Verliefd op psycholoog

25-07-2015 15:54 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Sinds een half jaar ga ik naar een psycholoog vanwege een depressie.

Maar sinds enige tijd ben ik verliefd op hem, hij is ook echt gewoon te

knap. Moet ik het hem vertellen ?
Knap dat je het verteld hebt. Zoals ik het lees heb je de keuze gemaakt om bij de vrouwelijke therapeut verder te gaan.

Jammer dat hij nu anders lijkt te reageren. Misschien heeft hij hier niet veel ervaring mee maar het zou toch fijn zijn als hij er professioneel mee om kan gaan. Ik vind het wel vreemd dat je van de laatste 2 afspraken zelf mag weten of je komt of niet. Ik neem toch aan dat je op tijd moet afmelden?

Als ik jou was zou ik in ieder geval een keer gaan om af te ronden. Als je daar behoefte aan hebt kun je ook uitspreken dat hij, naar jouw idee, anders reageert dan eerder. Maar afsluiten is wel een belangrijk onderdeel van therapie, ook wanneer je binnen dezelfde instelling naar een andere therapeut gaat, om welke reden dan ook.
quote:multomap schreef op 25 juli 2015 @ 17:33:

maar een verlangen naar gezien en begrepen worden.

TO, ik zou niet meer gaan.
quote:multomap schreef op 30 juli 2015 @ 21:26:

Als ik jou was zou ik in ieder geval een keer gaan om af te ronden. Als je daar behoefte aan hebt kun je ook uitspreken dat hij, naar jouw idee, anders reageert dan eerder. Maar afsluiten is wel een belangrijk onderdeel van therapie, ook wanneer je binnen dezelfde instelling naar een andere therapeut gaat, om welke reden dan ook.Normaal gesproken zou ik ook zeggen: sluit het netjes af. Toch kan dit teleurstellend uitpakken. Vooral omdat TO aangeeft dat de therapeut wat raar reageert. Dit zou ik niet meer met hem bespreken, maar met de nieuwe therapeute.
quote:svetlana schreef op 30 juli 2015 @ 18:00:

nou heb ik na dit gesprek nog een sessie met hem gehad en hij reageerd heel vreemd naar mijn idee. Hoe reageerde hij dan?
quote:viva-amber schreef op 25 juli 2015 @ 15:56:

Jaaa
Het kan ook zijn dat het raar reageren met iets anders te maken heeft of dat TO er meer op let en er nu dingen opvallen die eerder niet opvielen. Daarom zou ik het zeker bespreekbaar maken zodat er duidelijkheid kan komen. Anders zal altijd de vraag blijven of en waarom hij anders reageerde.
quote:multomap schreef op 30 juli 2015 @ 21:54:

Het kan ook zijn dat het raar reageren met iets anders te maken heeft of dat TO er meer op let en er nu dingen opvallen die eerder niet opvielen. Daarom zou ik het zeker bespreekbaar maken zodat er duidelijkheid kan komen. Anders zal altijd de vraag blijven of en waarom hij anders reageerde.Dat snap ik wel. Ik ben wat overgevoelig voor het onderwerp omdat ik uit persoonlijke ervaring weet dat juist deze gesprekken nogal beladen kunnen zijn en dat het gevaar van grensoverschrijdend gedrag (door de psycholoog) op de loer ligt. Zeker omdat hij zich er wat ongemakkelijk onder lijkt te voelen. TO is door haar depressie kwetsbaar.
ik mocht zelf weten of ik die twee afspraken nog na wilde komen en dat mocht ik ook dezelfde dag beslissen. Terwijl je normaal idd 24 uur van tevoren moet afzeggen.

Hij zei idd dat hij er niet veel ervaring mee had, vond het ook niet nodig om nog afspraken door te laten gaan nadat ik had besloten bij een vrouwelijke collega te gaan vanaf september.

Hij zei dat zuwiezo wel klaar waren.

Door deze reacties voel ik met gewoon heel vervelend en heb ook zoiets van heeft dat half jaar dat ik bezig ben me überhaupt wel iets opgeleverd.

Volgens vriendin ( ex psycholoog bezoeker ) is hij gewoon een slechte therapeut.

Ik weet het ook allemaal niet meer
Het klinkt inderdaad niet erg professioneel, met name het niet af hoeven melden en de opmerking dat jullie al wel klaar zijn.

Het is aan jouzelf of je een afsluitend gesprek wilt. Geeft het jou meer rust om deze dingen uit te spreken, ga dan nog een gesprek aan. Ben je bang voor zijn reactie of geeft het jou onrust om deze dingen uit te spreken, sla dan het afsluitende gesprek over en bespreek het wel met je nieuwe therapeut.

Eventueel kan je op een later moment beslissen om dan alsnog een gesprek aan te gaan, als je daar behoefte aan hebt.

Sowieso lijkt het me verstandig dat je nu geen beslissing neemt. Denk er even over, slaap er even over en als je een paar dagen achter elkaar er hetzelfde over denkt, dan kun je een beslissing nemen. Nu is het nog even te chaotisch daarvoor.

Wel ontzettend rot voor je dat het zo loopt. Zelf heb ik zo'n ervaring gelukkig niet maar er schijnen wat bijzondere figuren rond te lopen in therapieland (de therapeuten, niet de clienten)
Wat naar zeg dat hij zo heeft gereageerd! Helemaal niet netjes. Maar ik wil wel even zeggen dat ik het stoer van je vindt dat je het hebt verteld! Het zal vast wel goed komen bij de andere behandelaar (: succes!
Bedankt voor jullie reacties !!

Ik ga er eens over nadenken idd, wat ik ga doen ermee.

Het met de nieuwe therapeute bespreken vind ik zoiets als klikken bij de juf, als ik het ga bespreken dan met hem zelf.

Hij heeft achteraf gezien wel vaker vreemd gereageerd.

Toen ik vertelde in begin van behandeling dat ik aan suicide had gedacht ( nu absoluut niet meer )

was zijn enige reactie wat had je willen doen en waarom niet gedaan, dat vond ik op dat moment heel vreemd. Ik snap dat ze moeten inschatten of het nog van toepassing is maar deze reactie; wat vinden jullie
TO, als het goed is heb je de intake gehad bij een psychiater. Die blijft ten allen tijde hoofdbehandelaar. Je kunt vragen of de psychiater bij het eindgesprek wil zitten. En nee, dat is geen klikken, echt niet, het is een kwestie van goed voor jezelf zorgen!
Net als Lila01 zie ikhet niet als klikken. Het doet namelijk veel met jou, je raakt ervan in de war en volgens mij maakt het je ook onzeker. Dus is het juist goed om het te bespreken, en dat mag echt met een andere therapeut.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven