verliefd op een persoon met add

25-11-2012 22:50 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik heb een 9 maanden geleden een leuke man ontmoet.

Na een tijdje hadden we het over familie en mijn kinderen ontmoeten.

Daar werd hij super nerveus van en wou dat liever niet.

Ik weet ook dat hij psychisch niet in orde is ,maar wist niet wat.

Nu is hij via zijn therapeut er eindelijk eens achter gekomen dat hij add

heeft.

Hij zegt ook vaker dat een relatie hem eigenlijk meer stress bezorgd

dan geluk ,dat merk ik ook wel.

Maar eigenlijk zou een relatie hem toch meer vreugde en verliefdheid moeten geven in zijn leven ,en dat is bij hem dus niet zo.

Daarmee vraag ik me af ,kan ik deze man beter laten lopen,of word zijn add beter door middel van therapie.
quote:halfpipe schreef op 25 november 2012 @ 22:50:

En als je dit zou lezen, wat zou je zelf als advies geven?
Zijn ADD wordt niet beter d.m.v therapie, hij leert er waarschijnlijk/misschien voor zichzelf beter mee functioneren en omgaan, wat ook tot beter functioneren in een relatie kan leiden.

Al is dat functioneren binnen een relatie van nog 3000 andere factoren afhankelijk.

Als hij zegt dat een relatie meer stress oplevert, dan geluk, bedoelt hij dan ook jullie relatie? Moet hij dan juist niet twijfelen aan opstappen?
Ik denk eerlijk gezegd dat hij gewoon niet zo into you is.
Ik zou er helemaal geen zin in hebben om met iemand in een relatie te zitten, die vindt dat ik hem alleen maar stress oplevert. Waarom neem je daar genoegen mee?
Ik heb een relatie gehad met iemand met ADD. Hij was erg verliefd en kon veel geluk halen uit onze relatie. Bij ons liep het op andere punten niet goed. Dus wat jij schrijft kan ik niet goed koppelen aan ADD.
Ik woon 2,5 jaar samen met iemand met add en ADHD en hij is alsnog gelukkig met mij. De stress zit in hem zelf en door routine kan hij daar rust in vinden. Het heeft niets met een relatie te maken behalve als je niet echt gek op iemand bent.
Psychisch niet in orde? Ok.....ik vraag me af of je wel weet wat ADD/ADHD precies inhoudt. Het is een neurologische afwijking in de hersenen.

En ja, een relatie kán stress opleveren of het gevoel van druk, maar dat ervaart iemand met ADD/ADHD sowieso altijd al.

Met de juiste partner kun je juist meer rust ervaren, als je meer stress krijgt ben je niet met de juiste. Dat geldt voor iedereen trouwens.

Deze man wil idd gewoon geen relatie met jou.
Precies wat jij zegt dus, Viva diva. Ik benadruk het vanuit eigen ervaring, ik heb adhd.
Een van mijn beste vriendinnen heeft ADD en is twee jaar geleden zeer gelukkig getrouwd, heeft nu een baby, en heeft leiding over 260 mensen. Niet echt psychisch gestoord, zeg maar. Mijn gevoelletje zegt dat er wat anders met je meneer aan de hand is.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Als advies zou ik mezelf geven ; stop ermee .

Maar mijn gevoel zegt weer dat hij misschien toch veranderd door

therapie .

En ja, hij bedoelt ook daarmee onze relatie wat hem stress oplevert.

Ik vraag mezelf ook af waarom ik er genoegen mee neem ,want door de stress en denkwijze word de relatie er niet beter op ,dat zie ik nu ook in.

Terwijl het in het begin van een relatie toch net leuk en relax moet zijn.
Therapie? Als iemand knetter verliefd op je is dan kan eventuele extra stress hem geen moer schelen maar dan gaat ie voor jou. Sorry maar dit heeft in mijn ogen geen kans van slagen. Slappe smoezen om te omzeilen wat hij eigenlijk voelt, namelijk dat hij niet echt verliefd is.
quote:Very__Cherry schreef op 25 november 2012 @ 23:38:

Een van mijn beste vriendinnen heeft ADD en is twee jaar geleden zeer gelukkig getrouwd, heeft nu een baby, en heeft leiding over 260 mensen. Niet echt psychisch gestoord, zeg maar. Mijn gevoelletje zegt dat er wat anders met je meneer aan de hand is.

I love cherry's.
Ik heb ADD en herken me hier niet in. Hij lijkt me eerder depri...kan het zijn dat hij depressief is ? Misschien omdat hij al die tijd met klachten rond liep maar niet wist dat ie ADD had? Oja ik ben trouwens psychisch gewoon in orde hoor..
Halfpipe, je zou jezelf als advies geven om er mee te stoppen. Doe dit dan ook!

Je hoop dat hij verandert door therapie, maar ik denk dat je maar beter van de situatie zoals die nu is uit kunt gaan dan te hopen op een eventuele verandering.

Maar eigenlijk zou een relatie hem toch meer vreugde en verliefdheid moeten geven in zijn leven ,en dat is bij hem dus niet zo.

.

Ik heb ADD en herken me hier niet in. Bovenstaande heeft niets met ADD te maken. Het klinkt eerder alsof hij óf last heeft van andere stoornissen en gevoelens óf dat hij niet into you is.

Sorry.
Ohja, ook ik ben psychisch gewoon in orde, studeer dit jaar af, heb al 4,5 jaar een hele leuke relatie en woon samen. Ik krijg het nooit benauwd van mijn vriend en we praten ( PRATEN, we doen nog even niks want carrière enzo) over kinderen.
sorry van het psychisch niet in orde zijn ,het klinkt inderdaad heel cru ,maar bedoel het niet zo.

Mijn moeder en broer hebben adhd ,dus ik weet wel wat dat is .

Maar zoals ik lees hierboven begin ik er toch aan te twijfelen of het iets anders is .

Maar ze zijn hem hiervoor aan het testen ,en zijn psychiater vermoede

dat hij add had.

En dacht inderdaad ook als iemand verliefd is dat je ervoor gaat !

En niet zegt dat hij er eigenlijk meer stress door krijgt.

Vooral als ik dan over familie bezoeken en kinderen ontmoeten

begin.

Ik denk dat ik inderdaad moet stoppen met de relatie ,jullie hebben me wel dit inzicht gegeven.

Het is fijn om horen dat je toch gewoon inderdaad knetter verliefd kunt zijn met add ,en dat dit dus niet het geval is ,naar mijn gevoel.
goed excuus om onder familiekennismakingen uit te komen.......
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Hij zegt ook vaker dat een relatie hem eigenlijk meer stress bezorgd dan geluk ,dat merk ik ook wel.

Ik kan me goed voorstellen wat hij bedoelt. Hij had zijn woorden alleen iets beter kunnen kiezen. Al geeft hij wel precies aan wat deze gevoelens met hem doen. In zekere zin gebeurt dat bij meerdere mensen als ze verliefd zijn en een relatie hebben.

Je schrijft dat zijn therapeut denkt dat hij ADD heeft. Is hij al getest hierop?

Voor mensen met ADD kan een kleine verandering in hun leven al voor veel tumult zorgen. Laat staan de heftige gevoelens die bij een relatie kunnen komen.

Dat betekent niet dat iemand met ADD geen relatie kan aangaan of kan onderhouden, integendeel.

Het bewijs levert hij al; jij hebt al 9 maanden een relatie met hem.

Allereerst lijkt mij het raadzaam dat hij getest wordt en mocht hij echt ADD hebben, dan heeft hij veel baat bij psycho educatie wat betreft het leven en omgaan met ADD.

Zijn leven zal er veel fijner door worden en mocht jij bij hem willen blijven, jouw leven dan ook.

Of je de relatie moet verbreken, daar kan ik je niet bij adviseren. Jij weet wat jij wilt en wat niet.

Wel kan ik je adviseren in de omgang met iemand met ADD; neem de tijd en geef de tijd.

Succes, ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Sorry, reactie werd in verkeerde topic geplaatst
Dus niemand met ADD kan dus een relatie aan gaan zegt hij eigenlijk? Mooi makkelijk voor hem!

Laat het hele etiketje eens weg, dan blijft er over een persoon die geen zin heeft om jou familie te ontmoeten en een excuus verzint! Zo iemand wil je toch niet? Succes!
Ja ik heb hier wel wat aan eendje .

De relatie is al 2 keer gestrand omdat hij ineens in paniek raakt en zegt we passen niet bij elkaar.

Hij doet daarna niet veel moeite om terug bij elkaar te komen.

Hij gunt zichzelf geen relatie zegt hij dan ,omdat hij zo moeilijk over alles denkt,en mij er niet bij wil betrekken.

Als ik mijn eigen tekst terug lees ,heeft de relatie niet veel kans meer van slagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven