Traject levenseindekliniek

03-10-2018 18:18 220 berichten
Om herkenning te voorkomen heb ik even een nieuw account aangemaakt maar ik blijf gewoon strontvlieg hoor ;).

Ik ben in maart een traject gestart bij de levenseindekliniek. Er is ondertussen contact geweest met mijn behandelend psychiater en ik mag op gesprek komen. Blij dat ik mag komen maar ook veel spanning, wat als ze me afwijzen?
Ik heb een overzicht gemaakt van welke behandelingen ik de afgelopen 10 jaar heb gehad en dat zijn er best veel maar er zijn ook behandeling waar ik niet aan kon beginnen omdat ik weer in crisis raakte. De behandelingen die ik wel heb gedaan hebben niet of weinig geholpen omdat ik de vertaalslag naar het thuis doen niet kon maken of doordat het zoveel opriep dat ik mezelf op slot moest gooien tijdens de sessies waardoor het niet geholpen heeft.

Het gesprek is volgende week. Ik kijk ernaar uit en ik zie er tegenop.
Mijn omgeving weet het niet, op 1 vriendin na maar die wil ik er niet steeds mee belasten dus ik hoop dat ik mijn verhaal hier anoniem kwijt kan zonder mensen ermee te belasten.

Ik weet dat er al een topic over is maar ik wilde het topic van Fayana niet vervuilen met mijn verhaal.
Blankepit schreef:
20-10-2018 22:10
Wat een heftig verhaal strontvliegje, dat zal een zware last zijn voor je.
Wat zegt de bijbel eigenlijk over zelfmoord?
Dat God alleen het recht heeft om te beslissen over leven en dood, niet wij als mensen. Ook ik dus niet, dat zijn geen gedachten/ plannen die passen bij iemand die voor Jezus leeft maar God zij dank is Jezus voor mijn zonden aan het kruis gestorven en zijn mijn fouten allang weg! Als ik het wel doorzet weet ik dat ik God daarmee verdriet doe, dat wil ik niet ook al weet ik dat God hoe dan ook toch van mij houdt.
martje55 schreef:
20-10-2018 22:20
Vliegje, ik ben ontzettend geraakt door de rollercoaster van jouw leven de afgelopen week. En dat op maar 15 minuten afstand van waar mijn bed staat.... Dat komt echt hard binnen.

Ik wil je meegeven wat mij helpt om bij de dag te leven. Een mens leeft gemiddeld 650.000 uur. (ik denk ik wat minder). En ik ben al over de helft. Als de paniek te groot wordt, ga ik leven bij de dag, vervolgens het uur en als het moet bij de minuut.

Ik ben in gedachten bij je.
Ik ben nog lang niet op de helft :-?. Maar je hebt gelijk, dat is een goede manier om bij de dag, het uur of de minuut te leven.
Bedankt weer allemaal voor de lieve woorden.
Hoe gaat het nu met je?
Wat fijn dat je zoveel rust ervaart. Ik hoop dat deze 40 dagen je echt rust biedt en dat het je ook een stapje verder brengt voor de toekomst. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Vliegje, hoe is het met je :rose:
nounou
Bericht gehad van de levenseindekliniek, eigenlijk ging ik uit van een nee na wat mijn behandelaar vertelde maar ik mag toch op de wachtlijst. Dat is goed nieuws want dat was wat ik wilde maar het is toch even schakelen nadat ik een nee verwachtte. Maar goed, het duurt nog ongeveer ee halfjaar voordat ik wat hoor.
Gaat weer niet zo goed op het moment, veel zwarte gedachten en veel strijd.
Dat je toegelaten bent tot de wachtlijst is echt goed nieuws, toch ? (voor zover je zoiets goed kunt noemen). Een half jaar wachten is lang, zeg.
Sterkte, hopelijk kom je snel door de diepste strijd heen :hug:
nounou
Die strijd is zo ontzettend zwaar, houd je haaks. :hug:
Ja klopt, dat is goed nieuws maar heel stiekem had ik gehoopt dat er nog overduidelijk behandelopties waren geweest. Nu zijn er wel behandelingen die ze nog aanraden( Mao-remmers, ECT) maar die zijn niet overtuigend. Voor mezelf vind ik dat niet erg, ik ben er wel klaar mee maar voor mijn kinderen had ik zo gehoopt dat er andere opties zijn.
Ach Vliegje toch, wat moet dit moeilijk voor je zijn. Was er maar een wonderpil waarmee je je in 1 klap weer goed kon voelen, zodat deze moeilijke weg jou en je dierbaren bespaard kon blijven.
strontvliegje schreef:
26-10-2018 15:48
Bericht gehad van de levenseindekliniek, eigenlijk ging ik uit van een nee na wat mijn behandelaar vertelde maar ik mag toch op de wachtlijst. Dat is goed nieuws want dat was wat ik wilde maar het is toch even schakelen nadat ik een nee verwachtte. Maar goed, het duurt nog ongeveer ee halfjaar voordat ik wat hoor.
Gaat weer niet zo goed op het moment, veel zwarte gedachten en veel strijd.
Half jaar is lang, zeker als iemand zich voelt zoals jij je voelt.
Heb je enig idee hoe je dat half jaar zo goed mogelijk/leefbaar door kunt komen (en met zo goed mogelijk bedoel ik natuurlijk niet dat je opeens fluitend door het leven gaat).
Misschien heb je het ergens gezegd maar ik vind het zo snel niet terug, hoe oud zijn jouw kinderen ongeveer?Hebben ze een leeftijd dat ze jouw situatie kunnen begrijpen?
ava75 schreef:
27-10-2018 01:18
Half jaar is lang, zeker als iemand zich voelt zoals jij je voelt.
Heb je enig idee hoe je dat half jaar zo goed mogelijk/leefbaar door kunt komen (en met zo goed mogelijk bedoel ik natuurlijk niet dat je opeens fluitend door het leven gaat).
Misschien heb je het ergens gezegd maar ik vind het zo snel niet terug, hoe oud zijn jouw kinderen ongeveer?Hebben ze een leeftijd dat ze jouw situatie kunnen begrijpen?
Mijn kinderen zijn jong, basisschool leeftijd. De oudste kan het wel een klein beetje begrijpen.
Ik heb echt geen idee hoe ik die periode goed kan doorkomen. Keihard vechten maar ik ben het vechten zo moe en eigenlijk kan het me allemaal niet zo veel schelen, wat maakt het nog uit of ik vecht of mijn best doe, waar doe ik dat eigenlijk voor? Tuurlijk als de kinderen er zijn doe ik mijn best maar waarom zou ik het de rest van de tijd nog doen? Blijvende verbetering komt toch niet.
Pff wat een kut dag. Heb al met de crisisdienst gebeld maar die kunnen ook niet veel. Probeer steeds maar een beetje afleiding g te zoeken, cake bakken, kast opruimen ect om maar te voorkomen dat ik de controle verlies.
Och Vliegje, kon ik maar iets voor je doen Afbeelding
nounou
Ja... wat Zaza zegt. :hug:
Ahhh lieverd toch,
kon ik het maar wat verlichten voor je :hug:

Wat mij heel erg geholpen in mn downtijden is pokemon go geweest. Misschien die app installeren, en gewoon isvanaf de bank ontdekken (en het pokemon go topic) lezen op viva. Heb je tenminste weer even wat te doen.

Dikke knuffel voor jou, ik denk aan je.
strontvliegje schreef:
27-10-2018 11:35
Ik heb echt geen idee hoe ik die periode goed kan doorkomen. Keihard vechten maar ik ben het vechten zo moe en eigenlijk kan het me allemaal niet zo veel schelen, wat maakt het nog uit of ik vecht of mijn best doe, waar doe ik dat eigenlijk voor? Tuurlijk als de kinderen er zijn doe ik mijn best maar waarom zou ik het de rest van de tijd nog doen? Blijvende verbetering komt toch niet.
Ik begrijp je heel goed en ik zou willen dat ik iets voor je kon doen.
:hug:
Bedankt, lief.

Het probleem is op zich niet echt dat ik me verveel. Ik heb genoeg te doen maar het zijn de zwarte gedachten, de wanhoop, de uitzichtloosheid die het zo moeilijk maken.
Knuffel voor jou!
:hug:
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Hopelijk zijn er iets minder zwarte gedachten vandaag.
Ik sta niet meer op de wachtlijst. Ik durfde eerst de stap niet goed te nemen om me van de wachtlijst af te laten halen. Maar nu ik weet hoe groot mijn God is twijfel ik niet meer. Later misschien wat uitgebreider, ben nu via mobiel en dat typt niet fijn.
wat een nieuws.
Ben er even stil van.

Maar dikke knuffel :hug: en fijn dat je positiviteit lijkt te vinden.
Vliegje, dat is nogal wat, dat je zelf van de wachtlijst af wilde.
Hoe voel je je nu en wat zijn je gedachten hierover ?
Ik hoop dat je je een beetje stabiel voelt :rose:
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven