Valt dit onder seksueel misbruik?

03-12-2025 15:12 26 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allen,

De laatste tijd is mijn leven een ware rollercoaster. Momenteel ben ik afwachting van traumabehandeling voor traumagerelateerde klachten die voortkomen uit de familiare sfeer. Denk hierbij dan aan mentale, fysieke en seksuele mishandeling. Helaas is er een wachtlijst en weet ik dus nog niet wanneer ik aan de beurt ben, maar ik heb wel onderhoudende gesprek met de psycholoog van de huisarts en een coach.
Een nadelige bijkomstigheid van alles wat er momenteel in mijn hoofd rond spookt, is dat er weer veel oude herinneringen boven komen drijven. En ik zou er graag een tegen jullie aan willen houden, die los staat uit de gebeurtenissen uit de familiare sfeer.

Toen ik een jaar of 6 was, had ik bij ons thuis afgesproken met een vriendje om te spelen. Hij was ietsje ouder dan ik, maar niet meer dan 1 jaar verschil. Op een begeven moment vertelde hij over bepaalde handelingen die erg lekker waren en die wilde hij graag bij mij uitproberen. We waren beiden naakt, ik moest vooroverbukken, enzovoorts. Op een begeven moment gingen we verder onder de dekens waarbij ik hem aan moest raken. Ik weet nog dat ik echt geen enkel idee had wat dit allemaal moest betekenen en wat hier nu precies zo lekker aan was. Het was een jongentje met veel overtuigende woorden, ondanks dat hij ongeveer 7 was, dus ik ging er maar in mee. Op begeven moment kwam mijn moeder binnen en zij was heel boos dat we naakt waren en schoolvriendje werd naar huis gestuurd. En er is nooit meer over gesproken, vlak daarna verhuisde me we maar dit is niet gerelateerd aan bovenstaande situatie.

Ik heb me jaren voor deze situatie geschaamd, het voelde alsof het mijn schuld was want het had niet gemogen. Deze herinnering komt de laatste tijd weer veel naar boven en eigenlijk probeer ik het voor mezelf een naampje te geven. Want... valt dit onder seksuele mishandeling/misbruik/aanranding omdat hij zo jong was?

Het zit me zo dwars omdat er steeds meer gebeurtenissen uit mijn leven omhoog komen die mij gevormd hebben tot de persoon die ik nu ben. Het lukt me 'eindelijk' dit te erkennen en ook hardop te benoemen richting mensen. Onder andere het seksuele misbruik uit de familiare sfeer is namelijk heel veel jaren in de doofpot gestopt door andere familieleden en het voelt alsof ik eindelijk een stem heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jemoederheethenk6 schreef:
04-12-2025 13:35
Och ik snap het al ik heb specifiek naar misbruik van kind gezocht.. ik zal mijn reacties weghalen.
Ook een kind kan een kind misbruiken.
Look me in the eyes and tell me what you see.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven