Vermoeden dat zus autistisch is

11-03-2012 00:10 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus was altijd al "raar".

Als kind was ze altijd al bezig met obsessies en dwanggedachtes. Ook heeft ze vaak hele overdreven angsten. Dit heeft zich doorgezet tot in haar volwassenheid. Ze heeft hier therapie voor gehad, maar het heeft niet heel veel moeten baten. Ze slikt daar nu medicijnen voor.

Sociaal is ze niet heel sterk. Ze lijkt bang voor mensen is neemt vaak een ingedoken houding aan. Als kind is zij erg gepest door haar verlegenheid en afstandelijke gedrag, dat alleen maar erger is geworden. Ook al heeft ze een relatie en veel vrienden, ze heeft ook heel veel vijanden. Dat komt omdat ze vaak woede uitbarstingen heeft en niet kan stoppen als iemand haar boos maakt. Ze kan geen maat houden en kent ook geen grenzen, ze is ook erg wraakzuchtig. Ze heeft echt op een hele gemene manier wraak genomen op een meid die onaardig tegen haar was, en haar ex was ook bang voor haar. Ze begrijpt humor wel, maar dit is vooral sarcastische, "gemene"humor ten koste van een ander. En hoewel ze dol is op dieren doet mensenleed haar niks. Dingen als Afrika vindt ze alleen maar grappig en over armoede roept ze vaak dat het "eigen schuld"is. Ze kan wel goed doen alsof , doen alsof ze geinteresseerd is in mensen en hun gevoelens,maar dit is alleen om dingen gedaan te krijgen. Ze vergeet vaak aan mensen te vragen hoe het met hen gaat, etc. Ze klaagt ook veel.

Op school ging het echter altijd goed en ze heeft nu een opleiding afgemaakt. Ze is erg slim en was altijd ook erg creatief.

wat kan het zijn? Psychiaters hebben haar ook al onderzocht maar zij hebben geen enkele echte diagnose. een dokter stelde de diagnose angststoornis, maar waar komt het wraakzuchtige dan vandaan? En het antisociale?
quote:Vikk2891 schreef op 14 maart 2012 @ 16:02:

Je moet er ook niet teveel bij stil staan.Dat doe ik doorgaans ook niet.
World of Warcraft: Legion
.
anoniem_118106 wijzigde dit bericht op 28-03-2012 16:47
Reden: .
% gewijzigd
Ik lees veel klinkt niet als autisme, hoe weet iedereen dat? Ik heb zelf een vorm van autisme, ja een vorm, er bestaan erg veel vormen van. Maar ook ik herken me niet altijd in anderen met autisme, geen enkel persoon met autisme is hetzelfde. Ik herken wel dingen in het verhaal van nijlgans. Autisme is zeker niet eenvoudig vast te stellen. Iedereen heeft een kenmerk van autisme, je spreekt van autisme als je er meerdere hebt. Psychologen dachten bij mij eerst aan AD(H)D. Mijn moeder heeft altijd gedacht dat ik autisme had, wat ervoor zorgde dat ze de titel overbezorgde moeder kreeg. Uiteindelijk was ik 20 toen ik de diagnose kreeg.

Intelligentie staat los van autisme. Wraakzuchtig ben ik ook, op een gegeven moment ben je t zo zat dat mensen je kleineren, pesten en niet begrijpen, dat je ze t liefst zou laten voelen hoeveel pijn t je soms doet. Ik heb ook vrienden en een relatie, maar sociaal niet echt handig, altijd t slachtoffer geweest van pestkoppen. Daar word je volgens mij ook wraakzuchtig van.

Een dokter dacht aan een angststoornis bij je zus. Dat hoort ook bij autisme. Raar dat dat psychiaters geen juiste diagnose kunnen stellen. Het kan best zijn door haar intelligentie zich anders voor kan doen. Misschien is t een idee haar eens te laten observeren,.

Dit wil niet zeggen dat je zus inderdaad autisme kan hebben. Ik wilde even melden dat ik wel dus dingen herken en t moeilijk vind om te lezen dat anderen alles behalve autisme eruit halen. Geloof me, psychiaters/psychologen zijn er nog niet helemaal uit waar t vandaan komt en een onderzoekster zei s tegen me dat ze bij ieder persoon met autisme haar beeld moest bij stellen.
Ik snap niet dat mensen zeggen dat het niet klinkt als autisme. Ik vind van wel. Heb er ervaring mee vanwege mijn werk en in mijn omgeving.

Vooral als mensen intelligent zijn kunnen ze dingen heel lang compenseren. En een vrouw heeft sociaal gezien een klein beetje voorsprong op een man, waardoor het mogelijk minder ' duidelijk' is. De obsessie en dwang kunnen er heel goed bij horen. Extreme verlegenheid ook.

Ook kan iemand gekke dingen ontwikkelen die niet speciaal bij autisme horen, maar wel zijn ontstaan door een leven vol met frustratie en keihard moeten knokken om het hoofd boven water te houden.

Het kan natuurlijk ook wat anders zijn :-) Is moeilijk te zeggen vanuit hier.

Of misschien is het een patroon in de sociale interactie van de familie en hierbuiten niet.

Je kunt beter op een speciaal forum voor autisme kijken denk ik.
quote:nijlgans schreef op 11 maart 2012 @ 00:10:Sociaal is ze niet heel sterk. Ze lijkt bang voor mensen is neemt vaak een ingedoken houding aan. Als kind is zij erg gepest door haar verlegenheid en afstandelijke gedrag, dat alleen maar erger is geworden.Ze heeft geen medeleven met andere mensen omdat anderen dat ook niet voor haar hadden.
anoniem_638f50c09ec8d wijzigde dit bericht op 25-03-2012 18:39
Reden: Soms loop ik iets te hard van stapel
% gewijzigd
Je slaat m.i. de spijker op de kop, Eclair.

Op de laatste ettelijke jaren na, heb ik me ook verre van mensen gehouden. Ik (of anderen) krijg(en) vervelende toestanden.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven