Terugval van start antidepressiva?
dinsdag 19 juli 2011 om 13:44
Hallo allemaal,
Vanwege een postnatale depressie slik ik sinds een paar weken antidepressiva. De eerste week was ik behoorlijk beroerd door de bijwerkingen maar daarna ging het eigenlijk wel goed, ik voelde me 1,5 à 2 weken langs een stuk beter.
Echter nu gaat het weer wat minder, voel me weer somber enzo.
Ik vond al dat ik me al snel beter voelde, na een week dus al maar nu gaat het weer als voorheen helaas. Mss dat het toch nog niet optimaal werkt, er staat geloof ik zo'n 4 tot 6 weken voor voordat het gaat werken? Of is een terugval normaal in het begin? Mss moet de dosis verhoogd worden?
Ga het uiteraard navragen bij mijn behandelaar maar wellicht hebben jullie hier ook ervaring mee?
Alvast bedankt!
Vanwege een postnatale depressie slik ik sinds een paar weken antidepressiva. De eerste week was ik behoorlijk beroerd door de bijwerkingen maar daarna ging het eigenlijk wel goed, ik voelde me 1,5 à 2 weken langs een stuk beter.
Echter nu gaat het weer wat minder, voel me weer somber enzo.
Ik vond al dat ik me al snel beter voelde, na een week dus al maar nu gaat het weer als voorheen helaas. Mss dat het toch nog niet optimaal werkt, er staat geloof ik zo'n 4 tot 6 weken voor voordat het gaat werken? Of is een terugval normaal in het begin? Mss moet de dosis verhoogd worden?
Ga het uiteraard navragen bij mijn behandelaar maar wellicht hebben jullie hier ook ervaring mee?
Alvast bedankt!
dinsdag 19 juli 2011 om 13:55
Kan je alleen maar vertellen dat je niet teveel moet verwachten van deze medicijnen. Het kan alleen maar helpen als jij zelf kei en keihard gaat knokken voor verandering. Ga dus niet zitten wachten tot je je beter gaat voelen omdat je nu deze medicijnen slikt.
Ik ga er vanuit dat je regelmatig contact hebt met je behandelaar en ook in therapie bent (?), bespreek het gewoon even met één van hen.
Sterkte en succes.
Ik ga er vanuit dat je regelmatig contact hebt met je behandelaar en ook in therapie bent (?), bespreek het gewoon even met één van hen.
Sterkte en succes.
dinsdag 19 juli 2011 om 14:50
Dat kan ja. Die eerste week ben je soms/vaak lichamelijk ziek, daarna kunnen de klachten eerst tijdelijk verergeren. Dit is echt iets om met je arts te bespreken, soms moet je er 'gewoon' even doorheen (aanhalingstekens omdat ik uit ervaring weet dat het echt niet makkelijk is), soms moet de dosis inderdaad aangepast worden. Even bellen of langsgaan en overleggen dus!