje is nu lekker op huwelijksreis voor haar 5 jarig huwelijk!! Ik hoop dat ze het enorm naar haar zin heeft.

Janna, leuk dat je vanaf je logeeradres toch nog vaak even komt koekeloeren. Heb je het naar je zin? Wanneer ga je weer naar huis?

Snjo, je eerste werkdag zit er dus weer op? Nu lekker weekend!

Ik schrijf vandaag niet zo veel. Voel me niet zo goed. Ben zó moe en raar in mijn hoofd. Heb expres helemaal niets gedaan vandaag. Mis mijn pb'er ook wel erg. Deze hele week al.

Het gaat absoluut niet slecht met me, hoor. Voel me gewoon brak.

Wat zijn jullie aan het doen?
Misschien komt het ook een beetje door de warmte dat je je zo voelt? Ik ben ook zo moe en loom.

Ik kan me voorstellen dat je je pb'er mist. Hoe lang blijft ze nog weg?

Ik heb zonet televisie gekeken. Ik ga nu heel even achter de computer, en dan even lezen op het balkon. Het is hier buiten nog 29 graden, en benauwd! Ik vrees dat dit niet lekker slapen word vannacht.
Ja Veraan, het heeft misschien ook wel met de warmte te maken. De lichamelijke moeheid zéker. Ik ben psychisch ook wat wankel, maar dat zal er vast ook wel mee te maken hebben.

Ach, ik ben dus niet de enige

Mijn pb'er komt geloof ik over twee weken weer terug. Bij haar voel ik me wel veilig. Veiliger dan bij de rest.

Ach, het is veel te warm om serieuze teksten te schrijven. Ha ha ha!

Geniet lekker van je balkonnetje. Ik hoop dat je ondanks de hitte toch goed zult slapen.
Jij ook alvast welterusten!
vanaf ons woonbootje! we hebben een heerlijke avond gehad en fantastisch Thais gegeten. nu lekker slapen.

take care Annemeike
Goede morgen!

Wat heeft Buikje hier nog laat gepost vanaf haar 'vakantie-adres'. Fijn dat ze het zo naar haar zin heeft!!!

Buikje, als je dit leest....heel veel plezier nog en geniet maar lekker met volle teugen!

Hoe heeft de rest geslapen vandaag en wat zijn de plannen????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven